Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #1 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg hadde skrevet i en tråd med både synlig nick og anonymt. Dette var ubevisst. Litt opphetet diskusjon, men innenfor reglene. Fikk Mail fra moderator om at det ikke var lov å skrive både anonymt og med nick i en og samme tråd. Hvordan kunne moderator se at jeg hadde gjort det!? Anonymous poster hash: 8f8b1...903
sug lut Skrevet 19. oktober 2016 #2 Skrevet 19. oktober 2016 Gjenkjent på stil, gjenkjent på sammenheng med det du hadde skrevet før (siden dette var ubevisst og du ikke aktivt debatterte med deg selv)`?
Kira Skrevet 19. oktober 2016 #3 Skrevet 19. oktober 2016 Fordi du har samme ip-adresse uansett om du skriver med nick eller som anonym. Da er det lett å se at det er samme person.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #4 Skrevet 19. oktober 2016 Det er ikke forbudt å skrive både anonymt og med nick i en tråd, hvis du ønsker å føye til noe som du ikke ønsker skal være søkbart på nicket ditt eller annet. Men det er for eksempel forbudt å late som du er en annen person som støtter deg selv. Anonymous poster hash: 0895d...409
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #5 Skrevet 19. oktober 2016 Er det ikke lov å skrive både anonym og med nick i samme tråd??? Kan vennligst moderator bekrefte dette? Det skjer jo stadig vekk (ofte ved et uhell da). Anonymous poster hash: 5d728...220
Modesty Blaise. Skrevet 19. oktober 2016 #6 Skrevet 19. oktober 2016 Hei. Viser til reglene våre hvor det står dette: Det er ikke tillatt å svare seg selv i innlegg, ved å for eksempel starte en tråd som anonym og deretter svare under brukernavn, eller utgi seg for å være to forskjellige brukere, for å booste egen tråd eller skape debatt. Moderatorene kan se IP-tallene ved hvert innlegg, og selv om dette ikke forteller hvem som står bak (ettersom det kun er en rekke tall som de ikke kan søke på) vil det være lett å se om flere innlegg under hverandre er skrevet av den samme personen uten å måtte sjekke AB. Innleggene som besvarer egen post vil da kunne bli slettet.I utgangstpunktet godtar vi ikke at man svarer seg selv i tråder. Ser vi at det er samme brukeren son svarer seg selv, og det har betydbing for tråden vil vi gå inn å slette dette. Da vil vi selvfølgelig også legge inn en notis i tråden om at dette er gjort. MB, moderator
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #7 Skrevet 19. oktober 2016 Hei. Viser til reglene våre hvor det står dette: Det er ikke tillatt å svare seg selv i innlegg, ved å for eksempel starte en tråd som anonym og deretter svare under brukernavn, eller utgi seg for å være to forskjellige brukere, for å booste egen tråd eller skape debatt. Moderatorene kan se IP-tallene ved hvert innlegg, og selv om dette ikke forteller hvem som står bak (ettersom det kun er en rekke tall som de ikke kan søke på) vil det være lett å se om flere innlegg under hverandre er skrevet av den samme personen uten å måtte sjekke AB. Innleggene som besvarer egen post vil da kunne bli slettet.I utgangstpunktet godtar vi ikke at man svarer seg selv i tråder. Ser vi at det er samme brukeren son svarer seg selv, og det har betydbing for tråden vil vi gå inn å slette dette. Da vil vi selvfølgelig også legge inn en notis i tråden om at dette er gjort. MB, moderator Modesty, på KG skal funksjonen for å se IP-adresse ha blitt fjernet (sånn ca. en måned før de gikk over til de nye nettsidene, ipboard). Men her er den funksjonen ikke fjernet altså? Hmh. Da lurer jeg på graden av ærlighet blant de ansvarlige for KG... Det er jo samme eiere bak dette forumet som bak KG-forumet (Egmont). Noe skurrer. Det er ikke deg Anonymous poster hash: f038b...879
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #8 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg hadde skrevet i en tråd med både synlig nick og anonymt. Dette var ubevisst. Litt opphetet diskusjon, men innenfor reglene. Fikk Mail fra moderator om at det ikke var lov å skrive både anonymt og med nick i en og samme tråd. Hvordan kunne moderator se at jeg hadde gjort det!? Anonymous poster hash: 8f8b1...903 IP-adresse. Anonymous poster hash: 713dc...0e1
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2016 #9 Skrevet 19. oktober 2016 Det er ikke forbudt å skrive både anonymt og med nick i en tråd, hvis du ønsker å føye til noe som du ikke ønsker skal være søkbart på nicket ditt eller annet. Men det er for eksempel forbudt å late som du er en annen person som støtter deg selv. Anonymous poster hash: 0895d...409 Nei! Det er feil: du kan ikke skrive både med og uten nick, uansett grunn. Har vært i en laaaaaaang diskusjon med moderatorer om dette. Jeg gjorde ikke de tingene som det står er forbudt (diskutere med seg selv, ødelegge debattkulturen, booste egen tråd osv.), jeg bare svarte de samme meningene med og uten nick. Men det kunne man ikke, for det var angivelig ikke greit for de andre på forumet at man kunne tro det dreide seg om to personer... Anonymous poster hash: 713dc...0e1
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #10 Skrevet 20. oktober 2016 Nei! Det er feil: du kan ikke skrive både med og uten nick, uansett grunn. Har vært i en laaaaaaang diskusjon med moderatorer om dette. Jeg gjorde ikke de tingene som det står er forbudt (diskutere med seg selv, ødelegge debattkulturen, booste egen tråd osv.), jeg bare svarte de samme meningene med og uten nick. Men det kunne man ikke, for det var angivelig ikke greit for de andre på forumet at man kunne tro det dreide seg om to personer... Anonymous poster hash: 713dc...0e1 Det du beskriver rammes nettopp av det jeg skrev lengre opp. Det fremstår i slike tilfeller som om du er en ekstra person som støtter deg selv. Det er noe helt annet å for eksempel ha laget et hovedinnlegg, men så komme anonymt med et spørsmål senere, eller en kort anekdote som svar på et senere innlegg fra noen i tråden. See? Anonymous poster hash: 0895d...409
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #11 Skrevet 20. oktober 2016 Det du beskriver rammes nettopp av det jeg skrev lengre opp. Det fremstår i slike tilfeller som om du er en ekstra person som støtter deg selv. Det er noe helt annet å for eksempel ha laget et hovedinnlegg, men så komme anonymt med et spørsmål senere, eller en kort anekdote som svar på et senere innlegg fra noen i tråden. See? Anonymous poster hash: 0895d...409 Nei, da "booster" du egen tråd og "skaper blest". Og ser du etter i regelverket så er det dét man ikke får... Det står ikke noe i regelverket om at du ikke bør framstå som en ekstra person. Anonymous poster hash: 713dc...0e1
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #12 Skrevet 20. oktober 2016 Han ananasfyren booster jo sine egne anonyme tråder med nick stadigvekk, men han får jo holde på.. Anonymous poster hash: 5f4f2...429
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #13 Skrevet 20. oktober 2016 Han ananasfyren booster jo sine egne anonyme tråder med nick stadigvekk, men han får jo holde på.. Anonymous poster hash: 5f4f2...429 Da må du rapportere... Anonymous poster hash: 713dc...0e1
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #14 Skrevet 20. oktober 2016 Da må du rapportere... Anonymous poster hash: 713dc...0e1 Man kan ikke rapportere anonymt. Etter at de fjernet anonymknappen på ris og ros har i hvertfal jeg sluttet å bruke den siden og også sluttet å rapportere ting. Jeg gidder ikke gjøre moderatorene sin jobb. Anonymous poster hash: d1c95...f68
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #15 Skrevet 20. oktober 2016 Man kan ikke rapportere anonymt. Etter at de fjernet anonymknappen på ris og ros har i hvertfal jeg sluttet å bruke den siden og også sluttet å rapportere ting. Jeg gidder ikke gjøre moderatorene sin jobb. Anonymous poster hash: d1c95...f68 Får moderatorene opp nicket vårt når vi trykker på rapporterknappen? Ris&ros sidene er jo nesten helt dødt. Men det er tydeligvis det de vil Anonymous poster hash: faa0a...806
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #16 Skrevet 20. oktober 2016 Får moderatorene opp nicket vårt når vi trykker på rapporterknappen? Ris&ros sidene er jo nesten helt dødt. Men det er tydeligvis det de vil Anonymous poster hash: faa0a...806 Ja, det får de. Anonymous poster hash: d1c95...f68
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #17 Skrevet 20. oktober 2016 Fordi du har samme ip-adresse uansett om du skriver med nick eller som anonym. Da er det lett å se at det er samme person. Men kommer ip-adressen opp rett ved innlegget eller må moderator aktivt inn på vedkommendes profil for å se dette? Anonymous poster hash: 2722c...c98
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #18 Skrevet 20. oktober 2016 Men kommer ip-adressen opp rett ved innlegget eller må moderator aktivt inn på vedkommendes profil for å se dette? Anonymous poster hash: 2722c...c98 Hi her Det lurte også jwg på Anonymous poster hash: 8f8b1...903
Modesty Blaise. Skrevet 20. oktober 2016 #19 Skrevet 20. oktober 2016 Hei igjen. Hvis dere leser mitt forige innlegg, med sitering av regler så står det følgende: Moderatorene kan se IP-tallene ved hvert innlegg, og selv om dette ikke forteller hvem som står bak (ettersom det kun er en rekke tall som de ikke kan søke på).... Det står klart i reglene her inne at vi får opp en kode bak hver innlegg. Vi kan ikke bruke den til noe annet enn å se om det er like tall / IPadresse. Vi får ikke noen flere detaljer ut enn dette. Har dere andre spørsmål rundt dette er det selvfølgelig også mulig å såørre Ina, som er vår forumansvarlig. MB, moderator.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #20 Skrevet 20. oktober 2016 Hei igjen. Hvis dere leser mitt forige innlegg, med sitering av regler så står det følgende: Moderatorene kan se IP-tallene ved hvert innlegg, og selv om dette ikke forteller hvem som står bak (ettersom det kun er en rekke tall som de ikke kan søke på).... Det står klart i reglene her inne at vi får opp en kode bak hver innlegg. Vi kan ikke bruke den til noe annet enn å se om det er like tall / IPadresse. Vi får ikke noen flere detaljer ut enn dette. Har dere andre spørsmål rundt dette er det selvfølgelig også mulig å såørre Ina, som er vår forumansvarlig. MB, moderator. Ina svarer da aldri på anonyme brukere sine spørsmål. Det er ikke noe alternativ for oss som ikke liker å oppgi nicket vårt. Anonymous poster hash: d1c95...f68
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #21 Skrevet 20. oktober 2016 Hei igjen. Hvis dere leser mitt forige innlegg, med sitering av regler så står det følgende: Moderatorene kan se IP-tallene ved hvert innlegg, og selv om dette ikke forteller hvem som står bak (ettersom det kun er en rekke tall som de ikke kan søke på).... Det står klart i reglene her inne at vi får opp en kode bak hver innlegg. Vi kan ikke bruke den til noe annet enn å se om det er like tall / IPadresse. Vi får ikke noen flere detaljer ut enn dette. Har dere andre spørsmål rundt dette er det selvfølgelig også mulig å såørre Ina, som er vår forumansvarlig. MB, moderator. Beklager, men det er helt ubrukelig å spørre henne om noe som helst Anonymous poster hash: faa0a...806
Gjest Antarctica Skrevet 20. oktober 2016 #22 Skrevet 20. oktober 2016 Hei igjen. Hvis dere leser mitt forige innlegg, med sitering av regler så står det følgende: Moderatorene kan se IP-tallene ved hvert innlegg, og selv om dette ikke forteller hvem som står bak (ettersom det kun er en rekke tall som de ikke kan søke på).... Det står klart i reglene her inne at vi får opp en kode bak hver innlegg. Vi kan ikke bruke den til noe annet enn å se om det er like tall / IPadresse. Vi får ikke noen flere detaljer ut enn dette. Har dere andre spørsmål rundt dette er det selvfølgelig også mulig å såørre Ina, som er vår forumansvarlig. MB, moderator. Og hva skjer når man rapporterer? Ser de eller ser de ikke brukernes nick da?
Modesty Blaise. Skrevet 20. oktober 2016 #23 Skrevet 20. oktober 2016 Og hva skjer når man rapporterer? Ser de eller ser de ikke brukernes nick da? Vi ser nick på brukeren som rapporterer. Dette har vi vært åpne på hele tiden, det ligger tråder tilbake til 2013 inne på ris og ros som opplyser om dette. Altså, vi ser nick på personen som sender inn rapporten, og ikke noe mer enn dette. MB, moderator
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #24 Skrevet 20. oktober 2016 Vi ser nick på brukeren som rapporterer. Dette har vi vært åpne på hele tiden, det ligger tråder tilbake til 2013 inne på ris og ros som opplyser om dette. Altså, vi ser nick på personen som sender inn rapporten, og ikke noe mer enn dette. MB, moderator Du ville ikke svare på det angående KG? Enten lot du være fordi du ikke vet (men da kunne du jo sagt det) eller fordi du ikke får svare (satser en femmer på den) eller fordi du er en del av Egmont-konspiarasjonen mot brukerne. Uansett, utfallet er det samme: du svarte ikke. Anonymous poster hash: f038b...879
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2016 #25 Skrevet 20. oktober 2016 Hei. Viser til reglene våre hvor det står dette: Det er ikke tillatt å svare seg selv i innlegg, ved å for eksempel starte en tråd som anonym og deretter svare under brukernavn, eller utgi seg for å være to forskjellige brukere, for å booste egen tråd eller skape debatt. Moderatorene kan se IP-tallene ved hvert innlegg, og selv om dette ikke forteller hvem som står bak (ettersom det kun er en rekke tall som de ikke kan søke på) vil det være lett å se om flere innlegg under hverandre er skrevet av den samme personen uten å måtte sjekke AB. Innleggene som besvarer egen post vil da kunne bli slettet.I utgangstpunktet godtar vi ikke at man svarer seg selv i tråder. Ser vi at det er samme brukeren son svarer seg selv, og det har betydbing for tråden vil vi gå inn å slette dette. Da vil vi selvfølgelig også legge inn en notis i tråden om at dette er gjort. MB, moderator Fy søren! Det er virkelig bra! At man ikke kan booste en tråd, tenk hvor ille det er om man vil skape debatt! Fy søren altså! 😳 Debatt! Fysja meg! Det viktigste er tross alt ikke argumentasjonen rundt et emne, men hvem det er som måtte mene.... 😳 Anonymous poster hash: b93d8...7aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå