Gå til innhold

La oss si at du hadde ubegrenset med penger, hadde du da

Anbefalte innlegg

Skrevet

bodd i en villa til 50 millioner, kjørt de dyreste bilene ? Ungene hadde i alle fall ikke gått i klær fra H/M og Cubus?

Anonymous poster hash: d92cf...657
Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvilke klær syns DU de burde ha gått i da? Ballkjoler?

Skrevet

Hadde ikke flytta. Men bygd på. Hadde kjøpt ny Volvo. Og hest.

Barna hadde fortsatt fått klær kjøpt på salg. Gjerne på Cubus eller lignende butikker.

Ville heller bruke pengene på å ta fri fra jobb. Bruke mer tid sammen med familie og venner. Og ikkeminst hobbyer.

Skrevet

Det er mye jeg hadde ønsket å gjøre hvis jeg hadde ubegrenset med penger, men det meste av det er ikke for meg selv. ;) Hadde nok kjøpt en nyere bil da, den vi har er 10 år gammel. Og gjort noen utbedringer på huset, men trives her vi bor, så ønsker ikke å flytte. Hadde ikke giddet å reise langt for å handle klær tror jeg, men kjøpt det jeg ville på det lokale senteret uten å se på pris. Er stort sett billigkjeder der da. ;)

Anonymous poster hash: fef40...d5d
Skrevet

Nei, det hadde jeg ganske garantert ikke.

Det er selvsasgt noen ting jeg ville kjøpt inn. OG så ville jeg kastet ut leieboerne. Veldig mye bedre å ha huset for meg selv.

Jeg ville brukt penger på at noen gjorde de tingene som stjeler tid fra oss i hverdagen. Ett eller annet firma som jeg bare kunne ringe og som sørget for at bilen fikk nye dekk, lekkasjen ble tettet, bilen kom på service osv osv osv.

Jeg er ikke så sikker på at jeg hadde brukt like mye tid på arvetøy osv, men hadde selvsagt gladelig sendt av gårde vårt barns tøy når det ble for smått til noen som trenger det.

Vi har god økonomi, men jeg prøver å lære barnet at det ikke bare er å knipse med fingrene - og så blir et hvert ønske oppfylt.

Anonymous poster hash: 84147...393
Skrevet

Nei. Men jeg hadde glatt brukt det jeg trengte på å skaffe drømmetomta og drømmehuset, selv om det ikke hadde blitt 50 mill. Bil er kjedelig, så lenge den er passe stor og nyere og mer praktisk enn det jeg har nå er det uinteressant med resten. HM liker jeg, Cubus liker jeg ikke, så da hadde jeg nok fremdeles vært innom HM.

Skrevet

Vi hadde bygd oss hus. Vi har funnet drømmehuset, men ikke vunnet i lotto ennå. Vi har bra hus fra før som vi kjøpt 10 år siden. Men etter å ha pusset opp litt her og der i 10 år så går man lei.  Også vil vi flytte litt nærmere sivilisasjonen nå som unga har begynt på barneskolen. 

Vi har 2 biler som er 8 og 9 år gamle. hadde glatt byttet de ut med en ny bil. Men ikke noe fancy og sykt dyrt.. Ønsker oss 2017 modellen Ford s-max. Min drømmebil. 

Drømte stort i sommer om å vinne de ca 500 millionene i lotto. 400 av de ville jeg gitt til kreftforskning da jeg har mistet alt for mange i nærmeste familie til kreft. 

Drømmehuset koster ca 3 mill + tomt og graving. og evt endringer i hustegningen.

Drømmebilen koster ..? aner ikke egentlig. men de pleier å ligge under 500 000. 

Også hadde jeg sagt opp jobben min. Jeg trives egentlig veldig godt på jobben, men pga dritvakter ( mest kveld) så passer det så dårlig  med lekser og ting barna skal på kvelden. 

Anonymous poster hash: 7f241...407
Skrevet

Da hadde jeg tatt første fly ut av Norge med datteren vår og besøkt spesial klinikker som er eksperter på hennes sykdom.

Så hadde jeg betalt lønna til så mange leger som Norge trenger for å få vekk sykehuskøene for de med alvorlig sykdom

Organisert reiser til de mange svært fattige på vår klode og sørget for mat distribusjon

Mat og beskyttelse fra vær og vind, er basis behov som alle bør ha rett på.

Her sitter vi i varme hus, har mat på bordet og den luxusen unner jeg alle

"Du skrev ubegrenset med penger" så da bør alt dette og mye mer være mulig å få til.

Anonymous poster hash: 30d87...027

Skrevet

Hadde kjøpt meg en passe leilighet sånn at jeg hadde hatt plass til ungene mine, og så skilt meg. Vurdert ny utdannelse, evt jobbet mindre og mer frivillig. Trent mer og gått for økologisk og kortreist mat. Kjøpt ny bil. Gitt til veldedighet og hjulpet mamman min.

Anonymous poster hash: 8164b...34c
Skrevet

Jeg hadde gjerne kjøpt et større hus, ja. Hadde nok også byttet ut bilen til en nyere modell, det har vi planer om i løpet av noen år uansett.

Jeg hadde nok fortsatt å handle klær til barna på HM++, da jeg liker klærne deres.

Ellers hadde jeg nok prioritert å jobbe mindre, kanskje sagt opp jobben og heller jobbet deltid for en frivillig organisasjon.

Anonymous poster hash: f3b81...354
Skrevet

Nei.

Jeg hadde levd et komfortabelt, men ikke overdådig liv. Jeg hadde sikret mine barns fremtid.

Forøvrig hadde jeg fortsatt å jobbe, men donert store summer fortløpende til utvalgt forskning og veldedige organisasjoner.

Anonymous poster hash: b0b1d...5a5

Skrevet

Jeg hadde sluttet å jobbe. Ny bil, huset ville jeg revet og bygd nytt på samme tomten. Utenom ville jeg dyrket mine hobbyer i stedet for jobb. 

Anonymous poster hash: ba18d...7d0
Skrevet

Nei, men hadde kjøpt et vanlig hus og ordentlig bil.

Anonymous poster hash: 1ce86...c93

Skrevet

Hadde pussa opp huset jeg bor i nå både innvendig og utvendig og fornyet begge bilene. Hadde shoppet omtrent som før vil jeg tro, men hadde kanskje ikke vært så nøye på å vente på tilbud dersom jeg trengte det her og nå, hadde nok heller ikke sjekket fire butikker for å velge den som var billigst, hadde heller valgt den med best kunderservice osv. Hadde også gått oftere til frisøren og på restaurant.

Skrevet

Hadde pussa opp huset jeg bor i nå både innvendig og utvendig og fornyet begge bilene. Hadde shoppet omtrent som før vil jeg tro, men hadde kanskje ikke vært så nøye på å vente på tilbud dersom jeg trengte det her og nå, hadde nok heller ikke sjekket fire butikker for å velge den som var billigst, hadde heller valgt den med best kunderservice osv. Hadde også gått oftere til frisøren og på restaurant.

Og vaskehjelp! For å få mer fritid selv.

Skrevet

Nei, men jeg hadde pusset opp huset til drømmehuset. Kjøpt meg drømmebilen og fortsatt med utdannelse for å komme leg ut igjen i jobb.

Penger kan ikke kjøpe lykke, men gjør jo livet mer komfortabelt. Lykke er ikke materielle ting for meg så klær, vesker og sko hadde jeg handlet der jeg pleier...

Anonymous poster hash: ec838...099

Skrevet

Nei, da hadde jeg nok kjempe et stort tomt, bygd et helt nytt hus på et plan, på ca 240 kvm og dobbel garasje og 2 carport, som vi kan bo til vi blir så gammel at leilighet med heis er det neste. Kjøpt to litt nyere suv bil til maks 1,2 mill, og lever akkurat sånn som vi lever nå. For vi har det veldig bra økonomisk nå, enda kjøper jeg klær til hele familien på H&M, Lindex, Dressmann, Cubus o.l. Ungene vokser uansett fort ut av klærne sine, så hva er vitsen å kjøpe dyre klær?! Det viktigste for familien vår er ikke det som er utvendig, men godhet på innsiden :)

Anonymous poster hash: 87718...400

Skrevet

Hadde kjøpt stort hus, hytte på fjellet og ved sjøen. Kjøpt en stor Range Rover.

Sluttet jobben og tatt opp studier.

Ansatt hushjelp og kokk.

Alltid flydd første klasse.

Sendt barna mine på de beste skolene.

Reist mye.

Jeg hadde reist mye rundt og startet min egen ideelle organisasjon. Jeg hadde bygd opp barnehjem i u-land og sørget for drifen ved å ansette folk i landsbyene og dermed skapt arbeidsplasser.

Jeg hadde unnet meg et meget behagelig liv, men ikke brukt pengene på vås som dyre luksus vesker etc

Anonymous poster hash: 8882e...72f

Skrevet

Da skulle jeg sørget for gratis prevensjon og heftige kampanjer for ettbarnsfamilien og reduksjon i folketallet over hele verden.

Anonymous poster hash: 55926...91c

Skrevet

Hadde kjøpt ei nydelig tomt nær sjøen med fantastisk utsikt og bygd drømmehuset. men ikke til 50 mill, det gidder jeg ikke holde styr på. Vil ha et varmt og hjemmekoselig hus. Hadde kjøpt meg et muskelbeist av en bil og motorsykkel. Elsker HM og Cubus så hadde fortsatt å handle der. Hadde brukt mye penger på de jeg er glad i og spredd mye glede!

Skrevet

Da skulle jeg sørget for gratis prevensjon og heftige kampanjer for ettbarnsfamilien og reduksjon i folketallet over hele verden.

Regner med at du følger dette selv og kun har ett barn? Så du ikke bidrar med befolkningsveksten? Eller er det en regel kun fattige kvinner må følge?

Skrevet

Regner med at du følger dette selv og kun har ett barn? Så du ikke bidrar med befolkningsveksten? Eller er det en regel kun fattige kvinner må følge?

Nei, jeg har to barn, likevel mener jeg det ville være best for verden å få redusert folketallet betraktelig og det er bedre å gjøre det ved at det fødes fler enn ved å ta livet av noen milliarder. For første gang i historien står vi også forran en utvikling der vi faktisk kan bruke teknologien slik atvi kan få økt velstand selv med færre unge og flere pensjonister.

Skrevet

Nei, jeg har to barn, likevel mener jeg det ville være best for verden å få redusert folketallet betraktelig og det er bedre å gjøre det ved at det fødes fler enn ved å ta livet av noen milliarder. For første gang i historien står vi også forran en utvikling der vi faktisk kan bruke teknologien slik atvi kan få økt velstand selv med færre unge og flere pensjonister.

Men det er veldig lett å si når man bor i Norge. Ute i verden er det ikke som her. De har ikke noe velferdssystem i den 3. verden.

Man er nødt til å få mange barn som kan hjelpe og støtte deg økonomisk når man blir eldre.

Skrevet

Men det er veldig lett å si når man bor i Norge. Ute i verden er det ikke som her. De har ikke noe velferdssystem i den 3. verden.

Man er nødt til å få mange barn som kan hjelpe og støtte deg økonomisk når man blir eldre.

Det er akkurat det vi nå, for første gang i historien, har mulighet til å gjøre dette og det er også nå det er nødvendig å gjøre det. Det er ikke slik at mange barn er veien ut av fattigdom.

Derfor gratis prevensjon og effektiv propaganda for å få folk til å innse at de ikke må få så mange barn. Det gjelder selvfølgelig også i Norge.

Skrevet

Det er akkurat det vi nå, for første gang i historien, har mulighet til å gjøre dette og det er også nå det er nødvendig å gjøre det. Det er ikke slik at mange barn er veien ut av fattigdom.

Derfor gratis prevensjon og effektiv propaganda for å få folk til å innse at de ikke må få så mange barn. Det gjelder selvfølgelig også i Norge.

I fattige land er de nødt til å få mange barn. Det er fordi det ikke er noe system som tar seg av deg når du blir gammel syk etc.

Det er jo ikke for å få en vei ut av fattigdom, men fordi man må. Genereasjoner bor under samme tak for å hjelpe hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...