Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Kan jeg gi dette på flakse? Vil han legge på seg om han får o'boy offte på flaske? Anonymous poster hash: c84d7...827
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 😱😱😱 Anonymous poster hash: 42e13...f1e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Nei, ikke gi det. Det er bare sukker. Ødelegger tennene. Anonymous poster hash: 9cec7...99d
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Ja, det går, men er ikke å anbefale. Hvis helsepersonell mener barnet trenger å øke i vekt, så bør du rådføre deg med dem.. Finnes mange bedre alternativer enn oboT. Anonymous poster hash: 8b42a...7e1
februarprins2013 Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 kan han ikke drikke fra kopp ennå ?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #6 Skrevet 16. november 2016 Hvorfor vil du gi det? Hvis barnet er sykt og dere sliter med å få gitt nok drikke eller noe sånt kan det jo være verdt et forsøk, men ellers vil jeg si det er dumt å venne barnet til søt sjokoladesmak så tidlig. Når barnet blir eldre kan sjokolademelk være en god restitusjonsdrikk etter trening. Anonymous poster hash: df745...76b
ulenissen Skrevet 16. november 2016 #7 Skrevet 16. november 2016 Dersom du velger å gjøre dette børr det være i samarbeid med helsestasjon, og som en siste utvei for å øke vekten. Ville heller gitt han feks biola med litt fløte i, og mat med mye næring og fett. Dersom du vil gi sjokolademelk ville jeg gitt i glass. Et barn på 15mnd kan fint drikke av glass med litt trening.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #8 Skrevet 16. november 2016 Dersom han trenger næring/vektøkning kan du kjøpe ernæringsdrikker/yoghurt/dessert på apoteket som passer for barn. Finnes mange ulike typer og smaker. Anonymous poster hash: 3a308...4c2
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. november 2016 #9 Skrevet 16. november 2016 Bland inn olivenolje, smør, fløte i maten. Greddost på brødskiven Advokado Vær så snill , IKKE gi han sjokomelk på flaske, han får hull i tennene av det. Gi i en kopp/ glass med sugerør.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #10 Skrevet 16. november 2016 Omg 😱😱😱😱 Anonymous poster hash: cbc3a...4d8
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #11 Skrevet 16. november 2016 Han er ikke så flink å drikke fra kopp enda, vi har prøvd mange ganger men ender bare at han snur koppen opp å ned, og tuller bare med vannet. Han spiser veldig dårlig, får ikke i han mat. Han spiser absolutt ingenting Får å få vekten opp tenkte jeg det kunne være en løsning med litt o'boy i melken siden det er kunn melk han vil ha Anonymous poster hash: 9d1cd...44c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #12 Skrevet 16. november 2016 Dersom han trenger næring/vektøkning kan du kjøpe ernæringsdrikker/yoghurt/dessert på apoteket som passer for barn. Finnes mange ulike typer og smaker. Anonymous poster hash: 3a308...4c2 Vi har prøvd alt det de har på apoteket, han drikker/spiser ingenting av det Anonymous poster hash: 9d1cd...44c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #13 Skrevet 16. november 2016 Da ville jeg heller gi han mme i tillegg hvis det er kun melk han vil ha. Anonymous poster hash: 801c6...b62
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #14 Skrevet 16. november 2016 Dersom du velger å gjøre dette børr det være i samarbeid med helsestasjon, og som en siste utvei for å øke vekten. Ville heller gitt han feks biola med litt fløte i, og mat med mye næring og fett. Dersom du vil gi sjokolademelk ville jeg gitt i glass. Et barn på 15mnd kan fint drikke av glass med litt trening. Vi har prøvd Biola også, han drikker ikke av det heller Anonymous poster hash: 9d1cd...44c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #15 Skrevet 16. november 2016 Du må jo finne ut hvorfor han ikke spiser!! Anonymous poster hash: 3544e...ddb
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #16 Skrevet 16. november 2016 Du må jo finne ut hvorfor han ikke spiser!! Anonymous poster hash: 3544e...ddb Ja hvordan skal jeg finne ut av det? Vi har vært hos barnelegen mange ganger, han sier det er perioder barn har med å ikke spise. Han blir forstoppet også, så vi har 2 forskjellige avføringsmiddel vi gir til han får å få bæsj. Har vært sånn siden han ble 1 år Vet ikke hva annet jeg kan kreve at legen skal gjøre? Anonymous poster hash: 9d1cd...44c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #17 Skrevet 16. november 2016 Stemmer i nei til Oboy! Det har jo null næringsverdi! Hva med hjemmelagede smoothies med avokado, banan og bringebær? Du må jo få en second opinion på legefronten.. Anonymous poster hash: 645e1...392
Blondzilla Skrevet 16. november 2016 #18 Skrevet 16. november 2016 Om du kan få han til å drikke morsmelkerstaning vil det være langt bedre. Ingebting han liker? Babygrøt, yoghurt, smoothie?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. november 2016 #19 Skrevet 16. november 2016 Be om utredning på sykehus og henvisning til ernæringsfysiolog.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #20 Skrevet 16. november 2016 Om du kan få han til å drikke morsmelkerstaning vil det være langt bedre. Ingebting han liker? Babygrøt, yoghurt, smoothie? Hvilken mme burde jeg kjøpe inn? Nan 3 ? Trodde ikke man kunne gi den lenger til barn som er så stor som han Anonymous poster hash: 9d1cd...44c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #21 Skrevet 16. november 2016 Be om utredning på sykehus og henvisning til ernæringsfysiolog. Utredning på sykehus, hva går det ut på? Anonymous poster hash: 9d1cd...44c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #22 Skrevet 16. november 2016 Vår er også småspist og har gått ned i vekt. Her har vi hvertfall byttet ut melken med h melk og har hatt litt olje i grøten. Du kan jo lage smoothe med olje og masse avocado som flere har skrivd. Peanøttsmør? Mange gode stoffer og sunt fett. Man burde ikke fete opp barna på sukker. Er de syke og sliter med å få i seg væske ville jeg heller gitt litt saft eller litt is. Men det er jo ofte veldig tidsbegrenset. Det blir mye o boy før han legger på seg. Å hvis han drikker seg mett på melk er det kanskje ikke rart han ikke vil ha mat? Anonymous poster hash: 54981...472
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. november 2016 #23 Skrevet 16. november 2016 De har bedre kompetanse der enn fastlegen har. Mitt barn ble ivaretatt av sykehusets ernæringsfysiologer da hun ble lagt inn for noe annet- som også hadde påvirket vekten og matinntaket. Da ble vi fulgt opp og fikk rådgivning og opplegg for hvordan vi kunne få henne opp i vekt.
Blondzilla Skrevet 16. november 2016 #24 Skrevet 16. november 2016 Hvilken mme burde jeg kjøpe inn? Nan 3 ? Trodde ikke man kunne gi den lenger til barn som er så stor som han Anonymous poster hash: 9d1cd...44c Det er jo ikke vanlig å gi mme til så store barn fordi det ikke er nødvendig fordi de inntar nok fast føde. Men dette er jo en spesiell situasjon. Jeg ville kjøpt den man gir til spedbarn, altså nr 1, fordi den har mest næring. Hvis han er hard i magen ville jeg kjøpt hipp, ikke nan.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #25 Skrevet 16. november 2016 Vår er også småspist og har gått ned i vekt. Her har vi hvertfall byttet ut melken med h melk og har hatt litt olje i grøten. Du kan jo lage smoothe med olje og masse avocado som flere har skrivd. Peanøttsmør? Mange gode stoffer og sunt fett. Man burde ikke fete opp barna på sukker. Er de syke og sliter med å få i seg væske ville jeg heller gitt litt saft eller litt is. Men det er jo ofte veldig tidsbegrenset. Det blir mye o boy før han legger på seg. Å hvis han drikker seg mett på melk er det kanskje ikke rart han ikke vil ha mat? Anonymous poster hash: 54981...472 Jeg tror egentlig det er der problemet ligger at han drikker seg mett på melk å vil ikke ha mat!! Har ikke tenkt å gi o,boy men ville bare høre med rundt. Hva hjelper olje i grøten? Mener du f.eks vanlig matolje som solsikkeolje? Anonymous poster hash: 9d1cd...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå