Gå til innhold

Dere som har hatt svangerskapsforgiftning.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hodepine og øyeforstyrrelser tilstede hele tiden.

 

Var til lege for kontroll i går. Hadde da forhøyet blodtrykk og puls. Lå på 140/95, 110 i hvilepuls. Han mente derfor bt var litt forhøyet.

 

Jeg har den siste tiden slitt med hodepine som kommer og går. Sitter i panna. Hjelper med paracet og massasje. For også sånne lysprikker foran øynene. Spessielt i det jeg våkner har jeg mye. Men de er ikke tilstede hele dagen.

 

Andre plager er at jeg blir veldig fort tungpust og ør og svimmel når jeg beveger meg. Blir også tungpustet av og snakke fort eller lese høyt.

 

Har jordmortime mandag. Legen mente jeg kunne vente til da med neste kontroll. Ble ikke tatt urinprøve.

Jeg er i uke 31.

 

Anonymous poster hash: a64fb...553

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde absolutt tatt urinprøve.

Min hodepine kom og gikk. Synsforstyrringer hadde jeg lenge pga vann på øynene. Siste uka en horribel magesmerte under ribbeina.

Skrevet

Dette er ikke noe du venter med. Ring jordmor i dag eller dra på legevakta. Dette kan eskalere fort.

 

 



Anonymous poster hash: bde11...6ca
Skrevet

Dra innom legekontoret og lever urinprøve. Svaret får du jo med en gang.

 

Anonymous poster hash: da18d...fd9

Skrevet

eventuelt ta kontakt med fødeavdelingen, høres ut som symptomer på svangerskapsforgiftning og det skal man ta på alvor....

Skrevet

Jeg hadde det også sånn, noen dager før jeg ble innlagt. Ble ikke trodd, før jeg hadde det så dårlig at jeg holdt på å svime av

 

Anonymous poster hash: d1062...1df

Skrevet

Jeg føler meg så dårlig nå. Var butikken i sted og måtte ut og sette meg ned for å ikke besvime.

 

Jeg har sovet siden keg kom hjem så har ikke sett svarene før nå.

 

Skal ta en tlf så får vi se hva de sier 😊

 

Takk for svar

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a64fb...553

Skrevet

Hadde hodepine og veldig ødemer. Husker ikke hva BT var før KS, men 5 dager etter var det 225/125.

Måtte være 2 uker på sykehuset etter KS

 

Anonymous poster hash: 9daa0...2c0

Skrevet

Jeg har hatt svangerskapsforgiftning i begge svangerskapene, og syns du har fått mangelfull oppfølgning.

 

Jeg har automatisk blitt henvist på dagen til videre oppfølgning med et undertrykk over 90, det har også blitt automatisk tatt urinprøver i en slik situasjon for å kartlegge om det er proteiner i urin.

 

Dersom jeg var deg hadde jeg enten tatt en telefon til obsavdeling ved kvinneklinikken til sykehuset du hører til i kveld, eller ringt jordmor i morgen tidlig.

 

Jeg var forresten kjempe syk begge gangene, men hadde ikke særlig symptomer i form av verken synsforstyrrelser eller hodepine.

 

Anonymous poster hash: 5440b...6bd

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å komme i morgen hvis jeg fortsatt var dårlig.

 

Nå har jeg hatt hodepine i flere timer.

 

Men de mente på tlf at så lenge jeg ikke hadde ødemer i bena så var det ikke noe hast.

 

Har man alltid ødem i ankler ved svangerskapsforgiftning?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a64fb...553

Skrevet

Jeg hadde ingen ødemer, hodepine eller følte meg dårlig på noen måte da jeg ble lagt inn med svangerskapsforgiftning. Oppdager pga høyt blodtrykk og proteiner i urinen. Ble lagt rett inn og satt i gang en uke senere. Så man må ikke ha mange symptomer. Veldig rart at du ikke blir tatt inn for en sjekk. Det kan utvikle seg veldig fort.

Skrevet

Ring føden.

Skrevet

Burde absolutt tatt urinprøve.

Min hodepine kom og gikk. Synsforstyrringer hadde jeg lenge pga vann på øynene. Siste uka en horribel magesmerte under ribbeina.

 

De smertene hadde jeg også. Hadde du også HELLP?

Ellers hadde jeg hodepine, veldig ødem i beina, så også prikker...

Svangerskapsforgiftning kan utvikle seg fort, og bli veldig farlig.

 

Anonymous poster hash: 8dee0...8f3

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å komme i morgen hvis jeg fortsatt var dårlig.

 

Nå har jeg hatt hodepine i flere timer.

 

Men de mente på tlf at så lenge jeg ikke hadde ødemer i bena så var det ikke noe hast.

 

Har man alltid ødem i ankler ved svangerskapsforgiftning?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a64fb...553

Jeg hadde ingen ødem, men ble hasteinnlagt og igangssatt. Så de kan tydeligvis ikke jobben sin! Skremmende! Lever urinprøve IDAG og få de til å måle bt igjen. Ingen som nekter deg det.

 

 

Anonymous poster hash: da18d...fd9

Skrevet

Jeg hadde ingen ødemer, hodepine eller følte meg dårlig på noen måte da jeg ble lagt inn med svangerskapsforgiftning. Oppdager pga høyt blodtrykk og proteiner i urinen. Ble lagt rett inn og satt i gang en uke senere. Så man må ikke ha mange symptomer. Veldig rart at du ikke blir tatt inn for en sjekk. Det kan utvikle seg veldig fort.

Helt likt her, bare at jeg ble igangsatt etter 4 dager. Hadde ingen symptomer som jeg kunne funnet ut av selv. Takk og lov at jeg hadde kontroll time hos jm da jeg hadde!

 

Anonymous poster hash: da18d...fd9

Skrevet

Ring føden, ikke legevakten!

 

Anonymous poster hash: cdae3...bef

Skrevet

 

De smertene hadde jeg også. Hadde du også HELLP?

Ellers hadde jeg hodepine, veldig ødem i beina, så også prikker...

Svangerskapsforgiftning kan utvikle seg fort, og bli veldig farlig.

 

Anonymous poster hash: 8dee0...8f3

Jeg fikk store problemer etter fødsel. Og i etterkant sier de at det nok var hellp ja.

Jeg fikk store smerter 4 timer etter fødsel. Lasta opp og veldig urolig i kroppen. Vil ikke kalle det kramper.

Skyhøyt blodtrykk.

Fikk masse medisiner og gikk på blodtrykksmedisiner 2 uker etter. Lå med blodtrykksmåler hele natta.

Utrolig vond og unødvendig opplevelse.

De tror grunnen til at jeg ikke ble dårlig før, var at jeg fikk epudural under fødsel. Det måtte visst alle med svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Jeg fikk store problemer etter fødsel. Og i etterkant sier de at det nok var hellp ja.

Jeg fikk store smerter 4 timer etter fødsel. Lasta opp og veldig urolig i kroppen. Vil ikke kalle det kramper.

Skyhøyt blodtrykk.

Fikk masse medisiner og gikk på blodtrykksmedisiner 2 uker etter. Lå med blodtrykksmåler hele natta.

Utrolig vond og unødvendig opplevelse.

De tror grunnen til at jeg ikke ble dårlig før, var at jeg fikk epudural under fødsel. Det måtte visst alle med svangerskapsforgiftning.

 

Jeg ble HELDIGVIS innlagt en kveld pga. de sterke smertene øverst i magen. De skjønte ikke helt hva det var, men ville ha meg der. Morgenen etter tok de masse blodprøver og greier, og så kommer det plutselig løpende inn masse folk, og sier at babyene (tvillinger) må ut NÅ!! Det var en nokså heftig opplevelse, jeg trodde jo jeg skulle hjem igjen..... Jeg lå på overvåkning i ett døgn etterpå, og var dårlig ganske lenge..... Fikk vite etterpå at hadde jeg ikke vært på sykehuset, kunne det gått veldig galt, vi kunne dødd både jeg og babyene. Det var helt forferdelig å høre... Dette er snart 18 år siden!! Men, selvfølgelig, en opplevelse jeg ALDRI glemmer. Og mye av grunnen til at jeg alltid sier til gravide at hvis det er noen du føler ikke er helt riktig, noen rare smerter eller lignende, så RING føden!! En gang for mye er bedre enn en gang for lite.

 

Anonymous poster hash: 8dee0...8f3

Skrevet

Jeg hadde leversmerter en uke i forveien. Både jeg og jm trodde det var modning. Selv om det satt rett under ribbeina.

Jeg ble innlagt et døgn før igangsettinga. For jeg hadde ikke sovet orntlig siste uka pga smerter. De dopa meg ned og jeg sov som en Stein.

Jeg hadde pannehodepine, synsforstyrrelse, smerter under ribbeina, 3+ på både ødem og protein. Alle typiske tegn.

Skrevet

Bt i dag 135/95. Mye hodepine og litt smerter øverst i magen. Litt småprikker i synsfeltet.

Blir ør og uvel ved mye bevegelse. Mye hjertebank.

 

Men urinprøve ok. Var bare +3 på leukocytter. Fikk beskjed om og komme tilbake mandag.

 

Jeg er så sliten.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a64fb...553

Skrevet

Opp

 

Anonymous poster hash: a64fb...553

Skrevet

Jeg var veldig plaget med hodepine, synsforstyrrelser, hadde protein i urinen og et blodtrykk som fløy i taket. Gikk til jordmor to/tre ganger i uka da jeg fikk sv. forgiftning i uke 30, og hadde tett oppfølging. En tirsdagskveld i uke 35 ble jeg veldig kvalm og dårlig og fikk beskjed om å komme inn på føden. Der ble fødselen startet samme kveld og en time senere var barnet født, helt fin og frisk. 



Anonymous poster hash: 23ee5...41d
Skrevet

Hvordan går det hi?

 

Anonymous poster hash: 5440b...6bd

Skrevet

Hvordan går det hi?

 

Anonymous poster hash: 5440b...6bd

Det går greit så lenge jeg er i ro. Men føler meg småsyk. Og er veldig sliten.

 

Bt var som sagt 135/95 i dag. Men siden jeg ikke har ødem eller proteiner så sier de at jeg må slutte å stresse. Mem fikk mast meg til ny sjekk mandag.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a64fb...553

Skrevet

Ikke for å mase. Men kan dette være begynnende svangerskapsforgiftning. Fikk ikke så mye informasjon av legen i dag.

 

Kjenner jeg er øitt bekymret.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a64fb...553

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...