Gå til innhold

Buss til skolen: Har du tatt det? Dine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen senskader så langt i allefall. Her tar hun vanlig buss og ikke skolebuss til skolen, alt for langt å gå til skolen her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som gjør narr av dette, og lurer på om det er tull; er dere i det hele tatt klar over at det bor tusenvis av norske mennesker rundt om i Norges land som må sende barna sine i timesvis i buss hver dag for å komme på skolen? Ofte er bussturen ubehagelig, med masse smale, svingete veier, stopp og start, humpete og lufta i bussen er ofte dårlig. I tillegg kommer det sosiale; det er så å si ALDRI med et voksent menneske for å passe på disse barna; hadde noen syntes det var forsvarlig å stue en gruppe barn, i alle aldersgrupper og mange med utfordringer, inn i et rom på en skole uten voksentilsyn? Nei! Men barna må gjennom dette HVER dag i oppveksten sin. Hvem VET hva som foregår i bussene rundt omkring. Mobbing, trakassering, utfrysing, osv. Og de stakkars bussjåførene har nok med å kjøre bussen på de smale veiene. De kan ikke følge med bak i bussen.

Så det er en fysisk faktor og en psykisk faktor som blir totalt oversett når politikere vurderer å legge ned småskoler for å spare litt penger. De sparer nemlig ikke penger i det lange løp, om barn skal bli ødelagt av å fraktes lange avstander på uforsvarlig måte gjennom hele barndommen sin. Jeg forstår godt at det er fare for senskader.

Anonymous poster hash: f928f...1ef

Jeg er i mot sentralisering av skoler (og generellt).

Men senskader av å måtte ta skolebus....

Anonymous poster hash: 1f011...f9c

Skrevet

Irriterende at HI ikke kommer her og forteller hva dette dreier seg om!

Anonymous poster hash: 74583...e57

Skrevet

Jeg tok det fra 1.klasse og har ikke fått senskader. Men jeg ble mye mobbet på skolebussen av de eldre barna. Fikk ikke sitte noen steder og måtte alltid stå fordi jeg var den minste.

Anonymous poster hash: 087fa...2a8

Skrevet

Kan ikke HI fortelle hva dette gjelder. Jeg er 95% sikker på at jeg vet hvilken sak hun sikter til. Grenser for skoler er flyttet, og skoler pusses opp. Barn busses til andre skoler. Søsken kommer på forskjellige skoler. Saken gjelder ikke at barn må bruke offentlig transport.

JO, det er det saken gjelder. Hvorfor sitter du og later som du vet noe som helst om saken? "kan ikke HI fortelle hva dette gjelder", åpner du med, for så å fortsette med masse synsing og løgner ;)

Anonymous poster hash: cc3a3...108

Skrevet

Det blir for dumt :P

Skrevet

Irriterende at HI ikke kommer her og forteller hva dette dreier seg om!

Jeg skrev det i hovedinnlegget: Det er noen som påstår at barn får senskader av å måtte ta buss.

Hi

Skrevet

Dere som har tatt buss til skolen, eller som har eller har hatt barn som har tatt buss til skolen: hvor mange av dere har senskader av det? Noen som er uføretrygdet på grunn av det? Utviklet sosial angst, eller annet som gjør at du ikke kan jobbe normalt? :popcorn:

Jeg spør fordi jeg er medlem i en gruppe som påstår at barn får SENSKADER av å bli kjørt til skolen med buss.

Tja... Buss til skolen og ingen naboer, og mor som ikke kjørte verken til venner eller aktiviteter... Det har i alle fall gjort meg klønete sosialt med liten omgangskrets.

Hvis man bor øde uten unger i nærheten, krever det mer av foreldrene. Så for meg var det absolutt ugunstig å bo slik til at vi ble avhengig av buss.

Hvis foreldrene ikke er flinke til å følge opp, hjelper det en hel del mer på sluttresultatet at man har naboer og lekekamerater, og at man er i nærheten av aktivitetstilbud.

Men nå har jeg aldri lagt skylden på selve bussturen da 😜

Anonymous poster hash: 49284...ac9

Skrevet

Jeg skrev det i hovedinnlegget: Det er noen som påstår at barn får senskader av å måtte ta buss.

Hi

Og da tenker du på vanlig offentlig kommunikasjon? Eller busser satt opp pga skolegrenser?

Skrevet

JO, det er det saken gjelder. Hvorfor sitter du og later som du vet noe som helst om saken? "kan ikke HI fortelle hva dette gjelder", åpner du med, for så å fortsette med masse synsing og løgner ;)

Fordi det er en spesifik sak hun tenker på. I Gamle Oslo bydel.

Skrevet

Fordi det er en spesifik sak hun tenker på. I Gamle Oslo bydel.

Men dette har ingenting med en spesifikk sak, eller Oslo for den saks skyld, å gjøre :) 

Dette gjelder bare buss til skole.

Skrevet

Og da tenker du på vanlig offentlig kommunikasjon? Eller busser satt opp pga skolegrenser?

Samme det, så lenge det er buss til skole som jeg skrev i overskriften. 

Skrevet

Samme det, så lenge det er buss til skole som jeg skrev i overskriften.

Saken du henviser til går ikke på bussen. Det er det at barn må gå 2 år på en skole langt fra sitt nærmiljø. Eldre søsken går på nærskolen. Det splitter søsken og det splitter nabolag.

Skrevet

Saken du henviser til går ikke på bussen. Det er det at barn må gå 2 år på en skole langt fra sitt nærmiljø. Eldre søsken går på nærskolen. Det splitter søsken og det splitter nabolag.

Hæ? Hva snakker du om, egentlig? Saken "jeg henviser til"?

1: Jeg har ikke henvist til noen sak

2: Jeg sier det igjen: Dette handler om buss til skole, generelt

Dette handler ikke om den saken du tror, tydeligvis.. aner ikke hva du snakker om engang  :legrine:  Vennligst forhold deg til temaet i tråden: Skolebuss og senskader. 

Dette handler ikke om noe som helst i Oslo eller hvor hen det måtte være. Men om du hadde gjettet riktig sak hadde jeg sagt ja. Men vennligst ikke gjett, da saken handler om (igjen...): 

SKOLEBUSS og senskader

Skrevet

Tok ofte bussen til og fra skolen på barneskolen, når jeg var for lat til å gå. På ungdomsskolen og vgs måtte jeg ta buss med bytting av buss. Tror det er ganske sunt å ikke bli kjørt til å fra skolen hver dag med personlig sjåfør (forelder). Selvfølgelig forutsatt at det ikke foregår  mobbing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...