Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #26 Skrevet 30. oktober 2016 Dere voksne må vær enige i det og velg det sammen, før dere evt i kludererr ungene i dette. Det verste er å si at da og da kan vi sikkert gjøre det, eller når dere er så store skal vi det. For det er ikke sikkert det passer når det kommer til stykket, da blir nederlaget for ungene mye større enn ett nei der og da. Vi kan tenke oss hund alle mann,men jeg er den som holder igjen. Vi har nemlig katter og det er jeg som ender opp med alt ansvar og jeg er redd det samme skjer med hunden. Så jeg har sagt når alle her i huset klarer å passe på kattene, gi de mat, tømme kattedoen, tørke opp spy, fjerne fugller og mus de drar med seg inn utn at jeg må siifra så kan vi begynne planleggingen. Og det gjelder unger og mann. Det har de enda ikke klart og når de snakker om hund ser de på meg og da kommer de på kriteriet. Da er samtalen over uten at jeg må si noe. Når de er fem stk i huset her og ingen av de kan gi de mat eller vann så er det lenge før det kommer noen hund inn her. Jeg kjenner jeg er veldig irritert på min mann som begynte å snakke om hund før vi hadde snakket om det sammen først, han snakket med ungene før meg og det ble helt feil. Nå har ett barn flyttet ut før vi har fått hund, det blir nok flere barn også tenker jeg for fremgang er det ikke mye av her. Minsta som har kanin er flink med kaninen, og igrunn den som er flinkest med kattene også. Mat og slikt glemmer hun, men hun ordner med fugler, mus og oppkast uten problemer. Hun kan si: bare sitt du mamma, jeg fikser før jeg rekker å registrere. Og når pus måtte dusjet etter å ha bada i myra så hjalp hun til med å dusje, ordnet varmeflasker, god mat og passet på den hele natta. Så iforhold til henne kan vi få hund, men det er to andre barn og en mann i hus som har en jobb å gjøre først. Jeg orker nemlig ikke å måtte ta alt ansvar når det har gått noen uker eller mnd når gleden begynner å dabbe av. Egentlig er jeg ikke hunde menneske, men kan. Anonymous poster hash: 5beb9...524
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #27 Skrevet 30. oktober 2016 Så teit. Selvfølgelig skal man være 100 % innstilt på det og være klar over at det blir en del ekstra. Men det er virkelig mye lettere med en liten hund som ikke røyter enn med en stor røytende hund som må ha lange fjellturer hver dag. Jeg er oppvokst med hund og har hatt store hunder tidligere. Da måtte vi gå mange lange turer hver dag, og det var ikke alltid så lett å få noen til å passe den dersom vi skulle på utenlandsferier el.lign. Skjønner ikke hva som er naivt ved å skrive om det som er gledene ved å ha hund. Det er jo derfor man skaffer seg et dyr. Hvem sier at man blir lei av å gå på turer med hunden? Er det en naturlov? Den har ikke jeg merket noe til. Og det er jo en liten pris å betale for alt det positive ved å ha hund. Vi går forresten ut med den 4 ganger o dagen, ikke tre som du skriver. Og det lir virkelig ikke så mye mer husvask - den røyter jo ikke, og er den skitten etter tur, gir vi den en liten dusj før den får gå løs i huset. Hvor er barna om noen år? Vel, min tidligere 11-åring er nå 19, og idet jeg skriver dette, kommer hun og hunden inn døren, hun med røde roser i kinnene etter å ha vært en lang fjelltur med hunden. Og like før, kom 12-åringen inn med tre venner - og ble kjempeskuffet over at hunden ikke var hjemme - de ville også ha den med seg ut på tur. 22-åringen som studerer i en annen by, tar seg alltid masse av den når han er hjemme, og flere av vennene hans som fortsatt bor og studerer her, stiller som hundevakt når vi trenger det. Synd du er så lettskremt, altså. Anonymous poster hash: 5627b...24a Litt naivt å tro at stor hund= lange fjellturer og mye hår. Mens små hunder betyr korte turer og lite hår. Akkurat nå har vi to vidt forskjellige hunder. En stor hund på 40 kg som er latsabb og vi kan bare glemme lange turer. Dessuten røyter hun minimalt da hun er korthåret. Den andre hunden vår på 8 kg er en spirrevipp som kan gå milevis og han røyter som et uvær. Verste jeg leser er når folk mener at det er lettere med små hunder fordi de krever mindre. Det er noe av det dummeste jeg hører. Anonymous poster hash: dcfeb...554
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå