Gå til innhold

Gruer meg til jul,...


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Vær glad du slipper å sitte alene i jula du, uten å se en sjel. Du har mann og barn, du har en familie å være sammen med.

 

Anonymous poster hash: 45dac...62a

Helt enig med deg :) Siden vi fikk ungene, har vi sluttet og reist langt for å feire enten med min familie og hans. Nå har vi vår egen familie tradisjon, og jeg priser lykkelig for det. Syns det er utrolig koselig å tilbringe late dager med ungene. De to siste årene har svigers kommet hit og feire i lag med oss. Litt styr siden de er alltid her i fra 21.des til 3.01. Dagene blir ikke like rolig og koselig, men men hva gjør man ikke for ungene sine?!

 

Anonymous poster hash: 7fa35...541

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da voldsomt.

Jeg tror HI gjør lurt i å sette stor pris på det hun faktisk har, for det høres slett ikke verst ut.

Ja, beklager, jeg tok litt hardt i, selv om jeg mener det jeg skrev. Det er bare det at følelser er subjektive, og hi eier sine følelser. Hun gruer seg, og det er alvorlig for henne. Det er viktig for meg å respektere andres følelser.

Trasig for deg og din barndom og følelser rundt jula, jeg regner meg historien din er kraftkost. Klem

 

Anonymous poster hash: 5f9c8...8b8

Skrevet

Istedenfor å grue deg får du gjøre noe med det.

 

Sjekk på gamlehjemmet i nærheten om de vet om noen som er alene. Evt ring hjemmesykepleien og spør om de vil gi ut ditt telefonnr til noen som er ensomme og kan kontakte deg viss de vil være hos dere på jul/juledag. Evt flyktninger i nærheten.

 

Sett dere ned og bli enige om tradisjoner. Hvilke middager og desserter skalerte ha? Kan dere lage middag og dessert hele gjengen sammen?

 

Her får barna ny pysj, brettspill, puslespill og bok hver jul. Julaften har vi valgt p være alene, ha tid sammen kun vi, prate med barna, ha tid til å bygge legoen osv.

 

Lille julaften inviterer vi våre venner med familie på kveldsmat! Varme karbonader og mye god mat (som blir restefrokost for oss i jula). 14-åringen inviterer et par av sine venninner og 4 åringen skal få ha en av sine kompiser på besøk, i tillegg til våre venner med barn.

 

Dekker langbord og så koser vi oss. Noen kan kun være en times tid før de farter videre for å levere gaver osv, andre blir værende hele kvelden. Når alle har gått så hjelper alle til med å rydde. Etterpå bæres pakkene under treet og roen senker seg.

 

Julaften har vi god tid! Vi inviterer et gammelt nabopar på julegrøt kl 12. De skal feire jul hos sine barn, men blir ikke hentet før utpå kvelden.

 

Vi går i kirken fordi det gir oss stemning og julefølelse. Når vi kommer hjem gjør vi ferdig julemiddagen. Spiser, rydder og koser oss med gaver, legobygging, brettspill og film.

 

1. Juledag går vi lang tur og bare er oss. Jeg er vokst opp med at denne dagen var det forbudt å ringe og besøke venner! Lager god middag ig dessert dom alle hjelper til med.

 

2. Juledag er vi hos svigers. De har lite jul og gidder kun invitere et av sine barn med familie om gangen.

 

Det er alltid noen kjekke kinofilmer i jula. 14 åringen får ha overnatting og spille endel.

 

Nyttår er vi med bror til mannen med familie. Ikke mye styr, enkelt og greit. Er på felles rakettskytubg som arrangeres kl 28, så spiser vi etterpå. Stas med store fruktfat og mye godteri!

 

Finn egne tradisjoner. Spør 15 åringen hva han tenker er viktig!

 

Anonymous poster hash: eea51...843

Skrevet

Nei, du ser kanskje ikke lenger enn til din egen nesetipp? Hvem fanden er du til ikke å anerkjenne hennes følelser?

Kanskje hun skulle slutte å drive føleri og heller prøve å glede noen andre...?

Snakker om i-landsproblem!!

 

Anonymous poster hash: a0da7...f7b

Skrevet

Det blir hva du gjør det til. Hvis du går med en innstilling om at det blir nitrist så er det nesten selvsagt at det blir sånn.

Se det positive i det du har.

 

Her har mannen gått fra meg og barna. Jeg bor i utlandet uten familie i nærheten, og det blir kun meg, 7-åringen og 1.5åringen i år. Vi skal ha late morgener og sene kvelder. Kose oss med juleaktiviteter og bare lade opp til et nytt år. Jeg skal skape nye tradisjoner for barna mine og selv om det bare er oss så blir det alt annet enn trist.

 

Det er dessverre mange som sitter alene i høytiden. Hva med å invitere noen som

er ensomme til å feire med dere? Det er sikkert mange eldre, aleneforeldre, studenter e.l som hadde satt pris på at dere åpner hjemmet for dem på julaften.

Skrevet

Hva med å åpne hjemmet deres for noen som sitter alene i jula? Sett inn en annonse i lokalavisa, eller på kjøp/salg sidene på face i området dere bor.

Må jo være vinn/vinn.

Du får en stor jul og de får en jul :)

 

Anonymous poster hash: 25d10...119

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...