Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Mannen og jeg har vært prøvere i mange mnd. Vært enige om å virkelig prioritere dette i noen mnd fremover. Så jeg har kjøpt eggløsningstester og gjort alt jeg kan gjøre for å bli gravid. Jeg har eggløsning denne helgen. Mannen drar da på guttetur! Dvs. en tur de planla på onsdag. De kunne dratt når som helst, men mannen mente de kunne dra i helgen. Da jeg sa at jeg hadde eggløsning sa han at han visste det, men at han hadde lyst til å dra. Jeg ble kjempeskuffa! Han ble sint for at jeg ble skuffa. Jeg ble sint for at han ikke prioriterer dette når han nettopp har sagt at dette er førstepri! Jeg blir så frustrert! Orker ikke vente lengre. Neste prøveperiode er han på jobb. Jobber 2 uker på og 4 av. Orker ikke bruke mer tid på dette! Anonymous poster hash: 0300b...ca8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Stakkars mann, la han kose seg på guttetur! Anonymous poster hash: 8ad91...514
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Ha sex rett før han drar og med det samme han kommer hjem, så rekker dere da perioden. Anonymous poster hash: f7212...625
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 Ikke gjør dette- det er en vanskelig nok situasjon som det er. Alt kan ikke settes på vent. Skjønner du blir frustrert når han har sagt det skal prioriteres og dere bør snakke mer om hva dere legger i nettopp det. Det er jo tydeligvis ikke det samme. Anonymous poster hash: 9041f...73d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 Synes ikke det er rart at du blir skuffa. Jeg opplevde det å være prøver som psykisk slitsomt, der veldig mye dreide seg om syklus og dager. Dere hadde en avtale om å prioritere dette, og den bryter han faktisk ved å bevisst velge bort denne syklusen. Hadde også blitt skuffet. Anonymous poster hash: 584a0...dcb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Ha sex rett før han drar og med det samme han kommer hjem, så rekker dere da perioden. Anonymous poster hash: f7212...625 Dro da jeg var på jobb i dag, og kommer ikke hjem før mandag. Anonymous poster hash: 0300b...ca8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 Sex fredag morgen og søndag kveld er da helt innenfor det. Sex annenhver dag i prøveperioden så blir dere før eller senere gravid om dere kan få barn sammen. Du kan ikke detaljstyre alt i livet på den måten du nå gjør, tenk om det tar et år å bli gravid, eller dere ikke kan få barn. Dere må leve og ha en ok livskvalitet selv om dere prøver. Anonymous poster hash: cf38b...89d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 Hjelpes 😱 Barn er ikke bestillingsvare! Senk skuldrene og pul når lysta er der, så blir dere nok gravide dersom det er meningen uten dette hysteriske maset. Bare kvinnfolk som kan få seg til å drive på slik 😳 Anonymous poster hash: 85d56...185
pifi med tre nurk Skrevet 18. november 2016 #9 Skrevet 18. november 2016 Enig med hun over, dere har nok ulike tanker om hva dere legger i å prioritere dette og dere må nok ta en grundige prat. Jeg forstår deg så godt, tror nok ofte at kvinnen går litt ekstra opp i dette i og med at det er kroppen vår det hele skal skje i. Jeg tror ikke det er lurt å sette hele livet på vent, det vil tære ekstra mye på dere og forholdet hvis dere ikke kan fokusere på noe annet enn å prøve på barn.. dere må unne dere å være kjærester, familie og med venner inni mellom og. Sett dere ned og snakk og Finn ut av dette sammen. Håper det klaffer for dere snart.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #10 Skrevet 18. november 2016 Har vært gravid 5 ganger og fått tre barn uten å sjekke kalender, tempe eller legge en streng plan på når det skal pules. Just sayin' Anonymous poster hash: f36ae...f9c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #11 Skrevet 18. november 2016 Sex fredag morgen og søndag kveld er da helt innenfor det. Sex annenhver dag i prøveperioden så blir dere før eller senere gravid om dere kan få barn sammen. Du kan ikke detaljstyre alt i livet på den måten du nå gjør, tenk om det tar et år å bli gravid, eller dere ikke kan få barn. Dere må leve og ha en ok livskvalitet selv om dere prøver. Anonymous poster hash: cf38b...89d Om et par mnd har det gått ett år. Har ikke stressa så veldig før de to siste mnd. Tankene om at det ikke går er slitsomme. HI Anonymous poster hash: 0300b...ca8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #12 Skrevet 18. november 2016 Har vært gravid 5 ganger og fått tre barn uten å sjekke kalender, tempe eller legge en streng plan på når det skal pules. Just sayin' Anonymous poster hash: f36ae...f9c Har prøvd samme "metode" i snart ett år. Fungerer tydeligvis ikke for oss. Anonymous poster hash: 0300b...ca8
Fru vims Skrevet 18. november 2016 #13 Skrevet 18. november 2016 Hvis du fortsetter å stresse sånn så blir du ihvertfall ikke gravid. Snakker av erfaring 😉 og det holder at dere har sex før han reiser. Kan bli klaff da og.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #14 Skrevet 18. november 2016 Turen ble bestemt onsdag. Dette kunne du/dere ha løst ved at dere hadde sex onsdag kveld, torsdag kveld og/eller fredag morgen. Og så kunne du ha ønsket mannen god tur og unnet ham turen. Det er bedre at svømmerne venter på egget, og det kan de gjøre i flere dager. Tallene varierer, men det sies at svømmerne kan leve i 5-7 dager. Så dette er ikke et større problem enn det du selv gjør det til. Om du ble sur på mannen og er sur når han kommer tilbake fra tur, og du er slik ellers også så er det ikke sikkert dere som par holder ut tiden det tar å bli gravid. Velg kampene dine med omhu. Og skaff deg litt mer kunnskap slik at du forstår at dette ikke var noen krise. Anonymous poster hash: 2de48...832
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #15 Skrevet 18. november 2016 Har prøvd samme "metode" i snart ett år. Fungerer tydeligvis ikke for oss. Anonymous poster hash: 0300b...ca8 Stress kan ødelegge. Har noen av dere barn fra før? Har dere vurdert å utredning? Anonymous poster hash: 8ad91...514
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #16 Skrevet 18. november 2016 Eg blei gravid med nr 2 då mannen drog på 5 dagars jobbreise under eggløysinga, så dei overlever nokre dagar inni der. (det blei forresten ei jente) Ikkje ver redd for å søkje om hjelp dersom det ikkje klaffar innan eit år. Lykke til Anonymous poster hash: c4ce7...14d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #17 Skrevet 18. november 2016 Om et par mnd har det gått ett år. Har ikke stressa så veldig før de to siste mnd. Tankene om at det ikke går er slitsomme. HI Anonymous poster hash: 0300b...ca8 Tok et år før jeg ble gravid med første. Nummer to satt med en gang jeg slutta på pillen. Aldri tempet (aner ikke hva det er engang) eller tatt eggløsningstester. Det løser seg stort sett. Du begynte å stresse etter kun 6 mnd. Vet det er enkelt å si, men prøv å slapp av! Det hjelper ingenting at du stresser😊 Anonymous poster hash: 12a2a...7b0
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #18 Skrevet 18. november 2016 Jeg forstår deg godt! Det sliter faktisk på å være prøver. Og som kvinne ofrer man så mye mer enn mannen. Dere som sier at stress kan føre til at man ikke blir gravid har dere dokumentasjon på dette? Eller prøver dere bare å gi prøvere dårlig samvittighet fordi de føler på stress etterhvert? Det virker ikke som HI stresser utrolig mye. Det virker mer som en skuffet kvinne som ofrer mer enn mannen. Selv flyktninger blir gravide. Kvinner blir gravide i alle livssituasjoner. Dette for å føre menneskeheten videre. Ta en prat med mannen din HI. Forklar frustrasjonen din uten å vær anklagende. Forklar at prøvingen tar på deg. Lykke til! Anonymous poster hash: cbe2b...c64
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #19 Skrevet 18. november 2016 Føler med deg. Har selv følt på det samme i prøvetiden. Man blir desperat, fortvilet, skuffa... Det blir altoppslukende og vondt! For meg har det hjulpet å gå noen uker på prevensjon. Sist gikk jeg på cerazette i 6 uker. 2 dager etter slutt hadde vi sex og jeg var gravid. Sist hadde jeg p-ring i 4 uker, mnd etter ble jeg gravid. Har hørt om flere som har opplevd at de blir lettere gravid etter å ha gått på minipiller o.l. Så hvorfor ikke forsøke neste mnd når dere likevel ikke kan prøve? Kanskje rykker du hormonene dine i gang Ønsker deg lykke til! Anonymous poster hash: 685f5...9a2
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #20 Skrevet 18. november 2016 Har vært gravid 5 ganger og fått tre barn uten å sjekke kalender, tempe eller legge en streng plan på når det skal pules. Just sayin'Anonymous poster hash: f36ae...f9c Enkelte spyr ut unger like hyppig som de ruller seg en ny sigg for å roe ned etter å ha sendt inn meldekortet. Andre sørger over barnet de ikke har i flere år før de, kanskje, får oppfylt drømmen. Just sayin! Anonymous poster hash: abec9...84e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #21 Skrevet 18. november 2016 Hvis stress virkelig hadde vært et hinder for å bli gravid så hadde IVF funket på veldig veldig få... Anonymous poster hash: a8af1...951
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #22 Skrevet 18. november 2016 Hjelpes 😱 Barn er ikke bestillingsvare! Senk skuldrene og pul når lysta er der, så blir dere nok gravide dersom det er meningen uten dette hysteriske maset. Bare kvinnfolk som kan få seg til å drive på slik 😳 Anonymous poster hash: 85d56...185 Blir litt provosert av svaret ditt. For noen ER situasjonen sånn. Pul når lysta er der? Du vet at det bare er noen få dager i mnd som man faktisk KAN bli gravid? Når man da har prøvd å bli gravid i snart ett år så er det ikke rart man tyr til eggløsningstester etc Anonymous poster hash: f5991...173
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #23 Skrevet 18. november 2016 Blir litt provosert av svaret ditt. For noen ER situasjonen sånn. Pul når lysta er der? Du vet at det bare er noen få dager i mnd som man faktisk KAN bli gravid? Når man da har prøvd å bli gravid i snart ett år så er det ikke rart man tyr til eggløsningstester etc Anonymous poster hash: f5991...173 Naboene var prøvere i mange år før de ga opp. De endte med å dra til utlandet og adoptere 2 søstre, hvorav den ene hadde funksjonshemninger. Under ett år etter de kom hjem med jentene var de 3barnsforeldre. Sistemann ble unnfanget i tiden de reiste/kom hjem med sine 2 første barn. Denne historien er langt ifra unik. Stress ødelegger mer enn man aner, og man er ofte mer stressa enn hva man faktisk selv tror og innbiller seg. Det er naturlig og ikke til å unngå da det for de aller fleste er en stor del av livet og formere seg. Så i mange tilfeller er faktisk det beste rådet å senke skuldrene, forsone seg med barnløsheten og pule når man vil. Så enkelt er det faktisk i de fleste tilfeller. Så har man de tilfellene der det ikke går av medisinske årsaker, enten det er matchen av partnere eller produksjonsfeil hos en eller begge som er årsaken. Slikt får man bekreftet av en lege. Og det er nok en grunn til at slikt ikke blir testet før det har gått lang tid. Mange går også fra hverandre i frustrasjonen over å ikke få barn, og blir gravide kort tid etter med annen partner. Her kan både stressfaktor og match av partnere spille en rolle. Anonymous poster hash: 99077...10d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #24 Skrevet 18. november 2016 Naboene var prøvere i mange år før de ga opp. De endte med å dra til utlandet og adoptere 2 søstre, hvorav den ene hadde funksjonshemninger. Under ett år etter de kom hjem med jentene var de 3barnsforeldre. Sistemann ble unnfanget i tiden de reiste/kom hjem med sine 2 første barn. Denne historien er langt ifra unik. Stress ødelegger mer enn man aner, og man er ofte mer stressa enn hva man faktisk selv tror og innbiller seg. Det er naturlig og ikke til å unngå da det for de aller fleste er en stor del av livet og formere seg. Så i mange tilfeller er faktisk det beste rådet å senke skuldrene, forsone seg med barnløsheten og pule når man vil. Så enkelt er det faktisk i de fleste tilfeller. Så har man de tilfellene der det ikke går av medisinske årsaker, enten det er matchen av partnere eller produksjonsfeil hos en eller begge som er årsaken. Slikt får man bekreftet av en lege. Og det er nok en grunn til at slikt ikke blir testet før det har gått lang tid. Mange går også fra hverandre i frustrasjonen over å ikke få barn, og blir gravide kort tid etter med annen partner. Her kan både stressfaktor og match av partnere spille en rolle. Anonymous poster hash: 99077...10d Det der er bare tull, og en hån mot kvinner som blir gravide selv om de er livredde for nettopp det. Tror du man blir stresset av å bli voldtatt, for eksempel? Stresset når man vet at man ikke har helse eller økonomi til å forsørge enda et barn? Stresset når man er på flukt? Ingen seriøse mennesker tror på det der. Anonymous poster hash: 584a0...dcb
Anyne Skrevet 18. november 2016 #25 Skrevet 18. november 2016 Hjelpes 😱 Barn er ikke bestillingsvare! Senk skuldrene og pul når lysta er der, så blir dere nok gravide dersom det er meningen uten dette hysteriske maset. Bare kvinnfolk som kan få seg til å drive på slik 😳 Anonymous poster hash: 85d56...185 Veldig uvitent svar😱😱
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå