Gå til innhold

Min datter sier alltid hun ikke liker

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 barn som er og har vært 6. Utallige venner av dem igjen.

Dette blir det jo snakket om i småbarnsavdelingen i barnehage.. Å validere alle følelser barn kan være en bjørnetjeneste altså. Barn har ikke rett til å såre andre selv om de er sjalu. I hvert fall ikke når de er 6! Eller 4 spør du meg.

Anonymous poster hash: bdb35...2ed

Hvis man kan bruke sine egne barn som kilde vil jeg si at det er ganske vanlig.

Anonymous poster hash: 8198d...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du glemte nok å lese det jeg skrev om at hun ikke får lov (eller hva tenkte du vi snakker med henne om?).

Beklager🙏🏻 Jeg misforstod sikkert. Den delen der du skrev at dere ikke gjorde noen stor sak av det fikk meg til å tro at du bagatelliserte det og mente dette er normal oppførsel for barn. Ikke meningen å trekke forhastede slutninger.

Anonymous poster hash: 4aa83...d14

Skrevet

Beklager🙏🏻 Jeg misforstod sikkert. Den delen der du skrev at dere ikke gjorde noen stor sak av det fikk meg til å tro at du bagatelliserte det og mente dette er normal oppførsel for barn. Ikke meningen å trekke forhastede slutninger.

Anonymous poster hash: 4aa83...d14

Ingen skade skjedd ;) Hun får en kort beskjed/påminnelse der og da, så tar vi praten om kvelden. Det går lengre og lengre tid mellom hver gang hun sier noe sånt, så det synker vel inn etterhvert.

Skrevet

Hadde mitt barn sagt noe så stygt til et annet menneske så hadde han/hun fått så ørene flagret! Ikke bokstaveligtalt altså men jeg hadde blitt rasende!

Anonymous poster hash: e9788...7f3

Gjest Antarctica
Skrevet

Man kan ikke like alle. Det kan ikke barna heller.

Men man kan lære ungene at alle behandles høflig og skikkelig.

Skrevet

Jeg blir skremt av tilbakemld du får.. Ta reaksjonen til barnet på alvor, og finn ut hva som ligger bak. Det finnes ingen "onde" barn, så alle reaksjoner har sin forklaring.

Anonymous poster hash: f63dd...375
Skrevet

5-åringen min sier ofte at gamle folk er 'stygge og rare'. Inkludert sine oldeforeldre. Han er en emosjonell og følsom gutt, redd for mye og bekymrer seg lett. Men vi har vært steinharde på at han skal være høflig og ikke si noe som helst sårende eller stygt foran dem. Han SKAL være med og besøke de, han skal ta de i handa (han gruer seg for klemming) og han skal svare når de snakker med han.

Dette er veldig gamle mennesker som fortjener å ha glede av å se sine oldebarn. Og vi forventer såpass av en 5-åring, at han holder munn om det som plager ham med gamle mennesker og heller prater med oss om det.

Anonymous poster hash: e91f4...273

Skrevet

Har morfar vært slem med henne? Misbruk som du ikke vet om?

Barnet skal tas på alvor, tror du hun åpner seg om hvorfor hun gjør dette hvis du bare klikker?

Hadde du blitt like sint om det var farfar?

Anonymous poster hash: 7b796...dff

Skrevet

Jeg likte ikke min morfar. Han var høyrøstet og ubehøvlet. Han overkjørte min snille mormor og hadde en personlighet som jeg ikke var trygg på.

Etter at han døde fikk jeg vite at han misbrukte minst et av barnebarna sine, og da husket jeg at han prøvde å beføle meg også da jeg var 13-15 år, men at jeg slo han bort.

Jeg sier ikke at faren din er en overgriper eller at det er greit at jenta sier dette, men du bør kanskje tenke over hvorfor hun ikke liker han og om det kun er han hun reagerer sånn på?

Anonymous poster hash: 566c2...7d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...