Gå til innhold

Dere som har hatt svangerskapsforgiftning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke for å mase. Men kan dette være begynnende svangerskapsforgiftning. Fikk ikke så mye informasjon av legen i dag.

Kjenner jeg er øitt bekymret.

Hi

Anonymous poster hash: a64fb...553

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å mase. Men kan dette være begynnende svangerskapsforgiftning. Fikk ikke så mye informasjon av legen i dag.

Kjenner jeg er øitt bekymret.

Hi

Det kan det absolutt være!!

Prøv å slapp av så mye du greier i helgen.

Bra du får komme på kontroll på mandag, men ikke nøl med å ringe føden hvis du føler deg dårligere!!

Anonymous poster hash: 8dee0...8f3

Skrevet

Takk for svar. Men syns det er så vanskelig når jeg har ringt flere ganger og nærmest presset meg på så føler jeg selv at jeg på en måte overdriver.

Klarte heldigvis mase meg til ny kontroll mandag. Skal ta det helt med ro fram til da.

Hi

Skrevet

Har du vært innom føden for en sjekk?

Jeg hadde høyt blodtrykk siste del av svangerskapet første gang. Var vel på over 150/110 på det verste. Men urinen var alltid fin.

Jeg hadde også hodesmerter og noen synsforstyrrelser.

Jeg hadde daglige timer hos jordmor eller fastlege denne perioden, gikk til sjekk 5 dager i uka fra uke 35 til uke 39. (Deretter ble jeg overtatt av sykehuset til min svært pliktoppfyllende jordmors lettelse. Og gikk til daglige kontroller der frem til fødsel i uke 41).

Hos meg var det aldri svangerskapsforgiftning, men derimot høyt blodtrykk grunnet elendig form og mye stress (kastet opp utallige ganger til dagen, og gikk på svært krevende studie. Men var ung, og usikker på om jeg kunne spør om sykemelding.

Legen tenkte nok at jeg ville spør om jeg trengte det, og tok det aldri opp. Noe som gjorde at jeg aldri ble sykemeldt).

Hodesmertene kom nok av dårlig med væskeinntak (ikke så rart når jeg kastet så mye opp), og det samme gjorde svimmelhet osv (pluss at blodtrykket jo ikke hjalp på formen).

Jeg sier absolutt ikke at du ikke skal ta det alvorlig. Jeg ville ringt føden var jeg deg. Det er lenge å vente til mandag. Spesielt når du er utrygg og i dårlig form.

Jeg har kun positive erfaringer med å ringe dit selv. Enten for å bli beroliget, eller for å komme inn for en sjekk.

Men jeg vil bare si at det trenger ikke være noe alvorlig. Det kan alt ha sammenheng med blodtrykket ditt.

Jeg var forresten i en helt annen form i neste svangerskap. Delvis pga noe sykemelding.

Anonymous poster hash: 2570a...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...