Gå til innhold

Oj stor 3 åring😱

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 3 åring veier 18kg og er 102-103 cm lang. Er lang og slank

Anonymous poster hash: 5b3e3...78f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min åtteåring veier 20 kg fordelt på 120 cm. Hun er tynn, men ikke mager. Ser for meg at hun hadde vært godt i stand med samme vekt og 20 cm mindre.

Anonymous poster hash: 349c8...229

Skrevet

Min 5-åring veier 18 kg og er 105 cm høy, og er definitivt ikke syltynn for å si det sånn. Men, uansett, barn er da forskjellige akkurat som voksne. Jeg er liten (og var tynn før, i min ungdom, hehe), lavere enn snittet, andre voksne igjen er jo både høyere og tyngre enn snittet.

Gutten din bør jo følges med framover, men han er 3 år...sørg for nok aktivisering nå og i årene som kommer, så blir det nok bra!

Anonymous poster hash: 5686d...984

Barn er forskjellige, min 5 åring er ca 120 cm og veier 21 kilo. I mens 3 åringen er 100 og veier ca 26. Ingen av de er spesielt tykke, men har forskjellig krops fasong

Anonymous poster hash: e3433...cb4

Skrevet

Barn er forskjellige, min 5 åring er ca 120 cm og veier 21 kilo. I mens 3 åringen er 100 og veier ca 26. Ingen av de er spesielt tykke, men har forskjellig krops fasong

16 kilo skulle det stå ikke 26 🙈

Skrevet

Min 3 åring (ble 3 år i juni) veier 23,6 kg. Han er 110 cm høy. Han er kraftig bygd, men ikke tykk. Han er veldig sterk og har muskler rett og slett. Mage og rygg er stortsett bare muskler. Han er ekstremt aktivt, og spiser helt normalt. Dette hysteriet om at barn er tynne eller tykke, sene eller tidlig i utviklingen, har gått litt vel langt synes jeg. Barna er friske, ikke overvektige eller avmagret. Da er det ingen grunn til bekymring. Dette jevner seg ut!

Anonymous poster hash: deaf2...c98
Skrevet

Min treåring er nesten like tung og høy. Han er veldig muskuløs til å være et barn, han har nesten ikke fett. Hadde aldri begrenset matinntaket til et så lite barn, da hadde jeg heller gitt litt magrere mat.

Anonymous poster hash: 4c515...825

Skrevet

Min sønn er 2,5 år og veier 16 kg og er 98 cm. Han følges opp av helsesøster pga overvekt... Han ser helt normal ut, ingen valker eller kulemage. Vil tro ditt barn er ganske kraftig, HI.

Anonymous poster hash: d165d...c41
Skrevet

Ser det varierer meget mye med hvor høye og tunge barna er. Men ja både jeg og barnefar er solid bygd og sterke i kroppen. Gutten vår er som snytt ut av nesa av sin far. Mannen er 189cm og veide allerede på ungdomsskolen 105kg. Jeg har sett bilder og synes da han var slank.

Over til kritikeren om matinntak. Han spiser seg god og mett. Men jeg ser han er lik sin far og kaster i seg maten noen ganger. Kan da overspise og klager over vondt i magen etterpå. Får mat hver 3 time. Dvs 4 hovedmåltid og frukt ellers. Akkurat som sin søster og resten av familien. Noen dager er det en kamp å få i han mat faktisk. Er en meget aktiv gutt!

Han følger kurven sin- har alltid vært en stor gutt. Han skal vel bli like stor som pappa😊

HI

Anonymous poster hash: 0521c...22d

Skrevet

4 hovedmåltider og frukt innimellom var mye, synes jeg

Anonymous poster hash: 4c1f8...4ff

Skrevet

Har også en nå 8 åring som fint kan spise 8 nugattiskiver om han får lov, 7 vaffler, eller en diiiger skål smågodt, han stapper inn, husker han hylte mellom hver skje med grøt når han var liten, det gikk ikke fort nok:) Han har alltid vært glad i mat, spiser som en voksen. Han er en tungbygd gutt, full av muskler, veldig sterk. Han har bare alltid vært sånn, var en plugg som liten, men alltid sunn og aktiv, har vokst seg stor og slank men kraftig bygning og veldig muskuløs, ikke mye underhudsfett på den gutten. Er nå snart 150 cm, og ca 38 kilo. Når han var 3 år var han ca 108 cm og nærmere 20 kg. Jeg har aldri begrenset matinntaket, men passet på sunn og vanlig mat i hverdagen , og søtsaker kun på lørdag, bursdager og hos besteforeldre.

Anonymous poster hash: 64eac...89d
Skrevet

Høres mye ut. Min jente er like høy og veier 14.8 Kg (veide henne for noen dager siden).

Hun er slank, men ikke mager.

Anonymous poster hash: b550b...f2f

Ungen din er undervektig. Min veier 20 kg.

Anonymous poster hash: 95bea...e62

Skrevet

Ungen din er undervektig. Min veier 20 kg.

Anonymous poster hash: 95bea...e62

Nei da, hun er ikke undervektig.

Har vært liten og lett siden fødsel, og både far og jeg er små og lette. Hun følger sin kurve, og er godt innenfor normalområdet, men selvsagt det nederste sjiktet. Følger den nest nederste percentilen.

Anonymous poster hash: b550b...f2f

Skrevet

Min gutt ble akkurat 2 år. Han er 18 kilo og 98cm. Han følger helt sin egen kurve og både lege og helsesøster var strålende fornøyd.

Jeg tror du blir smågal av alle "velmenende" råd her inne. Kontakt heller helsestasjonen og snakk skikkelig ut med helsesøster.

Anonymous poster hash: 09abf...a52

Skrevet

Vår sønn på 3 år ( ble 3 i juni) er 106 cm og 18 kg. Lang, slank og utrolig sterk..

Søstra på 5,5 år er 120 cm og 18 kg. 

14 cm forskjell på de, men samme vekt. Men gutten har nok en del mer muskler enn søstra si.  Frøkna spiser som en hest, imens sønnen rører knapt maten sin. Alikevel så er det han som da veier mest iforhold til sin høyde. 

Helsesøster er fornøyd med begge to. Perfekt vekt iforhold til sin høyde. De har alltid fult sin egen kurve.. 

Anonymous poster hash: 001e9...7d1
Skrevet

Min snart 6-åring er 23 kg og 122 cm. Han var sikkert 21kg han også da han var 3... poenget mitt er at vekten kan flate ut. Min gutt har alltid vært glad i mat, men han spiser forholdsvis sunt og variert med mye grønnsaker. Han har aldri holdt for munnen så ikke maten skal falle ut da😄

Anonymous poster hash: ebdbd...87c

Skrevet

Min seks år gamle gutt er 121 cm og veier 20 kg. Synes det høres mye ut å være 21 cm lavere og like tung (faktisk 1 kg tyngre).

Anonymous poster hash: d7741...810

Skrevet

Veide 3 åringen vår her om dagen. Han er en stor gutt for alderen og har jo kjent at han er tung å løfte. Han er skikkelig bred over skuldrene og en robust gutt. Men 21 kg og 100 cm sjokkerte meg! Han spiser ikke spesielt mye heller her hjemme. Kun 1skive til brødmåltider og middag eks 1/2 potet, 1 fiskekake og grønnsaker. Han er veldig glad i melk da men begrenser dette til måltider. Kan da drikke 2 glass melk. Godteri får de på fredager. Han er veldig glad i mat så jeg bremser han litt men er ikke sikkert BHG gjør det. Anonymous poster hash: 0521c...22d

Det jevner seg ut vil jeg tro. Storesøster her var 20kg og 101cm da hun fylte tre år. Nå er hun Akkurat fyllt fem og veier enda 20kg, men er 117cm lang. Så de siste to årene har hun bare vokst i lengden.

Lillesøster er 3,5 år og 106cm, 18kg.

Anonymous poster hash: 101b5...443

Skrevet

En skive til brødmåltidene og én fiskekake med tilbehør til middag høres ut som lite mat for en så stor gutt. Kanskje du skulle se på melkemengden i stedet for å begrense maten? Hvis han drikker to glass melk til hvert brødmåltid, kan det fort bli over en liter for dagen.

Ellers kan jeg si at min meget matglade og lubne to-treåring har strukket seg og blitt en slank, men sterk 4,5-åring. Da han var to-tre justerte vi litt på hva vi serverte (type sjeldnere pasta og oftere brokkoli) og begrenset melkemengden, for da var han på vei til å bikke over i overvekt. Små grep som han ikke merket noe til, og han vokste seg inn i vekta si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...