Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #1 Skrevet 22. oktober 2016 Dere hadde vært i en slik situasjon. Mor innlagt på sykehus. Far alene med tre barn. Yngste er barnehagebarn. Ingen familie i nærheten som kan avlaste. Besteforeldre har tilbudt seg og ha det yngste barnet hos seg til mor kommer hjem. Ca 1 mnd. De bor flere timer unna med fly. Anonymous poster hash: dcaf7...3e0
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #2 Skrevet 22. oktober 2016 Nei. Uansett om det var mannen eller jeg som var på sykehus ville den som var igjen hjemme taklet barna alene, men ingen av oss hadde vært komfortabel med å være borte fra noen av barna i en måned (det er lenge altså) Vi har 4 barn. Anonymous poster hash: 407e7...166
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #3 Skrevet 22. oktober 2016 Aldri. Anonymous poster hash: 313a8...286
Mammatassar Skrevet 22. oktober 2016 #4 Skrevet 22. oktober 2016 Hva med første uka? Og så kanskje siste uka for eks? Ikke for den voksnes skyld, men for det minste barnet. Litt ferie skader ikke i en slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #5 Skrevet 22. oktober 2016 I alle dager? Er det virkelig noen som er så lite kapable til å se etter egne barn? Anonymous poster hash: a5a9b...67b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #6 Skrevet 22. oktober 2016 Nei. Stakkars det yngate barnet, bort fra mamma -pappa og søsken.. med mamma på sykehus . . Nei, aldri. Lei helle inn vaskehjelp, leksehjelp om det trengs. Anonymous poster hash: cdd8b...9a6
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #7 Skrevet 22. oktober 2016 Nei. Men at alle ungene dro sammen ei uke hadde vært noe annet. Det hadde vært godt både for far og ikke minst for ungene å ha litt ferie fra hverdagen. Anonymous poster hash: d1cf8...018
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #8 Skrevet 22. oktober 2016 Klarer virkelig ikke far og ha tre unger hjemme? Anonymous poster hash: 7a43a...eca
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #9 Skrevet 22. oktober 2016 Hvis de har mulighet til å ha ungen 1 mnd må de da kunne ha mulighet til å komme hjem til dere? Enten for noen dager, en uke eller mer! Å sende barnet bort er en dårlig løsning. Det er allerede mye at mamma plutselig er så lenge borte! Anonymous poster hash: 1b1c4...dad
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #10 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg vil være mest urolig for at den som ble sendt til besteforeldrene kunne føle at det ble "valgt bort" - selv om det kanskje har et veldig godt forhold til besteforeldrene. For barnet så vil det være det eneste som "ikke får lov" å være hjemme med pappa og besøke mamma. Oversatt til barns følelser blir det fort til "mamma og pappa er mindre glad i meg enn i søsknene mine". Når det er så lang avstand at barnet heller ikke får besøke dere underveis så synes jeg det blir ekstra ille. Ikke gjør det! Det er bedre at besteforeldrene kommer f.eks. en uke til dere for å avlaste far denne uken om han trenger det. Ellers bør far fint greie de tre barna på egen hånd. Anonymous poster hash: 117f4...766
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #11 Skrevet 22. oktober 2016 Da regner jeg med at de to eldste er skolebarn og ganske delstendige? Nei jeg ville ikke gjort det. Jeg lå flere uker på sykehuset når sønnen min var 4 år, han synes det var skummelt og hadde ekstra behov for hverdagsrutinene sine og pappa sin. Nå er jeg en del alene med 3 barn og det går helt fint selv om det er travelt:) men det kommer jo litt an på på barnet og hvilket forhold det har til besteforeldrene i deres tilfelle da! Kanskje besteforeldre kan komme på besøk istedet? Anonymous poster hash: 94483...cb0
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #12 Skrevet 22. oktober 2016 Hva med første uka? Og så kanskje siste uka for eks? Ikke for den voksnes skyld, men for det minste barnet. Litt ferie skader ikke i en slik situasjon. Det vil ikke gå. Da det er både langt og dyrt å reise. Men nå så passer det slik at besteforeldre kommer på besøk for og være i en mnd for så å reise hjem og skal komme igjen om en mnd etter det også for å hjelpe til mer. Da mor blir veldig lenge på sykehus. Anonymous poster hash: dcaf7...3e0
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #13 Skrevet 22. oktober 2016 De får ikke besøkt mor så mye på sykehus da hun er på sykehus langt unna. Besteforeldrene kommer ned for å hjelpe. De blir en mnd. Så må.de reise hjem igjen. Og så kommer de fire uker etter det igjen og blir i en mnd. Derfor kom de med tilbudet om at yngste kunne bli med de hjem. Hi Anonymous poster hash: dcaf7...3e0
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #14 Skrevet 22. oktober 2016 De får ikke besøkt mor så mye på sykehus da hun er på sykehus langt unna. Besteforeldrene kommer ned for å hjelpe. De blir en mnd. Så må.de reise hjem igjen. Og så kommer de fire uker etter det igjen og blir i en mnd. Derfor kom de med tilbudet om at yngste kunne bli med de hjem. Hi Anonymous poster hash: dcaf7...3e0 Hvem er du i denne saken? Anonymous poster hash: a5a9b...67b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #15 Skrevet 22. oktober 2016 Hvem er du i denne saken? Anonymous poster hash: a5a9b...67b Det er min søster som er syk. De har flyttet langt unna pga jobb. Derfor bor de en plass de ikke kjenner så mange og vi er langt unna. Hi Anonymous poster hash: dcaf7...3e0
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #16 Skrevet 22. oktober 2016 Ja, hadde syntes det var greit. Så lenge det var besteforeldre jeg stolte på, og visste barnet hadde det bra hos dem. :-) Anonymous poster hash: 0a180...d35
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #17 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg syns det blir for lenge. En uke hadde sikkert vært greit. Anonymous poster hash: 5450c...5b5
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #18 Skrevet 22. oktober 2016 De får ikke besøkt mor så mye på sykehus da hun er på sykehus langt unna. Besteforeldrene kommer ned for å hjelpe. De blir en mnd. Så må.de reise hjem igjen. Og så kommer de fire uker etter det igjen og blir i en mnd. Derfor kom de med tilbudet om at yngste kunne bli med de hjem. Hi Anonymous poster hash: dcaf7...3e0 Jeg mener likevel at far må greie barna og huset selv. Av samme grunner som jeg skrev over. Far må da greie å ta seg sine egne barn i fire uker! Nr. 10 Anonymous poster hash: 117f4...766
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #19 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg har vært det barnet. Jeg var 8, søsknene mine var 18 og 15. Mamma lå for døden, og jeg bodde hos bestemor og bestefar. Det at jeg fikk bo hos besteforeldrene mine den tida er det beste som kunne skje meg. Aldri følt meg tilsidesatt. Bestemor tok så godt vare på meg. Hjemme var det myr kaos. Men dette var i samme by, og jeg traff familien min på sykehuset hver dag. Anonymous poster hash: 41ec3...395
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #21 Skrevet 22. oktober 2016 Jeg har vært det barnet. Jeg var 8, søsknene mine var 18 og 15. Mamma lå for døden, og jeg bodde hos bestemor og bestefar. Det at jeg fikk bo hos besteforeldrene mine den tida er det beste som kunne skje meg. Aldri følt meg tilsidesatt. Bestemor tok så godt vare på meg. Hjemme var det myr kaos. Men dette var i samme by, og jeg traff familien min på sykehuset hver dag. Anonymous poster hash: 41ec3...395 Det er noe helt annet når man er litt større (som du var) og at du så familien din hver dag. Det er noe helt annet å bli sendt bort en hel mnd som barnehagebarn. Som en hovedregel for barn under skolealder anbefales det å ALDRI være lenger borte i antall dager enn det antall år barnet er. Dvs 2 år MAX 2 døgn, 4 år MAX 4 døgn. Det er direkte skadelig å bli sendt bort så lenge som liten. Anonymous poster hash: 28b75...565
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #22 Skrevet 22. oktober 2016 Selvfølgelig, kan være bedre for barnet med en stabil hverdag med besteforeldre enn i et hus som knapt fungerer med utslitt og bekymra pappa og storesøsken. Anonymous poster hash: 2ce3b...08d
sug lut Skrevet 22. oktober 2016 #23 Skrevet 22. oktober 2016 Bare hvis det var fordi barnet og besteforeldrene ønsker det, ikke for å avlaste far, det er jo pinlig å ikke kunne ha sine egne unger aleine.
Mia_73 Skrevet 22. oktober 2016 #24 Skrevet 22. oktober 2016 Når søstra di er på sykehus et stykke unna er det jo lite sannsynlig at de reiser dit hver dag, så hvor er problemet? Blir jo vanlig hverdag. Jeg mener at en mann burde klare å ha sine egne unger boende hjemme når kona er syk eller bortreist en stund.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2016 #25 Skrevet 22. oktober 2016 Aldri i livet. Barnet er kanskje vant til å besøke besteforeldre en helg av gangen, men 1 måned uten foreldre? Nei absolutt ikke. Anonymous poster hash: 2a720...8b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå