Gå til innhold

Nå har jeg hørt det også..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud så hysteriske dere er. I-landsproblem. Get a life!

Herregud så dust du er. Ta deg ei bolle!

Anonymous poster hash: 4b198...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud så dust du er. Ta deg ei bolle!

Ta deg en bolle selv! Eller, du vet jo ikke hvem som kan ha tatt på den. Hvem vet hva slags basselusker bakersvennen kan spre når han hoster over deigen. Du får ta deg en hjemmebakt bolle for å være sikker

Skrevet

Ta deg en bolle selv! Eller, du vet jo ikke hvem som kan ha tatt på den. Hvem vet hva slags basselusker bakersvennen kan spre når han hoster over deigen. Du får ta deg en hjemmebakt bolle for å være sikker

Hvis du hadde giddet å lese bittelitt i tråden, så vil du se at jeg har ingen problemer med bakervarer og ting laget hjemme hos folk. Men smågodt, som det er gjort uttallige tester på og funnet en sverm av tarmbakterier i, betakker jeg meg for, men ikke bare pga tarmbakteriene... Også fordi det blir klissete og kleimete og ekkelt oppi den bøtta før kvelden er over. Helt utrolig at dere ikke fatter det. 

Skrevet

Uinnpakket er så ekkelt!!!

Anonymous poster hash: 55c84...48f

Skrevet

Dette har jeg aldri tenkt på. Da vi var barn gikk vi julebukk hvert år og det har aldri vært snakk om at løst smågodt ikke kunne spises. Jeg ser poenget deres men samtidig blir det litt hysteri også!

Skrevet

Hvis du hadde giddet å lese bittelitt i tråden, så vil du se at jeg har ingen problemer med bakervarer og ting laget hjemme hos folk. Men smågodt, som det er gjort uttallige tester på og funnet en sverm av tarmbakterier i, betakker jeg meg for, men ikke bare pga tarmbakteriene... Også fordi det blir klissete og kleimete og ekkelt oppi den bøtta før kvelden er over. Helt utrolig at dere ikke fatter det.

Og der har du grunnen til at det er så mye allergier hos folk, bakteriefloraen i magen vår blir ikke utsatt for den komplekse blandingen de burde. Det er blitt forsket på at barn som vokser opp på gård, er i kontakt med dyr og spiser mat rett fra jorda har sjelden allergi og er sjelden syke(Ja, vi hadde gulerøtter og vi bare dro de opp og tørket sanden bort før vi spiste) Mens barn som vokser opp uten denne bakteriefloraen er mer utsatt for allergi. Samme med barn som er tatt med keisersnitt, høyrere risiko for allergier og sykdom.

Folk er livredde for å spise løst snop, da mener jeg det er gått litt for langt..

Men meg om det, uansett så kjøper jeg innpakket av den enkle grunn: Regn i disse bøttene med løst snop er rimelig ekkelt😂

Anonymous poster hash: 37d9b...d26

Skrevet

Er ikke akkurat hygienen jeg tenker på men det blir kliss i bollen til barna om de skal ha mye uinnpakket snop med det været det er meldt.

Skrevet

Jeg driter i bakteriene, men smågodt i bøtte som kanskje bres rundt i regnet er æsj!

Anonymous poster hash: 81dfa...458

Skrevet

Og der har du grunnen til at det er så mye allergier hos folk, bakteriefloraen i magen vår blir ikke utsatt for den komplekse blandingen de burde. Det er blitt forsket på at barn som vokser opp på gård, er i kontakt med dyr og spiser mat rett fra jorda har sjelden allergi og er sjelden syke(Ja, vi hadde gulerøtter og vi bare dro de opp og tørket sanden bort før vi spiste) Mens barn som vokser opp uten denne bakteriefloraen er mer utsatt for allergi. Samme med barn som er tatt med keisersnitt, høyrere risiko for allergier og sykdom.

Folk er livredde for å spise løst snop, da mener jeg det er gått litt for langt..

Men meg om det, uansett så kjøper jeg innpakket av den enkle grunn: Regn i disse bøttene med løst snop er rimelig ekkelt

Jeg er ikke livredd for noe som helst, bare for å ha det sagt. Og vet du hva? Jeg er også vokst opp med å spise gulrøtter rett fra åkeren og rabarbra rett fra bedet og i det hele tatt. Det er noe HELT annet enn å spise andre, urenslige menneskers tarmbakterier. Ser du virkelig ikke det?? Det synes jeg er rimelgi spesielt faktisk. Jeg er for øvrig ikke noe redd for mitt barns helse i det hele tatt, det er ingen fare for at hun skal utvikle noen som helst slags allergi pga manglende eksponering for bakterier.

Og hvis du hadde lest svaret du siterte ordentlig, så hadde du sett at hovedgrunnen til at jeg er imot løst smågodt er akkurat den samme grunnen som du selv oppgir her... 

Skrevet

Kunn innpakket her også.

Anonymous poster hash: 42cb7...ab1

Skrevet

Jeg er ikke livredd for noe som helst, bare for å ha det sagt. Og vet du hva? Jeg er også vokst opp med å spise gulrøtter rett fra åkeren og rabarbra rett fra bedet og i det hele tatt. Det er noe HELT annet enn å spise andre, urenslige menneskers tarmbakterier. Ser du virkelig ikke det?? Det synes jeg er rimelgi spesielt faktisk. Jeg er for øvrig ikke noe redd for mitt barns helse i det hele tatt, det er ingen fare for at hun skal utvikle noen som helst slags allergi pga manglende eksponering for bakterier.

Og hvis du hadde lest svaret du siterte ordentlig, så hadde du sett at hovedgrunnen til at jeg er imot løst smågodt er akkurat den samme grunnen som du selv oppgir her...

Ja, jeg er rimelig spesiell. For jeg mener at det er hysteri å ikke tillate barna å spise løssnop. Men, som jeg sa: meg om det.

Skrevet

Ja, jeg er rimelig spesiell. For jeg mener at det er hysteri å ikke tillate barna å spise løssnop. Men, som jeg sa: meg om det.

Ja, de får nok varige traumer av det vil jeg tro...  :fnise:

Skrevet

Jeg lar barnet spise godteri hun får som ikke er innpakket, men det er ikke akkurat med helt lett hjerte. Det er så utrolig mye bakterier der, inkludert avføringsbakterier. Regner med at det bare er å google dersom man ikke tror meg.

Vi gir alltid innpakket godteri.

Anonymous poster hash: e7977...7e1
Gjest Antarctica
Skrevet

Herregud. "Vil ikke la ungene spise uinnpakket godteri".

Men la dem gå fra dør til dør og tigge, det er ok. Bare naboene holder kvalitetskravet på godteriet, så.

Hva om dere ber om å få det i gavepapir også?

Eller, hvorfor ikke bare be naboene gi penger, så kan ungene kjøpe noe selv? La dem gå med et kontonummer i stedet for kostyme.

Skrevet

Herregud. "Vil ikke la ungene spise uinnpakket godteri".

Men la dem gå fra dør til dør og tigge, det er ok. Bare naboene holder kvalitetskravet på godteriet, så.

Hva om dere ber om å få det i gavepapir også?

Eller, hvorfor ikke bare be naboene gi penger, så kan ungene kjøpe noe selv? La dem gå med et kontonummer i stedet for kostyme.

Nei, det er klart. La oss alle nekte barna å gjøre dette dom nå er fullt etablert i Norge, for å tilfredsstille Pashla spesielt dere! Gud forby at barn har noe å glede seg til i en av de første vintermånedene.

Min toåring er for liten for dette, men jeg for min del gleder meg til å dele ut (innpakket) godteri til barn i nabolaget.

Og med alt det innpakkede godteriet som tilbys til spottpris i alle butikker nå til dags, så er det faktisk ikke noe stort problem å gjøre det der altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...