Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Imorgen er det Halloween. En jente i klassen har bedt 3 jenter i klassen på fest og 3 er ikke bedt. De som skal ble invitert allerede på mandag, så hele uka har det vært snakk om dette på skolen. Det har vært så mye snakk om det at jenta mi som ikke er bedt trodde hun skulle få komme. De går i 3.klasse. Jeg tenker at det er enten alle er ingen, og om det blir mye styr med de 7 jentene til sammen bidrar jo vi andre foreldre med glede både til mat og det som måtte trengs. Alt for å ikke gjøre forskjell og utestenge tenker jeg? Særlig i den alderen, dattera mi er hvertfall veldig sårbar i denne alderen. Anonymous poster hash: 81a23...5dc
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Kan du ikke bare invitere de to siste jentene hjem til dere og lage en super Halloween fest? Anonymous poster hash: 29d7d...996
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 Da slutter du sutre og inviterer de andre til deg. Alt kan ikke alltid være urettferdig bestandig! Blir så slitsomt... Anonymous poster hash: a6c69...e9a
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Ok, da er jeg kanskje hårsår. Hun ene som ikke ble invitert skulle noe annet så da står det to igjen. Jenta mi og hun som står igjen skal gå sammen så det er jo greit. Synes bare det var tidlig å begynne å splitte dem i gjenger. Anonymous poster hash: 81a23...5dc
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 Dårlig gjort når det er så få jenter Anonymous poster hash: 8e6cf...f66
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg syns det er helt greit å be bare de nærmeste, men da burde de fått beskjed om å ikke snakke om det på skolen. Vi gjorde det sanne i for og ba de nærmeste vennene til sønnen min. Tre rolige,ordentlige gutter. Stor forskjell på å be kun de tre og alle guttene i klassen,inkludert de som står på stolen og raper og promper. Det hadde ikke hjulpet å ha hjelp til maten av de andre foreldrene... I bursdager blir selvfølgelig alle bedt, men ikke hver gang vi skal finne på noe. Jeg vet et par av de andre guttene også inviterte de nærmeste hjem til seg, så alle hadde noen å være hos. Jeg lagde fest for min sønn og hans venner fordi ingen andre gode det, ikke fordi vi ville lage klassefest. Anonymous poster hash: 81668...2c2
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 Jo jeg synes det er veldig dårlig, hadde aldri gjort noe lignende selv og hadde noen foreldre i klassen gjort det ville jeg tenkt veldig negativt om det Har en jente på samme alder selv, men de er 17 jenter i klassen så det blir ikke helt på samme måte. Vet det er noen her også som har invitert 3-4 stykker på mat også skal de ut og gå etterpå. Det er helt greit, det har vi snakket om på foreldremøte og med barna våre. De er så mange at man ikke nødvendigvis er utenfor selv om man ikke blir invitert på alt Hadde de vært bare 7 stykker synes jeg det er en selvfølge med alle eller ingen en stund til Men jeg er enig med de andre, inviter noen hjem til dere og lag en fik kveld for datteren din, det hadde jeg gjort Anonymous poster hash: a96c0...aa0
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #8 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg syns det er helt greit å be bare de nærmeste, men da burde de fått beskjed om å ikke snakke om det på skolen. Vi gjorde det sanne i for og ba de nærmeste vennene til sønnen min. Tre rolige,ordentlige gutter. Stor forskjell på å be kun de tre og alle guttene i klassen,inkludert de som står på stolen og raper og promper. Det hadde ikke hjulpet å ha hjelp til maten av de andre foreldrene... I bursdager blir selvfølgelig alle bedt, men ikke hver gang vi skal finne på noe. Jeg vet et par av de andre guttene også inviterte de nærmeste hjem til seg, så alle hadde noen å være hos. Jeg lagde fest for min sønn og hans venner fordi ingen andre gode det, ikke fordi vi ville lage klassefest. Anonymous poster hash: 81668...2c2 Om det er 15 gutter i klassen er det greit å be 3. Er de 5 gutter i klassen er det ikke like greit... Og - unger raper og promper. De står også på stolene. Det går greit. Anonymous poster hash: 75082...0bc
Honningmelon Skrevet 30. oktober 2016 #9 Skrevet 30. oktober 2016 Når de er så få jenter i klassen er det ikke greit å be bare halvparten syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #10 Skrevet 30. oktober 2016 Ok, da er jeg kanskje hårsår. Hun ene som ikke ble invitert skulle noe annet så da står det to igjen. Jenta mi og hun som står igjen skal gå sammen så det er jo greit. Synes bare det var tidlig å begynne å splitte dem i gjenger. Anonymous poster hash: 81a23...5dc Er de en gjeng som alltid ellers er sammen altså? DA er det jo rart. Her er aldri alle i klassen sammen hele hurven hele tiden. Noen gjør slik og andre gjør sånn. Mine barn har også venner som ikke er i klassen som de kunne funnet på å invitere. Har ikke din datter flere venner hun kan invitere da? Anonymous poster hash: a6c69...e9a
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #11 Skrevet 30. oktober 2016 De som roper høyest på foreldremøter om at alle skal inkluderes, også mobberne og de uten oppdragelse, er de foreldrene som aldri orker å innvitere på noe. Anonymous poster hash: bb488...ea5
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #12 Skrevet 30. oktober 2016 Alle barn eller ingen! Jenter eller gutter! I 3.klasse er utelukking uakseptabelt!! Dropp festen eller finn et lokale som kan huse de alle! Anonymous poster hash: a57ab...558
Gjest Antarctica Skrevet 30. oktober 2016 #13 Skrevet 30. oktober 2016 Om det er 15 gutter i klassen er det greit å be 3. Er de 5 gutter i klassen er det ikke like greit... Og - unger raper og promper. De står også på stolene. Det går greit. Anonymous poster hash: 75082...0bc Nei, det er IKKE greit.
Gjest Antarctica Skrevet 30. oktober 2016 #14 Skrevet 30. oktober 2016 Ok, da er jeg kanskje hårsår. Hun ene som ikke ble invitert skulle noe annet så da står det to igjen. Jenta mi og hun som står igjen skal gå sammen så det er jo greit. Synes bare det var tidlig å begynne å splitte dem i gjenger. Anonymous poster hash: 81a23...5dc Men her har jo alle noen å være sammen med. Det kan da godt hende at de to får den fineste kvelden likevel.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #15 Skrevet 30. oktober 2016 Du overreagerer!!! Man kan ikke be alle eller ingen, sånn er ikke livet! Anonymous poster hash: 727d6...ab0
overlord Skrevet 30. oktober 2016 #16 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg har to barn og begge har fått invitere 3 venner. Mulig det er meg du skriver om. Hos meg blir det da 8 barn som skal serveres middag og dessert. Det er jo ingenting i veien for å selv invitere til fest om du ønsker det? Til bursdager inviterer jeg alltid alle, men noen ganger må det være greit å invitere bare noen, så lenge ikke flere enn halvparten er invitert - tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #17 Skrevet 30. oktober 2016 Om det er 15 gutter i klassen er det greit å be 3. Er de 5 gutter i klassen er det ikke like greit... Og - unger raper og promper. De står også på stolene. Det går greit. Anonymous poster hash: 75082...0bc Så min gutt kan ikke be sine venner og kose seg med dem, uten å måtte be de han aldri leker med på skolen og som jeg merker at han ikke trives med. Alternativet til å be kun noen hadde vært å ikke be noen i det hele tatt. Anonymous poster hash: 81668...2c2
Odd Molly Skrevet 30. oktober 2016 #18 Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Skjønner godt at du synes det er leit for dattera di, men det er lite du kan gjøre med det. Hun er forsåvidt heldig som har noen å feire med! Vi hverken kan eller skal beskytte barna våre mot alle ubehagelige opplevelser. Ikke gjør det større enn det er. Endret 30. oktober 2016 av Odd Molly
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #19 Skrevet 30. oktober 2016 Vet dere hva ?! Jeg er en av de som alltid arrangerer ting , og gjerne ber med alle . Ett år utvidet festen seg for noen tok med venner av seg også for at de ikke skulle være alene . Her handler det ikke om at en er holdt utenfor , det er forskjell på 3 og 6 stykker . Foreslår at noen av de andre foreldrene arrangere for de 3 siste. Dette her er fritiden til barna , bursdag er jeg enig at alle må bes. Vi må lære barna til å tåle at andre også har planer uten å lage drama ut av det, så lenge de ikke går alene . Bare fordi man går i samme klasse betyr ikkr det at fritiden må tilbringes sammen . Om to kollegaer spør deg om Dere skal gå på teater sammen , må dere da spørre de tre andre da? Anonymous poster hash: aeee2...23d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #20 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg synes bare at de er så få at det merkes så godt. Så når hun ene som ikke er invitert skal reise bort står det bare to igjen. To fra eller til liksom? For meg hadde det ikke hatt noe betydning. Men de får be hvem de vil, og jeg synes det må være lov å reagere. Hadde vært noe annet om de var 15 jenter og kun 3 bedt bort synes jeg. HI Anonymous poster hash: 81a23...5dc
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #21 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg synes bare at de er så få at det merkes så godt. Så når hun ene som ikke er invitert skal reise bort står det bare to igjen. To fra eller til liksom? For meg hadde det ikke hatt noe betydning. Men de får be hvem de vil, og jeg synes det må være lov å reagere. Hadde vært noe annet om de var 15 jenter og kun 3 bedt bort synes jeg. HI Anonymous poster hash: 81a23...5dc Men da får du invitere alle til dere til neste år. Og inviter så tidlig at de andre ikke har funnet på noe allerede, ikke vent til siste liten og klag over at ikke noen har invitert din datter. Anonymous poster hash: 81668...2c2
Gjest Antarctica Skrevet 30. oktober 2016 #22 Skrevet 30. oktober 2016 Fint å være inkluderende. Men det å gå i samme klasse skal ikke bli en sosial tvangstrøye.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #23 Skrevet 30. oktober 2016 Men da får du invitere alle til dere til neste år. Og inviter så tidlig at de andre ikke har funnet på noe allerede, ikke vent til siste liten og klag over at ikke noen har invitert din datter. Anonymous poster hash: 81668...2c2 Enig ! Da må man ta litt ansvar selv også Anonymous poster hash: aeee2...23d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #24 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg har to barn og begge har fått invitere 3 venner. Mulig det er meg du skriver om. Hos meg blir det da 8 barn som skal serveres middag og dessert. Det er jo ingenting i veien for å selv invitere til fest om du ønsker det? Til bursdager inviterer jeg alltid alle, men noen ganger må det være greit å invitere bare noen, så lenge ikke flere enn halvparten er invitert - tenker jeg. Her er jo over halvparten invitert. Anonymous poster hash: 104a3...fee
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #25 Skrevet 30. oktober 2016 Fint å være inkluderende. Men det å gå i samme klasse skal ikke bli en sosial tvangstrøye. Det er faktisk ikke greit å invitere nesten alle i en gruppe, men utelate noen få. Det gjelder både for voksne og barn. Anonymous poster hash: 104a3...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå