Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #26 Skrevet 12. oktober 2016 Ayn Rand 'Kildens utspring'. En opplevelse av de sjeldne. Ja, det kan jeg tenke meg🙄 Paradis av Toni Morrisson. Anonymous poster hash: fd38d...62b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #27 Skrevet 12. oktober 2016 Rosens navn av Umberto Eco Anonymous poster hash: 66569...bc1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #28 Skrevet 12. oktober 2016 Ulysses og Et Lite Liv Anonymous poster hash: 715b5...48b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #29 Skrevet 12. oktober 2016 Shadow of the moon, M.M.Kaye. Handlingen dreier seg om en ung britisk kvinne i India rundt 1850. Har lest det mange ganger. Anonymous poster hash: 7f54d...c4e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #30 Skrevet 12. oktober 2016 Ah... Helt umulig å velge! Camilla Collets Amtmannens døtre, Sigrid Undset, både Kristin-bøkene og Olav Audunssøn i Hestviken, Knut Hamsun - jeg lot meg fascinere av Markens Grøde. Noen av Johan Falkbergets bøker er også på listen, kanskje særlig de om Gunhild Bonde og presten Sigismund. Ja, jeg er glad i historiske bøker! Nyere - Anne Karin Elstad, både Folket på Innhaug og bøkene om Julie. Ellers masse god krim, både norsk og utenlandsk. Henning Mankells bøker er meget gode, engelsk krim er utrolig bra. Morsomme - En mann ved navn Ove var jo ubetalelig... Å, det er så mange, og nå har jeg ekstreme mengder uleste bøker, jeg har ikke rukket å lese noe særlig på flere år. En bok jeg nok aldri glemmer er Ikke uten min datter. Anonymous poster hash: c8f63...a87 Jeg vet at det ikke er dette tråden handler om, men jeg må bare spørre: Når du skriver at Amtmandens døtre er en av de beste bøkene du har lest - mener du da tematikken, eller rent litterært? Rent formmessig er vel ikke den boken akkurat et mesterverk, og Collett var jo ingen stor forfatter? Anonymous poster hash: d9de7...1a1
Chupa chups Skrevet 13. oktober 2016 #31 Skrevet 13. oktober 2016 Ja, det kan jeg tenke meg🙄 Paradis av Toni Morrisson. Anonymous poster hash: fd38d...62b Hva mener du?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #32 Skrevet 13. oktober 2016 Er ikke så belest, men elsket hundreåringen som klatret ut vinduet og forsvant. Elsket språket og humoren, og en god historie. Greide ikke legge den fra meg, og hadde bare lyst på mer da jeg var ferdig. Anonymous poster hash: 4d9ac...c0b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #33 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg vet at det ikke er dette tråden handler om, men jeg må bare spørre: Når du skriver at Amtmandens døtre er en av de beste bøkene du har lest - mener du da tematikken, eller rent litterært? Rent formmessig er vel ikke den boken akkurat et mesterverk, og Collett var jo ingen stor forfatter? Anonymous poster hash: d9de7...1a1 Jeg mener tematikken, det helt nye romanen representerte i sin samtid. Amtmannens døtre har sine litterære kvaliteter også, men direkte høy, gjennomgående kvalitet er det jo ikke snakk om. Jeg lot meg forøvrig også fascinere av f.eks. Jonas Lies Familien på Gilje,og dennes behandling av datidens dannelsesreise. Anonymous poster hash: c8f63...a87
Babykilo Skrevet 13. oktober 2016 #34 Skrevet 13. oktober 2016 Kan ikke svare på en enkelt bok gjennom hele livet, for jeg leser mye, og hva som treff meg til ulikt tidspunkt vil variere. Av de bøkene som nylig har berørt meg vil jeg trekke fram: De urolige av Linn Ullman Det siste du skal se er et ansikt av kjærlighet av Eivind Hofstad Evjemo Syngja av Lars Amund Vaage Nå skal jeg begynne på bok når tre i Napolikvartetten. Til nå likte jeg bok når to best, så får vi se. :-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #35 Skrevet 13. oktober 2016 Disse to bøkene: "På flukt og aldri mer fri" og "Mias hemmelighet" Anonymous poster hash: 37984...3ed
februarprins2013 Skrevet 14. oktober 2016 #36 Skrevet 14. oktober 2016 harry potter bøkene og et helt halvt år og etter deg
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #37 Skrevet 14. oktober 2016 En kvinnes besettelse av Phillippa Gregory Anonymous poster hash: c72c9...6f0
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #38 Skrevet 14. oktober 2016 The firm - John Grisham Anonymous poster hash: f800f...777
Iiiiik Skrevet 14. oktober 2016 #39 Skrevet 14. oktober 2016 Umulig å svare på, for bøker treffer ulikt avhengig av egen alder og tilfredshet i livet. Milan Kundera er en favoritt fra langt tilbake, særlig "Tilværelsens uutholdelige letthet". Liker også Jan Kjærstads "Forføreren". "Shantaram" er en favoritt hos meg også.
sotosmor Skrevet 14. oktober 2016 #40 Skrevet 14. oktober 2016 Engelen på det sjuende trinn av Frank Mc Court kommer høyt opp på min liste.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2016 #41 Skrevet 14. oktober 2016 Engelen på det sjuende trinn av Frank Mc Court kommer høyt opp på min liste.Lanskje du kan hjelpe meg; eg har aldri skjønt den norske tittelen på boka. Korleis blir "Angela's Ashes" til "Engelen på det syvende trinn"? Anonymous poster hash: 8454c...708
Graciegirl Skrevet 14. oktober 2016 #42 Skrevet 14. oktober 2016 Er glad i bøker skrevet av Ernest Hemingway. Blant nyere forfattere setter jeg stor pris på Helga Flatland. Den første Bridget Jones boka er en ener i sin sjanger, for meg. Leser bøker av David Walliams med sønnen min - og det er også knasende gode bøker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå