Gå til innhold

Marerittet ble virkelighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har fått jobb i en snever nisje som det er få jobber. Du har utdanning innen dette siden du ikke vil søke andre jobber?

Så starter du i ny jobb enten som gravid eller blir gravid med en gang? Kanskje også endel sykemeldinger? Ikke rart kollegene har fått nok og ikke gidder, det ble vel ekstraarbeid på dem pga din graviditet? Du har så vidt begynt og så må det nok en gang utlyses vikar og ha opplæring?

Beklager men starter man i ny jobb må man gjøre en innsats selv før man kan forvente det av andre.

Og ja jeg vet damer kan bli gravid når man måtte ønske, men forstår godt kolleger/sjef blir oppgitt når nyansatte er/blir raskt gravide med alt ekstraarbeid og utgifter det medfører.

Anonymous poster hash: 00500...5a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men prøver du å finne ut av det selv da?  Jeg har drevet mye med opplæring, og de som aldri noterer noe eller prøver selv først er innmari "tunge" å lære opp.

Anonymous poster hash: cb62f...928

Ja, å spørre er jo siste utvei da. Prøver jo alltid selv først, leser. søker, noterer og træler for å finne fram i det tungrodde systemet vi har her (du må ha jobbet her i mange år for å finne ting, vite hvor alt er). Når jeg så etter sikkert alt for lang tid (burde spørre før for å være mer effektiv, men det frister jo lite...) gir opp for å spørre så har jeg virkelig prøvd! Synes egentlig ikke det er for mye forlangt å bli vist/få være med på å gjøre ting den første gangen en gjør noe nytt jeg da. Tar det jo lett når jeg ser hvordan de gjør det. Hadde spart meg mye tid, så jeg kunne fått gjort/lært mer...

Anonymous poster hash: 27ef0...854

Skrevet

Du har fått jobb i en snever nisje som det er få jobber. Du har utdanning innen dette siden du ikke vil søke andre jobber?

Så starter du i ny jobb enten som gravid eller blir gravid med en gang? Kanskje også endel sykemeldinger? Ikke rart kollegene har fått nok og ikke gidder, det ble vel ekstraarbeid på dem pga din graviditet? Du har så vidt begynt og så må det nok en gang utlyses vikar og ha opplæring?

Beklager men starter man i ny jobb må man gjøre en innsats selv før man kan forvente det av andre.

Og ja jeg vet damer kan bli gravid når man måtte ønske, men forstår godt kolleger/sjef blir oppgitt når nyansatte er/blir raskt gravide med alt ekstraarbeid og utgifter det medfører.

Jeg forventet faktisk å få opplæring når jeg begynte. Er ikke det helt vanlig? Hadde jeg fått det så hadde jeg jo vært inne i jobben innen jeg gikk ut i perm, og de hadde ikke hadde måttet hjelpe meg i samme grad nå som jeg er tilbake (Det ER faktisk lov å få barn...). Hvilken innsats er det du referer til? Jeg har da gjort en innsats, jeg prøver jo det jeg kan, med den lille hjelpen jeg har fått? Hva mener du jeg skulle gjort? Kan man ikke ting kan man dem ikke, og må lære dem. De hadde ikke trengt å gi meg jobben når de visste at jeg var "fersk". De hadde mange søkere.

Gjest Antarctica
Skrevet

Han sier ikke så direkte, han henviser meg til å søke opp hjelp til det jeg trenger hjelp til (on the job training), og det er jo det jeg gjør. Og blir så møtt på en lite hyggelig måte av de jeg spør. Enten har de ikke tid, eller så må jeg finne det ut selv osv svarer de.

At jeg blir møtt på denne måten bryr ikke han seg om, tror han mener dette er bare jeg som er vanskelig. Vikaren opplevde jo ikke det samme. Naturlig nok siden han ikke trengte samme hjelp som meg.

Bør du ikke be om en medarbeidersamtale? Og si at det oppleves veldig uvelkomment å skulle be om hjelp i kollegiet? Det er jo lederen som må instruere de andre i hvordan de skal forholde seg til deg.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jøss. Det må være dagens mest forutinntatte innlegg. Du syns visst ikke folk skulle være verken syke, gravide eller nyansatte, kan jeg regne ut.

Skrevet

Dette innlegget her er bare til å himle med øynene av. Rett og slet..

Anonymous poster hash: 8af1d...84d

Skrevet

Bør du ikke be om en medarbeidersamtale? Og si at det oppleves veldig uvelkomment å skulle be om hjelp i kollegiet? Det er jo lederen som må instruere de andre i hvordan de skal forholde seg til deg.

Han vet hvordan jeg har det, har sagt fra. Men kan jo prøve å gjøre det hele litt mer "formelt". Tror han er litt konfliktsky.

Skrevet

Jeg forventet faktisk å få opplæring når jeg begynte. Er ikke det helt vanlig? Hadde jeg fått det så hadde jeg jo vært inne i jobben innen jeg gikk ut i perm, og de hadde ikke hadde måttet hjelpe meg i samme grad nå som jeg er tilbake (Det ER faktisk lov å få barn...). Hvilken innsats er det du referer til? Jeg har da gjort en innsats, jeg prøver jo det jeg kan, med den lille hjelpen jeg har fått? Hva mener du jeg skulle gjort? Kan man ikke ting kan man dem ikke, og må lære dem. De hadde ikke trengt å gi meg jobben når de visste at jeg var "fersk". De hadde mange søkere.

De gadd vel ikke lære deg opp siden du likevel skulle ut i permisjon og kanskje var borte/redusert pga sykemelding?

Skrevet

De gadd vel ikke lære deg opp siden du likevel skulle ut i permisjon og kanskje var borte/redusert pga sykemelding?

Jeg var jo ikke gravid når jeg startet... De visste jo ikke noe om at jeg skulle ut i permisjon da.

Gjest Antarctica
Skrevet

Han vet hvordan jeg har det, har sagt fra. Men kan jo prøve å gjøre det hele litt mer "formelt". Tror han er litt konfliktsky.

Hvis man ikke takler konflikter bør man ikke lede andre. En lederrolle er ikke stedet for å bli likt...

Skrevet

Hos oss regner vi med at folk er selvgående etter noen dager. Det har hendt at feil person er ansatt, og vi har måttet leve med konsekvensene. En gang har feil person blitt riktig person etter hvert, ellers har de blitt omplassert til sitt inkompetansenivå. Noe som er kjipt, de får apeoppgaver og samme lønn som oss andre.

Anonymous poster hash: 49bce...b32

Skrevet

Seriøst??????!!!!!

Anonymous poster hash: 43867...ced

Skrevet

Hos oss regner vi med at folk er selvgående etter noen dager. Det har hendt at feil person er ansatt, og vi har måttet leve med konsekvensene. En gang har feil person blitt riktig person etter hvert, ellers har de blitt omplassert til sitt inkompetansenivå. Noe som er kjipt, de får apeoppgaver og samme lønn som oss andre.Anonymous poster hash: 49bce...b32

Ja, du er nok i slekt med mine kollegaer. Dessverre jobber ikke jeg i et firma som har så banale arbeidsoppgaver at man er selvgående etter noen dager. Det er nok litt mer avansert dessverre. Som sagt er ikke dette kassa på rema liksom der du kanskje jobber.

Skrevet

Ja, du er nok i slekt med mine kollegaer. Dessverre jobber ikke jeg i et firma som har så banale arbeidsoppgaver at man er selvgående etter noen dager. Det er nok litt mer avansert dessverre. Som sagt er ikke dette kassa på rema liksom der du kanskje jobber.

Har du sett på egen attitude? Kanskje det ikke er inkompetansen din de misliker ved deg?

Skrevet

Høres ut som du har en jobb du ikke mestrer, dessverre. Om vikaren tok dette på strak arm uten opplæring har du kanskje ikke den utdanningen du burde hatt for nettopp denne jobben?

Anonymous poster hash: e1001...396

Det er i så fall ikke HI sitt problem. Det er arbeidsgivers ansvar.

Enten du liker det eller ikke.

Anonymous poster hash: 9db6f...156

Skrevet

HI du gjør det til et mareritt fordi du ikke tar opp den manglende opplæringen men sjefen/ de som ansatte deg. Rett deg oppi ryggen, be om samtale på første arbeidsdag og vær konstruktiv i kritikken.

Er du helt nyutdannet? Slike utfordringer er en del av arbeidslivet- står ikke krav og forventinger opp til hverandre må man ta det opp meg sjefen/ personalansvarlig.

Evt finne deg en annen jobb hvis de ikke vil gi deg opplæring.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 1d7e2...cae

Gjest Antarctica
Skrevet

Har du sett på egen attitude? Kanskje det ikke er inkompetansen din de misliker ved deg?

Det er du selv som legger opp til et svar du ikke liker, ved å antyde at HI er tungnem.
Skrevet

Det er du selv som legger opp til et svar du ikke liker, ved å antyde at HI er tungnem.

Ikke tungnem, bare feil person i stillingen. Det er ansetterens ansvar, men alles problem.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke tungnem, bare feil person i stillingen. Det er ansetterens ansvar, men alles problem.

Og du klistrer det på hennes "attitude" fordi den som ansatte gjorde en feil?

Argumentrekka di lekker som ei sil.

Skrevet

Du har en ting å gjøre, få ordnet deg en god referanse og få deg ny jobb!

Anonymous poster hash: 33fc3...672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...