Gå til innhold

Hvorfor har han så fett hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han bør vel i alle fall vaske håret sitt anver dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har dattera på 9 begynt å få fett hår. Før vasket hun det ca. hver 5. dag, nå må hun vaske det hver 2. for at det ikke skal lukte vondt av hodebunnen og se fett ut i hårfestet. Da jeg nærmet meg pubereten måtte håret vaskes annen hver dag for at det ikke skulle være uappetittlig. 

Skrevet

Han har jo fett hår fordi han ikke vasker det. For et merkelig spørsmål

Anonymous poster hash: c9509...111
Skrevet

Ja, han har mer langt enn kort. Han sparer til manbun.

Anonymous poster hash: 293e0...606

Æsj. Jeg ser ofte slike tidlig pubertetgutter som får altfor dårlig veiledning på hvor mye de må vaske seg og klærne sine. Noen mødre feiler her ass. Når man ikke er barn lenger må faktisk hygienen endres. De svetter som menn, produserer talg i huden som aldri noen gang i livet før eller siden og alle mulig andre ekle ting. Da MÅ de jo aktivt dusje hver dag. Vaske håret. Skifte truser. Vaske alle klærne regelmessig. Også ytterklær. Ugh så mange ekle gutter på sen ungdomsskole tidlig vgs jeg ser.

Mødre, skjerp dere!

Anonymous poster hash: 2c65d...388

Skrevet

Æsj. Jeg ser ofte slike tidlig pubertetgutter som får altfor dårlig veiledning på hvor mye de må vaske seg og klærne sine. Noen mødre feiler her ass. Når man ikke er barn lenger må faktisk hygienen endres. De svetter som menn, produserer talg i huden som aldri noen gang i livet før eller siden og alle mulig andre ekle ting. Da MÅ de jo aktivt dusje hver dag. Vaske håret. Skifte truser. Vaske alle klærne regelmessig. Også ytterklær. Ugh så mange ekle gutter på sen ungdomsskole tidlig vgs jeg ser.

Mødre, skjerp dere!

Haha. Ja ser den. Men guttungen liker ikke å vaske håret siden det blir så tykt føler han. Prøver å lete etter en sjampo som gjør det glattere og tynnere uten hell.

Skrevet

Haha. Ja ser den. Men guttungen liker ikke å vaske håret siden det blir så tykt føler han. Prøver å lete etter en sjampo som gjør det glattere og tynnere uten hell.

Snakk med en frisør. Eller bedre, send "guttungen" til en frisør som kan snakke vett i hodet hans. Ellers er det vel bare miljøungdom og hippier som syns illeluktende fett hår er helt innenfor 😜

Skrevet

Snakk med en frisør. Eller bedre, send "guttungen" til en frisør som kan snakke vett i hodet hans. Ellers er det vel bare miljøungdom og hippier som syns illeluktende fett hår er helt innenfor 😜

Ja han liker fett hår mer, fordi det er tynnere og enklere å style. Håret hans etter vask blir megatykt.

Skrevet

Men dusjer han virkelig ikke hver dag heller? Det går jo fort å shamponere håret i samme slengen da. Jeg ville absolutt oppfordret ham til å gjøre begge deler hver dag. Han er tenåring og da trengs det virkelig!

Skrevet

Men dusjer han virkelig ikke hver dag heller? Det går jo fort å shamponere håret i samme slengen da. Jeg ville absolutt oppfordret ham til å gjøre begge deler hver dag. Han er tenåring og da trengs det virkelig!

Nei. 1-2 ganger i uka.

Skrevet

Nei. 1-2 ganger i uka.

Han høres urenslig ut

Skrevet (endret)

Æsj æsj æsj! En gutt i puberteten som dusjer 1 kaaaanskje til nød 2 ganger uka??? Fytti grisen så ekkelt!

Altså pubertet eller ikke, skikkelig hæslig uansett!

Endret av Mamma til 2 søte
Skrevet

Nei. 1-2 ganger i uka.

Her må det tydeligvis tyngre skyts til. Si det til han som det er: " Man må dusje HVER dag. Vaske håret minst annenhver dag. Noe annet er urenslig og ekkelt". Du kan jo ikke la gutten din gå rundt møkkete...Lærer han det ikke nå kommer han aldri til å gjøre det.

Anonymous poster hash: 2f45d...056

Skrevet

Nei. 1-2 ganger i uka.

Oooh, det er jo direkte ekkelt. Har han ikke venner, kjæreste?

Har en 15-åring selv og gutter på denne alderen svetter mer en noen annen gang i livet pga hormonene. Mye fettproduksjon i hud og hodebunn også

Sønnen min dusje minst en gang hver dag, noen ganger to ganger om han har syklet, gått fort e.l så han har blitt svett.

Anonymous poster hash: c8f98...280

Skrevet

Gutten har dårlige personlig hygiene. Dette må du som forelder rydde opp i sammen med han. Han trenger veiledning. Mulig hard skyts må til. Du sier han sparer til man bun? Jeg kan ikke tenke meg noe mer ekkelt enn en pubertal, svett og kvisete gutt med fett langt hår i tillegg. Det kan du hilse han fra meg å si. Han begynner vel kanskje å interessere seg litt ekstra for jenter også nå og han vil jo ikke virke særlig attraktiv for dem heller sånn som det er nå. Folk er opptatt av renslighet og god lukt nå til dags. Han må i dusjen hver dag. Han må vaske håret annen hver dag minst. Han må skifte truse, sokker og tskjorter hver dag. Han må bruke deodorant hver dag.

Skrevet

Han høres urenslig ut

Nei han er renslig. Lukter veldig godt og har veldig bra stil.

Skrevet

Æsj æsj æsj! En gutt i puberteten som dusjer 1 kaaaanskje til nød 2 ganger uka??? Fytti grisen så ekkelt!

Altså pubertet eller ikke, skikkelig hæslig uansett!

Hvorfor i alle dager er det ekkelt? 

Hva om han vasker håret hver 2 dag og dusjer 2 ganger i uka?

Skrevet

En 16-åring som dusjer en gang i uka er ikke renslig!

Klutvask går til nød et par dager, men ren og luktfri blir man ikke

Mistenker at du dusjer like sjelden selv og derfor er så vant til "kroppslukt" at du ikke kjenner at dere stinker?

Skrevet

En 16-åring som dusjer en gang i uka er ikke renslig!

Klutvask går til nød et par dager, men ren og luktfri blir man ikke

Mistenker at du dusjer like sjelden selv og derfor er så vant til "kroppslukt" at du ikke kjenner at dere stinker?

Jeg skrev feil. Han er 19. :)

Skrevet

Her må det tydeligvis tyngre skyts til. Si det til han som det er: " Man må dusje HVER dag. Vaske håret minst annenhver dag. Noe annet er urenslig og ekkelt". Du kan jo ikke la gutten din gå rundt møkkete...Lærer han det ikke nå kommer han aldri til å gjøre det.

Anonymous poster hash: 2f45d...056

Dusje hver dag? Jeg synes selv at 3-4 ganger i uka bør holde. Håret hans derimot bør vaskes annenhver dag. Han driver ikke med noe spesiell trening, så han blir heller ikke særlig svett

Skrevet

Oooh, det er jo direkte ekkelt. Har han ikke venner, kjæreste?

Har en 15-åring selv og gutter på denne alderen svetter mer en noen annen gang i livet pga hormonene. Mye fettproduksjon i hud og hodebunn også

Sønnen min dusje minst en gang hver dag, noen ganger to ganger om han har syklet, gått fort e.l så han har blitt svett.

Jo selvfølgelig. Han er 19*.

Han svetter ikke noe særlig da han ikke driver med trening eller slikt. Kjører bil til skolen osv. Men håret hans blir fettetee, skal be han vaske det oftere og må finne en sjampoo som gjør håret glattere.

Skrevet

Gutten har dårlige personlig hygiene. Dette må du som forelder rydde opp i sammen med han. Han trenger veiledning. Mulig hard skyts må til. Du sier han sparer til man bun? Jeg kan ikke tenke meg noe mer ekkelt enn en pubertal, svett og kvisete gutt med fett langt hår i tillegg. Det kan du hilse han fra meg å si. Han begynner vel kanskje å interessere seg litt ekstra for jenter også nå og han vil jo ikke virke særlig attraktiv for dem heller sånn som det er nå. Folk er opptatt av renslighet og god lukt nå til dags. Han må i dusjen hver dag. Han må vaske håret annen hver dag minst. Han må skifte truse, sokker og tskjorter hver dag. Han må bruke deodorant hver dag.

Han er 19, skrev feil ;)

Han lukter ikke ille eller slikt, da hadde jeg sagt ifra. Han bruker deo hver dag tror jeg. Og han er ikke noe svett nei, da han ikke driver med trening. Men fra nå av skal jeg be han vaske håret annenhver dag

Skrevet

Du har nok store skylapper. Du må lære sønnen din renslighet. Fett hår lukter ikke godt

Skrevet

Du har nok store skylapper. Du må lære sønnen din renslighet. Fett hår lukter ikke godt

Han har jo ikke sånn veldig mye til fett hår. Og nei håret hans lukter ikke vondt.

Skrevet

Om han er 19 år er det enda verre at han ikke vet bedre. Som en annen her sa, mistenker at han er oppvokst med foreldre som tar lett på hygienen. Nå har vel ihvertfall 98 % av de som har svart deg sagt at dette ikke er renslig. Likevel forsvarer du med at han ikke trener og derfor ikke trenger å dusje ofte. Derfor tror jeg dette er noe som er utbredt i familien. En 19 åring kan lukte mye og ganske stramt selv om han ikke trener. Hjelper ikke å bare pøse på med litt deodorant da. Tror egentlig ikke du er interessert i å høre på andres råd.

Skrevet

Joda. Men å vaske håret hver dag? Okei..

Men skal be han vaske det oftere i uka. 

De fleste og særlig i den alderen, dusjer vel og vasker håret hver dag? i hvertfall annenhver. Ikke rart han har fett hår når han knapt vasker det...

Anonymous poster hash: d545c...a96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...