Gå til innhold

Halloween smågodt


Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor kjøpte vi en del innpakket godteri, men ingen barn kom på døren,selv om vi bor midt i sentrum i by.

Dekorterte og laget skikkelig halloween med lykter i vindu osv også.

 

I år har vi kjøpt smågodt som jeg pakker inn i små pakker selv, slik at vi faktisk kan spise det hvis det ikke kommer noen unger på døren. Fjorårets halloween godt gikk i søpla, siden ingen av oss er spesielt glad i vingummi som ser ut som øyne osv.

 

Er det innafor? Lar dere barna spise godteri som ikke er i orginalemballasje?



Anonymous poster hash: b8d38...9f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

I fjor kjøpte vi en del innpakket godteri, men ingen barn kom på døren,selv om vi bor midt i sentrum i by.

Dekorterte og laget skikkelig halloween med lykter i vindu osv også.

 

I år har vi kjøpt smågodt som jeg pakker inn i små pakker selv, slik at vi faktisk kan spise det hvis det ikke kommer noen unger på døren. Fjorårets halloween godt gikk i søpla, siden ingen av oss er spesielt glad i vingummi som ser ut som øyne osv.

 

Er det innafor? Lar dere barna spise godteri som ikke er i orginalemballasje?

 

Anonymous poster hash: b8d38...9f6

Jeg personlig liker godteri som er pakket inn best. Jeg har kjøpt små kjærlighet på pinne og win gummi godteri I poser fra haribo. Vet mange reagerer på godteri som ikke kommer I plast.

 

 

 

Anonymous poster hash: 7aa39...d42

Skrevet

Smågodt pakket i plast må være innafor tenker jeg. Er jo det samme i bursdager osv, så FOR hysteriske synes jeg ikke man skal bli heller..

 

Anonymous poster hash: acdd9...c6b

Skrevet

Jeg tenker det greit når det er pakket i små poser ja. Vi har også begynt å kjøpe kun godteri vi liker selv, siden det i fjor kom bare 2 barn, hehe. Kjøper små Snickers, mars, Bounty osv (10 stk 25 kr).



Anonymous poster hash: ce17a...4ca
Skrevet

I år har jeg også kun kjøpt sånt jeg selv liker. Kjedelig å ha igjen masse som bare blir kastet...

Skrevet

Vi kjøper det vi selv liker. Noe er innpakket og noe ikke. Ungene får velge. 3 av det uinpakkede eller en ting som er pakket inn. Det gjenspeiler ca prisen.

 

Anonymous poster hash: 951e1...c7d

Skrevet

Nei - jeg går alltid gjennom det ungene får og kaster alt som ikke er originalinnpakket. Kall meg gjerne overhysterisk, men man kan aldri vite hvor det har vært / hvem som har vært bortpå det. Kjøper derfor alltid ferdiginnpakket godteri selv til Halloween og nyttårsbukker, som kjærligheter, smrties, pastiller/drops og små-sjokolader.



Anonymous poster hash: 9a0e5...dc8
Skrevet

Mitt barn får spise det han får, det går som regel bra. Men gir bare innpakket selv, både på halloween og i godteposer i bursdager. Det ville jo være trist om noen av barna ikke fikk lov til å spise det vi har gitt dem.



Anonymous poster hash: c34f9...a96
Skrevet

Jeg har kjøpt en del innpakket, og hvis det blir tomt blir det smågodt. Så får de heller kaste det de som vil. Jeg gidder ikke å kjøpe inn masse dyrt godteri som jeg ikke spiser selv.

 

Anonymous poster hash: 23e56...2cf

Skrevet

Jeg har også pakket smågodt inn i småpakker. :)

 

Anonymous poster hash: d2704...5e1

Skrevet

Heller smågodt innpakket enn ikke. Og vi ser annerledes folkene som gir også 😊

Skrevet

Her gir vi kun ting som er ferdig innpakket . Så kaster vi det barna får som ikke er i originalpakningen sin .

 

Anonymous poster hash: 80b6a...08b

Skrevet

flott at det er flere som syns det er greit, og trist at det er folk som kaster det man gir.

Man får ikke lyst til å gi noe når folk kaster det.

 



Anonymous poster hash: b8d38...9f6
Skrevet

Hva med potetgull? Her i bygda tilbyr selveste ordføreren (AP)på 2-3 potetgullskiver hver 😂 En liten avsporing kanskje, men du verden, at det går an. Potetgull rett fra posen er vel det samme, om enn ikke værre, enn smågodt.

Jeg hadde latt barna spise om det var innpakket som du gjør HI.

 

Anonymous poster hash: 4aa8f...133

Skrevet

var bare å pakke det ut i år også, kom ingen på døren i år heller :)

HI



Anonymous poster hash: b8d38...9f6
Skrevet

Kjøper kun det jeg liker.

Sitter nå med en stor skål snop, kom ikke en eneste en på døra her. Neste år tror jeg jeg skal lage pil fra veien til huset slik at ungene finner frem! :D

 

Anonymous poster hash: c41da...db8

Skrevet

Dere som kaster uinpakkede godteri, dere vet vel at ungene stopper i seg før de kommer hjem?

 

Anonymous poster hash: 951e1...c7d

Skrevet

 

Nei - jeg går alltid gjennom det ungene får og kaster alt som ikke er originalinnpakket. Kall meg gjerne overhysterisk, men man kan aldri vite hvor det har vært / hvem som har vært bortpå det. Kjøper derfor alltid ferdiginnpakket godteri selv til Halloween og nyttårsbukker, som kjærligheter, smrties, pastiller/drops og små-sjokolader.

 

Anonymous poster hash: 9a0e5...dc8

Hva sier barna til at du tar vekk mye av godteriet som de gleder seg til å spise ?

 

Anonymous poster hash: b8a88...ef7

Skrevet

Hva er det egentlig dere er så redde for? Datteren min fikk ca 50/50 med pakket inn/uinnpakket, og tenkte slett ikke på å ta fra henne det som ikke var i originalemballasje. De som ga "klassisk" smågodt, lot henne ikke ta selv, men brukte en øse eller skje eller tømte litt oppi bøtta hennes. Og om så noen hadde tatt litt på det hadde jeg heller ikke frika ut, hun får i seg så mye rart i andre sammenhenger at det anser jeg som helt ufarlig. Dere vet vel hvor mange som nevler i smågodthylla?

Skrevet

Hva er det egentlig dere er så redde for? Datteren min fikk ca 50/50 med pakket inn/uinnpakket, og tenkte slett ikke på å ta fra henne det som ikke var i originalemballasje. De som ga "klassisk" smågodt, lot henne ikke ta selv, men brukte en øse eller skje eller tømte litt oppi bøtta hennes. Og om så noen hadde tatt litt på det hadde jeg heller ikke frika ut, hun får i seg så mye rart i andre sammenhenger at det anser jeg som helt ufarlig. Dere vet vel hvor mange som nevler i smågodthylla?

 

Det er vel nettopp en av grunnene til at barna deres ikke får spise smågodt. Tror mange av de som har denne regelen er ganske konsekvente på det, enten det er halloween eller ikke.

 

Anonymous poster hash: c34f9...a96

Skrevet

 

Det er vel nettopp en av grunnene til at barna deres ikke får spise smågodt. Tror mange av de som har denne regelen er ganske konsekvente på det, enten det er halloween eller ikke.

 

Anonymous poster hash: c34f9...a96

Men hva med druer, eller brød, eller andre uinnpakka ting på butikken?

Er jo ikke akkurat som man fjerner så mye bakterier ved å spyle druene under vasken.

 

Og hvem vasker brødet før man spiser??

 

Nei, takke meg til at barna får i seg en normal bakterieflora.

 

 

Anonymous poster hash: 46367...2eb

Skrevet

Jeg tenker at det som er innpakket er greit (inkludert smågodt man har pakket inn selv). Her var det noen som gav smågodt løst, med regnet som var så ble det ikke så herlig oppi bøtta for å si det sånn.

 

Anonymous poster hash: 701cf...72f

Skrevet

Men hva med druer, eller brød, eller andre uinnpakka ting på butikken?

Er jo ikke akkurat som man fjerner så mye bakterier ved å spyle druene under vasken.

 

Og hvem vasker brødet før man spiser??

 

Nei, takke meg til at barna får i seg en normal bakterieflora.

 

 

Anonymous poster hash: 46367...2eb

 

Nei ikke vet jeg, mitt barn får som sagt spise det han får. Jeg bare påpekte at det at smågodtet i butikken også er fullt av bakterier ikke er et argument, all den tid de fleste av disse menneskene unngår også dette. :P

 

Anonymous poster hash: c34f9...a96

Skrevet

Jeg synes det er fint å pakke det inn i små poser. :) Jeg er ikke hysterisk på hygienen, men når barna går ute i regnet og det samler seg vann i bøtten, blir det ganske klissete med det uinpakkede godteriet. ;)

 

Vi kjøper alltid ferdig innpakket godteri, f.eks. mini smartiespakker, mini kindersjokolade mm. Vi velger ting som jeg vet barna liker, så hvis det blir mye til overs har vi lørdagskos en god stund fremover. ;)



Anonymous poster hash: 2a694...7bb
Skrevet

Hvorfor er det så mye bedre å putte smågodt i småposer egentlig? Sånn hygienemessig tenker jeg. Det samme snopet har ligget i hyllene på butikken, åpne for alle å "ta". Det blir ikke renere av å bli puttet i pose...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...