Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Hvor går grensa for deg, hvor begynner du å lure/si fra/mistenke noe? Ha venninner Ha en vennine han går ut med av og til Ha eksen på facebook - uten felles barn Ha eksen på facebook - med felles barn Stikke innom eksen på kaffe Ha eks som sender julekort i lukket konvolutt bare til ham Dra på telttur med barna deres og en annen mor og hennes barn når du har jobbhelg Dra på hyttetur med to kompiser og ei dame og alle barna Dra på jobbreise med bare en annen, en kvinne Dele lugar eller rom på hytte eller hotell med en kvinne Gå ut med gutta en fredag og treffe på en gammel flamme og ikke si noe til deg om det før du hører det fra en av de andre dagen etter Ringe eksen bare for å prate Hva er greit og hva er ikke? Anonymous poster hash: 1a1ef...9e2
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Sitter du virkelig å lurer på alt dette? Anonymous poster hash: 76fcf...421
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Sitter du virkelig å lurer på alt dette? Anonymous poster hash: 76fcf...421 Ja, etter å ha lest her inne lurer jeg på hvor liberale grenser enkelte tydeligvis har. Anonymous poster hash: 1a1ef...9e2
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg har et sunt forhold uten problemer, hvor vi respekterer hverandre og hvor tillit er en selvfølge. Ingen av oss hadde hatt problemer med noe i den listen der. Anonymous poster hash: 86e25...107
*Miss Marple* Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 Hvis jeg ikke stoler nok på mannen til å tåle det meste av det du ramser opp hadde jeg ikke orket å leve med han. Jeg kan ikke leve livet med frykt om alt som KAN skje. Mulig jeg ikke hadde likt alt du ramser opp i alle situasjoner, men jeg har liten tro på å nekte noen noe. Om han ikke skjønner hva sm er over grensen er det ikke opp til meg å passe på han.
the amazing spidermamma Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 Det er et litt rart spørsmål, dette med å få lov til, for jeg bestemmer jo ikke over ham, siden han er en voksen mann. Men det er selvsagt en del ting som jeg ikke ville ha godtatt hvis han ville fortsette å være i et forhold med meg. Sånn som vi har det nå, ville de færreste tingene av de du nevner vært et problem i seg selv. Men jeg hadde vel ikke syntes det var så veldig trivelig hvis han hele tida dro på turer med andre damer og ikke prioriterte turer hvor jeg kunne være med (altså private, på jobb kan man jo ikke velge hvem man vil reise med). Da hadde jeg nok begynt å føle meg usikker på forholdet, og da hadde plutselig nesten ingen av disse tingene vært særlig greit.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 Mulig jeg ikke hadde likt alt du ramser opp i alle situasjoner, men jeg har liten tro på å nekte noen noe. Om han ikke skjønner hva sm er over grensen er det ikke opp til meg å passe på han. Dette! Anonymous poster hash: 63dcb...5c7
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #8 Skrevet 26. oktober 2016 Han "får liv til" hva han vil, det er ikke min jobb å sette grenser for ham. Han kunne i teorien gjort alt på den lista, men han har nok egne grenser for hva han tenker er over streken. Vi har begge god kontakt med mannens eks uten felles barn. Han kan godt stikke innom henne uten meg til stede. Han drar også på jobbsamlinger med hotellovernatting med kvinnelig kollega, det er en del av lederstillingen hans. Helt uproblematisk for meg, jeg stoler på ham, og har ingen grunn til å mistenke ham. Anonymous poster hash: 33c6b...c18
Pobie Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg gir ikke mannen "lov" eller "ikke lov", siden jeg ikke er moren hans. Det eneste jeg hadde synes var rart i den listen der er hvis han deler rom med en kvinne, og hvis han treffer en gammel flamme uten å fortelle meg om det. Og merk at jeg hadde syntes det var "rart", jeg hadde ikke umiddelbart mistenkt utroskap.
prekæs Skrevet 26. oktober 2016 #10 Skrevet 26. oktober 2016 Næææsj. Det er svært lite. Får gå på jobb da, men må levere lønna til meg, før jeg låser han fast i kjøkkenbenken.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #11 Skrevet 26. oktober 2016 Vi setter ikke regler for hverandre, men vi har snakket om hva vi er komfortable med og ikke. Det er vi ganske samstemte, og det er jo det viktigste. Han ville ikke gjort noe han ikke selv hadde vært komfortabel med at jeg hadde gjort. Når det gjelder denne listen, så er det meste der ting han aldri gjør, så jeg ville begynt å lure hvis han plutselig begynte med det nå. Men hadde han gjort sånne ting fra vi traff hverandre så hadde det ikke gjort meg noe. Det eneste han gjør på listen er vel å ha ekser på facebook. Det er uproblematisk, det har jeg også. Og en haug med andre folk jeg aldri prater med. Anonymous poster hash: 3a228...b75
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #12 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg orker ikke føle at jeg eier han, for jeg gjør jo faktisk ikke det. Vi er enige om at vi ikke rotet med andre, at vi gjør det slutt før det går så langt. Men jeg kan ikke gå rundt å være redd for å miste han hele tiden, det blir slitsomt. Han får gjøre hva han vil, velger å tro at han respekterer meg nok til å si ifra hvis det ikke er nok med meg lenger. Anonymous poster hash: 78620...c6c
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #13 Skrevet 26. oktober 2016 Tydeligvis bare den å-så-liberale klanen som svarer ser jeg. Jeg tror ikke noe på at dette er så greit som dere skal ha det til. Jeg ville ikke likt noe av dette, og noen av punktene er så langt over grensen at jeg ikke kan fatte at noen kan akseptere det. Anonymous poster hash: 1a1ef...9e2
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #14 Skrevet 26. oktober 2016 Hadde ikke stusset før jeg hadde oppdaget at han prøvde å skjule noe... Anonymous poster hash: d1d9c...4d5
Førstemann Skrevet 26. oktober 2016 #15 Skrevet 26. oktober 2016 Lov og lov... Mange av de tingene du nevner er langt over grensen for hva jeg aksepterer, og jeg ville ikke vært sammen med en mann som ikke hadde hatt respekt nok for meg til å la det være. Helt uten at jeg måtte si at 'nei, gutten min, det får du ikke lov til'
☆☆☆ Skrevet 26. oktober 2016 #16 Skrevet 26. oktober 2016 Han spør ikkje om lov til slikt, og det gjer ikkje eg heller.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #17 Skrevet 26. oktober 2016 Hadde ikke stusset før jeg hadde oppdaget at han prøvde å skjule noe... Anonymous poster hash: d1d9c...4d5 Så om han hadde dratt på tur med en dame uten å fortelle at reisefølget var en dame, så hadde jeg nok blitt mistenksom. Anonymous poster hash: d1d9c...4d5
Mostly Harmless Skrevet 26. oktober 2016 #18 Skrevet 26. oktober 2016 (endret) Kan du ikke bare si at han ikke får lov å være utro, da? Siden du mener det hjelper at du bestemmer over ham, mener jeg. Jeg foretrekker at den jeg deler livet med kommer med moralsk kompass ferdig installert. Har han ikke det, ser jeg ikke hvordan et detaljert regelverk fra min side skal gjøre noen forskjell. Vil han svikte, svikter han, helt uavhengig av om han får lov å ha kontakt med eksen. Endret 26. oktober 2016 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #19 Skrevet 26. oktober 2016 Lov og lov... Mange av de tingene du nevner er langt over grensen for hva jeg aksepterer, og jeg ville ikke vært sammen med en mann som ikke hadde hatt respekt nok for meg til å la det være. Helt uten at jeg måtte si at 'nei, gutten min, det får du ikke lov til' Hva er det du mener er respektløst da? Anonymous poster hash: 1a1ef...9e2
Hjertefru Skrevet 26. oktober 2016 #20 Skrevet 26. oktober 2016 Tydeligvis bare den å-så-liberale klanen som svarer ser jeg. Jeg tror ikke noe på at dette er så greit som dere skal ha det til. Jeg ville ikke likt noe av dette, og noen av punktene er så langt over grensen at jeg ikke kan fatte at noen kan akseptere det. Anonymous poster hash: 1a1ef...9e2 Tror vi som svarer her får spader av formuleringen ...får lov til, attpåtil uten hermetegn. Selv om vi godt skjønner hva hi mener. Stoler på at mannen min greier å tenke selv. Alle de tingene hi ramser opp, kan være OK i en setting, å ugreie i en annen.
Gjest Antarctica Skrevet 26. oktober 2016 #21 Skrevet 26. oktober 2016 Han får "lov" til alt som ikke er beskrevet som straffbart i Norges Lover. Her hjemme har vi i tillegg den hjemmesnekra regelen at vi behandler alle i huset med respekt. Så hvis noen i huset begynner å lyve for andre, å skjelle ut folk og kalle dem stygge ting, så vet de selv at de vil få reaksjoner. Utover det så har mannen valgt å være del av et forhold med meg. Han kan gå ut av det når han vil, there's fifty ways to leave your lover.
Førstemann Skrevet 26. oktober 2016 #22 Skrevet 26. oktober 2016 Hva er det du mener er respektløst da? Anonymous poster hash: 1a1ef...9e2 egentlig, når jeg har tenkt meg om , er det bare det med å dele rom jeg syns er utafor. Leste litt fort i forrige runde. Men det hadde jeg ikke likt.
Roheryn Skrevet 26. oktober 2016 #23 Skrevet 26. oktober 2016 Han "får lov til" å ta egne avgjørelser. Og så er jeg så naiv at jeg stoler på ham, selv om han av og til har kontakt med kvinner uten at jeg henger over. En del av tingene på lista ville han kanskje avstått fra selv i (litt overdreven) respekt for meg, men jeg går ikke inn og bestemmer hva han får lov til og ikke og jeg hadde ikke laget drama over noen av punktene. Jeg eier ham ikke, og jeg velger å stole på at han er sammen med meg fordi han vil det og ikke fordi jeg holder ham under kontroll.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #24 Skrevet 26. oktober 2016 Mannen min gjør nøyaktig som han vil. Det gjør jeg også. Vi bestemmer overhodet ikke over hverandre. Da vi bestemte oss for å leve sammen snakket vi gjennom verdier, moral, grenser, forventninger osv. Vi har derfor ikke slike toskete problemer. Vi prioriterer familien vår og har i tillegg egne interesser og venner. "Jeg er invitert på hyttetur den helgen, kræsjer det med noe?" "Nei, god tur!" Vi vet hvor grensene går. Det er ikke et tema. Vi har ekser på Facebook, har gamle album med bilder av tidligere kjærester, vi er omgangsvenner med en eks og eksens nye familie! Og ingen av oss bryter sammen av sjalusi. Anonymous poster hash: 5ea9c...731
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #25 Skrevet 26. oktober 2016 Hadde ikkje likt om han dro på tur og delte rom med en dame. Hadde lurt om han traff på en gammel flamme uten å fortelle det. Kan ikkje bestemme dette, men tenker at det går begge veier. Hadde aldri delt rom med en mann. Det er min grense. Liker å tro at mannen har samme grense. Anonymous poster hash: a773b...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå