Gå til innhold

Min datter sier alltid hun ikke liker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sin morfar! Hver gang han kommer på besøk eller vi er der skal hun begynne med "jeg vil ikke sitte med deg" " jeg liker ikke deg" "jeg skal bare spise når mamma spiser"...... i dag ble det så mye for han at han gikk hjem. Jeg er så lei meg. Barnet er snart 5☹️

Anonymous poster hash: 6ed4a...dc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør du når hun gjør dette da?

Anonymous poster hash: 33182...55c
Skrevet

Det der hadde jeg aldri godtatt. Hun ville blitt sendt ut av rommet etter en slik kommentar

Anonymous poster hash: bdb35...2ed

Skrevet

Det der hadde jeg aldri godtatt. Hun ville blitt sendt ut av rommet etter en slik kommentar

Hun ble det☹️

Skrevet

Hva gjør du når hun gjør dette da?

Anonymous poster hash: 33182...55c

Sier at sånn sier man ikke, morfar blir lei seg. Ga henne en sjanse.. så rommet. Roet seg etter masse skrik. Skulle si unnskyld. Begynte igjen-morfar gikk....

Skrevet

Hun ble det☹️

Kanskje litt smartere å finne ut hva dette bunner i? Barn er følelsene sine og du kan ikke forvente at hun skal kunne skjule hva hun føler. Bli nysgjerrig, ikke sint!!

Anonymous poster hash: 061b6...be2

Skrevet

Hun ble det☹️

Da må du snakke med henne om at dette ikke er ok!

Dette er en av tilfellene jeg tenker det ville vært greit å eksplodere når noe slikt blir sagt.

Skrevet

Har du spurt henne hva hun villefølt dersom noen snakket slik til henne? Hva oppgir hun som grunn til at hun sier det hun sier? Er det kun morfar, eller er hun slik mot andre også?

Anonymous poster hash: 4aa83...d14

Skrevet

Sånn er mine også, begge to. De er 3 og 6. De får beskjed om at sånn sier man ikke, men vi gjør ikke noe nummer ut av det der og da. Som en over her sier, det er bare deres måte å vise følelsene sine på, at de "liker mamma og pappa bedre", på en måte. Mine er sånn mot alle 4 besteforeldre. Vi prater om det, spesielt med 6-åringen, men hun glemmer seg, og mener jo ikke noe vondt med det.

Anonymous poster hash: 8198d...1d5

Skrevet

Sånn er mine også, begge to. De er 3 og 6. De får beskjed om at sånn sier man ikke, men vi gjør ikke noe nummer ut av det der og da. Som en over her sier, det er bare deres måte å vise følelsene sine på, at de "liker mamma og pappa bedre", på en måte. Mine er sånn mot alle 4 besteforeldre. Vi prater om det, spesielt med 6-åringen, men hun glemmer seg, og mener jo ikke noe vondt med det.

Jeg forventer mye mer av førsteklassingen min...

Sosial kompetanse må læres. Og det er på sin plass å vise større reaksjoner når barn gjør veldig uakseptable ting som dette enn når de sier æsj om brokkoli.

Skrevet

Sånn er mine også, begge to. De er 3 og 6. De får beskjed om at sånn sier man ikke, men vi gjør ikke noe nummer ut av det der og da. Som en over her sier, det er bare deres måte å vise følelsene sine på, at de "liker mamma og pappa bedre", på en måte. Mine er sånn mot alle 4 besteforeldre. Vi prater om det, spesielt med 6-åringen, men hun glemmer seg, og mener jo ikke noe vondt med det.Anonymous poster hash: 8198d...1d5

Så det er ok at 6-åringen sier " jeg liker ikke deg" til noen, for det er jo hennes ærlige følelser? Og om hun "glemmer "seg på skolen så mener hun selvsagt ikke noe vondt med å si " så stygg jakke", " jeg liker Lisa bedre enn deg" osv til de andre, det er jo bare deres måte å vise følelser på

Anonymous poster hash: 1aa8a...2ce

Skrevet

Sosial kompetanse må læres. Og det er på sin plass å vise større reaksjoner når barn gjør veldig uakseptable ting som dette enn når de sier æsj om brokkoli.

Enig.. som førsteklassing burde man vite bedre..:-/

Anonymous poster hash: caf67...245

Skrevet

HI Har du satt deg ordentlig ned med henne og spurt HVORFOR ho ikke liker han ? Må jo være en grunn til at ho føler dette

Anonymous poster hash: c8f97...038

Skrevet

Det er faktisk utrolig uspiselig, og vil ikke bli godtatt av potensielle skolevenner. Du gjør barna en stor bjørnetjeneste ved å ikke oppdra dem.

Skrevet

Er morfar interessert i å prate og leke med henne da? Eller kommer morfar for å snakke med deg slik at hun blir "utestengt" og føler seg sjalu? Er hun slik mot andre? Tenker jeg ville prøvd å nøste opp litt og finne ut hva det dreier seg om. Er jo uakseptabel oppførsel, men hun har sikkert en slags grunn, selv om hun kanskje ikke er seg den bevisst.

Anonymous poster hash: 96ecf...c45

Skrevet

Nemlig, det må læres. Det er det vi lærer henne. Eller hva tenkte du på?

Skrevet

Det er faktisk utrolig uspiselig, og vil ikke bli godtatt av potensielle skolevenner. Du gjør barna en stor bjørnetjeneste ved å ikke oppdra dem.

Hvor leste du at jeg ikke oppdrar dem? Og hvordan ble besteforeldre til skolevenner i hodet ditt?

Skrevet

Nemlig, det må læres. Det er det vi lærer henne. Eller hva tenkte du på?

For å være helt ærlig..så lurer jeg på om dere er strenge nok.

Skrevet

For å være helt ærlig..så lurer jeg på om dere er strenge nok.

Det må du jo bare lure på. Merker jeg er nysgjerrig på hvilket grunnlag, siden jeg ikke har nevnt med ett ord hva vi sier når vi snakker om det.

Skrevet

Hvor leste du at jeg ikke oppdrar dem? Og hvordan ble besteforeldre til skolevenner i hodet ditt?

Hvis hun får snakke slik til andre hjemme er det nærliggende å tenke at det også kan skje andre steder.

Skrevet

Det må du jo bare lure på. Merker jeg er nysgjerrig på hvilket grunnlag, siden jeg ikke har nevnt med ett ord hva vi sier når vi snakker om det.

Fordi det er uvanlig at sosialt kompetente 6-åringer sier slikt.

Skrevet

Hvis hun får snakke slik til andre hjemme er det nærliggende å tenke at det også kan skje andre steder.

Du glemte nok å lese det jeg skrev om at hun ikke får lov (eller hva tenkte du vi snakker med henne om?).

Skrevet

Fordi det er uvanlig at sosialt kompetente 6-åringer sier slikt.

Kilde?

Skrevet

Hvis dere ikke finner ut av hvorfor, men bare blir strenge og sier at det ikke er akseptabelt, vil det jo bare fortsette.

Anonymous poster hash: 061b6...be2

Skrevet

Kilde?

3 barn som er og har vært 6. Utallige venner av dem igjen.

Dette blir det jo snakket om i småbarnsavdelingen i barnehage.. Å validere alle følelser barn kan være en bjørnetjeneste altså. Barn har ikke rett til å såre andre selv om de er sjalu. I hvert fall ikke når de er 6! Eller 4 spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...