Gå til innhold

Barna er borte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men jeg må forholde meg til lovverket. Har mor og far foreldreansvar, er det de som bestemmer hvor barnet bor.

Forstår det.

Det er lovverket som burde endres.

Anonymous poster hash: 0fda2...aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan mener du det burde være da?

En norsk familie som jobber i Saudi Arabia for eksempel. Synes du det er grusomt at de velger å sende barna sine for å bo hos besteforeldre og gå på skolen når de blir for eksempel 14, fordi foreldrene ikke liker kvinnesyn og den politiske indoktrineringen barna får på skolen der?

Anonymous poster hash: 0b3af...9b8

Nå er ikke Saudi- Arabia et land som regnes som trygt og fredelig på lik linje med Norge, og en 14- åring vil ha rett til å bli hørt. 

Men om vi tenker oss et hvilket som helst fiktivt, trygt land med et helt annet skolesystem enn Norge: Hvis familien har bosatt seg der og barna er oppvokst der uten å kjenne noe annet, så ja, da tenker jeg at det er et overgrep mot barn å sende dem alene til et ukjent land der de skal bo hos fremmede slektninger de ikke har møtt før.

Skrevet

Det er helt tragisk.

Teoretisk sett så er det da fritt frem for foreldre som hadde drept et barn med en slik praksis! Det bare godtas at barnet er sendt utenlands, ingen sjekker det opp og ingen vil savne dem og lete etter dem.

Men det er jo foreldres ansvar og oppgave å avgjøre hvor barna skal bo. Hvis jeg brått flytter meg og mine barn til USA så kan jeg jo det.

Det er frustrerende når man er redd for barnekteskap, streng religiøs oppdragelse osv, men ikke mye vi kan gjøre nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...