Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #1 Skrevet 12. oktober 2016 Ja, jeg gruer meg til jul. Det er så stusselig og kjedelig. 23. desember til 2. januar er den tristeste tiden.... Vi meg og mannen, en 5-åring og en 15-åring. Og moren min i seksti årene som er åndsfraværende. Vi har ingen annen familie. Ingen å besøke. Det er så trasig. Anonymous poster hash: ff580...573
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #2 Skrevet 12. oktober 2016 Hva er så trasig med det? Jeg feirer kun med barnet mitt og vi har det supert😊 Fri, kos, gjøre ting sammen, tegnefilmer, god mat, tid sammen, gotteri, sove litt lengre osv. Man kan fint ha det kjekt og koselig selv om man er en liten familie ❤️ Anonymous poster hash: 0b705...ce4
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #3 Skrevet 12. oktober 2016 Hvordan skulle det vært? Hva er det du savner? Anonymous poster hash: b1b63...5a8
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #4 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg må jobbe hele jula og det må mannen min også! Det blir ei kjedelig jul for hele familien! Anonymous poster hash: 18074...6ca
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #5 Skrevet 12. oktober 2016 Hadde jeg hatt barn, mann og annen familie å feire med så hadde det vært fantastisk. Jeg har vært helt alene i mange juler nå. Da kan vi snakke om trasig. Jeg har hatt det ille tidligere, men nå har jeg egentlig mistet nesten alle julefølelser. Jeg tar det som vanlige dager, men hvor jeg lager meg litt bedre mat osv. Så de siste par julene har egentlig vært ganske ok. Det blir hva du vil det skal bli, HI. Du har masse positivt du kan fokusere på. Jeg ville elsket om jeg hadde barn og mann å lage jul for og feire sammen med. Anonymous poster hash: fadf8...ee7
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #6 Skrevet 12. oktober 2016 Ja, jeg gruer meg til jul. Det er så stusselig og kjedelig. 23. desember til 2. januar er den tristeste tiden.... Vi meg og mannen, en 5-åring og en 15-åring. Og moren min i seksti årene som er åndsfraværende. Vi har ingen annen familie. Ingen å besøke. Det er så trasig. Anonymous poster hash: ff580...573 Prøv å snu det negative til positivt. Planlegg litt, at dere skal på tur med matpakke, spille spill, se julefilmer, spise godteri før frokost, langt frokost. Eksempler på hva som kan gjøres. Ut å ake eller gå på ski om dere har snø i jula. Lage snømann og snølykt. Vi er to voksne og en på 8 i hele jula. Og vi kjeder oss ikke. Anonymous poster hash: b0ee0...53f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #7 Skrevet 12. oktober 2016 Du er nå negativ da. Er det ikke deilig å slippe å dra rundt til ståkete slektninger? Være hjemme og nyte familien sin er jo innafor. Skap deres egne tradisjoner. Anonymous poster hash: 5fcb0...58a
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #8 Skrevet 12. oktober 2016 Prøv å snu det negative til positivt. Planlegg litt, at dere skal på tur med matpakke, spille spill, se julefilmer, spise godteri før frokost, langt frokost. Eksempler på hva som kan gjøres. Ut å ake eller gå på ski om dere har snø i jula. Lage snømann og snølykt. Vi er to voksne og en på 8 i hele jula. Og vi kjeder oss ikke. Anonymous poster hash: b0ee0...53f Dere har ingen å besøke og ingen som besøker dere? Anonymous poster hash: ff580...573
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #9 Skrevet 12. oktober 2016 Hvordan skulle det vært? Hva er det du savner? Anonymous poster hash: b1b63...5a8 Jeg savner at vi kan ha noen å besøke, noen som besøker oss. Anonymous poster hash: ff580...573
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #10 Skrevet 12. oktober 2016 Dere har ingen å besøke og ingen som besøker dere? Anonymous poster hash: ff580...573 Nei. Ikke i jula. Da er venner med sine familier. Men har aldri gruet meg til jul for det. Anonymous poster hash: b0ee0...53f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #11 Skrevet 12. oktober 2016 <3 Anonymous poster hash: 3dd56...657
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #12 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg savner at vi kan ha noen å besøke, noen som besøker oss. Anonymous poster hash: ff580...573 Har ingen av dere venner? Ikke ungene en gang? Anonymous poster hash: 38f47...2c9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #13 Skrevet 12. oktober 2016 Prøv å snu det negative til positivt. Planlegg litt, at dere skal på tur med matpakke, spille spill, se julefilmer, spise godteri før frokost, langt frokost. Eksempler på hva som kan gjøres. Ut å ake eller gå på ski om dere har snø i jula. Lage snømann og snølykt. Vi er to voksne og en på 8 i hele jula. Og vi kjeder oss ikke. Anonymous poster hash: b0ee0...53f Gjør dere ting sammen hele tiden? Vi er to voksne og en på 5, og selv om vi også gjør alt dette så tar det bare en brøkdel av tiden. Vi orker faktisk ikke å gjøre ting sammen hele dagen i 2 uker heller, så det blir mye tid der vi slapper av med hver våre ting også. Da blir det tv eller leke alene for 5-åringen, og han kjeder seg en del hvis ingen nabobarn er hjemme. Han savner barnehagen, men vi har ikke samvittighet til å sende ham dit i romjula når vi har fri og de ansatte i bhg sannsynligvis vil ha fri også. Anonymous poster hash: 68869...68e
Fandens Oldemor Skrevet 12. oktober 2016 #14 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg vokste opp med å grue meg noe ekstremt til hver eneste jul, og gikk inn på tråden i den tro at "her kan jeg kanskje bidra med noe". Jeg tok feil. Jeg ser nemlig ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #15 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg forstår deg jeg HI. Selvsagt er det ikke synd i noen av oss som har familie og er heldig nok til å bo i Norge i tillegg, men jeg skjønner likevel at du synes det er kjipt. Jeg har vokst opp med stor familie og mange, mange besøk i julen. Det var alltid så utrolig koselig. Da kom det grandtanter og andre slektninger jeg sjeldent så, og på julaften var vi aldri færre enn 10-12 personer. Da gikk vi rundt juletreet og sang minst 8-9 sanger, spilte spill og spørreleker utover kvelden når gavene var åpnet osv. Så for meg er derfor tanken på å "bare" være oss i julen og på julaften faktisk veldig stusselig. Selv om vi er to voksne og fire barn. Vi prøvde en gang og ingen av oss likte det. Nå er vi heldig nok til å ha familie vi kan både feire dagen med og besøke de andre dagene, men jeg hadde også synes det var trist om vi ikke hadde det. Anonymous poster hash: 8f077...49d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #16 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg forstår deg jeg HI. Selvsagt er det ikke synd i noen av oss som har familie og er heldig nok til å bo i Norge i tillegg, men jeg skjønner likevel at du synes det er kjipt. Jeg har vokst opp med stor familie og mange, mange besøk i julen. Det var alltid så utrolig koselig. Da kom det grandtanter og andre slektninger jeg sjeldent så, og på julaften var vi aldri færre enn 10-12 personer. Da gikk vi rundt juletreet og sang minst 8-9 sanger, spilte spill og spørreleker utover kvelden når gavene var åpnet osv. Så for meg er derfor tanken på å "bare" være oss i julen og på julaften faktisk veldig stusselig. Selv om vi er to voksne og fire barn. Vi prøvde en gang og ingen av oss likte det. Nå er vi heldig nok til å ha familie vi kan både feire dagen med og besøke de andre dagene, men jeg hadde også synes det var trist om vi ikke hadde det. Anonymous poster hash: 8f077...49d Takk for forståelsen. Hi Anonymous poster hash: ff580...573
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #17 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg forstår deg jeg HI. Selvsagt er det ikke synd i noen av oss som har familie og er heldig nok til å bo i Norge i tillegg, men jeg skjønner likevel at du synes det er kjipt. Jeg har vokst opp med stor familie og mange, mange besøk i julen. Det var alltid så utrolig koselig. Da kom det grandtanter og andre slektninger jeg sjeldent så, og på julaften var vi aldri færre enn 10-12 personer. Da gikk vi rundt juletreet og sang minst 8-9 sanger, spilte spill og spørreleker utover kvelden når gavene var åpnet osv. Så for meg er derfor tanken på å "bare" være oss i julen og på julaften faktisk veldig stusselig. Selv om vi er to voksne og fire barn. Vi prøvde en gang og ingen av oss likte det. Nå er vi heldig nok til å ha familie vi kan både feire dagen med og besøke de andre dagene, men jeg hadde også synes det var trist om vi ikke hadde det. Anonymous poster hash: 8f077...49d Akkurat en slik jul jeg ønsker meg. Hi Anonymous poster hash: ff580...573
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #18 Skrevet 12. oktober 2016 Har du forhørt deg litt rundt i lokalområdet om kanskje noen har det likt? Så kan dere besøke hverandre hadde vært mer en. Velkommen her. Anonymous poster hash: 25d10...119
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #19 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg skjønner deg. I fjor gruet jeg med sånn til jula at da julaften var over knakk jeg sammen og gikk inn i en bekksvart depresjon. Og så gruet jeg meg igjen som et helvete til sommerferien, og det ble svart igjen. I år har jeg ikke begynt å grue meg enda, det lover bra. Lykke til, sørg for å ha små planer som bryter av dagene innimellom. Det trenger ikke være så mye som skal til. Anonymous poster hash: 5f9c8...8b8
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #20 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg gleder meg ikke heller til jul.Jeg og mannen er ufrivillig barnløse og kommer aldri til å få barn.Begge mine foreldre er døde.Faren til mannen min er død,og mannen min er i tillegg enebarn.Jeg har ei søster.Så da sitter jeg og mannen igjen med hans mor og min søster som eneste familie.Jeg har nettopp overlevd kreft og er takknemlig for at jeg lever.Vær glad du har du har kjernefamilien! Anonymous poster hash: 205af...1cb
Gjest Gul stjerne Skrevet 12. oktober 2016 #21 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg vokste opp med å grue meg noe ekstremt til hver eneste jul, og gikk inn på tråden i den tro at "her kan jeg kanskje bidra med noe". Jeg tok feil. Jeg ser nemlig ikke problemet. Nei, du ser kanskje ikke lenger enn til din egen nesetipp? Hvem fanden er du til ikke å anerkjenne hennes følelser?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #22 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg tenker at du enten kan fortsette å synes at julen er trist, slik som nå. Eller så kan du velge å endre noe, for eksempel delta på "jul for alle", invitere fjernere slektninger, noen som er ensomme eller noe annet helt nytt. Eller så kan du velge å bestemme deg for at dere er heldige som har de menneskene dere har rundt dere, og gjøre det beste ut av det. Det må jo ikke være så mye: god mat, spille spill, tenne i peisen, se film og kose seg. Selv er jeg heldig og får feire med mann, barn og foreldre på hver side og til dels mine og samboers søsken og familie fordelt på to dager. Ikke julaften, men en annen dag i julen, inviterer vi alle min tanter, onkler, fettere, kusiner og deres barn på stor familiefest. Jeg er ikke så glad i festdager til vanlig, men julen er virkelig kos! Anonymous poster hash: bd5db...ddc
Fandens Oldemor Skrevet 12. oktober 2016 #23 Skrevet 12. oktober 2016 Nei, du ser kanskje ikke lenger enn til din egen nesetipp? Hvem fanden er du til ikke å anerkjenne hennes følelser? Det var da voldsomt. Jeg tror HI gjør lurt i å sette stor pris på det hun faktisk har, for det høres slett ikke verst ut.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #24 Skrevet 12. oktober 2016 Vi har liten familie på mannens side, min bor 100 mil unna. Vi feirer julaften med svigers og hans søsters familie, og andre juledag er vi samlet med tante og onkel. Det var det. Og vet du hva, jeg gleder meg. Feirer vi med min familie er det besøk, besøk og atter besøk, vi trenger egentlig ferie når vi kommer tilbake. Her hjemme kan vi ta ting i rolig tempo, spesielt første juledag er fantastisk. Vi kunne besøke en del venner i romjula, ikke alle som har voldsomt mye familie, men vi koser oss veldig bare oss 4. Min tante og hennes mann har 3 barn, men de har fast tradisjon å invitere en utenlandsk student hjem til seg på julaften. Har møtt mange fantastiske, oppgående unge mennesker som veldig gjerne vil oppleve ekte norsk jul. Anonymous poster hash: 3543e...3a2
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #25 Skrevet 12. oktober 2016 Akkurat en slik jul jeg ønsker meg. Hi Anonymous poster hash: ff580...573 Vær glad du slipper å sitte alene i jula du, uten å se en sjel. Du har mann og barn, du har en familie å være sammen med. Anonymous poster hash: 45dac...62a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå