Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Det gjør ikke vi.... har papir, plast og rest søppel. Sorterer grovt. Det vil si at om jeg har plast emballasje som er skitten går det i rest, og om jeg har noe med både plast og papir hiver jeg det i enten plast eller papir. Jeg vasker aldri søplet mitt for å sortere. Jeg tar det heller ikke fra hverandre om det består av både plast og papir. Mat går i restsøppel. Jeg har ikke tid, og ikke gidder jeg å bruke masse tid på å stå å vaske, dele og sortere en masse søppel hver dag... ikke har jeg noen tro på at det betyr så mye heller... Anonymous poster hash: 53270...0ad
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 Sorterer ikke alt nei, men en god del mer enn du høres det ut som. Har ikke matavfall i min kommune. Skyller plast og tar plast/papir fra hverandre. Anonymous poster hash: 1732f...ca8
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 Vi har bare rest og papir. Kaster nesten alt i restavfallet. Eneste som går i papir er reklame og større papp emballasje. Anonymous poster hash: d03ef...c19
Hannepålandet Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 Vi sorterer papp,plast, bio og rest. Det henter kommunen. Selv leverer vi glass og metall. Og selfølgelig pant.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 Det gjør ikke vi.... har papir, plast og rest søppel. Sorterer grovt. Det vil si at om jeg har plast emballasje som er skitten går det i rest, og om jeg har noe med både plast og papir hiver jeg det i enten plast eller papir. Jeg vasker aldri søplet mitt for å sortere. Jeg tar det heller ikke fra hverandre om det består av både plast og papir. Mat går i restsøppel. Jeg har ikke tid, og ikke gidder jeg å bruke masse tid på å stå å vaske, dele og sortere en masse søppel hver dag... ikke har jeg noen tro på at det betyr så mye heller... Anonymous poster hash: 53270...0ad Du virker særdeles lite opplyst uten at jeg skal pårope meg noen tittel for ener selv! Anonymous poster hash: 92eb3...143
geitemarken Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 Vi gjør vårt beste. Det meste av plast blir sortert. Skyller det som er skittent med kaldt vann. Om man bruker mye vann går miljøgevinsten opp i spinning da mye av el kraften i verden er atomkraftverk. Alt papir blir sortert, men jeg gidder ikke å stå å rive limet fra konvolutter av. Vi sorterer også mat, papp, metall, glass, elavfall, batteri, lyspærer, medisiner, lyspærer, maling o.l. Vi panter flaske og vi leverer klær. Hjemme hos oss er vi opptatt av å ta vare på miljøet. Vi prøver å kjøpe "nytt" brukt. Jeg har begynt å sykle til jobb. Vi prøver å skru av dusjen når vi såper inn hår og kropp. Vi prøver å kjøpe økologisk. Vi forbedrer og isolerer hus slik at strøm forbruket skal gå ned. Men vi er nok miljøsvin likevel, fordi vi pleier å reise bort på ferie. Vi snakker om å begrense det også nå 😊 Så jeg synes vi gjør ganske mye, men det er det heldigvis mange som gjør. De fleste faktisk her jeg bor. Så vi er på ingen måte unik 😉 Du gjør nok mye om du tenker deg om du å 😊 Ta vare på moder jord til fremtiden ☺
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 Her er den kun en søppeldunk. Gidder ikke å sortere. Anonymous poster hash: fb8ac...986
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #8 Skrevet 21. november 2016 Vi har restavfall, plast og papp/papir. Og så samler vi naturligvis panteflasker, glass og tøy/klær. Jeg skyller ikke yoghurtbegere, de skal jeg innrømme går i restavfall. Det samme med annen skitten plast som det f.eks har vært fisk eller kylling i. Såpeflasker og sånt skyller jeg ut av, og kaster ellers alt av plast i plastsekken (tar fra hverandre om det består av både plast og papp).Metall kaster jeg i restavfallet da den sorteres ut av asken på forbrenningsanlegget og så blir solgt til inntekt for kommunen. Anonymous poster hash: fe5cf...11b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #9 Skrevet 21. november 2016 Kildesorterer det meste. Matavfall går sammen med rest. Prøvde å ha eget matavfall, men det lukta så innmari og jeg gidder ikke å gå med søpla hver dag. Møkkete plast går også i rest fordi plasten hentes en gang i mnd bare, og vaske alt er for tidkrevende. Ellers sorterer vi papp, plast, rest, glass og hermetikk og farlig avfall. Anonymous poster hash: 94927...677
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #10 Skrevet 21. november 2016 Ja, vi sorterer alt! Det er virkelig ikke krevende eller slitsomt. Hvis man ikke gidder eller orker, så vitner det om mangel på både det ene og det andre. Utrolig sløvt. Anonymous poster hash: 13bbb...03d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #11 Skrevet 21. november 2016 Vi gjør vårt beste. Det meste av plast blir sortert. Skyller det som er skittent med kaldt vann. Om man bruker mye vann går miljøgevinsten opp i spinning da mye av el kraften i verden er atomkraftverk. Alt papir blir sortert, men jeg gidder ikke å stå å rive limet fra konvolutter av. Vi sorterer også mat, papp, metall, glass, elavfall, batteri, lyspærer, medisiner, lyspærer, maling o.l. Vi panter flaske og vi leverer klær. Hjemme hos oss er vi opptatt av å ta vare på miljøet. Vi prøver å kjøpe "nytt" brukt. Jeg har begynt å sykle til jobb. Vi prøver å skru av dusjen når vi såper inn hår og kropp. Vi prøver å kjøpe økologisk. Vi forbedrer og isolerer hus slik at strøm forbruket skal gå ned. Men vi er nok miljøsvin likevel, fordi vi pleier å reise bort på ferie. Vi snakker om å begrense det også nå 😊 Så jeg synes vi gjør ganske mye, men det er det heldigvis mange som gjør. De fleste faktisk her jeg bor. Så vi er på ingen måte unik 😉 Du gjør nok mye om du tenker deg om du å 😊 Ta vare på moder jord til fremtiden ☺ Samme her! Og nå i julesesongen ønsker jeg å minne om at gavepapir er restavfall, så bruk gråpapir i stedet folkens! Anonymous poster hash: 8fe70...4a7
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #12 Skrevet 21. november 2016 Jeg sorterer det jeg kan ja. Kan kaste endel hjemme siden vi har endel sorteringsbokser her. - mat - rest . plast - jeg skyller det som er skittent og tar av papir - papir - glass og metall - skyller ut av alt - lyspærer, batterier og småelektronikk Det tar meg da ikke lange tiden å skylle ut av ting Anonymous poster hash: 7930f...fb6
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #13 Skrevet 21. november 2016 Jeg sorterer det jeg kan ja. Kan kaste endel hjemme siden vi har endel sorteringsbokser her. - mat - rest . plast - jeg skyller det som er skittent og tar av papir - papir - glass og metall - skyller ut av alt - lyspærer, batterier og småelektronikk Det tar meg da ikke lange tiden å skylle ut av ting Anonymous poster hash: 7930f...fb6 Glemte medisiner, de leverer jeg på apoteket Anonymous poster hash: 7930f...fb6
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #14 Skrevet 21. november 2016 Vi sorterer det aller meste. Vi deler restavfallsbeholder med to naboer (det er den vi betaler etter). Til sammen klarer vi oss med en søppelsekk restavfall på to uker. Det går ikke om vi begynner å slurve. Sorterer vekk Matabfall Plast Papir Metall Klær Medisiner Kjemikalier Det tar faktisk ikke lang tid, men det krever litt plass til avfallsbeholdere. Anonymous poster hash: 1d5f3...e9c
Englenemine Skrevet 21. november 2016 #15 Skrevet 21. november 2016 Sorterer rest, papp/ papir, matavfall, plast og glass/ metall.
Englenemine Skrevet 21. november 2016 #16 Skrevet 21. november 2016 Mente seff glass og hermetikkbokser. Viktig med sortering
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #17 Skrevet 21. november 2016 Vi sorterer det aller meste. Vi deler restavfallsbeholder med to naboer (det er den vi betaler etter). Til sammen klarer vi oss med en søppelsekk restavfall på to uker. Det går ikke om vi begynner å slurve. Sorterer vekk Matabfall Plast Papir Metall Klær Medisiner Kjemikalier Det tar faktisk ikke lang tid, men det krever litt plass til avfallsbeholdere. Anonymous poster hash: 1d5f3...e9c Hva slags kjemikalier kaster du? Anonymous poster hash: 7930f...fb6
Englenemine Skrevet 21. november 2016 #18 Skrevet 21. november 2016 Og skikkelig sløvt av dere som ikke gidder. Tar meg virkelig ikke lenger tid å kaste ting i rett beholder enn å kaste alt i en søppel.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #19 Skrevet 21. november 2016 Ja, og det tar da virkelig ikke lang tid heller. Vi har 4 barn, så om vi ikke hadde sortert ville det blitt altfor mye restavfall. Å skylle yoghurtbeger før de går i plastsøppel er da virkelig ikke store jobben. Vi sortere ut mat plast papp/papir glass/metall restavfall Har en liten boks på vaskerommet vi legger batterier og lyspærer i Medisiner leves på apoteket Anonymous poster hash: 3f0b4...61f
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #20 Skrevet 21. november 2016 Sorterer alt. Plast, papir, glass og metall, restavfall. Matavfall sorteres også og går i egen bokashikompost. Det minste jeg kan gjøre. Anonymous poster hash: 26f49...bc3
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #21 Skrevet 21. november 2016 Hva slags kjemikalier kaster du? Anonymous poster hash: 7930f...fb6 MalingSpraybokser Bleklpatroner Oljererester ol Anonymous poster hash: 1d5f3...e9c
Igelkotten Skrevet 21. november 2016 #22 Skrevet 21. november 2016 Ja. Man aner ikke hvor mye man forsøpler før man begynner å kildesortere skikkelig. Her henter kun kommunen matavfall og restavfall, resten må vi dra og kaste selv (men han som eier huset her kommer faktisk og kjører det bort 2-3 ganger i uka). Vi skyller yoghurtbeger, laksepakker og dressingflasker, kanskje spesielt OVS på det siden noen andre kjører det bort for oss. Det tar da ikke lang tid. Men vi ser på søppeldunken at ikke alle gjør det. Der er bestandig pizzaesker og glass. Her fikk vi også besøk av kommunen som kom og sjekket siden det alltid ble for fullt i søpla. Huseiger (10 leiligheter i huset) oppmanet til bedre sortering.
TPK Skrevet 21. november 2016 #23 Skrevet 21. november 2016 Skiller ut papir, glass og metall. Plast og mat går i restavfall. Vasker ikke bosset mitt altså, der går grensen!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #24 Skrevet 21. november 2016 Jeg sorterer aldri. Det betyr ingenting at vi kildesorterer i Norge. Og da mener jeg INGENTING. Anonymous poster hash: 99d98...505
Igelkotten Skrevet 21. november 2016 #25 Skrevet 21. november 2016 Jeg sorterer aldri. Det betyr ingenting at vi kildesorterer i Norge. Og da mener jeg INGENTING. Anonymous poster hash: 99d98...505 Om alle tenker slik betyr det i alle fall ingenting. Jo flere som kildesorterer, jo bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå