Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Tid som ikke er jobb, barn, hus, ærender og slikt. Hvor mye pr dag eller uke? Til å slappe av og gjøre ting du har lyst til?! Anonymous poster hash: f0bb3...e98
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Få eller ingen timer... jeg har kveldene til å slappe av. Men kan ikke gå ut av huset, for mannen er stort sett på jobb. Anonymous poster hash: 116cc...aa5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Fritid? Nei det har jeg ikke sett.. Altså, jeg KAN gjøre hva jeg vil etter ungene er i seng (kl 21.30) så lenge mannen er hjemme. Men hva jeg orker og hva jeg prioriterer en jo en annen sak Anonymous poster hash: 15b04...156
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #4 Skrevet 14. november 2016 Fritid, i utgangspunktet veldig mye siden jeg er på AAP, men. Jeg studerer, ting må tas etter dagsformen, søvn må prioriteres slik at jeg får studert og klarer å gjøre alt/følge opp alt. Trening er en plikt for å kunne opprettholde funksjonsnivået og sosialt samvær koster krefter som egentlig skulle ha vært brukt på noe annet. Jeg har antageligvis mer fritid en de fleste, men pga sykdom så står jeg ikke fritt til å disponere tiden som jeg selv ønsker. Anonymous poster hash: 7fa1d...55b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #5 Skrevet 14. november 2016 Fritid er vel luksusvare for småbarnsforeldre? Vi har fem barn (helsøsken) mellom ett og tolv år. Kan vel kalle det fritid når jeg ser de to eldste spille fotballkamp elle hvis jeg får dra på butikken alene? Anonymous poster hash: 87d10...750
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #6 Skrevet 14. november 2016 Fritid er vel luksusvare for småbarnsforeldre? Vi har fem barn (helsøsken) mellom ett og tolv år. Kan vel kalle det fritid når jeg ser de to eldste spille fotballkamp elle hvis jeg får dra på butikken alene? Anonymous poster hash: 87d10...750 Butikken alene er jo luksus! Anonymous poster hash: 15b04...156
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #7 Skrevet 14. november 2016 Min fritid helt alene uten noen rundt meg er 5 min i bil fra bhg til jobb og 5 min tilbake fra jobb. 5 dager i uken. Dvs 50 min i uken. 😉 De minuttene nyter jeg. Spiller musikk på full guffe, synger høyt og rett og slett koser meg! Små gleder i en travel tid. Anonymous poster hash: 08b0d...b39
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #8 Skrevet 14. november 2016 Jeg har mye fritid i grunn. På jobb er jeg stort sett alene og styrer dagen min selv. Hører masse høy musikk, tar telefoner osv. Og når barna er hos far, da har jeg fri til å gjøre det jeg vil etter jobb. Men er stort sett hjemme og jobber litt ekstra, sover, rydder i skuffer og skap osv. Anonymous poster hash: a4987...34e
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #9 Skrevet 14. november 2016 Har 50 minutter to ganger om dagen i bilen til og fra jobb. Har mulighet til å se en episode eller to av en serie på kvelden etter at barna er i seng. Men jeg burde vel ha gjort husarbeid. Anonymous poster hash: 58bef...036
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #10 Skrevet 14. november 2016 Etter barna er i seng så har jeg litt fritid. Men den må liksom skje i huset siden mannen er mye borte... Anonymous poster hash: 57b2a...006
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #11 Skrevet 14. november 2016 Jeg har tre timer på treningsstudio i uka. Det er fritid og egenpleie i ett. Jeg har alt fra en til tre timer til TV, håndarbeid, lesing, surfing på mobil hver kveld. Jeg har ikke mer å gi når barna er i seng, så da lander jeg i sofaen. Jeg har ca en date med mannen i mnd. Barnevakt og ut å spise, kino el.l. Jeg treffer venninner eller kollegaer ca en kveld i Mnd. Mer om jeg har lyst, men det er stort sett ikke energi og overskudd til mer. Egentlig gir vi hverandre egentid når vi har behov for det. Det gjør hverdagen hyggeligere når begge får et pusterom av og til. Men småbarnslivet er slitsomt, så de fleste kveldene ligger vi flatt på sofaen, og tusler tidlig i seng. Anonymous poster hash: 6c34b...74d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #12 Skrevet 14. november 2016 Maks 1 time per dag. Småen legger seg 20.00 å sovnr gjerne ikke før 20.30 å er alltid mye jeg må gjøre etter han er lagt seg. Vaske huset,dusje,lese til prøve,øve til fremføring,rydde,vaske opp osv. Det kan gå flere månender mellom hver gang jeg har barnefri å det er ikke noe jeg liker. Så jobber må med å skaffe en barnevakt som kan passe han etter han er lagt seg. Liker å legge han selv før jeg går sånn at jeg har fått vært mest mulig med han selv om jeg skal ha barnevakt etter han er lagt seg. Anonymous poster hash: 555de...a22
Førstemann Skrevet 15. november 2016 #13 Skrevet 15. november 2016 Nei, det føles ikke som så mye akkurat. Regner IKKE tiden til og fra jobb som fritid, altså. Syns ofte at jeg stresser da fordi jeg alltid er litt for sent ute. Jeg tar meg tid til venninner kanskje 2-3 ganger pr halvår. Er på fest med mannen kanskje 2-4 ganger i året, og ute på jobbmiddager (om man kaller det fritid), kanskje 3-4 ganger i året. Feriene gjør vi selvsagt mye hyggelig sammen som jeg anser som fritid. Men i hverdagen vil jeg si det er fra 0 til 1 1/2 time, som regel nærmere 0.
Gjest Sophie-Ann Skrevet 15. november 2016 #14 Skrevet 15. november 2016 Hele dagen dessverre, mistet akkurat jobben min 😩. Men barn og mann syns det er supert!
Lykke~liten Skrevet 15. november 2016 #15 Skrevet 15. november 2016 Har en 4 åring og en på 10 uker. Så... lite til ingenting? Et par timer i uka? Og da sover jeg....
amandine Skrevet 15. november 2016 #16 Skrevet 15. november 2016 Fritiden min? Alene? På do? I dusjen?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #17 Skrevet 15. november 2016 Har vel 2-4 timer daglig. Kunne ikke hatt det annerledes. Da hadde jeg blitt koko😂 Anonymous poster hash: 7e980...99e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #18 Skrevet 15. november 2016 Teller den timen jeg sitter i kø frem og tilbake til jobb som fritid? Det er vel det nærmeste jeg kommer akkurat nå. Med en 4 åring og en på 3 mnd hjemme, så er de to timene i bil det nærmeste jeg konmer 😊 Klager ikke, jeg kan drikke kaffe og høre på høy musikk i fred 😂 Anonymous poster hash: 959ab...96b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #19 Skrevet 15. november 2016 Masse. I arbeidstiden har jeg fri fra mann og barn. På vei til og fra jobb har jeg fri fra det meste. Etter jobb har jeg fri fra jobb. Om natten har jeg nesten fri fri alt osv. Anonymous poster hash: 0be8b...805
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #20 Skrevet 15. november 2016 Er hjemme i permisjon. Men på kveldstid når babyen og 6 åringen er lagt, har jeg fritid. Da hender det jeg drar på shopping, eller legger meg i badekaret. Har egentlig inke så veldig behov for mere. Er familien min som betyr alt for meg, og har ikke behov for å komme meg vekk fra dem. Men når barna er lagt, er det deilig å finne sofaen og se på tv med mannen min da😀 Anonymous poster hash: 4fe01...7de
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #21 Skrevet 15. november 2016 Masse. I arbeidstiden har jeg fri fra mann og barn. På vei til og fra jobb har jeg fri fra det meste. Etter jobb har jeg fri fra jobb. Om natten har jeg nesten fri fri alt osv. Anonymous poster hash: 0be8b...805 Nope, du har ikke fritid. Arbeidstid er nettopp det, arbeidstid, og kan ikke regnes som fritid. Regner med at du ikke kan bestemme når du skal jobbe og når du skal drikke kaffe når du er på jobb? Kan heller ikke tenke meg at vei til og fra jobb er "fritid" - du får ikke ikke gjort noe som helst når du sitter bak rattet, bortsett fra å kjøre og følge med på veien? Anonymous poster hash: 1cd38...273
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #22 Skrevet 15. november 2016 Jeg regner egentlig tid med ungene som fritid, så mye... Jeg har i tillegg to fridager i uka, og de bruker jeg til å gjøre det jeg vil. Dette blir ofte brukt til husarbeid, barnevakt eller shopping, eller til frivillig arbeid. Men jeg regner det som fritid altså. Anonymous poster hash: 4d9fd...2e5
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #23 Skrevet 15. november 2016 Nope, du har ikke fritid. Arbeidstid er nettopp det, arbeidstid, og kan ikke regnes som fritid. Regner med at du ikke kan bestemme når du skal jobbe og når du skal drikke kaffe når du er på jobb? Kan heller ikke tenke meg at vei til og fra jobb er "fritid" - du får ikke ikke gjort noe som helst når du sitter bak rattet, bortsett fra å kjøre og følge med på veien? Anonymous poster hash: 1cd38...273 Du har fri til noe og fra noe. Du har aldri absolutt fri. Det vil bestandig ligge noen begrensninger på hva du kan gjøre. Hvis du bruker den deffenisjonen av fritid som sier noe om hvor mye tid jeg har som ikke styres av jobben, så er det ca 6900 timer i året. Den fritiden velger jeg stort sett å bruke på hus, mann, barn og søvn. Anonymous poster hash: 0be8b...805
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #24 Skrevet 15. november 2016 1-2 timer per døgn Anonymous poster hash: 58449...73b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #25 Skrevet 15. november 2016 Akkurat nå; Altfor mye. Kun 18% fast jobb i kommunen, er ellers for det meste avhengig av at andre er syke for så å få en telefon samme morgenen. Skulle gjerne vært litt mer opptatt og hatt en mer "normal" hverdag. Har en 2-åring i barnehage og over halvveis i svangerskapet. Så skulle gjerne vært mer i aktivitet. Anonymous poster hash: 1864b...643
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå