Gå til innhold

Søstera mi har møtt en muslim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres ikke bra ut, men jeg er redd det virker mot sin hensikt om dere prøver å få henne vekk fra han. Nesten som å si nei til godteri for unger om det står på bordet, da blir de enda mer gale.

Så det kan kanskje være lurt å finne en annen metode for å nå frem til henne på. Sett deg litt mer inn i hvordan muslimer er, hvilke regler, hva de ikke kan og kan gjør osv. Ta flere smårater med henne der du sidu lurer på hvrda dette og dette er, uten å være negativ til det og ike for gravende spm istarten. Etterhvert som jeg hadde fått henne litt på gli hadde jeg vridd litt på spm og gitt de litt mer vanskelig. Som feks hvordan skal vi som storfamilie feire jul, for de blir jo automatisk endel av julefeiringen selv om de ikke feirer jul. De og evt barn kommer til å skjønne at dere feirer jul. Hvordan blir det når noen skal gifte seg, konfirmere seg osv osv. Og hva skjer vis dere skilles?

Jeg tror dette er en bedre måte å nå frem, gi henne mye hun må tenke over og dermed sette tankene i sving og komme litt vekk fra de rosa bomullsdottskyene en er på når en er forelsket.

Anonymous poster hash: 29ac4...192

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synet han har er at alle nordmenn er noen "fitter" (hans ord). Og damene er ikke gode nok til å gjøre annet enn å vaske og føde barn. Han har også sagt at dersom han kunne reist ned til IS skulle han klart å lage fred på jord. Han skal lage lykkeland for å kunne leve der sammen med familie og dyr.

HI

Anonymous poster hash: 76d76...c5a

Problemet her er jo ikke at han er muslim, men at han er en gal drittsekk! 99,9% av verdens muslimer holder jo ikke på sånn!

Signerer flere andre her, jeg ville satt himmel og jord i bevegelse for å få søsteren min bort fra en sånn fyr. Spesielt før de får barn sammen! 😱

Anonymous poster hash: 56ba6...b49

Skrevet

Om det at han er en crazy bastard og kommer til å lure henne ned til IS eller grisebanke henne og tvinge henne inn i burka ikke når inn til henne, ville jeg rett og slett løyet. Fått folk til å si de så han med den og den dama på byen, at han nesten voldtok ei på fest, snik telefonnummere til andre inn i leiligheten hans osv.

Og HVA pokker liker hun han for? Er det så sexy når han forteller henne at hun bare skal vaske og føde sønner, at mora deres er ei fitte, at hun er oppdratt til å lyve, at de skal flytte ned til midtøsten og bo...hvor? Syria?

Sorry, men søsteren din er temmelig dum og naiv

Anonymous poster hash: db6a3...dad

Skrevet

Dette høres ikke bra ut, men jeg er redd det virker mot sin hensikt om dere prøver å få henne vekk fra han. Nesten som å si nei til godteri for unger om det står på bordet, da blir de enda mer gale.

Så det kan kanskje være lurt å finne en annen metode for å nå frem til henne på. Sett deg litt mer inn i hvordan muslimer er, hvilke regler, hva de ikke kan og kan gjør osv. Ta flere smårater med henne der du sidu lurer på hvrda dette og dette er, uten å være negativ til det og ike for gravende spm istarten. Etterhvert som jeg hadde fått henne litt på gli hadde jeg vridd litt på spm og gitt de litt mer vanskelig. Som feks hvordan skal vi som storfamilie feire jul, for de blir jo automatisk endel av julefeiringen selv om de ikke feirer jul. De og evt barn kommer til å skjønne at dere feirer jul. Hvordan blir det når noen skal gifte seg, konfirmere seg osv osv. Og hva skjer vis dere skilles?

Jeg tror dette er en bedre måte å nå frem, gi henne mye hun må tenke over og dermed sette tankene i sving og komme litt vekk fra de rosa bomullsdottskyene en er på når en er forelsket.

Anonymous poster hash: 29ac4...192

Jeg er enig i mye av det du skriver her.

Det verste som kan skje nå er om jenta føler at hun ikke har noen andre enn ham - da har hun ikke noe annet "valg" enn å holde seg til ham, og tro enda mer på hjernevaskingen hans.

Av nettopp den grunnen synes jeg også at du, Hi, bør kontakte venninnene til søsteren din, samle dem og snakk med dem alle sammen. Hold møtet hemmelig for din søster. Si at du forstår at de har trukket seg unna din søster, men be om hjelp til å få henne tilbake. Når nesten alle venninnene har trukket seg unna blir søsteren din enda mer ensom, og dermed et mye lettere bytte for en slik mann som hun nå er sammen med. Det en slik mann ønsker seg er at dama ikke skal ha noen å søke til, ikke ha noen å snakke med og be om råd. Han vil isolere henne slik at han kan fortsette å hjernevaske henne og holde kontrollen på henne. Om venninnene hennes kommer tilbake, da står søsteren din langt sterkere og det vil være lettere for henne å begynne å stille spørsmål om typen og det han gjør, sier og krever av henne.

Om hun skal dumpe ham nå så føler hun trolig at hun på en måte mister ansikt overfor vennene sine. Om de støtter henne fremover og nekter å trekke seg unna henne tross at han er så usmakelig, så vil det trolig være enklere for henne å dumpe han når den dagen forhåpentligvis kommer. Jeg tror også hun vil være mer mottakelig for slike spørsmål som det anonym over her anbefaler hvis hun har venninnene rundt seg og ikke føler seg så alene.

Jeg tror venninnene bare skal forsøke å være der for henne, ikke prøve å overbevise henne om så mye, bare være venninner, gjøre ting sammen med henne, få henne inn i fellesskapet igjen.

Så kan dere i familien heller ligge litt lavt og stille litt slike spørsmål som er foreslått over.

I tillegg mener jeg familien bør kontakte politiet ang. hans IS-sympati og uttalelser om å dra i krigen. Men be om å få være anonym slik at ingen finner ut at det er dere som står bak + at det har et sikkerhetsaspekt også.

Jeg tror politiet også kan være behjelpelig med råd om hvordan dere best kan håndtere situasjonen.

Det kan også være en idé av familien å kontakte en psykolog som har erfaring med å jobbe med lignende saker, ev. erfaring med å jobbe med personer som har brutt ut av sekter osv.

Jeg håper inderlig at søsteren din finner ut av dette før hun sitter helt fast i dette!

Anonymous poster hash: 4cddd...f15

Skrevet

Kan jeg virkelig melde fra til politiet? Det er kun på tlf til meg han har sagt det som jeg vet, og muligens han skrev det på fb, men han har blokkert meg der og slettet det meste han har skrevet. Fikk tatt bilde av noe, men ikke det.

HI

Skrevet

Kan jeg virkelig melde fra til politiet? Det er kun på tlf til meg han har sagt det som jeg vet, og muligens han skrev det på fb, men han har blokkert meg der og slettet det meste han har skrevet. Fikk tatt bilde av noe, men ikke det.

HIAnonymous poster hash: 76d76...c5a

Selvsagt kan du melde. Ikke garantert at de gjør noe med det umiddelbart, men de skriver det ned og for hver person som melder tas det mer alvorlig.

Anonymous poster hash: 58757...793

Skrevet

HI

Meld fra likevel. Du vet aldri hvem andre som evt har meldt noe. Og om politiet ikke har noe på ham, vil de uansett registrere henvendelsen din. Da vil den dukke opp hvis han skulle finne på noe senere.

Anonymous poster hash: 56ba6...b49

Skrevet

HI

Her kan du tipse PST: (se til høyre øverst i linken)

http://www.pst.no/om/

Anonymous poster hash: 4cddd...f15

Skrevet

Har muslimske venner og de er ikke sånn. Høres ikke bra ut.

Skrevet

Er selv sammen en muslim. Helt motsatt av han til din søster.

Dette har ikke noe med at han er muslim å gjøre.

Anonymous poster hash: a924e...847

Skrevet

Og hun skal vel bruke ham som dildo?

Anonymous poster hash: 0f970...1ef

Hæ?

Skrevet

Problemet er vel ikke at han er muslim, men hellet en ekstrem drittsekk.

Anonymous poster hash: 8c4c3...6d0

Skrevet

Får henne bort fra han! Ha en intervensjon med alle i nær familie, venninna hun har igjen og eventuelt noen av venninnene hun har mistet som vil ha henne tilbake. Eller gjør noe annet. Han MÅ ut av hennes liv.

Anonymous poster hash: 2eee3...aae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...