Gå til innhold

Gleder meg sånn til jul!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og mest av alt til adventstiden med pynting,baking og innekos!! Flere som begynner å glede seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja :)

Anonymous poster hash: 1d47b...22f

Skrevet

Prøver å ikke tenke så mye på det enda. I fjor begynte jeg å glede meg i august, og gjorde meg ferdig med gavene i høstferien, og da ble ventetiden så altfor lang. Og når jula endelig kom så var jeg egentlig litt lei. :P

Anonymous poster hash: 16fea...b57
Skrevet

Burde kanskje lagt en post hvor en oppfordret alle å spare noen kroner, for hvert år er det alltid noen som lager tråder om at de ikke har til salt i grøten.

Anonymous poster hash: e870f...71e
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det skal renne masse vann i havet innen det blir jul igjen. Jul er ikke noe jeg ofrer en tanke i oktober, vi får se om jeg har hatt tid til å tenke litt på det om to måneder. Haster uansett ikke før. Dessuten; jul er det hvert år, så spesielt er det ikke.

Skrevet

Det skal renne masse vann i havet innen det blir jul igjen. Jul er ikke noe jeg ofrer en tanke i oktober, vi får se om jeg har hatt tid til å tenke litt på det om to måneder. Haster uansett ikke før. Dessuten; jul er det hvert år, så spesielt er det ikke.

Gaaaaah, hvem er du, Antinissen?

Skrevet

Gledar meg til jul kvart år, ca frå sommarferien er over. No er julemannane i butikken ❤❤❤

Skrevet

La meg gjette, du feirer heller Festivus?

Anonymous poster hash: 35465...03d

Skrevet

Jeg ser for meg innlegget ditt i desember hi... barna kjeder seg, de bare krangler, julen ble ikke som jeg håpet på.

Anonymous poster hash: c25c2...3df

Skrevet

Jeg ser for meg innlegget ditt i desember hi... barna kjeder seg, de bare krangler, julen ble ikke som jeg håpet på.

Anonymous poster hash: c25c2...3df

Er ikkje du ei solstråle..
Skrevet

Ja, jeg er en skikkelig juleperson og elsker julen og alt som følger med. Starter alltid tidlig med forberedelsene sånn at jeg får tid til å nyte førjulstiden skikkelig, at ikke alt blir bare stress. Skal ha mye fri i desember, så jeg skal kose meg sammen med barna. Er allerede godt i gang med pakkekalenderen til ungene ;)

Skrevet

Jeg også gleder meg massr til både julen og førjulstiden. Alle de koselige forberedelsene da, jeg baker mens jeg hører på julemusikk. Tar gradvis fram mer og mer pynt. Handler julegaver i julete omgivelser, ser forventningene bygger seg opp hos sønnen. Osv osv

😍

Anonymous poster hash: 04987...62b

Skrevet

Jeg tenker at du kanskje bør leve litt mer i nuet og glede deg med tid med barna dine nå i høstferien enn å glede seg til neste ferie.

Kanskje du har høye forventninger til feriene som barna dine ikke klarer å leve opp til? Ting ble ikke slik du så for deg og du derfor gleder deg til barna skal på skolen igjen så du slipper ha så mye tid med dem?

Jeg koser meg med høstdagene! Jula kommer etterhvert men jeg går ikke og gleder meg til den nå i oktober. Kanskje fordi vi ikke har fokus på alt det materielle? Joda vi har litt gaver, men ikke pakkekalender. Vi bruker jula som familietid med kjekke tradisjoner i forhold til å fokusere så mye på gaver/pakkekalender.

Nå fokuserer vi på høstferien og gleder oss over late dager, barn som finner roen, lillemann som har begynt å smile og prate lyder, gode frokoster, tid til å prate/lese/spille spill, og visst det kjekkeste prosjektet av alle: en svær pappeske som visst skal forvandles til noe kult i løpet av dagen!

Anonymous poster hash: c0958...2b1

Skrevet

Og mest av alt til adventstiden med pynting,baking og innekos!! Flere som begynner å glede seg?

En ting til, kan dere ikke bake og ha innekos i oktober? Må det være adventstid for å gjøre det? Tenkte bare siden dere kjedet dere slik i høstferien.

Pynting er jo noe spesielt med tradisjonsrik julepynt og juletre, men man kan jo pynte med lys, blomster, puter og pledd nå når høsten endelig er her!

Anonymous poster hash: c0958...2b1

Skrevet

Jeg lever i nuet hele tiden jeg, og vi gleder oss alle sammen over hverdag som høytid. Jeg er en nostalgiker som gleder meg over tradisjoner og feirer det som feires kan. Ungene gleder seg også til jul, og mest til adventstiden (også hverdagene). Her i huset har alle store og små pakkekalender og vi har dessuten en omvendt kalender der vi samler 24 ting vi donerer til fattighuset. ( nytt og brukt) I juleferien har vi alltid planer med venner og familie og lite tid til å kjede seg. Det må fortsatt være lov å si at hverdagen fungerer best , selv om man gleder seg til julen og alt som hører julen til? Vi koser oss nå i oktober også vi, med peiskos ,kveldsturer,baking osv...

Skrevet

Jeg liker ikke å pynte til jul, for det er mye jobb å ta det opp og ned. Så mye tid som kunne vært brukt på annet. 

Men i år har jeg en som er 3,5 år til jul så jeg MÅ vel pynte og alt det derre der..... Så ikke jeg er en dårlig forelder

Anonymous poster hash: 7bead...80f
Skrevet

Hvorfor er det så negativt å glede seg til jul??

Man kan jo fint glede sett til andre ting, som ferier (selv om det er samme sted til samme tid hvert år)

Jeg er helt enig med deg Hi. Jeg gleder meg såååååå til jul. Elsker å pynte med nisser, røde gardiner, røkelse, stearinlys og høre julemusikk. Barna elsker det også. De gleder seg allerede nå, og hr ved flere anledninger spurt meg hvor lenge det er til vi kan ta opp nissene 😍

Kos deg med gledingen du, og husk at for oss betyr nok julen det lille ekstra ❤

Skrevet

Man kan jo fint glede sett til andre ting, som ferier (selv om det er samme sted til samme tid hvert år)

Jeg er helt enig med deg Hi. Jeg gleder meg såååååå til jul. Elsker å pynte med nisser, røde gardiner, røkelse, stearinlys og høre julemusikk. Barna elsker det også. De gleder seg allerede nå, og hr ved flere anledninger spurt meg hvor lenge det er til vi kan ta opp nissene

Hva er det du feirer?

Skrevet

Hva er det du feirer?

Men er du mtp julen?

Vi feirer jul. Fra 1 desember til ut i januar. Vi feirer etter alle reglene i boken. Vi feirer med nisser, pepperkaker, musikk og gaver. Vi deler ut gaver til de som ikke har så mye.

Vi feirer med familie og venner.

Vi feirer jul og dens tradisjonelle gleder. Snakker til og med om at Jesus ble født 😉

Skrevet

Jeg er helt enig med deg Hi. Jeg gleder meg såååååå til jul. Elsker å pynte med nisser, røde gardiner, røkelse, stearinlys og høre julemusikk. Barna elsker det også. De gleder seg allerede nå, og hr ved flere anledninger spurt meg hvor lenge det er til vi kan ta opp nissene

Ja! Her betyr julen og alt som hører med uendelig mye. Vi har en haug av tradisjoner vi gjør i julehøytiden, også ting jeg har med meg fra barndommen. Vi henter juletre i skogen, henger ut nek, lager godis til småfuglene,skriver julekort osv osv... Alt ved julen gleder meg og også hele familien.
Skrevet

Ja, jeg er en skikkelig juleperson og elsker julen og alt som følger med. Starter alltid tidlig med forberedelsene sånn at jeg får tid til å nyte førjulstiden skikkelig, at ikke alt blir bare stress. Skal ha mye fri i desember, så jeg skal kose meg sammen med barna. Er allerede godt i gang med pakkekalenderen til ungene ;)

det er jeg og Holder også på med mannen sin kalender
Skrevet

"For oss som er hekta på jul".

Fin gruppe på Facebook 😁 Her starter jula med en Bursdag som er rundt 1 advent 😍

Anonymous poster hash: 5a359...fb0

Skrevet

Jeg gleder meg også til jul, men det er såpass lenge til at det ikke er noe jeg tenker noe særlig på enda. Det er mye koselig i førjulstiden også selv om det er mye jobb med rundkast, baking osv. Det deiligste er selve julen, fra lille julaften om kvelden til 13.dag jul omtrent. Den siste uka frem til 20.dag pleier hverdagen å komme snikende. Det er uansett mye annet å glede seg over før jula ringes inn.

Anonymous poster hash: 0212a...58c

Skrevet

Ja. Veldig!

Lå akkurat og pratet i senga med arvingen før leggetid om det i går.. alt vi gleder oss til❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...