Gå til innhold

Vi er mange som ikke liker barnebursdager

Anbefalte innlegg

Skrevet

??

Anonymous poster hash: 7746a...674

Du skrev at man skal sende 2-åringer alene i selskap. DET ER SNAKK OM 2- OG 3-ÅRINGER. 

Selskap for 5+-åringer er OK i mine øyne, for da kan ungene dra alene. Det er snakk om selskaper der barna er så små at de stakkars foreldrene må bli med. Tro meg, jeg har pratet med mange. Uansett hvor mye verten (den gale mora) tror at alle har lyst til å komme, så er det ikke sannheten.

Selvsagt later man som om det er koselig, sier jatakk til kaffe, og snakker og styrer. Men man gruer seg hver gang til hyling og skriking fra alle barna. Ungene har det topp! Og de har det mer topp når de kan være unger, alene i selskaper, fra 5 år og opp 

Anonymous poster hash: 7b329...daf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bursdager for småbarn feires med familie.

Ja.

Skrevet

Enig i at barnebursdager ikke nødvendigvis trengs før rundt 5-6 år. Det er min mening.

Men blir en av barna bedt før det, får de så klart gå, da med mamma eller pappa.

Hater å sitte med mennesker jeg ikke kjenner (nei, jeg kjenner ikke alle i barnehagen). Men for det første vil jeg ikke holde mitt barn utenfor, og for det andre vil jeg ikke ta fra barna mine muligheten til å ha det sosialt (blir kanskje det samme).

Anonymous poster hash: 868ad...531

Ja, man går jo... Men det hadde vært så mye bedre om alle kunne starte når barna kunne gå helt selv! Uten å måtte drasse på mor og far.

Skrevet

Du skrev at man skal sende 2-åringer alene i selskap. DET ER SNAKK OM 2- OG 3-ÅRINGER.

Selskap for 5+-åringer er OK i mine øyne, for da kan ungene dra alene. Det er snakk om selskaper der barna er så små at de stakkars foreldrene må bli med. Tro meg, jeg har pratet med mange. Uansett hvor mye verten (den gale mora) tror at alle har lyst til å komme, så er det ikke sannheten.

Selvsagt later man som om det er koselig, sier jatakk til kaffe, og snakker og styrer. Men man gruer seg hver gang til hyling og skriking fra alle barna. Ungene har det topp! Og de har det mer topp når de kan være unger, alene i selskaper, fra 5 år og opp

Nei. Du leste visst det, men det var ikke det som stod der. Les igjen.

Anonymous poster hash: 7746a...674

Skrevet

Jeg er litt uenig med deg HI. Synes det er ok med barnebursdag når ungene er så store som tre år og skjønner litt av det. Da går de gjerne i barnehagen også, og synes sånt er stas.

Før den tid, er jeg enig i at det er tull.

Skrevet

Helt uenig med deg HI. Er heller ikke fan av å menge meg alltid med voksne jeg ikke kjenner men det gjør jeg da selvfølgelig for å glede barna mine. Det burde igrunn du også klare å gjøre ett par timer av og til...

Skrevet

Jeg har fire barn, så jeg har også snakket med mange foreldre, og tro meg, jeg har motsatt erfaring.

Her spør foreldrene gjerne om å få være igjen selv om barna ikke trenger det lenger.

Anonymous poster hash: 9c22b...78e

Skrevet

Jeg forstår ikke setninger som ikke har noen relevans. Forsøk igjen, og finn frem IQ'en din så kanskje noen forstår hva du forsøker å lyve om ;)

Her er det noen som har røyka sokkene sine. Forståelse og relevans har ikke noe med hverandre å gjøre, prøver du å bruke ord du ikke kan? Og hva har "løgn" med dette å gjøre?

Anonymous poster hash: e1410...e54

Skrevet

Her er det vanlig at treåringene går alene i bursdag. Eneste som hadde med seg forelder forrige gang, var en ny nabo på 5 som ikke kjente de andre så godt ennå.

Så min erfaring er at en barnebursdag er som to timer barnevakt å regne, og dermed mye slitsommere å arrangere enn å bli bedt i...

Skrevet

Jeg synes det er koselig, jeg!

Får meg en kaffe og kake og sitte og prate med folk.

Hjelper til om det trengs.

Ungene koser seg og vi foreldre blir bedre kjent.

Skrevet

Jeg synes det er koselig, jeg!

Får meg en kaffe og kake og sitte og prate med folk.

Hjelper til om det trengs.

Ungene koser seg og vi foreldre blir bedre kjent.

Samme her, og det er helt vanlig her jeg bor.

Skrevet

De tre du har snakka med som heller ikke vil ha barneselskap er nok ikke her for å støtte deg, hi🤔

Du må forklare meg hva som er fjollete med å lage barneselskap til en tre-åring..

Anonymous poster hash: f6993...ea8

Skrevet

Jeg liker heller ikke å skifte bleier, vaske gulvene, lese babybøker og synge (det verste jeg vet faktisk). Likevel gjør jeg husarbeid, skifter på barna, leser og synger for dem på sengen. Å være forelder dreier seg ikke om å bare gjøre det man vil og liker. Da har du noen utfordrende år foran deg når barna begynner på aktiviteter og du må sitte og fryse på fotballbane i pissregnet, selge vafler og kjøre barna til cup.

Skrevet

Er det en opplest og vedtatt regel? Den gjelder heldigvis ikke her vi bor. De trenger ikke være store før det er stas å få venner på bursdagsbesøk. Vi feirer fra 3 år og storkoser oss med det.

Skrevet

Så vi som ikke har noe familie kan bare droppe hele feiringa av femåringen?

Skrevet

Elsker det vi!:) Da får vi muligheten til å treffe foreldrene til barna våre barn leker med, og det at vi foreldrene kjenner hverandre litt gjør noe med det sosiale miljøet til barna våre. Hurra for barnebursdager!;)

Skrevet

Jeg forstår ikke setninger som ikke har noen relevans. Forsøk igjen, og finn frem IQ'en din så kanskje noen forstår hva du forsøker å lyve om ;)

Jeg skjønte veldig godt hva hun mente. Så kanskje det er din IQ du skal lete fram?

Anonymous poster hash: 4314c...de0

Gjest Antarctica
Skrevet

Er det en opplest og vedtatt regel? Den gjelder heldigvis ikke her vi bor. De trenger ikke være store før det er stas å få venner på bursdagsbesøk. Vi feirer fra 3 år og storkoser oss med det.

Har ikke påstått at det er en regel. Vi gjør det sånn, og da ungene gikk i bhg var det kun unntaksvis at noen feiret med barnegruppa. Tror jeg var i 4-årsdag to ganger. Ungene har allerede hatt "selskap" med vennene. De får sang, flagg og krone i barnehagen; og de voksne sender med en godsak å spise.

Skrevet

Har ikke påstått at det er en regel. Vi gjør det sånn, og da ungene gikk i bhg var det kun unntaksvis at noen feiret med barnegruppa. Tror jeg var i 4-årsdag to ganger. Ungene har allerede hatt "selskap" med vennene. De får sang, flagg og krone i barnehagen; og de voksne sender med en godsak å spise.

Du skrev det som fakta, ikke som noe du mente eller hadde erfaring med.

Men jeg ser jo at det er forskjell på hvordan man gjør det. Jeg er glad for at vi inviterer til fest fra ung alder, det er alltid gøy å ha noe å feire. Og bursdagsbarnet er jo så stolt, enten det er 3 eller 5 år.

Skrevet

Hvorfor det? Jeg kjenner dem godt allerede. Skal jeg bli mer intim med dem, mener du? Spørre om sexliv og andre intime greier; ta vennskapet på et nytt nivå? Hva sikter du til, siden du vet så mye om min relasjon til andre foreldre (som også er imot barnebursdager når ungene ikke kan gå alene)?

Fordi du fremstår veldig lite reflektert og empatisk. Nå i grunnen også lite interessant. Gjør de heller en tjeneste og bli hjemme! Uten tanke for hverken bursdagsbarn eller eget barn selvfølgelig. Det kler deg 😘

Anonymous poster hash: 44d31...a20

Skrevet

Hvorfor det? Jeg kjenner dem godt allerede. Skal jeg bli mer intim med dem, mener du? Spørre om sexliv og andre intime greier; ta vennskapet på et nytt nivå? Hva sikter du til, siden du vet så mye om min relasjon til andre foreldre (som også er imot barnebursdager når ungene ikke kan gå alene)?

Ja, det var sikkert det hun mente 😂😂😂 så tåpelig forsøk på å provosere.

Anonymous poster hash: ba3f5...0e9

Skrevet

Det er tydeligvis flere som liker det enn som ikke liker det, så da kan dessverre ikke dere "surpomper" diktere at vi skal la være å invitere

Dere får tilpasse dere flertallet eller frata barna deres gleden ved å holde dere hjemme

Gjest Antarctica
Skrevet

Du skrev det som fakta, ikke som noe du mente eller hadde erfaring med.

Men jeg ser jo at det er forskjell på hvordan man gjør det. Jeg er glad for at vi inviterer til fest fra ung alder, det er alltid gøy å ha noe å feire. Og bursdagsbarnet er jo så stolt, enten det er 3 eller 5 år.

Er det et faktum at bursdagsbarnet er stolt? 😂

Hos meg har den ene vært utrolig sliten og stressa av barnebursdager, egen og andres. Han blir flau av oppmerksomhet og helt på gråten av bråk... Så da er familiebursdag å foretrekke.

Skrevet

Er det et faktum at bursdagsbarnet er stolt? 😂

Hos meg har den ene vært utrolig sliten og stressa av barnebursdager, egen og andres. Han blir flau av oppmerksomhet og helt på gråten av bråk... Så da er familiebursdag å foretrekke.

Okay, så får jeg moderere meg siden alt må sies med pinlig nøyaktighet. De FLESTE unger, og alle jeg kjenner, er svært stolte når det er de som er hederspersonen og får invitere sine små venner i selskap. Altså er det min erfaring at både ungene og foreldrene syns det er gøy med barnebursdag.

Gjest Antarctica
Skrevet

Okay, så får jeg moderere meg siden alt må sies med pinlig nøyaktighet. De FLESTE unger, og alle jeg kjenner, er svært stolte når det er de som er hederspersonen og får invitere sine små venner i selskap. Altså er det min erfaring at både ungene og foreldrene syns det er gøy med barnebursdag.

Ja. Hos deg, blant dine venner og kjenninger. Og det er jo der man er: hos seg selv. Det var også der jeg svarte først, hos meg selv, da du ble så provosert over at jeg formulerte det med for lite "pinlig nøyaktighet."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...