Gå til innhold

Kjøper dere fortsatt Johaug-varer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ble dette dopet da systematisk brukt av friidrettsutøvere og løpere om det ikke er potent? Du gjengir jo ordrett det skiforbundet sier. Du kan tro Johaug, og jeg kan la det være.

Men hvordan kan du bruke "hun har ikke blitt testet på 4 mnd" argumentet? Mener du at hun har vært heldig? Testing kan ikke Johaug influere, og hun ante ingenting om hun skulle bli testet før hun dro til Italia. Det er ikke som hun hadde en planlagt 4 mnd "pause" fra testingen. Mener du da hun har tatt dette med vilje og krysset fingrene for at hun ikke ble testet for så å satse på at NÅR hun ble testet så var det så lavt at det ikke viser prestasjonsforsterkende?

Anonymous poster hash: 33e1b...b0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som tenker hun har bevist tatt et valg med å dope seg med leppepomade? :) 

Hun har slurvet.... og hun får sin straff for det. Bryr meg ikke om det er H&M, Coop, Johaug eller Fretex - bare det er gode votter/varer ;) 

Skrevet (endret)

Jeg får ikke sitert innlegg:

Sug lut: Nå er det ingen her som har noen Johaugprodukter. Du trekker slutninger ut fra saken som er helt forskjellig fra det jeg gjør. Jeg tenker at man fint kan lære barna å ta ansvar for det man gjør, og samtidig lære dem at det er forskjell på det å gjøre slurvefeil og det å jukse bevisst. Like viktig mener jeg det er å lære ungene at alle gjør feil, ingen er perfekte, men at hvis man har gått på en smell så er det mulig å reise seg igjen og komme tilbake.

Anonymous poster hash: 4ea0f...744

Nå man har gjort en feil kan man ta ansvar for den, kan man ha ryggrad til å stå i det og si at man har gjort en feil og evt at man beklager. Hun beklager ikke - hun er bare forbanna for at hun er tatt. Man kan altså være voksen, eller, som vi ser her, man kan skylde på alle andre. Dette Johaug viser er bare ynkelig ansvarsfraskrivelse. Og merk, jeg forholder meg ikke til hvorvidt dette er tatt i prestasjonsfremmende hensikt eller bare ved en beklagelig feil, jeg forakter derimot dypt den gråtforestillingen med "null skyld". Voksne mennesker uten evne til å eie sine egne feil er ikke noe jeg vil støtte økonomisk eller på andre måter.

Endret av sug lut
Skrevet

Ingen grunn til å ikke la være. Hun har ikke jukset seg til noen prestasjoner, hun har ikke hatt noen som helst prestasjonsfremmende effekt av den kremen hun brukte. Det eneste som ble gjort feil her er at de ikke meldte inn medisinbruken før bruk, da hadde bruken vært helt lovlig. Det er slurv som har forårsaket denne saken, da er det fullstendig overreaksjon å behandle den og henne som om hun har dopet seg for å fremme prestasjoner!

Hadde hun hatt noen som helst fordeler fremfor sine konkurrenter pga. den kremen hun brukte, da hadde det stilt seg helt anderledes. Men hun har ikke hatt noen annen effekt av den kremen enn at den helet en forbrent, sprukken og svært smertefull leppe.

Jobber du i Skiforbundet? Dette er jo virkelig partilinja.

Anonymous poster hash: 5610b...fc9

Skrevet

Men hvordan kan du bruke "hun har ikke blitt testet på 4 mnd" argumentet? Mener du at hun har vært heldig? Testing kan ikke Johaug influere, og hun ante ingenting om hun skulle bli testet før hun dro til Italia. Det er ikke som hun hadde en planlagt 4 mnd "pause" fra testingen. Mener du da hun har tatt dette med vilje og krysset fingrene for at hun ikke ble testet for så å satse på at NÅR hun ble testet så var det så lavt at det ikke viser prestasjonsforsterkende?

Anonymous poster hash: 33e1b...b0d

I sesong blir dem testet hyppig. Utenfor sesong sjelden. Hvis du fulgte med sier Johaug selv under pressekonferansen at hun ble testet da hun kom hjem til Oslo ette høydeoppholdet "slik de pleier å gjøre". Det er ikke sånn at det er helt hipp som happ utenfor sesong. Og en uskyldig salve er jo et ypperlig skalkeskjul.

Anonymous poster hash: 31a56...7a2

Skrevet

Noen som tenker hun har bevist tatt et valg med å dope seg med leppepomade? :)

Hun har slurvet.... og hun får sin straff for det. Bryr meg ikke om det er H&M, Coop, Johaug eller Fretex - bare det er gode votter/varer ;)

Nei, jeg tenker hun har brukt høye doser over en kort periode under trening utenfor sesong, men brukt kremen som unnskyldning når verdiene var lave nok til at det kan være troverdig.

Det er profesjonelle folk dette. Både utøvere og støtteapparat. Gjør man en feil legger man seg flat. En så stor glipp som dette har jeg vanskelig for å tro på.

Anonymous poster hash: 31a56...7a2

Skrevet

Nå man har gjort en feil kan man ta ansvar for den, kan man ha ryggrad til å stå i det og si at man har gjort en feil og evt at man beklager. Hun beklager ikke - hun er bare forbanna for at hun er tatt. Man kan altså være voksen, eller, som vi ser her, man kan skylde på alle andre. Dette Johaug viser er bare ynkelig ansvarsfraskrivelse. Og merk, jeg forholder meg ikke til hvorvidt dette er tatt i prestasjonsfremmende hensikt eller bare ved en beklagelig feil, jeg forakter derimot dypt den gråtforestillingen med "null skyld". Voksne mennesker uten evne til å eie sine egne feil er ikke noe jeg vil støtte økonomisk eller på andre måter.

Amen.  

Anonymous poster hash: 5bf31...532

Skrevet

Tror ikke alle som ikke støtter henne tror hun har dopa seg med viten og vilje nødvendigvis. Er grineshowet og null skyld greia av ei voksen dame folk har vanskelig for å svelge, saken blir ikke bedre når hun går ut og sier kollegaen hennes som også ble tatt burde sjekket selv at det var hans ansvar in the end. At hun alltid skjekker.... altså seriøst. De skriver om at hun hadde så vondt på leppa at hun gråt og var desperat, men folk flest enten de har svært munnsår, migrene av en annen verden , store vonde hemoroider eller andre vondter sjekker medikamentene de skal ta. Mannen i gata gjør det og det er rart om hun ikke har gjort det altså.

Skrevet

Selvfølgelig vil jeg gjøre det. De neste saken ligner etterhvert en heksejakt og mobbing.

Skrevet

Har vel bare kjøpt Ulvangtøy, aldri brydd meg om moteklær. Altså, lage bare for å selge med navnet sitt.

Bryr meg egentlig ikke, ser jeg Johaugvotter som er gode blir jeg nok å kjøpe de.

Men støtter ikke sippeinnlegget hennes, for hun var totalt uskyldig i egne øyne, noe jeg og mange andre raskt forsto hun ikke var.

Hun har helt sikkert ikke dopet seg med vilje, såpass er jeg overbevist om, men å legge all skyld på alle andre enn seg selv når man selv har fullt ansvar støtter jeg ikke. Antidoping Norge kom heldigvis til den konklusjonen de også, noe annet hadde vært rart. Slurv, ja en sur glipp, men ta ansvar da!!

Akkurat nå vil jeg ikke kjøpe Johaugprodukter, men kan jo endres i løpet av vinteren hvis vi trenger påfyll :)

Anonymous poster hash: 96450...89d

Skrevet

Hvilket navn det står på klærne, er mindre viktig.  Fikk et par Johaug-votter til jul i fjor da.  

Anonymous poster hash: d7715...93d
Skrevet

Kjøpte noen votter i fjor med navnet Johaug på til en barna, men det var ikke "Johaugvottene". Kommer ikke til å kjøpe produkter fra våre idrettsstjerner fordi det står deres navn på, men kjøper om det er noe jeg liker/trenger. Idrettsstjerner interesserer meg ikke, jeg vet knapt hvem som er hvem og hva de driver med.

Hva er "Johaugvottene"? Er det ikke alle votter det står Johaug på?

Anonymous poster hash: 7b565...f4e

Skrevet

Jeg skal kjøpe Johaugvotter.

Fordi jeg liker dem bare. Selve dama driter jeg i. Og jeg driter i hvilken krem hun har smurt på brannskaden sin.

Jeg har ikke gjort noe galt mot noen, jeg hater å fryse på fingrebe, så jeg forbeholder meg retten til å gå med de vottene jeg liker best.

Anonymous poster hash: 25324...46b

Skrevet

Akkurat nå vil jeg ikke kjøpe Johaugprodukter, men kan jo endres i løpet av vinteren hvis vi trenger påfyll :)

Anonymous poster hash: 96450...89d

Hvorfor det? 

1: det er ikke "de beste vottene"

2: Prismessig ligger de høyere enn andre, bedre votter

Anonymous poster hash: 39bb6...a7a

Skrevet

Jeg får ikke sitert innlegg:

Sug lut: Nå er det ingen her som har noen Johaugprodukter. Du trekker slutninger ut fra saken som er helt forskjellig fra det jeg gjør. Jeg tenker at man fint kan lære barna å ta ansvar for det man gjør, og samtidig lære dem at det er forskjell på det å gjøre slurvefeil og det å jukse bevisst. Like viktig mener jeg det er å lære ungene at alle gjør feil, ingen er perfekte, men at hvis man har gått på en smell så er det mulig å reise seg igjen og komme tilbake.

Lektor Dopler: Det er ikke idrettsutøverne som bestemmer hvor ofte de skal testes. Den type langrennsutøver Johaug er har ingen prestasjonsfremmende effekt av steroider. Å bruke steroider for å bygge muskelmasse er ikke noe disse utøverne har noen nytte av. Om hun hadde testet postivit på epo eller andre kondisjonsfremmende preparater, da ville det vært en helt annen og mye mer alvorlig sak, for det ville hun hatt klare prestasjonsfremmende effekt av. Verdiene på prøvene som er tatt samsvarer også med bruken av kremen, så jeg forstår ikke hvorfor man skal mistro det.

Er muskelmasse noe idrettsutøvere ikke trenger? Er det det du sier? Virkelig?

http://www.tv2.no/a/8655200/

Anonymous poster hash: 811e7...034

Skrevet

Nei.

Men ikke gjort det før heller da, men nå ville jeg i alle tilfelle ikke gjort det.

Men ser at veldig mange tenker anderledes enn meg, leste nylig at produktene hennes selger som aldri før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...