Gå til innhold

Dere med normale barn. Når var de moden for bleieslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 6 barn. Alle har de sluttet fra begynnelsen av 2-årsalderen til slutten av 2-årsalderen. Både natt og dag har vi tatt med det samme.

Da har de vært klare selv. Har venninner der ungene ikke er klare før 3-4-årsalderen, så jeg har vært heldig og sluppet billig unna der ;)

Anonymous poster hash: 10644...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste sluttet da han var 2.5. Men da hadde vi vært på hytta hele sommeren, hvor han gikk naken ute hele tiden. Da lærte han å kontrollere tissingen.

Yngstemann var 3.5. Han hadde doskrekk.

Skrevet

Den eldste var 2 år og 5 måneder. Hadde ikke vist tegn til å være klar på noen måte men kom plutselig en dag hjem fra barnehagen og erklærte at nå var det slutt med bleie! Det viste seg at bestevennen akkurat var blitt bleiefri. Var vel der inspirasjonen kom fra. På 14 dager var det klaret. Har ikke vært uheld siden.

Den yngste var egentlig klar for det ved 3 år og 2 måneder. Men så kom det en skilsmisse i vegen så vi var nødt til å utsette det. Det ble alt går mye for barnet på en gang og samarbeidet var alt annet enn bra det første halvår. Så bleien var på til ca 4 år.

Anonymous poster hash: 54f7b...f33

Skrevet

2,5 år. Tok av bleien og sa at hun hadde sluttet. Var tørr fra den dagen. Hadde et par uhell på natten.

Anonymous poster hash: bf66c...a11

Skrevet

Min er flink til og tisse og gå på do hjemme, men vil ha på bleie utenfor hjemmet, han blir 4 i februar, han er ikke klar ennå, og jeg presser han ikke, for det mente min helsesøster ble feil, for da ble han bare ennå mere uklar hvis jeg stresser han i tilegg,men jeg oppfordrer han og gå uten bleie hjemme, gå på do morgen og kveld, så kommer det av seg selv

Skrevet

Jente: To år og åtte mnd.

Jente: Ikke klar enda, er tre år og tre mnd.

(Jeg presiserer kjønn, siden gutter gjennomsnittlig er klare for bleieslutt senere enn jenter).

Anonymous poster hash: 81b5e...654
Skrevet

Gutten sluttet med bleie rett før 5 årsdagen, men har stort sett små uhell hver dag nå i en alder av 6 år, stort sett alltid tørr på natten.

Jenta sluttet rett før fylte 3 år av seg selv, blir snart 4 og har ett og annet lite uhell i ny og ne. Vært tørr på natten siden 3,5 år.

blir så glad når jeg leser at gutten din var så stor, jeg føler alle ser ned på meg rundt meg når gutten min bruke bleie ennå av en aler på snart 4, barn er jo heldigvis veldig forskjellige

Skrevet

Alle mine tre har sluttet når de selv har sagt at de har vært klare, og alle har sluttet på dag og natt samtidig. Én var nesten fire, en var litt over tre og en var to og et halvt. 

Skrevet

1. Slutta når hun var 2,5 år

2. Slutta når hun var 2 år og 10 mnd.

Anonymous poster hash: 6a244...04a

Skrevet

Min datter var moden det året hun fylte tre år. Hun ble bleiefri på dagtid i løpet av sommeren og da fylte hun tre år i oktober. Sluttet med nattbleie i januar så da var hun tre år og 3 mnd.

Anonymous poster hash: e951f...c9e

Skrevet

Det spørs selvsagt på når man begynner. Vi satte frøkna på potte innimellom fra hun va 10 mnd. Stas en stund og så ikke. Deretter tok vi nesten et års pause. Da begynte vi igjen.

Ved 2,3 år var hun bleiefri.

Kjenner andre med "normale" barn som bryr seg filla om de bruker bleie. De venter til de er nærmere 4 og ungen selv ikke vil gå med bleie.

Anonymous poster hash: afbc8...a91
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva dere mener med klare?

Vi måtte slutte med bleie tidlig pga allergi, her var det slutt på dagen ved 17 mnd. Uhell var det av og til, nå er hun akkurat 2 og har ikke uhell. Må hun minnes på do? Ja selvsagt. Er man da ikke moden?

Skrevet

Tre normale barn. De sluttet ved 2,5-3 års alder.

Jeg ventet ikke til de viste interesse for noe som helst. Ingen trening på forhånd. Ingen potte eller doring. En dag tok jeg bare av bleia og sa at nå var den borte. 2-3 dager med masse uhell og så skjønte de poenget.

Anonymous poster hash: 32920...b0a

Skrevet

Gutt, nærmere 4 år da han var klar tenker jeg. Han sluttet med bleier da han var 3,5, men det var mye uhell, og av og til kom han hjem med bleie fra bhg fordi han ville ha på. Så jeg kunne godt ha ventet, hjalp ikke mye med en mamma som syntes det var på tide gitt.

Brukte bleie lenger om natten enn om dagen, men husker ikke når det var slutt på nattbleia. Har hatt uhell opp igjennom, tror han faktisk ikke har kjent at han må tisse før han må VELDIG - først i en alder av 7-8 år er dette ganske godt regulert. 

Anonymous poster hash: b7e7f...089
Skrevet

Her har 3-åringen fremdeles bleie etter eget ønske.. Hun sier i fra et par ganger daglig om at hun skal tisse på do, men insisterer på å få på seg ny bleie etterpå. Nekter å bæsje på do.

Anonymous poster hash: 5619f...0cf

Skrevet

Tre barn (gutter), mellom 2 og 3 år. Eldste sluttet rett over tre år, yngste var 2 år og tre mnd. Men vi som foreldre tenkte helt annerledes med siste enn med første. Vi begynte tidlig å snakke om det og var ivrig på å få han til å prøve. Med første barn gikk vi bare og ventet på at han skulle gi tegn til å være "klar". Jeg tror i dag at dette er tull, å gå på do må læres som alt annet.

Anonymous poster hash: 2bb41...591

Skrevet

Tre barn (gutter), mellom 2 og 3 år. Eldste sluttet rett over tre år, yngste var 2 år og tre mnd. Men vi som foreldre tenkte helt annerledes med siste enn med første. Vi begynte tidlig å snakke om det og var ivrig på å få han til å prøve. Med første barn gikk vi bare og ventet på at han skulle gi tegn til å være "klar". Jeg tror i dag at dette er tull, å gå på do må læres som alt annet.

Alle tre sluttet med dag og nattbleie samtidig. Nr to var 2 år og 8 mnd da han sluttet forresten.

Skrevet

Begynte å bæsje på do rett før hun ble to år. Hun hwr alltid strevet ned å bæsje, men det går mye lettere når hun får gjøre det på do. Ville selv, har aldri presset frem noe bleieslutt.

Sluttet helt med bleie da hun var ca 2år og 7 mnd. Da gav hun selv uttrykk for at hun bare ville gå med truse.

Ca en mnd ettet det sluttet hun med bleie på natta også.

Noen uhell har det vært, men egentlig veldig lite.

Som sagt så har vi ikke presset frem noe bleieslutt, det bare ble sånn😊 Nå nærmer hun seg tre år.

Anonymous poster hash: 17d16...f3c

Skrevet

Eldste sluttet etter litt oppmuntring et par mnd før 3 år, 2 tisseuhell etter dette, et i bhg og et hjemme. Vet jeg har vært utrolig heldig med den gutten!

Minste er sta som et esel og nektet å godta oppmuntring. 3,5 år med bleier og hatt 3-4 uhell i bhg hvert år etterpå. Nå snart 6 år, og hadde et uhell forrige mnd. Og er ikke flau over det heller! Pytt, sier han😂

Stress ned ;)

Anonymous poster hash: 62b8e...bcc

Skrevet

Rett over 3 år, med nattbleie til ei stund etter 4 års dagen.

Skrevet (endret)

Vi spurte aldri om de var klar 🙈 Tok bleia den våren de var 2, og etter 1-2 uker skjønte de greia og var helt tørr. Sluttet da de var 2,2 og 2,6år. Tenker å prøve samme taktikk på nestemann.

Var tørr på natten samtidig. Vi hadde tenkt å beholde nattbleien en stund, men da begge ungen protesterte heftig på det tok vi bare bort nattbleia også.

Endret av ulenissen
Skrevet

1. Slutta når hun var 2,5 år

2. Slutta når hun var 2 år og 10 mnd.

Anonymous poster hash: 6a244...04a

Samme som mine gutter.

Sluttet på natten noen uker senere.

Anonymous poster hash: daeb3...81a

Skrevet

Eldstebarnet sluttet med bleie noen dager før hun ble 2år. Da ble hun storesøster og hun mente at storesøsken ikke brukte bleie. Jaja, tenkte jeg og forberedte meg på endel uhell men det var få uhell. Etter noen mnd var hun vistnok liten igjen og skulle ha bleie så hun brukte bleie i noen mnd, men gikk for det mest på do selv om hun hadde bleie. Jeg var ikke så engasjert, hun fikk styre selv tenkte jeg. Men når sommeren kom sa jeg at nå var det potta hun gikk på do på og bleiene var tomme. Sommer, sol og lite tøy gjorde at jeg ville prøve på bleieslutten. Mye enklere med bleieslutt på denne årstiden. Det gikk kjempebra.

Med nr2 prøvde jeg samme teknikk sommeren hun var 2,5 år. Hun virket ikke motivert de tre først dagene og hun rakk ikke potta en eneste gang. Jeg gav irunn opp,mmen vips så skjønte hun det og ingen uhell siden. Hadde det vært mye mer uhell hadde bleia kommet tilbake. Hadde ingen dotrening på de før dette, eller noe prat om det.

Min søster prøvde på det samme med sine barn, det gikk ikke. To år etter var de uten bleie.

Anonymous poster hash: a6d4c...9c9

Skrevet

Mine har brukt bleier til de var godt over 3 år.

Har ikke orket å stresse med det.

Ene sluttet ved 3 år og 4 mnd andre 3 år og 8 måneder.

Da har de neste ikke hatt uhell.

Sistemann har hatt tre / fire tisseuhell og ingenting annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...