Gå til innhold

Skal datteren din ta HPV-vaksinen?

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Mot dumskapen kjemper selv gudene forgjeves.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å betale for å gi den til mine sønner.

Anonymous poster hash: abdba...f21

Skrevet

Jeg har en sønn, om ikke han får den i det vanlige programmet når det er aktuelt, kommer jeg til å betale for det selv.

Skrevet

Jeg er 91 modell. Har fått SMS at jeg kan få den vaksinen på telefon. Men hjelper det bøe når jeg allerede har viruset? Har hatt celleforandringer siden jeg var 20 år å ennå ikke gått bort. Men ble litt redd når noen skriver at man kan gå alvåtlige bivirkninger....

Anonymous poster hash: 8616a...1d3

Ja det hjelper!

Anonymous poster hash: 436b7...ca5

Skrevet

En liten avsporing på tema.

Finnes det noen alders grense? jeg har liksom hørt at det er bare for ungjentene under 30 år som har noe nytte av dette?

Hadde jeg hatt døtre så hadde de måtte ta den..

Anonymous poster hash: fa4a5...128

Alle har nytte av den. Unge, gamle, kvinner og menn.

Skrevet

Mener å ha lest at senbivirknger kan komme 20-30 år senere...

Og det er alvorlige bivirkninger som er dokumentert av denne vaksinen!

Og lurer også på hvorfor noen land nekter å ta inn denne vaksinen også.. De nevnes ikke på noen norske sider? Hvorfor?

Anonymous poster hash: b6346...fce

Hvilke land?

Skrevet

Ja det hjelper!

Takk for svar :) da må jeg dra å ta den :)

Anonymous poster hash: 8616a...1d3

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 040a4...778

Skrevet

Hvilke land?

Google it!

Skrevet (endret)

Google it!

Greit nok å google men da må man være kildekritisk! Finnes drøssevis av antivaksesider som sprer løgn og propaganda. Ingen land har bannet vaksinen. Det er bare tull!

Noen antivaksere påstår at Japan boikotter vaksinen men det er løgn. http://www.skepticalraptor.com/skepticalraptorblog.php/japan-bans-gardasil-debunking-myths-hpv-vaccine/

Endret av LillaFrue
Skrevet

Google it!

Hvorfor skal vi google? Det er den som kommer med påstanden som må backe den opp med kilder.

Skrevet

Hvorfor skal vi google? Det er den som kommer med påstanden som må backe den opp med kilder.

Mest sannsynlig fordi hun har innsett at hun dreit seg ut med den kommentaren😉 Og ikke evner å finne kilder med hold i for å verifisere det hun påstår.

Anonymous poster hash: d5d41...27a

Skrevet

Ja, hun har tatt den. Heldigvis går verden fremover og en slik vaksine redder liv.

Anonymous poster hash: b5120...08b
Skrevet

Jeg er generelt skeptisk, men mine skal ta den altså. Det holder bare ikke å ta sånne sjanser med andres liv, basert på egen, ubegrunnet skepsis.

Anonymous poster hash: fb129...b33

Skrevet

Selvfølgelig og kommer til å betale selv for at sønnene mine også får tatt den når den tid kommer

Skrevet

Mest sannsynlig fordi hun har innsett at hun dreit seg ut med den kommentaren😉 Og ikke evner å finne kilder med hold i for å verifisere det hun påstår.

Anonymous poster hash: d5d41...27a

Jeg vet. Det er derfor jeg presser henne på det når hun tar en "google it." 😉

Skrevet

Selvsagt skal hun ta den! Jeg gambler ikke med min datter sin helse..

Anonymous poster hash: 1225c...9b6

Skrevet

For meg er det en selvfølge å ikke ta den. Nå som så mage har tatt den, vil uansett ikke viruset sirkulere på samme måte som det gjorde før, og alt tallmateriale som noen henviser til her, stemmer ikke lengre. Så den dugnaden, med min datter som innsats, er jeg IKKE interessert å delta i.

Anonymous poster hash: 8fcf3...cd0
Skrevet

Bør guttene ta den samtidig som jentene?

Anonymous poster hash: 9024c...257

Skrevet

For meg er det en selvfølge å ikke ta den. Nå som så mage har tatt den, vil uansett ikke viruset sirkulere på samme måte som det gjorde før, og alt tallmateriale som noen henviser til her, stemmer ikke lengre. Så den dugnaden, med min datter som innsats, er jeg IKKE interessert å delta i.

Uff det må være flaut å være så uopplyst.

Anonymous poster hash: 31257...70f

Skrevet

Enten er du et nettroll som vil provosere eller så er du regelrett dum!

http://www.lommelegen.no/artikkel/hpv-vaksinen-myter-og-fakta

Skrevet

Enten er du et nettroll som vil provosere eller så er du regelrett dum!

http://www.lommelegen.no/artikkel/hpv-vaksinen-myter-og-fakta

Vet ikke hva du vil frem til med den gamle linken din, men JA, jeg er veldig skeptisk til den vaksinen, og som nevnt blir vi ikke med på dette. Uansett så har hun en viss beskyttelse, nettopp pga viruset vil ikke være i sirkulasjon på samme måten lengre. 

Skrevet

Jeg vil utsette jentene mine for det når den systematiske diskrimineringen av jenter og kvinner i forhold til intimitet, prevensjon osv tar slutt. Det er kun prevensjonsmidler for damer og jenter, bortsett fra kondom som de fleste menn ikke ønsker å bruke. Det er jenter som må ta vaksinen, selv om de kan jo smittes av HPV-viruset av gutter - med guttene er det ikke så nøye, de slipper vaksinen de. Ser ut som myndighetene driter i kvinnehelsen og bruker kvinner som forsøkskaniner. Hvorfor er det enda ikke blitt sluppet ut p-piller for menn? Fordi det er for mange bivirkninger? Men vektoppgang, risiko for blodpropp og andre skumle bivirkninger for kvinner er OK.

Vil også fraråde mine døtre til å bruke hormonell prevensjon, men heller velge kondom som ikke gir bivirkninger.

Anonymous poster hash: 6f40b...8ee
Skrevet

Vet ikke hva du vil frem til med den gamle linken din, men JA, jeg er veldig skeptisk til den vaksinen, og som nevnt blir vi ikke med på dette. Uansett så har hun en viss beskyttelse, nettopp pga viruset vil ikke være i sirkulasjon på samme måten lengre.

Hva er du skeptisk til? Er du typen som ikke følger barnevaksinasjonsprogrammet også? Fordi alle andre gjør det?
Skrevet

Jeg har to jenter, begge skal ta vaksinen. Selv om jeg skulle tro på worst case scenariene som sirkulerer der ute om vaksinene sier enkel sannsynlighetsberegning meg at det fortsatt er mye større sjanse for å dø av livmorhalskreft (det er vel også noen andre krefttyper som kommer av samme virus) enn av bi-virkninger fra vaksinene. Når man så kan regne med at mye av infoen ikke engang stemmer er det ingen grunn til å la være. Både min mor og jeg har hatt celleforandringer, jeg er konisert. Om jeg kan jeg gjøre noe for å minske mulighetene for at mine døtre får det samme så gjør jeg det.

Dere som velger å la være og sier dere ikke vil ta sjansen; ser dere ikke at det er en større sjanse rent statistisk sett å utsette jentene for ekstra risiko for kreft og at det er mye større sannsynlighet for at nettopp deres jente er av de som får uhelbredelig livmorhalskreft enn at det er nettopp deres jente som får en bivirkning som gir varige mén? Jeg forstår jo at man vil sitte med en veldig skyldfølelse om noe nå skulle skje etter en vaksine, det ville jeg også hatt,  men hva om dere sitter om 15 år med en datter i siste stadiet av livmorhalskreft, og det kunne vært unngått med vaksinasjon, sier dere da at dere ikke vil kjenne skyld uansett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...