Gå til innhold

Tror jeg kaster ut sønnen min snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta kontakt med helsesøster!! Vi får god hjelp av barnepsykolog på helsestasjonen!! Et lavterskeltilbud i tilfeller hvor det ikke nødvendigvis er helt riktig å skulle henvise til bup e.l.

Anonymous poster hash: 73682...508

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulen hjalp meg med BUP og da det var på sitt verste ringte jeg BUP.  Behandlings tiden var 3 til 6 mnd men fikk han inn etter 4 uker. Angst for skule. Han levde 2 liv. Heime normal gutt, skulen var eit mareritt. Dro ned rullegardin når han såg skulen.

Du må stå på sjølv og presse. Tror nok ADHD er det ikkje men adferdsvansker.

Anonymous poster hash: 184e1...989
Skrevet

Nei, jeg innførte ikke noen metodikk. Og jeg viste at jeg forsto ham også før, det er jo det som er hele greia med forhandlingsgenerasjonen. Man anerkjenner barnets følelser, forstår dem i øst og vest og har ingen absolutte forbud, for det føles rigid, man sier "ja, jeg skjønner at du vil ditten, men først må vi datten" eller "hvis du er flink til det ene, skal vi belønne deg med det andre".

Men jeg tror jeg ble mer oppriktig. I stedet for repeat-båndet med "nå er klokka 21, du vet at dagen er slutt", så kunne jeg si "jeg er møkk trøtt, jeg orker ikke mer prating og flere lyder nå, jeg vil ha tekoppen min og se på den serien jeg liker." Det gjorde MYE større inntrykk, og da kunne han faktisk slå av masekrana og rett og slett gå i seng uten mer styr.

En mamma er også bare et menneske. Å alltid si "det rette" reduserer mammaen til en profesjonell funksjon.

Anonymous poster hash: 4bcee...605

Jeg er heller ingen tilhenger av curlingforeldreskap, men oppfatter deg fremdeles som noe rigid og mer opptatt av å fremstå som kompromissløs og vellykket, enn en som viser omsorg, og så undret jeg meg over at du før snakket til en 11- åring slik og forventet at han skulle ha samme forståelse som en 18- åring. Jeg er derimot uenig og synes Juul var urettferdig mot deg når han skrev at du vil oppfattes som manipulerende slik du snakket og er også fullstendig uenig i hans vurdering av hvorfor du blir flau når dere har lange diskusjoner foran andre (det tror jeg er ganske så normalt, og så merker man jo også at andre barn og voksne blir brydd eller usikre av å være tilstede når det pågår)

Jeg er tilhenger av å være tydelig på at nok er nok og at det nå er voksentid, men både jeg selv og andre jeg kjenner kan si det samme som du har begynt å si til barna når vi er trøtte, men det har etter min erfaring ikke nødvendigvis noen bedre effekt enn å si at det er leggetid fordi klokka har blitt mange. Å vise at man har egne behov og er menneskelig er helt greit, men å bruke det som et bevisst argument i en konflikt fremfor noe som glipper ut fordi man faktisk føler det slik, det gir meg litt assosiasjoner til følelsesmessig utpressing.

Forsøkte en gang uten hell å trøste og roe ned barnet mitt når det var seks år og hadde hatt mareritt, men det bare hylte og lot meg ikke holde rundt det. Spurte et familiemedlem om det ville forsøke å hjelpe meg med å berolige barnet (mente da trøste), og hørte fra stuen "Nå må du roe deg ned, hvis ikke gir du meg hodepine" :o. Hadde glemt at å trøste ikke var noe denne personen (som ellers er omsorgsfull og kan se andres perspektiv)) er så flink til...

Anonymous poster hash: 812f9...f39

Skrevet

Vel. Da misforstår du. Men det er også ok. Poenget er ikke "hva jeg gjorde" eller "om det funket" eller hvem som hadde rett i hva. Poenget er jo dypest sett at dersom man ønsker en forandring, må den starte med en selv.

Anonymous poster hash: 4bcee...605

Skrevet

Kan det være at han reagerer på noe i kosten? Gluten eller melkeprotein feks?

Å herregud. Dere matvarefanatikere altså.

Anonymous poster hash: eb395...5a0

Skrevet

Å herregud. Dere matvarefanatikere altså.

Anonymous poster hash: eb395...5a0

Overhode ikke. Vi spiser helt normalt (og sikkert altfor mye junk), men jeg har sett i nær familie hvordan matvarer påvirker enkelte. En er autist, og gikk fra å bruke tegn til tale til å få et ordentlig språk nesten over natta ved å kutte ut et par allergener. En annen måtte ha assistent i skolen fordi han var så urolig. Med noen justeringer i josten fungerer han nå helt "vanlig", dvs uten assistent og ikke mer urolig enn de andre elevene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...