Gå til innhold

Hjelp! Dom i retten ang. samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer hvis jeg går i mot dommen vi fikk i retten? Bf fikk mer samvær fordi han klarte å manipulere den sakkyndige trill rundt! Får jeg straff hvis jeg fortsetter med den gamle samværsavtalen ? Er det jeg som mor som bestemmer til syvende og sist!? Barnet er 8 mnd

Anonymous poster hash: 2492e...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva hadde vært vitsen med retten om du kunne ignorere dommen?

Anonymous poster hash: 700eb...42a

Skrevet

Nei, det er ikke du som mor som bestemmer til syvende og sist.

Dere har gått til retten og du må forholde seg til resultatet. Du kan anke da...

Ellers må du bare følge den nye avtalen og dokumentere resultatet. Får det negative konsekvenser for barnet må det dokumenteres i forhold til en ny runde i retten

Anonymous poster hash: b0bb2...e12

Skrevet

Hva hadde vært vitsen med retten om du kunne ignorere dommen?

Anonymous poster hash: 700eb...42a

Jeg har hørt at mange velger andre løsninger til tross for en dom. Til og med en på familievernkontoret sa til meg: Selv om dere får en dom, så er det fortsatt du som mor og hovedomsorgsperson som bestemmer!

Derfor spør jeg.

Skrevet

Det kan fort slå tilbake på deg selv, i form av at far kan ende opp med hovedomsorgen dersom du saboterer samvær.

Anonymous poster hash: 2bd1e...d0d
Skrevet

Det kan fort slå tilbake på deg selv, i form av at far kan ende opp med hovedomsorgen dersom du saboterer samvær.

Men tenkte aldri å sabotere samværet. Bare fortsette den gamle samværsavtalen

Skrevet

Om far har fått mer samvær i den nye avtalen saboterer du om du ikke sender barnet mer enn dere hadde i den gamle

Skrevet

Det er like før jeg gir opp... hvor dum går det an å bli?! Hva var vitsen med rettssak da hvis du er av den oppfatning at hovedomsorgspersonen likevel bestemmer til syvende og sist? Vedkommende på fvk som sa det må være totalt blåst!

Selvsagt kan du og far bli enig om å fortsette det gamle samværet på tross av dom, men siden det ble sak går jeg utifra at dere ikke er enig om det. Du kan anke og få en ny dom. Samværssabotasje og misbruk av foreldreansvar vil bli slått hardt ned på dersom far velger å reise ny sak mot deg.

Anonymous poster hash: 687b4...6c0

Skrevet

Hvor mye samvær har far fått når barnet bare er 8 måneder?

Det høres nesten utrolig ut at det allerede da har vært rettssak om samværet. Men det sier kanskje mye om konfliktnivået mellom deg og far?

Anonymous poster hash: 7c17b...c4c

Skrevet

Det ER samværssabotasje når du ikke følger gjeldene avtale (her:dom).

Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle noen gå rettens vei om det uansett er mor som bestemmer?

Skrevet

Dagens blåste spørsmål 😂😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: d4892...fe3

Skrevet

Skjønner at du er fortvilet HI. Hvor mye samvær har far fått i retten, og hvor mye hadde han før?

Anonymous poster hash: c7f1c...c7a

Skrevet

Dere har lov til å gjøre private avtaler selv om det finnes en dom, men du alene kan ikke gå imot dommen. I verste fall kan samværssabotasje (som det å nekte en forelder det samværet han/hun har rett til) føre til at den andre parten vil stille sterkere dersom det skulle komme til en rettssak om hovedomsorgen. Retten legger stor vekt på hvem av foreldrene som kan tilby barnet den beste samlede kontakten med begge foreldre. Jeg har faktisk sett eksempler på at mødre har mistet hovedomsorg for barn som har bodd hos dem fra fødselen av, fordi faren kunne sannsynliggjøre at han ville fokusere mer på barnets kontakt med mor enn omvendt. Skriver ikke dette for å være ekkel, men fordi du bør være klar over at det å trosse en dom er svært alvorlig, og at holdningen "jeg er mor, så jeg bestemmer" kan slå veldig, veldig feil ut i retten.

Anonymous poster hash: 16c88...da1
Skrevet

Jeg skjønner at far fikk mer samvær ja, du virker ikke riktig klok.. Og du er hovedomsorgspersonen? Stakkars barn!

Anonymous poster hash: 170d8...e98

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg skjønner at far fikk mer samvær ja, du virker ikke riktig klok.. Og du er hovedomsorgspersonen? Stakkars barn!

Jøss. Prisen for "Årets mest bastante utsagn på tynnest grunnlag" må gå til dette innlegget.

Er det synd på barnet for at mor ikke er enig med en dom som tar den åtte måneder gamle babyen mer vekk fra henne?

Skrevet

Far er voldelig, psykisk ustabil og har vært rusmisbruker i mange år. Tror jeg har grunn til bekymring. BVT og FVK er enige med meg ut fra det jeg har fortalt dem. Så ikke uttal deg om noe du ikke har peiling om.

Skrevet

Om du anker er ikke dommen rettskraftig og da, og kun da, er det den gamle avtalen som gjelder inntil lagmannsretten har avsagt sitt (enten ikke tar inn saken eller avsir dom)

Skrevet

Hvor mye samvær har far fått når barnet bare er 8 måneder?

Det høres nesten utrolig ut at det allerede da har vært rettssak om samværet. Men det sier kanskje mye om konfliktnivået mellom deg og far?

Anonymous poster hash: 7c17b...c4c

Det ER helt utrolig at det er konflikt mellom foreldre allerede så tidlig i barnets liv. Det er forkastelig, og jeg skammer meg over han/ oss som foreldre!

Men pga min usikkerhet og bekymring omkring hans psykiske helse og omsorgsevne, så måtte det bare bli slik. Jeg har skrevet et innlegg her tidligere, og da fikk jeg over 20 svar fra ulike anonyme her inne, som sa jeg måtte holde igjen barnet for alt det var verdt!

Det var far som gikk til advokat først, men jeg tok det helt til retten etter anbefaling fra barnevernet.

Skrevet

Om du anker er ikke dommen rettskraftig og da, og kun da, er det den gamle avtalen som gjelder inntil lagmannsretten har avsagt sitt (enten ikke tar inn saken eller avsir dom)

Tror jeg må anke..... :-( Men det er faen så tøft å gå gjennom! Men man går jo over lik for de barna våre..

Skrevet

Tror jeg må anke..... :-( Men det er faen så tøft å gå gjennom! Men man går jo over lik for de barna våre..

Du har nok ikke noe annet valg enn å anke. Ellers vil du sabotere samværsavtalen, og det vil kunne brukes mot deg.

Anonymous poster hash: 36eec...709

Skrevet

Men du svarer ikke på hvor mye mer samvær far fikk...

Det er uansett en lang tilvenningsprosess for et så lite barn. Kanskje på sikt, om et år, er det snakk om at dere har oppnådd det han vant frem med.

Ingen mener du fra dag en skal overlate en baby til andre.

Anonymous poster hash: 9727a...869

Skrevet

Hvor mye samvær fikk han da?

Anonymous poster hash: 56149...c65

Skrevet

Jammen det ER jo å sabotere 😂👏👏👏

Anonymous poster hash: cf33e...180

Skrevet

Jammen det ER jo å sabotere

Anonymous poster hash: cf33e...180

Er du overhodet klar over hvor latterlig det ser ut med en slik bruk av emoticons? Du fremstiller deg selv som en flirende unge som bare ytrer seg for å såre.

Anonymous poster hash: 16c88...da1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...