Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #26 Skrevet 3. november 2016 Wow, snakk om å se ned på andre yrker. Ikke bare han som trenger å jobbe med holdningene sine. Det er faktisk noen som har de her yrkene , som er stolt av jobben de gjør og som gjør en utrolig bra jobb. Anonymous poster hash: b0fb7...abc det er ikke det jeg sier. Jeg sier at det å vaske andres kroppsvæsker eller få kjeft/trusler/vold fra mennesker som får parkeringsbøter er ikke DRØMMEjobben. På samme måte som det heller ikke hadde vært drømmejobb å jobbe nattevakt. Jeg sier ingenting om at folk som har disse jobbene ikke gjør en utrolig bra jobb, det gjør de fleste av dem absolutt. Jeg ville bare poengtere at jeg selv hadde tatt en jobb som overhode ikke appellerer til meg hvis familien hadde behov for penger. For øvrig ville jeg også ha mistrivdes på et stramt advokatkontor, så "status" har ingenting med definisjon av drømmejobb å gjøre. Anonymous poster hash: 9d40f...dfb
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #27 Skrevet 3. november 2016 Han kan faktisk ikke velge å ikke gå til legen! Neste terapitime sier du klart fra hva du forventer av han, husarbeid, lage middag, følge opp barna, og ikke minst søke jobber Kommer leksa om sliten igjen er jeg 100% sikker på at du får støtte fra terapeuten i at det er helt unormalt at friske voksne mennesker er så slitne. Han må feile noe, enten fysisk eller psykisk, og da er det hans plikt å gå til legen. Anonymous poster hash: 065e5...e99
Gjest Antarctica Skrevet 3. november 2016 #28 Skrevet 3. november 2016 Hvis det var min mann som gjorde slik, ville han ikke lenger ha bodd i huset med meg... er faktisk usikker på om han i det hele tatt hadde vært i live! Det er IKKE du som er urimelig.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #29 Skrevet 3. november 2016 Du er ikke urimelig. Jeg hadde kastet han på dør /evt flyttet ut selv. En mann med så lav vilje til å bidra i familien og helt blottet for evne til å se det selv hadde ikke jeg fortsatt et forhold med. Tenk på hvilken rollemodell han er for barna. Anonymous poster hash: 3e702...339
sug lut Skrevet 3. november 2016 #30 Skrevet 3. november 2016 Han der hadde jeg gått fra. Du trenger ikke dødvekta av en umoden tulling med oppblåst selvbilde.
Admin Skrevet 3. november 2016 #31 Skrevet 3. november 2016 Må forresten legge til at jo mindre han gjør, jo mer sliten blir han, så tving han opp og med selv om han blir sur. Det er ikke uten grunn at akvitet hjelper mot depresjon, og skal han krangle på det så send han til meg som har vært deprimert i 8+ år og vært innlagt på psykiatrisk
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #32 Skrevet 3. november 2016 Takker for svar. Det ble faktisk tatt opp i terapi for en stund siden at man blir giddalaus av å gå hjemme og gidder/orker mindre og mindre for hver dag, alt blir til slutt tiltak. Han ble også der spurt om han er deprimert, noe han besvarte benektende, men sa at han var nedfor veldig ofte. Vurderer å sette foten kraftig ned i neste samtale og kreve husarbeid/jobbsøking og det å oppsøke lege. Han kan i hvert fall etter min mening ikke forvente sympati fra meg som flyr beina av meg døgnet rundt for at han er så sliten. Anonymous poster hash: 9d40f...dfb
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #33 Skrevet 3. november 2016 Han fremstår jo som en klassisk taper 🙈 Røyk, øl i helgen, ingen jobb... Er han litt tykkfallen også? Og lat, bidrar lite hjemme? Høres ikke ut som et varp akkurat. Si nok er nok du! 👍 Anonymous poster hash: 0d7c9...d2f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #34 Skrevet 3. november 2016 Han har utnyttet deg i et år. Du gir og gir og får ingenting tilbake. På neste terapitime må du definere klare forventninger til hva du ønsker fra ham. F,eks bør det være naturlig at han i første omgang søker på ALLE jobber han er kvalifisert til, gjør mesteparten av husarbeid og at han reduserer røykingen sin med 50%. Men, for å være helt ærlig tror jeg forholdet egentlig er over, at du gir alt av gammel vane og at han tar i mot det han får. Uansett, håper virkelig det ordner seg for deg. Anonymous poster hash: 2fb71...69a
Gjest Hercule Poirot Skrevet 3. november 2016 #35 Skrevet 3. november 2016 Fy f**n, for en latsabb! Slik jeg ser dette, så hsr du to valg. 1: Sett foten kraftig ned, og still rimelig krav. I dette tilfellet vil det si at han gjør 90 % av husarbeidet, søker jobb - aktivt, og tar det han får. Øl og røyk får han se om han har råd til, når barnebidrag og hans del av familiens faste utgifter er betalt. Hvis han ikke forholder seg til dette så er det håpløst, og du kan rett og slett ikke dra med deg denne dødvekten. 2: Kvitt deg med denne bortskjemte, egoistiske guttungen nå.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #36 Skrevet 3. november 2016 For en dritt. Har han blitt dullet litt mye med av mamma kanskje? Ærlig talt, blir han ikke dritflau av å bare surre hjemme? Den røykinga hadde ikke skjedd her, for å si det sånn. Stressa eller ei, slutte skal han. Klarer han ikke tenke på andre enn seg selv er det ingenting å samle på likevel. Anonymous poster hash: cf068...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå