Gå til innhold

Hvor mye fritid har du?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tid som ikke er jobb, barn, hus, ærender og slikt.

Hvor mye pr dag eller uke?

Til å slappe av og gjøre ting du har lyst til?!

Anonymous poster hash: f0bb3...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få eller ingen timer... jeg har kveldene til å slappe av. Men kan ikke gå ut av huset, for mannen er stort sett på jobb.

Anonymous poster hash: 116cc...aa5

Skrevet

Fritid? Nei det har jeg ikke sett..

Altså, jeg KAN gjøre hva jeg vil etter ungene er i seng (kl 21.30) så lenge mannen er hjemme. Men hva jeg orker og hva jeg prioriterer en jo en annen sak

Anonymous poster hash: 15b04...156

Skrevet

Fritid, i utgangspunktet veldig mye siden jeg er på AAP, men.

Jeg studerer, ting må tas etter dagsformen, søvn må prioriteres slik at jeg får studert og klarer å gjøre alt/følge opp alt. Trening er en plikt for å kunne opprettholde funksjonsnivået og sosialt samvær koster krefter som egentlig skulle ha vært brukt på noe annet.

Jeg har antageligvis mer fritid en de fleste, men pga sykdom så står jeg ikke fritt til å disponere tiden som jeg selv ønsker.

Anonymous poster hash: 7fa1d...55b

Skrevet

Fritid er vel luksusvare for småbarnsforeldre? Vi har fem barn (helsøsken) mellom ett og tolv år. Kan vel kalle det fritid når jeg ser de to eldste spille fotballkamp elle hvis jeg får dra på butikken alene?

Anonymous poster hash: 87d10...750

Skrevet

Fritid er vel luksusvare for småbarnsforeldre? Vi har fem barn (helsøsken) mellom ett og tolv år. Kan vel kalle det fritid når jeg ser de to eldste spille fotballkamp elle hvis jeg får dra på butikken alene?

Anonymous poster hash: 87d10...750

Butikken alene er jo luksus! :)

Anonymous poster hash: 15b04...156

Skrevet

Min fritid helt alene uten noen rundt meg er 5 min i bil fra bhg til jobb og 5 min tilbake fra jobb. 5 dager i uken. Dvs 50 min i uken. 😉 De minuttene nyter jeg. Spiller musikk på full guffe, synger høyt og rett og slett koser meg! Små gleder i en travel tid.

Anonymous poster hash: 08b0d...b39

Skrevet

Jeg har mye fritid i grunn. På jobb er jeg stort sett alene og styrer dagen min selv. Hører masse høy musikk, tar telefoner osv. Og når barna er hos far, da har jeg fri til å gjøre det jeg vil etter jobb. Men er stort sett hjemme og jobber litt ekstra, sover, rydder i skuffer og skap osv.

Anonymous poster hash: a4987...34e

Skrevet

Har 50 minutter to ganger om dagen i bilen til og fra jobb. Har mulighet til å se en episode eller to av en serie på kvelden etter at barna er i seng. Men jeg burde vel ha gjort husarbeid.

Anonymous poster hash: 58bef...036

Skrevet

Etter barna er i seng så har jeg litt fritid. Men den må liksom skje i huset siden mannen er mye borte...

Anonymous poster hash: 57b2a...006
Skrevet

Jeg har tre timer på treningsstudio i uka. Det er fritid og egenpleie i ett.

Jeg har alt fra en til tre timer til TV, håndarbeid, lesing, surfing på mobil hver kveld. Jeg har ikke mer å gi når barna er i seng, så da lander jeg i sofaen.

Jeg har ca en date med mannen i mnd. Barnevakt og ut å spise, kino el.l.

Jeg treffer venninner eller kollegaer ca en kveld i Mnd. Mer om jeg har lyst, men det er stort sett ikke energi og overskudd til mer.

Egentlig gir vi hverandre egentid når vi har behov for det. Det gjør hverdagen hyggeligere når begge får et pusterom av og til. Men småbarnslivet er slitsomt, så de fleste kveldene ligger vi flatt på sofaen, og tusler tidlig i seng.

Anonymous poster hash: 6c34b...74d

Skrevet

Maks 1 time per dag.

Småen legger seg 20.00 å sovnr gjerne ikke før 20.30 å er alltid mye jeg må gjøre etter han er lagt seg.

Vaske huset,dusje,lese til prøve,øve til fremføring,rydde,vaske opp osv.

Det kan gå flere månender mellom hver gang jeg har barnefri å det er ikke noe jeg liker.

Så jobber må med å skaffe en barnevakt som kan passe han etter han er lagt seg.

Liker å legge han selv før jeg går sånn at jeg har fått vært mest mulig med han selv om jeg skal ha barnevakt etter han er lagt seg.

Anonymous poster hash: 555de...a22

Skrevet

Nei, det føles ikke som så mye akkurat. Regner IKKE tiden til og fra jobb som fritid, altså. Syns ofte at jeg stresser da fordi jeg alltid er litt for sent ute.

Jeg tar meg tid til venninner kanskje 2-3 ganger pr halvår. Er på fest med mannen kanskje 2-4 ganger i året, og ute på jobbmiddager (om man kaller det fritid), kanskje 3-4 ganger i året. Feriene gjør vi selvsagt mye hyggelig sammen som jeg anser som fritid.

Men i hverdagen vil jeg si det er fra 0 til 1 1/2 time, som regel nærmere 0.

Gjest Sophie-Ann
Skrevet

Hele dagen dessverre, mistet akkurat jobben min 😩. Men barn og mann syns det er supert!

Skrevet

Har en 4 åring og en på 10 uker. Så... lite til ingenting? Et par timer i uka? Og da sover jeg....

Skrevet

Har vel 2-4 timer daglig. Kunne ikke hatt det annerledes. Da hadde jeg blitt koko😂

Anonymous poster hash: 7e980...99e

Skrevet

Teller den timen jeg sitter i kø frem og tilbake til jobb som fritid? Det er vel det nærmeste jeg kommer akkurat nå. Med en 4 åring og en på 3 mnd hjemme, så er de to timene i bil det nærmeste jeg konmer 😊

Klager ikke, jeg kan drikke kaffe og høre på høy musikk i fred 😂

Anonymous poster hash: 959ab...96b

Skrevet

Masse.

I arbeidstiden har jeg fri fra mann og barn.

På vei til og fra jobb har jeg fri fra det meste. Etter jobb har jeg fri fra jobb. Om natten har jeg nesten fri fri alt osv.

Anonymous poster hash: 0be8b...805

Skrevet

Er hjemme i permisjon. Men på kveldstid når babyen og 6 åringen er lagt, har jeg fritid. Da hender det jeg drar på shopping, eller legger meg i badekaret.

Har egentlig inke så veldig behov for mere. Er familien min som betyr alt for meg, og har ikke behov for å komme meg vekk fra dem.

Men når barna er lagt, er det deilig å finne sofaen og se på tv med mannen min da😀

Anonymous poster hash: 4fe01...7de

Skrevet

Masse.

I arbeidstiden har jeg fri fra mann og barn.

På vei til og fra jobb har jeg fri fra det meste. Etter jobb har jeg fri fra jobb. Om natten har jeg nesten fri fri alt osv.

Nope, du har ikke fritid. Arbeidstid er nettopp det, arbeidstid, og kan ikke regnes som fritid. Regner med at du ikke kan bestemme når du skal jobbe og når du skal drikke kaffe når du er på jobb? Kan heller ikke tenke meg at vei til og fra jobb er "fritid" - du får ikke ikke gjort noe som helst når du sitter bak rattet, bortsett fra å kjøre og følge med på veien?

Anonymous poster hash: 1cd38...273

Skrevet

Jeg regner egentlig tid med ungene som fritid, så mye... Jeg har i tillegg to fridager i uka, og de bruker jeg til å gjøre det jeg vil. Dette blir ofte brukt til husarbeid, barnevakt eller shopping, eller til frivillig arbeid. Men jeg regner det som fritid altså.

Anonymous poster hash: 4d9fd...2e5

Skrevet

Nope, du har ikke fritid. Arbeidstid er nettopp det, arbeidstid, og kan ikke regnes som fritid. Regner med at du ikke kan bestemme når du skal jobbe og når du skal drikke kaffe når du er på jobb? Kan heller ikke tenke meg at vei til og fra jobb er "fritid" - du får ikke ikke gjort noe som helst når du sitter bak rattet, bortsett fra å kjøre og følge med på veien?

Anonymous poster hash: 1cd38...273

Du har fri til noe og fra noe. Du har aldri absolutt fri. Det vil bestandig ligge noen begrensninger på hva du kan gjøre.

Hvis du bruker den deffenisjonen av fritid som sier noe om hvor mye tid jeg har som ikke styres av jobben, så er det ca 6900 timer i året. Den fritiden velger jeg stort sett å bruke på hus, mann, barn og søvn.

Skrevet

1-2 timer per døgn

Anonymous poster hash: 58449...73b

Skrevet

Akkurat nå; Altfor mye. Kun 18% fast jobb i kommunen, er ellers for det meste avhengig av at andre er syke for så å få en telefon samme morgenen. Skulle gjerne vært litt mer opptatt og hatt en mer "normal" hverdag. Har en 2-åring i barnehage og over halvveis i svangerskapet. Så skulle gjerne vært mer i aktivitet.

Anonymous poster hash: 1864b...643

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...