Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #26 Skrevet 5. november 2016 Bruker ikke far penger på seg selv da? Det å være bidragsmottaker er ikke ensbetydende med at man aldri skal bruke penger på seg selv til f.eks frisør, negler, ferier, klær, ny fiskestang, ny sykkel eller what not. Selv om mange stemødre synes å erge seg over at ikke mor går ustelt i utvaska gamle klær og knapt har råd til mat. Anonymous poster hash: 606cd...910 Selvsagt gjør han det. Men han sørger ALLTID for barna først. Ser du ikke hva jeg skriver. Mor bruker alle pengene på seg selv før barnet. Ingen god mamma kjøper røyk og nye negler fremfor å sørge for at barna har klær som holder de varme. Anonymous poster hash: e3930...22e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #27 Skrevet 5. november 2016 Vel vi er ikke skilt (altså bor sammen enda) har to barn sammen. Siden vi har to barn måtte vi ha hus, så vi flyttet fra ledigheten med to soverom (som kostet ca 7000kr i lån) til et hus med 4 soverom (ca 15.000kr i lån) så har vi bhg utgifter på de på 5200kr. Begge går på aktiviteter som er ca 2500kr i året PR barn. Så har man jo den ekstra maten, utstyret klærne, lekene, lekeland, badeland, barnebursdager, ferie, jul osv. som ca er i gj.snitt 2500kr mnd PR barn. Så alt i alt koster hvert av barna våre 8700kr i mnd 16.400 i mnd tilsammen Så har vi også to biler istedenfor en. Grunnen er for å få det til å gå opp med kjøring henting i bhg, trening og bursdager osv. + dobbelt opp med bilstoler. Det er jo en kostnad det også på forsikring, avgift, bol, bensin osv Anonymous poster hash: 592e6...9da
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #28 Skrevet 5. november 2016 Vel vi er ikke skilt (altså bor sammen enda) har to barn sammen. Siden vi har to barn måtte vi ha hus, så vi flyttet fra ledigheten med to soverom (som kostet ca 7000kr i lån) til et hus med 4 soverom (ca 15.000kr i lån) så har vi bhg utgifter på de på 5200kr. Begge går på aktiviteter som er ca 2500kr i året PR barn. Så har man jo den ekstra maten, utstyret klærne, lekene, lekeland, badeland, barnebursdager, ferie, jul osv. som ca er i gj.snitt 2500kr mnd PR barn. Så alt i alt koster hvert av barna våre 8700kr i mnd 16.400 i mnd tilsammen Så har vi også to biler istedenfor en. Grunnen er for å få det til å gå opp med kjøring henting i bhg, trening og bursdager osv. + dobbelt opp med bilstoler. Det er jo en kostnad det også på forsikring, avgift, bol, bensin osv Anonymous poster hash: 592e6...9da Altså... 😳 Anonymous poster hash: 7d908...2c0
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #29 Skrevet 5. november 2016 Er da virkelig ikke det jeg sier. Jeg spør hva han kan gjøre da han i praksis betaler dobbelt barnebidrag og mor i tillegg ikke sørger skikkelig for barnet. Får far omsorgen så kan man jo si han styrer mors økonomi i form av at hun mister ganske mye penger. Skulle ønske folk kunne svare på det folk faktisk spør om. Svar du kommer med har jeg da ingen nytte av. Er du alltid en papegøye som sitter på sidelinja og kommer med muntre tilrop? Anonymous poster hash: e3930...22e Svært lite. Fordi han ikke kan styre mors økonomi. Anonymous poster hash: 80a9f...a85
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #30 Skrevet 5. november 2016 Jeg tenker litt sånn.... sånn er det. Hvis man tenker på at barnet må ha et soverom (så må man ha større leilighet), mat, ha venner på besøk og alt mulig dill dall barn må og vil og burde ha... da koster barn mer enn 4800,- i mnd...Anonymous poster hash: a0c5f...bbf ja, det koster mer, men mor skal jo vitterlig dekke sin del. Eller??? Anonymous poster hash: d2f4a...a4a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #31 Skrevet 5. november 2016 Bruker ikke far penger på seg selv da? Det å være bidragsmottaker er ikke ensbetydende med at man aldri skal bruke penger på seg selv til f.eks frisør, negler, ferier, klær, ny fiskestang, ny sykkel eller what not. Selv om mange stemødre synes å erge seg over at ikke mor går ustelt i utvaska gamle klær og knapt har råd til mat. Anonymous poster hash: 606cd...910 Men leser du ikke hva Hi skriver - denne moren lar barnet gå i tynne sko i en uke i minusgrader fordi hun "ikke har" penger til å kjøpe vintersko til barnet, det er så ille at skolen kontakter mor og forteller at barnet nå MÅ ha vintersko... og samme uke så bruker mor penger på å støpe negler, noe som koster 500-1300 kr. Selvfølgelig kan også alenemødre bruke penger på seg selv. Men uansett hvordan du snur og vender på det så er det omsorgssvikt å prioritere negler til seg selv fremfor vintersko til sitt barn! Det virker nesten som om du føler deg truffet... Anonymous poster hash: 83975...0d6
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #32 Skrevet 5. november 2016 Bruker ikke far penger på seg selv da? Det å være bidragsmottaker er ikke ensbetydende med at man aldri skal bruke penger på seg selv til f.eks frisør, negler, ferier, klær, ny fiskestang, ny sykkel eller what not. Selv om mange stemødre synes å erge seg over at ikke mor går ustelt i utvaska gamle klær og knapt har råd til mat. Anonymous poster hash: 606cd...910 Amen 🙏🏻😇 Du skal som alenemor helst gå i striesekker og klippe håret med øks 😉 Tror kjernen her er en stemor som irriterer seg grønn over dette bidraget som betales hver måned. Og blåser opp et par enkelt episoder der barnet kanskje ikke var riktig kledd. Kan skje den beste. Hadde de vært virkelig bekymret for dette barnet hadde de gjort noe med det og krevd hovedomsorgen. Men de er nok mest bekymret over å måtte betale bidrag. Og hva i huleste har dere med at denne moren røyker?? Jeg er anti-røyk, men man har da virkelig ikke noe med hva andre gjør! Anonymous poster hash: c61bf...779
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #33 Skrevet 5. november 2016 Hi, i dette tilfellet mener jeg det eneste riktige er at far søker hovedomsorg. Ta kopi av fb-profilen hennes i lang tid tilbake og sammenligne det hun legger ut hun bruker på seg selv av unødvendige luksusting og sammenligne dette med når barnet ikke har hatt sesongklær eller andre nødvendige ting som hun egentlig skal dekke med bidraget. Ta kontakt med kontaktlærer/skolen og få en bekreftelse på at barnet går uten sesongriktige klær og fryser. Spør også om slike ting som om barnet har med matpakke osv. når barnet er hos mor. Samle all skriftlig kommunikasjon som dere har fra mor som kan bevise alt. Prøv å få så mye dokumentasjon som mulig. Far bør skaffe seg en god advokat og så gå for hovedomsorgen. Jo eldre barnet blir jo tydeligere blir omsorgssvikten for barnet, så det er ikke noe tid å miste. Anonymous poster hash: 83975...0d6
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #34 Skrevet 6. november 2016 Hi, i dette tilfellet mener jeg det eneste riktige er at far søker hovedomsorg. Ta kopi av fb-profilen hennes i lang tid tilbake og sammenligne det hun legger ut hun bruker på seg selv av unødvendige luksusting og sammenligne dette med når barnet ikke har hatt sesongklær eller andre nødvendige ting som hun egentlig skal dekke med bidraget. Ta kontakt med kontaktlærer/skolen og få en bekreftelse på at barnet går uten sesongriktige klær og fryser. Spør også om slike ting som om barnet har med matpakke osv. når barnet er hos mor. Samle all skriftlig kommunikasjon som dere har fra mor som kan bevise alt. Prøv å få så mye dokumentasjon som mulig. Far bør skaffe seg en god advokat og så gå for hovedomsorgen. Jo eldre barnet blir jo tydeligere blir omsorgssvikten for barnet, så det er ikke noe tid å miste. Anonymous poster hash: 83975...0d6 For alle vet jo at den som har mest penger er den som gir best omsorg? Nå får du virkelig gi deg! Anonymous poster hash: 5259a...d97
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #35 Skrevet 6. november 2016 Bare så det er sagt, min relasjon til far er ikke kjæreste, samboer eller ektemann. Min hovedbekymring er barnet. Jeg kjenner mor forholdsvis godt og vi er "venner" på FB. Du som lurer på hvorfor jeg nevner røyk. Røyk er ikke gratis, det er ikke noe man får levert på døren av leverandøren på blå resept. Når man tar opp en problemstilling må relevant fakta på bordet. Problemet er at mor bruker så mye penger på seg selv at det ikke er noe igjen til barnet. Når hun får så mye penger i bidrag hver måned så BURDE hun sørge for at barnet er utstyrt med basic klær og sko som egner seg for årstiden. Kan ikke forstå at det er kvinner her inne som forsvarer at et lite barn skal gå tynnkledd på skolen fordi mor skal få fine negler. Eneste konklusjonen man kan trekke ut av det er at jeg har truffet et ømt punkt. HI Anonymous poster hash: e3930...22e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #36 Skrevet 6. november 2016 Har man råd til røyk og negler, har man råd til klær og sko til barnet. Dette er omsorgssvikt og bør meldes. Far bør også søke hovedomsorg. Anonymous poster hash: 80cb6...2e9
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #37 Skrevet 6. november 2016 Bare så det er sagt, min relasjon til far er ikke kjæreste, samboer eller ektemann. Min hovedbekymring er barnet. Jeg kjenner mor forholdsvis godt og vi er "venner" på FB. Du som lurer på hvorfor jeg nevner røyk. Røyk er ikke gratis, det er ikke noe man får levert på døren av leverandøren på blå resept. Når man tar opp en problemstilling må relevant fakta på bordet. Problemet er at mor bruker så mye penger på seg selv at det ikke er noe igjen til barnet. Når hun får så mye penger i bidrag hver måned så BURDE hun sørge for at barnet er utstyrt med basic klær og sko som egner seg for årstiden. Kan ikke forstå at det er kvinner her inne som forsvarer at et lite barn skal gå tynnkledd på skolen fordi mor skal få fine negler. Eneste konklusjonen man kan trekke ut av det er at jeg har truffet et ømt punkt. HI Anonymous poster hash: e3930...22e Jeg tror ikke på det du skriver. Når du tar opp røyking som et argument i et innlegg om barnebidrag blir det for dumt! Hvis det stemmer det du skriver om at barnet konsekvent ikke blir kledd riktig burde alle alarmbjeller gått! Da burde du meldt dette til barnevernet. Og du burde meldt denne faren samtidig som ikke gjør noe med det!!!!!!! Da er jo han absolutt like ille som denne moren du beskriver! Grunnen til at jeg ikke tror deg er at hovedvekten av det du beskriver går på bidragsdelen og på mors pengeforbruk. Noe ingen forøvrig har noe med. Men omsorgssvikt er alvorlig og det har man plikt til å melde fra om. Men da melder du denne udugelige faren inn også! Anonymous poster hash: c61bf...779
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #38 Skrevet 6. november 2016 Jeg tror ikke på det du skriver. Når du tar opp røyking som et argument i et innlegg om barnebidrag blir det for dumt! Hvis det stemmer det du skriver om at barnet konsekvent ikke blir kledd riktig burde alle alarmbjeller gått! Da burde du meldt dette til barnevernet. Og du burde meldt denne faren samtidig som ikke gjør noe med det!!!!!!! Da er jo han absolutt like ille som denne moren du beskriver! Grunnen til at jeg ikke tror deg er at hovedvekten av det du beskriver går på bidragsdelen og på mors pengeforbruk. Noe ingen forøvrig har noe med. Men omsorgssvikt er alvorlig og det har man plikt til å melde fra om. Men da melder du denne udugelige faren inn også! Anonymous poster hash: c61bf...779 Du får tro hva du vil. Jeg skrev dette for å høre om noen visste hva som kunne gjøres. Selvsagt begår ikke mor grov omsorgssvikt, det er gjentatte tilfeller der barnet ikke er godt nok kledd. Å melde til barnevernet fordi ungen går med joggesko når de andre går med vintersko skjønner vel du også ikke er nok. Det er summen av enkelthendelser som gjør pappaen frustrert. Spesielt mtp at han betaler såpass i bidrag og han da i tillegg dekker ALT av idrett og utstyr. Og pappaen griper inn hver gang han oppdager noe mangler. Som du sikkert forstår får ikke han kontrollert barnet til enhver tid? Det er uansett den som sender barnet ut i feil klær i ruskevær som er ansvarlig for den hendelsen. Dette er faktisk ikke en barnevernssak selvom det er tett opp mot grensen. Så hvis du ikke tror meg så får du bare la være å lese i denne tråden. Anonymous poster hash: e3930...22e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #39 Skrevet 6. november 2016 Jeg tenker litt sånn.... sånn er det. Hvis man tenker på at barnet må ha et soverom (så må man ha større leilighet), mat, ha venner på besøk og alt mulig dill dall barn må og vil og burde ha... da koster barn mer enn 4800,- i mnd... Anonymous poster hash: a0c5f...bbf Ja, men ikke mer enn 4.800,-x2 pluss en dobbel barnetrygd? Mine barn koster i sllefall ikke 14.000 hver. Far må jo også ha et soverom til barnet Anonymous poster hash: 69798...992
Englenemine Skrevet 6. november 2016 #40 Skrevet 6. november 2016 Hvordan kan dere forsvare mor? Far betaler nesten 5000kr i mnd! Mor skal også bidra , og denne saken er jo at mor ikke kjøper klær og utstyr ungen trenger for penger fått av far eller egne. Det bekreftes jo fra skolen ang mangler. Mor vil ha 5000kr pluss at far skal kjøpe ting. Samtidig som hun bruker masse på seg selv og seriøst. En nevnte at buhu skal alenemødre gå i slitte klær og klippe håret selv. Vel for faan JA det skal en alenemor el far om ungen dems trenger varme støvler. Jeg hadde skjønt greia om far betale minstesats og han sløste og mor ba han hjelpe til ekstra av og til. Det er jo helt fjernt , og ja dokumenter alt fjaset mor bruker penger på til evt rettsak senere. Mem far burde også lukke lommeboken for ekstra ting altså, kjøp gjerne nye støvler i tilleg f eks men gi ikke mor 4800. Og samme mnd kjøp uteklær for 2000kr. Mor kommer til å fortsette så lenge hun kan hun. Hvorfor er det sånn her inne at mor alltid er stakkars og far alltid må betale men tydeligvis i tilleg ikke skal ha noe han skulle ha sagt ang tingene? De er to foreldre og i det tilfellet her er mora ei sløsebøtte ... på seg selv!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #41 Skrevet 6. november 2016 Ja, men ikke mer enn 4.800,-x2 pluss en dobbel barnetrygd? Mine barn koster i sllefall ikke 14.000 hver. Far må jo også ha et soverom til barnet Anonymous poster hash: 69798...992 Les deg opp på hvordan barnebidrag blir utregnet !!!!!!! Anonymous poster hash: 3d933...bbc
Englenemine Skrevet 6. november 2016 #42 Skrevet 6. november 2016 Det er jo ikke en utrengning dette omhandler nå. Akuratt nå handler det om ei mor som ikke bruker penger fornuftig på barnet. Nei man trenger ikke doble boutgifter f eks for å ha et barn. Om far gir 5000kr , uansett om mor har dårligere råd forventes det vel hun bruker noen av egne penger , pluss barnetrygd x2. Mener du å si at 5000kr + 1940kr + 2-3000kr fra mor ikke skal kunne gi ungen vinterstøvler og annet nødvendig ting selv om mor har husvære og mat på bordet til ungen sin? Altså mine barn koster ikke meg 10 000kr pr barn i mnd altså. I denne saken er det fakta om denne saken dere skal henge dere opp i og her er mors sløsing og prioriteringer problemet.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #43 Skrevet 6. november 2016 Sånn var der her og. Mannen betalte 6000 i bidrag fordi mor gikk ned i stilling. I tillegg måtte han kjøpe alt av klær, mens mor var hos frisør hele tiden og hadde bare nye klær, kjøpte ny sofa, tv osv. Her ble mor meldt til bv av skolen. Så bv kontaktet oss og ba far ta over omsorgen. Så ikke alle alenemødre bruker bidraget på barna.. Nå er barna her. Far får bare 720 i forskudd, men vi kjøper alikevel alt av klær, sykler, busskort, hobbyer osv. Senest i går måtte jeg ordne en bursdagsgave. Fordi jenta hadde vært i bursdag for ei uke siden(mens hun var hos mor). Mor nekter å bidra med noe. Derfor fikk da bursdagsbarnet gaven sin en uke etter... (vi visste ikke at hun skulle i bursdag da, ellers hadde vi jo sendt med gave). Men da hadde mor sendt henne i bursdag uten gave... Så ikke alle mødre som burde vært mødre. Noen ggr er far faktisk best Anonymous poster hash: d4475...12f
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #44 Skrevet 6. november 2016 Det er jo ikke en utrengning dette omhandler nå. Akuratt nå handler det om ei mor som ikke bruker penger fornuftig på barnet. Nei man trenger ikke doble boutgifter f eks for å ha et barn. Om far gir 5000kr , uansett om mor har dårligere råd forventes det vel hun bruker noen av egne penger , pluss barnetrygd x2. Mener du å si at 5000kr + 1940kr + 2-3000kr fra mor ikke skal kunne gi ungen vinterstøvler og annet nødvendig ting selv om mor har husvære og mat på bordet til ungen sin? Altså mine barn koster ikke meg 10 000kr pr barn i mnd altså. I denne saken er det fakta om denne saken dere skal henge dere opp i og her er mors sløsing og prioriteringer problemet. Først og fremst vet ikke hva prosentvis hvor mye mor og far betaler. Ekstra barnetrygd blir i dette tilfellet tillagt mot sin inntekt så den tar man ikke med i regnestykket Jo selvfølgelig har det noe med utregningen å gjøre. Men selvfølgelig skal mor kjøpe slike ting til barnet. Jeg forsvarer ikke mor her for man sørger for at barna har det de trenger før seg selv. Utrolig mange som kkke vet hvordan bidrag regnes ut. Anonymous poster hash: 3d933...bbc
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #45 Skrevet 6. november 2016 Jeg er alenemor, tjener lite, røyker, og får bare halvparten i bidrag av det hun der får. MEN ungen min har alltid alt av klær og utstyr som trengs!!Man MÅ ikke kjøpe det dyreste heller... Funker fint med dress og sko fra Sparkjøp f.eks. Anonymous poster hash: d2408...7c5
Fru vims Skrevet 6. november 2016 #46 Skrevet 6. november 2016 Syntes dette vitner om dårlig omsorgsevne. Man setter selvfølgelig barnet først, ikke nye negler. Selvfølgelig kan mor bruke penger på seg selv, men nye støpte negler er vel strengt tatt ikke noe man trenger. Og nye varme sko og klær til barnet går før noe man selv trenger. Alltid barnet først.
februarprins2013 Skrevet 6. november 2016 #47 Skrevet 6. november 2016 for meg høres det mer ut som mor ikke er en flink omsorgsperson, barnbidraget er selvsagt til barnet ikke seg selv
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #48 Skrevet 6. november 2016 Hvorfor skal han betale noe til mor? Han kan vel sørge for barnet når barnet er hos han. Hun kan vel finansiere barnet når barnet er hos seg selv, og utgiftene til sin egen galei? Anonymous poster hash: 69798...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå