Gå til innhold

Litt underholdning på en mandag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss. Her var det NM i hårsårhet på andres vegne. Dersom min far hadde gjort noe slikt, ville jeg synes det var morsomt og søtt, men så ser jeg også med egne øyne (uten denne type "virkeliggjøring") at jeg lå noen hakk under Michelangelo som treåring.

Anonymous poster hash: a46e6...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss. Her var det NM i hårsårhet på andres vegne. Dersom min far hadde gjort noe slikt, ville jeg synes det var morsomt og søtt, men så ser jeg også med egne øyne (uten denne type "virkeliggjøring") at jeg lå noen hakk under Michelangelo som treåring.

Anonymous poster hash: a46e6...b85

Hadde du syntes det når du var tre år? Når du stolt viste fram katten du hadde tegnet og han gjorde det om til et bilde av noe som bare så rart ut? Hadde du da følt at faren din likte tegningen og var stolt av deg?

Anonymous poster hash: e7c73...674

Skrevet

Hadde du syntes det når du var tre år? Når du stolt viste fram katten du hadde tegnet og han gjorde det om til et bilde av noe som bare så rart ut? Hadde du da følt at faren din likte tegningen og var stolt av deg?

Googler din treåring altså?

Anonymous poster hash: d6790...b61

Skrevet

Googler din treåring altså?

Anonymous poster hash: d6790...b61

Har det noe med saken å gjøre?

Poenget er om treåringen hadde likt hva faren gjorde.

Hvis det gjelder at det en ikke vet har en ikke vondt av er det jo mye som plutselig blir greit å gjøre da, bare en skjuler det godt nok...

Skrevet

Oi.. mobbing? Virkelig?

Anonymous poster hash: 68fcc...b61
Skrevet

Har det noe med saken å gjøre?

Poenget er om treåringen hadde likt hva faren gjorde.

Hvis det gjelder at det en ikke vet har en ikke vondt av er det jo mye som plutselig blir greit å gjøre da, bare en skjuler det godt nok...

Det må være ubehagelig å ha det kosteskaftet så langt opp i hekken?

Skrevet

sikkert ubehagelig, men jammen får man en god kroppsholdning av slikt :D 

Skrevet

Overrasket av dere som antar at denne faren er en drittsekk. Han synes jo helt klart at sønnen tegner kule tegninger, og at det blir morsomt og absurd (in a good way!) når barnetegninger settes inn i ekte bilder. Og er det virkelig sannsynlig at noen kommer til å bruke et barns tegninger mot barnet på et senere tidspunkt?

- Fy faen, du var dritdårlig til å tegne da du var liten!

- Eh, ja, og så? Det var sikkert du og.

For en absurd problemstilling. Blir vi virkelig så lett krenket?

Hvis dere hadde giddet å lese og/eller gått inn på Insta-kontoen, hadde dere sett at gutten er seks år, og at dette er en ting de gjør sammen.

Anonymous poster hash: b7e36...c30

Skrevet

Vi kan jo håpe at denne faren kjenner sitt barn, og ikke gjør noe som vil såre ham. Barn er forskjellige.

Jeg må fortsatt spørre min fireåring hva det han tegner forestiller, og han forklarer villig vekk uten å bli det minste såret av at jeg ikke ser det av meg selv.

Om jeg hadde gjort som denne faren, hadde min gutt garantert blitt begeistret og sett muligheter og ikke fornærmelser. Som sagt, jeg tror den elefanten hadde fått horn og lasersverd, og kanskje en dinosaurkompanjong og en lang, tilhørende fortelling om hvordan elefanten vant over alle de onde...

Jeg ser ikke min gutt få prestasjonsangst av å få tegningen sin satt inn i et naturfotografi.

Skrevet

Det er søtt, og det er kult. Det er stilig.

Ingen tegner naturtro når de er så små, og jeg synes faktisk gutten var ganske flink.

Skrevet

Herlig! 

Supersøte tegninger og fabeldyr. 

Gjest Pusikatt
Skrevet

Kjempekult! Det er faktisk kunst det de to har skapt :-)

Skrevet

Ja det vet vel du alt om.

Skrevet

Herreguuuuuuuud for en krenkefest dette var da?

Jeg så denne for en uke siden, ikke i mine villeste fantasier tenkte jeg at dette var mobbing. Min datter hadde blitt stolt og synes det var superkult at jeg brukte hennes tegninger og laget dem til "ordentlige dyr".

Hvor mye skal man pakke barna sine inn i bomull? Hvordan skal det gå med dem ute i den store, skumle verden hvis de aldri får se, høre eller erfare at verden ikke alltid er akkurat slik de oppfatter den?

Og bare så det er sagt er jeg ikke ei vettløs kjerring som ikke kan noe om viktigheten av positiv forsterkning, speiling og bekreftelse, men å se på dette på mobbing er jo bare en dårlig vits.

Anonymous poster hash: 11748...109

Skrevet

Jeg så denne for en uke siden, ikke i mine villeste fantasier tenkte jeg at dette var mobbing. Min datter hadde blitt stolt og synes det var superkult at jeg brukte hennes tegninger og laget dem til "ordentlige dyr".

Hvor mye skal man pakke barna sine inn i bomull? Hvordan skal det gå med dem ute i den store, skumle verden hvis de aldri får se, høre eller erfare at verden ikke alltid er akkurat slik de oppfatter den?

Og bare så det er sagt er jeg ikke ei vettløs kjerring som ikke kan noe om viktigheten av positiv forsterkning, speiling og bekreftelse, men å se på dette på mobbing er jo bare en dårlig vits. Anonymous poster hash: 11748...109

Det har da ikke noe med å pakke inn i bobleplast å gjøre!? Nei, livet er ikke lett, folk er ekle mot en, like greit å lære det først som sist -av pappa?

Skrevet

Det har da ikke noe med å pakke inn i bobleplast å gjøre!? Nei, livet er ikke lett, folk er ekle mot en, like greit å lære det først som sist -av pappa?

Nei!!! Pappa er ikke ekkel. Men at en treårings tegninger ser annerledes ut enn et forografi, det kan vel sikkert pappa forklare/fortelle/photoshoppe uten at barnet får livsvarige skader på sjelen?

Skrevet

Nei!!! Pappa er ikke ekkel. Men at en treårings tegninger ser annerledes ut enn et forografi, det kan vel sikkert pappa forklare/fortelle/photoshoppe uten at barnet får livsvarige skader på sjelen? Anonymous poster hash: 11748...109

Og pappa kan jo også fortelle at sønnen ikke synger pent heller. Kaste ball er også noe han er dårlig til, for ikke å snakke om alt det andre som ikke er bra nok.

Skrevet

Fest er fest. Og denne festen er jo åpen for alle å delta på, selv (spesielt) når man er en ordentlig partypooper. 

Jeg syns bildene er morsomme, og mine barn hadde selvsagt forstått humoren. 

Anonymous poster hash: 799b7...7c1

Skrevet

Oi.. mobbing? Virkelig?

Anonymous poster hash: 68fcc...b61

Ja. Virkelig! Faren påpeker at han ikke kan tegne ved å sette en "elefantene siden av en ekte elefant. Jeg hadde fælt at jeg ikke strakk til

Anonymous poster hash: 5d8a3...c1e

Skrevet

Enig!!

Anonymous poster hash: 5d8a3...c1e

Skrevet

Mobbing???

NEI!! Dette var da bare morsomt!

Anonymous poster hash: 70632...53e
Skrevet

Jeg tror ikke pappa har gjort dette for å være slem mot barnet sitt. Jeg tror han gjorde det fordi tegningene var kule og han kunne lage noe kult med dem.

Skrevet

Born er ofte meir klar over sine "begrensninger" enn vaksne. Og ofte er det vi ser på som " å stakkars deg som ikkje kan tegne", heller ein situasjon der bornet bevisst brukar fantasien og syns det er kult. Vi vaksne må slutte å vere så vaksne og ilegge borna vaksne tankar. Kanskje sonen tenker " Min elefant ser mykje kulare ut enn den virkelige elefanten, eg har forbedra den?".

Og om pappaen fortel sonen sin når han blir 14 at " Eg syns teikningane dine var råstilige, så eg ville sjå korleis dei hadde sett ut om det faktisk fantest slike dyr". Vel, då vel eg å tenke at sonen heller blir stolt enn å føle seg mobba...

Skrevet

Tror en sjekk av intelligensnivået på opphavet til enkelte her er på sin plass. Det finnes intet krenkende i å bruke inspirasjon fra et kunstverk til å skape et annet....

Anonymous poster hash: 86408...679
Skrevet

....og pappa`n gjorde det ikke for å gjøre narr av sin sønn, men for å hedre tegningene hans. Idioter!

Anonymous poster hash: 86408...679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...