Gå til innhold

Hvilken bok er den beste du har lest?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips nå...liker egentlig det meste😉

 

Anonymous poster hash: 0e5b6...7d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ayn Rand 'Kildens utspring'. En opplevelse av de sjeldne.

Skrevet

Jane Austen "Pride and Prejudice" er en bok jeg stadig vender tilbake til 

Skrevet

Anna Karenina av Tolstoj.

Gjest Antarctica
Skrevet

Farvel til våpnene, Heningway

Du skal elske din neste, Erich Maria Remarque

Tre kamerater, Erich Maria Remarque

August, Landstrykere, Segelfoss by m.fl., Knut Hamsun

Olav Audunssønn i Hestviken, Sigrid Undseth

Beretninger om beskyttelse, Erik Fosnes Hansen

Skrevet

Sagaen om isfolket. Bortsett fra det, den tredje tvilling. Sinnsykt bra bok av Ken Follet.

 

Anonymous poster hash: 80a5e...f40

Skrevet

Folket på Innhaug, Anbe Karin Elstad

 

Anonymous poster hash: 3bd35...e5e

Skrevet

Folket på Innhaug, Anbe Karin Elstad

 

Anonymous poster hash: 3bd35...e5e

Anne Karin Elstad 😄

 

 

Anonymous poster hash: 3bd35...e5e

Skrevet

Tordengudens sønn av Arto Paasilinna (alt av han egentlig)

Engelen på syvende trinn av Frank Mc Court

Krigsseilerbøkene av Jon Michelet

Lord of the rings

Watership down

 

 

Anonymous poster hash: 50281...95c

Skrevet

Kjærlighet i koleraens tid -Gabriel Garcia Marques

 

Vanskelig spørsmål, forresten. Mykje handlar om tida ein leste bøkene i og minnene rundt.

 

Anonymous poster hash: 8454c...708

Skrevet

Shantaram av Gregory Roberts. Ingen over, ingen ved siden.

Skrevet

Shantaram! Fantastisk bok.

 

Trilogien til Ken Follett med Vinter over verden er også på topp.

 

En morgen i Jenin rørte meg veldig.

 

Anonymous poster hash: fd585...444

Skrevet

Garps bok, En bønn for Owen Meany og sist men ikke minst Siderhusreglene av John Irving kommer alltid høyt opp på min liste.

 

Anonymous poster hash: ae63d...2f6

Skrevet

Må si meg enig med Shantaram. En helt fantastisk bok!

 

Anonymous poster hash: 46e57...851

Skrevet

Oj, nesten umulig å svare på for min del. har så mange bøker jeg sitter igjen med følelsen at "dette var verdens beste bok" når jeg var ferdig med den ;) Daphne DeMauriers "Rebekka" er en av dem, og nok den første boken jeg leste hvor jeg fikk den opplevelsen.

Jeg er veldig glad i krim, og en av de beste krimbøkene jeg må ha lest er Val MacDermids "Retterstedet".

Tessa De Loos "Tvillingene" er også en bok jeg nok aldri kommer til å glemme.

Skrevet (endret)

Farvel til våpnene, Heningway

Du skal elske din neste, Erich Maria Remarque

Tre kamerater, Erich Maria Remarque

August, Landstrykere, Segelfoss by m.fl., Knut Hamsun

Olav Audunssønn i Hestviken, Sigrid Undseth

Beretninger om beskyttelse, Erik Fosnes Hansen

 

 

ÅÅÅ jeg elsker Remarque! Har du lest boka "Intet nytt på vestfronten"? Er ikke sikker på om det er det riktige navnet på norsk, har lest det på et annet språk.

 

For øvrig synes jeg George Orwells bøker er bra, er også fan av Robert Heinlein, mange av de østeuropeiske forfatterne og Halldor Laksness fra Island.

 

Populærmusikk fra Vittula synes jeg også var en gripende fortelling, anbefales.

Endret av MrsRiddick
Skrevet

"Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede"

 

Anonymous poster hash: 1d76d...f34

Skrevet

Tror det må bli shantaram. Den var virkelig bra. Jeg har lest mange andre bra bøker også, men da har jeg nok generelt vært mer ukonsentrert og sitter igjen med inntrykket at de ikke var fullt like bra.

Skrevet

A handmaids tale

 

Anonymous poster hash: 08780...a93

Skrevet

Trekkoppfuglen ( The wind-up bird`s chronicle ) av Haruki Murakami 

Skrevet

Akkurat nå står "Sapiens" høyt på listen. Virkelig en bok som får meg til å se på verdenshistorien med andre øyne.

 

Anonymous poster hash: 8aba0...e85

Skrevet

Ah... Helt umulig å velge! 

Camilla Collets Amtmannens døtre, Sigrid Undset, både Kristin-bøkene og Olav Audunssøn i Hestviken, Knut Hamsun - jeg lot meg fascinere av Markens Grøde. Noen av Johan Falkbergets bøker er også på listen, kanskje særlig de om Gunhild Bonde og presten Sigismund. Ja, jeg er glad i historiske bøker! 

 

Nyere - Anne Karin Elstad, både Folket på Innhaug og bøkene om Julie. Ellers masse god krim, både norsk og utenlandsk. Henning Mankells bøker er meget gode, engelsk krim er utrolig bra. Morsomme - En mann ved navn Ove var jo ubetalelig... Å, det er så mange, og nå har jeg ekstreme mengder uleste bøker, jeg har ikke rukket å lese noe særlig på flere år. 

 

En bok jeg nok aldri glemmer er Ikke uten min datter. 



Anonymous poster hash: c8f63...a87
Skrevet

Tusen takk for alle gode tips😀

HI

 

Anonymous poster hash: 0e5b6...7d9

Skrevet

Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant!

 

Herremin jeg lo så jeg hoppet i sofaen...

 

Anonymous poster hash: 29f41...ae3

Skrevet

Farvel til våpnene, Heningway

Du skal elske din neste, Erich Maria Remarque

Tre kamerater, Erich Maria Remarque

August, Landstrykere, Segelfoss by m.fl., Knut Hamsun

Olav Audunssønn i Hestviken, Sigrid Undseth

Beretninger om beskyttelse, Erik Fosnes Hansen

Ooh! Jeg skulle også inn for å skrive Beretninger om beskyttelse. Nydelig og sterk bok 😊

 

Andre bøker:

 

Peer Gynt

Et dukkehjem

Kristin Lavransdatter

 

Og ei som ikke er så kjent: Sangen om min mor, av en svensk andregenerasjonsinnvandrer. Rett og slett vakker 😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...