Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Trenger tips nå...liker egentlig det meste😉 Anonymous poster hash: 0e5b6...7d9
Chupa chups Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Ayn Rand 'Kildens utspring'. En opplevelse av de sjeldne.
Shep Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Jane Austen "Pride and Prejudice" er en bok jeg stadig vender tilbake til
Gjest Antarctica Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Farvel til våpnene, Heningway Du skal elske din neste, Erich Maria Remarque Tre kamerater, Erich Maria Remarque August, Landstrykere, Segelfoss by m.fl., Knut Hamsun Olav Audunssønn i Hestviken, Sigrid Undseth Beretninger om beskyttelse, Erik Fosnes Hansen
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #6 Skrevet 12. oktober 2016 Sagaen om isfolket. Bortsett fra det, den tredje tvilling. Sinnsykt bra bok av Ken Follet. Anonymous poster hash: 80a5e...f40
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #7 Skrevet 12. oktober 2016 Folket på Innhaug, Anbe Karin Elstad Anonymous poster hash: 3bd35...e5e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #8 Skrevet 12. oktober 2016 Folket på Innhaug, Anbe Karin Elstad Anonymous poster hash: 3bd35...e5e Anne Karin Elstad 😄 Anonymous poster hash: 3bd35...e5e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #9 Skrevet 12. oktober 2016 Tordengudens sønn av Arto Paasilinna (alt av han egentlig) Engelen på syvende trinn av Frank Mc Court Krigsseilerbøkene av Jon Michelet Lord of the rings Watership down Anonymous poster hash: 50281...95c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #10 Skrevet 12. oktober 2016 Kjærlighet i koleraens tid -Gabriel Garcia Marques Vanskelig spørsmål, forresten. Mykje handlar om tida ein leste bøkene i og minnene rundt. Anonymous poster hash: 8454c...708
Optatium Skrevet 12. oktober 2016 #11 Skrevet 12. oktober 2016 Shantaram av Gregory Roberts. Ingen over, ingen ved siden.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #12 Skrevet 12. oktober 2016 Shantaram! Fantastisk bok. Trilogien til Ken Follett med Vinter over verden er også på topp. En morgen i Jenin rørte meg veldig. Anonymous poster hash: fd585...444
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #13 Skrevet 12. oktober 2016 Garps bok, En bønn for Owen Meany og sist men ikke minst Siderhusreglene av John Irving kommer alltid høyt opp på min liste. Anonymous poster hash: ae63d...2f6
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #14 Skrevet 12. oktober 2016 Må si meg enig med Shantaram. En helt fantastisk bok! Anonymous poster hash: 46e57...851
MTF Skrevet 12. oktober 2016 #15 Skrevet 12. oktober 2016 Oj, nesten umulig å svare på for min del. har så mange bøker jeg sitter igjen med følelsen at "dette var verdens beste bok" når jeg var ferdig med den Daphne DeMauriers "Rebekka" er en av dem, og nok den første boken jeg leste hvor jeg fikk den opplevelsen. Jeg er veldig glad i krim, og en av de beste krimbøkene jeg må ha lest er Val MacDermids "Retterstedet". Tessa De Loos "Tvillingene" er også en bok jeg nok aldri kommer til å glemme.
Luksusdyret Skrevet 12. oktober 2016 #16 Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Farvel til våpnene, Heningway Du skal elske din neste, Erich Maria Remarque Tre kamerater, Erich Maria Remarque August, Landstrykere, Segelfoss by m.fl., Knut Hamsun Olav Audunssønn i Hestviken, Sigrid Undseth Beretninger om beskyttelse, Erik Fosnes Hansen ÅÅÅ jeg elsker Remarque! Har du lest boka "Intet nytt på vestfronten"? Er ikke sikker på om det er det riktige navnet på norsk, har lest det på et annet språk. For øvrig synes jeg George Orwells bøker er bra, er også fan av Robert Heinlein, mange av de østeuropeiske forfatterne og Halldor Laksness fra Island. Populærmusikk fra Vittula synes jeg også var en gripende fortelling, anbefales. Endret 12. oktober 2016 av MrsRiddick
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #17 Skrevet 12. oktober 2016 "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" Anonymous poster hash: 1d76d...f34
Mandala Skrevet 12. oktober 2016 #18 Skrevet 12. oktober 2016 Tror det må bli shantaram. Den var virkelig bra. Jeg har lest mange andre bra bøker også, men da har jeg nok generelt vært mer ukonsentrert og sitter igjen med inntrykket at de ikke var fullt like bra.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #19 Skrevet 12. oktober 2016 A handmaids tale Anonymous poster hash: 08780...a93
Papegøyeblomst Skrevet 12. oktober 2016 #20 Skrevet 12. oktober 2016 Trekkoppfuglen ( The wind-up bird`s chronicle ) av Haruki Murakami
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #21 Skrevet 12. oktober 2016 Akkurat nå står "Sapiens" høyt på listen. Virkelig en bok som får meg til å se på verdenshistorien med andre øyne. Anonymous poster hash: 8aba0...e85
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #22 Skrevet 12. oktober 2016 Ah... Helt umulig å velge! Camilla Collets Amtmannens døtre, Sigrid Undset, både Kristin-bøkene og Olav Audunssøn i Hestviken, Knut Hamsun - jeg lot meg fascinere av Markens Grøde. Noen av Johan Falkbergets bøker er også på listen, kanskje særlig de om Gunhild Bonde og presten Sigismund. Ja, jeg er glad i historiske bøker! Nyere - Anne Karin Elstad, både Folket på Innhaug og bøkene om Julie. Ellers masse god krim, både norsk og utenlandsk. Henning Mankells bøker er meget gode, engelsk krim er utrolig bra. Morsomme - En mann ved navn Ove var jo ubetalelig... Å, det er så mange, og nå har jeg ekstreme mengder uleste bøker, jeg har ikke rukket å lese noe særlig på flere år. En bok jeg nok aldri glemmer er Ikke uten min datter. Anonymous poster hash: c8f63...a87
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #23 Skrevet 12. oktober 2016 Tusen takk for alle gode tips😀 HI Anonymous poster hash: 0e5b6...7d9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2016 #24 Skrevet 12. oktober 2016 Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant! Herremin jeg lo så jeg hoppet i sofaen... Anonymous poster hash: 29f41...ae3
ma(G)ma med to små :) Skrevet 12. oktober 2016 #25 Skrevet 12. oktober 2016 Farvel til våpnene, Heningway Du skal elske din neste, Erich Maria Remarque Tre kamerater, Erich Maria Remarque August, Landstrykere, Segelfoss by m.fl., Knut Hamsun Olav Audunssønn i Hestviken, Sigrid Undseth Beretninger om beskyttelse, Erik Fosnes Hansen Ooh! Jeg skulle også inn for å skrive Beretninger om beskyttelse. Nydelig og sterk bok 😊 Andre bøker: Peer Gynt Et dukkehjem Kristin Lavransdatter Og ei som ikke er så kjent: Sangen om min mor, av en svensk andregenerasjonsinnvandrer. Rett og slett vakker 😍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå