Gå til innhold

Synes ikke dette er greit, bare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes det er helt greit

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er så få jenter i klassen, så synes jeg det var litt dumt. MEN da inviterer du bare rett og slett de øvrige til dere+ kanskje en unge eller to i nabolaget på samme alder?

Anonymous poster hash: 93949...0d9
Skrevet

Jeg hadde nok syntes det var litt sårt om vi var 7 som jobbet sammen, og den ene ba inn 3 på middag og vi andre måtte høre om denne fantastiske kvelden i forkant og etterkant. .

Anonymous poster hash: e1fb4...ae9

Skrevet

Jeg hadde nok syntes det var litt sårt om vi var 7 som jobbet sammen, og den ene ba inn 3 på middag og vi andre måtte høre om denne fantastiske kvelden i forkant og etterkant. .

Anonymous poster hash: e1fb4...ae9

Ærlig talt da. Man ber ikke folk fordi man er kolleger. Man ber fordi man er venner!

Anonymous poster hash: 727d6...ab0

Skrevet

Eg trur dette er slikt som forståelen nok er skuffande, men som ein må tåle.  Ein må kunne invitere nokon vener utan å måtte invitere alle i klassen.  Kan hende har ho søsken som og skal invitere vener, eller jenta har vener i andre klassar ho vil invitere.  Det er annleis med bursdagar.

Skrevet

Hadde det vært bursdag, hadde det blitt noe annet mener jeg.

Her høres det ut som om alle har noen å være sammen med, og da ser jeg helt enkelt ikke problemet.

Skrevet

Kor gamle er jentene?

Anonymous poster hash: bf145...86a
Skrevet

Jeg forstår at du synes det er leit.  Og jeg synes det er ugreit at sammenkomster der bare noen er invitert blir snakkiser på skolen flere dager i forveien.  

Men, jeg inviterer aldri alle jentene i klassen på besøk med unntak av bursdager.  Noen ganger inviterer jeg en venninne på overnatting, noen ganger blir to eller tre jenter invitert på pizza.  Noen ganger er det planlagt flere dager i forveien, noen ganger blir jentene i gaten spontant invitert inn på is.  

Det handler sjelden om et stort ønske om å glede andre barn, jeg prioriterer ut fra egen dagsform, barnets ønsker og det som er praktisk å gjennomføre (hvis begge ungene mine skal ha med en venn hver så er f.eks. bilen full hvis vi må kjøre et sted).  Det er også enklere å gjennomføre noe sammen med andre voksne jeg kjenner godt og er venner med.  Og hvis det er aktuelt å ta barn med hjem til venner eller familie er det faktisk noen barn jeg ikke ønsker å ta med.  

Anonymous poster hash: 625e4...e92
Gjest Antarctica
Skrevet

Det er faktisk ikke greit å invitere nesten alle i en gruppe, men utelate noen få. Det gjelder både for voksne og barn.

Anonymous poster hash: 104a3...fee

Nei, i mitt eget hjem ber jeg hvem jeg vil, jeg står ikke ansvarlig for andres sosiale liv.

Skrevet

Det er faktisk vanskelig å være få i en klasse. Vår er nå 7.klassing og de er 7 jenter. De leker ikke like godt sammen alle 7, og er delt i 2-3 "klikker". Vi inviterer alle til bursdag, men Halloween og andre sammenkomster inviterer hun de to nærmeste. 7 er ganske mye mer styr enn 3...

Anonymous poster hash: 6471e...398

Skrevet

Så enig med Pashla i denne posten.

Skrevet

Jeg synes man skal jobbe for at alle blir inkludert, men man må få lov til å ha det hyggelig med sine nærmeste venner også. Når det er sagt synes jeg folk henger seg alt for mye opp i deling av gutter og jenter. Jeg vil gjerne at barna mine skal omgås og ha venner av begge kjønn, så jeg er ikke veldig for å be alle guttene og alle jentene, som om det er tissen som legger føringa.

Hvis det er bedt 3 stk, betyr det at det er rundt 15-20 barn i klassen som ikke er bedt. Om man teller det i antall jenter som ikke er bedt blir det selvfølgelig stusselig, men jeg ville heller lagt vekt på at her er de aller fleste barna i klassen ikke invitert.

Anonymous poster hash: 2be0d...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...