Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Veide 3 åringen vår her om dagen. Han er en stor gutt for alderen og har jo kjent at han er tung å løfte. Han er skikkelig bred over skuldrene og en robust gutt. Men 21 kg og 100 cm sjokkerte meg! Han spiser ikke spesielt mye heller her hjemme. Kun 1skive til brødmåltider og middag eks 1/2 potet, 1 fiskekake og grønnsaker. Han er veldig glad i melk da men begrenser dette til måltider. Kan da drikke 2 glass melk. Godteri får de på fredager. Han er veldig glad i mat så jeg bremser han litt men er ikke sikkert BHG gjør det. Anonymous poster hash: 0521c...22d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Men er han tykk da? Jeg mener, er det fett eller er han bare stor? Jeg synes det er ille å skulle drive å begrense matinntaket på en 3(!)-åring... Anonymous poster hash: 854eb...f5a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 Altså han er meget kraftig bygd og har en liten mage. Jeg mener det ikke er feil å passe på matinntaket. Han har alltid vært meget glupsk. Får han og søsteren mat samtidig er han ferdig lenge før henne. Han er av typen som har trykket mat inni munnen og holdt hånden foran munnen så maten ikke skal ramle ut igjen. Ved feks vaffekaker (spiser dette mest til bestemoren) får jeg høre at han har spist 3 plater vafler og drukket 2 glass melk til. Bestemor passer gutten vår av og til. Enda kan han ha plass til mer mat enn kort tid etterpå. Anonymous poster hash: 0521c...22d
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Høres mye ut. Min jente er like høy og veier 14.8 Kg (veide henne for noen dager siden). Hun er slank, men ikke mager. Anonymous poster hash: b550b...f2f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 Altså han er meget kraftig bygd og har en liten mage. Jeg mener det ikke er feil å passe på matinntaket. Han har alltid vært meget glupsk. Får han og søsteren mat samtidig er han ferdig lenge før henne. Han er av typen som har trykket mat inni munnen og holdt hånden foran munnen så maten ikke skal ramle ut igjen. Ved feks vaffekaker (spiser dette mest til bestemoren) får jeg høre at han har spist 3 plater vafler og drukket 2 glass melk til. Bestemor passer gutten vår av og til. Enda kan han ha plass til mer mat enn kort tid etterpå. Anonymous poster hash: 0521c...22d Ok, da skjønner jeg hva du mener med å begrense Blir så lei meg når jeg hører om folk som slanker så små barn bare fordi de er kraftige, men kanskje gutten din er litt vel glad i mat. Har dessverre ikke noen gode råd, annet enn å se til at han får beveget seg nok og spiser sunt (noe det høres ut som han gjør). Anonymous poster hash: 854eb...f5a
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg synes ikke han høres tykk ut i allefall. Jenta mi på 4 1/2 år er ca 20 kg, litt over 100 cm og bruker 110/116 i klær. Stor og fin treåring Følger han fortsatt vektkurven da? Vet ikke om man kan følge den lengre over 3 år, men jeg kan godt sammenligne med min egen jente sin. Hun var 4 kg ved fødsel, og har alltid vært en stor baby. Og om jeg sammenligner med andre 4-åringer i bhg er hun helt normal. Anonymous poster hash: 1cd8c...040
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Du sier at han egentlig spiser lite (min helt normalvektige fireåring spiser gjerne 2 skiver til brødmåltidene og 1,5 potet + kjøtt/fisk til middag) for så å si at du begrenser matinntaket? Vil han spise mer enn den ene skiven? Om han sjelden får kjenne på metthetsfølelsen kan det forklare hvorfor han er så glupsk når han først slipper restriksjoner på mat. Det går an å øve på å spise sent og tygge godt uten å begrense mengde på normal og sunn mat. Anonymous poster hash: 8fc27...369
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 Oj. Det hørtes ut som en kraftkar ja. Min er 100 cm og veier 14,5 og han er absolutt ikke tynn. Anonymous poster hash: 81e75...520
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 Veide 3 åringen vår her om dagen. Han er en stor gutt for alderen og har jo kjent at han er tung å løfte. Han er skikkelig bred over skuldrene og en robust gutt. Men 21 kg og 100 cm sjokkerte meg! Han spiser ikke spesielt mye heller her hjemme. Kun 1skive til brødmåltider og middag eks 1/2 potet, 1 fiskekake og grønnsaker. Han er veldig glad i melk da men begrenser dette til måltider. Kan da drikke 2 glass melk. Godteri får de på fredager. Han er veldig glad i mat så jeg bremser han litt men er ikke sikkert BHG gjør det. Anonymous poster hash: 0521c...22d Jeg syntes det var lite mat til en 3 åring. Anonymous poster hash: b2547...c9f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 Veide 3 åringen vår her om dagen. Han er en stor gutt for alderen og har jo kjent at han er tung å løfte. Han er skikkelig bred over skuldrene og en robust gutt. Men 21 kg og 100 cm sjokkerte meg! Han spiser ikke spesielt mye heller her hjemme. Kun 1skive til brødmåltider og middag eks 1/2 potet, 1 fiskekake og grønnsaker. Han er veldig glad i melk da men begrenser dette til måltider. Kan da drikke 2 glass melk. Godteri får de på fredager. Han er veldig glad i mat så jeg bremser han litt men er ikke sikkert BHG gjør det. Anonymous poster hash: 0521c...22d Min 5-åring veier 18 kg og er 105 cm høy, og er definitivt ikke syltynn for å si det sånn. Men, uansett, barn er da forskjellige akkurat som voksne. Jeg er liten (og var tynn før, i min ungdom, hehe), lavere enn snittet, andre voksne igjen er jo både høyere og tyngre enn snittet. Gutten din bør jo følges med framover, men han er 3 år...sørg for nok aktivisering nå og i årene som kommer, så blir det nok bra! Anonymous poster hash: 5686d...984
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Han er som nabogutten vår. Han er 3,5 år, 106 cm og 21 kg. Ikke tykk, men solid. Han kunne drukket en liter melk hvis han ikke ble stoppet. Min på 3 er 104 og 17 kg. En tredje nabogutt er 4 år, 95 cm og 13 kg -han er tynn som en flis og bruker 98 der de to andre guttene bruker 110. Anonymous poster hash: d4641...6b6
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 Høres mye ut på de cm. Min er 5. 110 og 19 kg og han er ikke tynn men helt normal . Men såklart du kan ikke slanke en liten gutt og kanskje han strekker seg mer i høyden snart og det jevner seg ut? Anonymous poster hash: 08c4f...e97
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #13 Skrevet 9. oktober 2016 Han er som nabogutten vår. Han er 3,5 år, 106 cm og 21 kg. Ikke tykk, men solid. Han kunne drukket en liter melk hvis han ikke ble stoppet. Min på 3 er 104 og 17 kg. En tredje nabogutt er 4 år, 95 cm og 13 kg -han er tynn som en flis og bruker 98 der de to andre guttene bruker 110. Anonymous poster hash: d4641...6b6 Hvorfor vet du vekt og høyde på alle naboungene? Anonymous poster hash: 2de69...fd7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #14 Skrevet 9. oktober 2016 Oi, det var mye. Han har en KMI som indikerer fedme. Du sier han ikke spiser mye, men der han spiser er der veldig usunt da? Man får ikke en KMI som sier fedme ved å spise lite.. Anonymous poster hash: 1f206...ded
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #15 Skrevet 9. oktober 2016 Oi, det var mye. Han har en KMI som indikerer fedme. Du sier han ikke spiser mye, men der han spiser er der veldig usunt da? Man får ikke en KMI som sier fedme ved å spise lite.. Anonymous poster hash: 1f206...ded Der=det Anonymous poster hash: 1f206...ded
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #16 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg var 20 kg da jeg var 7,5 år og begynte på skolen. Normal høyde, normal vekt på meg. Anonymous poster hash: 1f9ed...091
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #17 Skrevet 9. oktober 2016 Sønnen min på 9 veier 24 kilo... han veide 21 når han begynte på skolen. 3 åringen min veier 15 kilo, og han er litt lubben med "stor" mage (sånn som står ut) men han er slank ellers... Anonymous poster hash: 83899...846
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #18 Skrevet 9. oktober 2016 Oi, 21 kilo var ganske drøyt. Min 3 åring veier 13 kilo... Anonymous poster hash: 4c1f8...4ff
Blomstogbier Skrevet 9. oktober 2016 #19 Skrevet 9. oktober 2016 Veide 3 åringen vår her om dagen. Han er en stor gutt for alderen og har jo kjent at han er tung å løfte. Han er skikkelig bred over skuldrene og en robust gutt. Men 21 kg og 100 cm sjokkerte meg! Han spiser ikke spesielt mye heller her hjemme. Kun 1skive til brødmåltider og middag eks 1/2 potet, 1 fiskekake og grønnsaker. Han er veldig glad i melk da men begrenser dette til måltider. Kan da drikke 2 glass melk. Godteri får de på fredager. Han er veldig glad i mat så jeg bremser han litt men er ikke sikkert BHG gjør det. Anonymous poster hash: 0521c...22d mIn 3-åring (JENTE) er over 100 cm og 18-19 kg. Så noen er store Dvs høye/lange
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #20 Skrevet 9. oktober 2016 Oi, 21 kilo var ganske drøyt. Min 3 åring veier 13 kilo... Anonymous poster hash: 4c1f8...4ff Men så er vel ikke det barnet over 100 cm heller? Anonymous poster hash: 1ab30...abd
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #21 Skrevet 9. oktober 2016 Sønnen min på 9 veier 24 kilo... han veide 21 når han begynte på skolen. 3 åringen min veier 15 kilo, og han er litt lubben med "stor" mage (sånn som står ut) men han er slank ellers... Anonymous poster hash: 83899...846 Høyden har noe å si, vet du.. Hvor lang er 3-åringen din? 92 cm? Anonymous poster hash: 1ab30...abd
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #22 Skrevet 9. oktober 2016 Oi, det var mye. Han har en KMI som indikerer fedme. Du sier han ikke spiser mye, men der han spiser er der veldig usunt da? Man får ikke en KMI som sier fedme ved å spise lite.. Anonymous poster hash: 1f206...ded Jeg kan ikke se for meg at et barn med den høyden/vekten er feit. Mitt barn veier 18-19 kg, er vel nærmere 110 cm og slank! Lang og tynn. Noen er også sterkere enn andre, i barnehagen er de overrasket over hvor sterk hun er Anonymous poster hash: 1ab30...abd
Macillah Skrevet 9. oktober 2016 #23 Skrevet 9. oktober 2016 Høres ikke ut som om han spiser for mye. Min på 2 år spiser 4 skiver til frokost og fortsetter sånn hele dagen. Han veier i følge helsesøster for lite og vi fikk beskjed på 2 års kontrollen om å gi han mer fett. Det kommer vi ikke til å gjøre, siden jeg tror ikke det har noe å si da både jeg og samboeren min har veldig god forbrenning. Vis du ser på bilder av deg selv og barnefaren fra dere var små, så kanskje en av dere var som han da? Så lenge dere er sunne og ikke overvektige nå, så er det jo ikke noe vits å gjøre noe med det. Mange barn har jo litt ekstra, som de kan vokse av seg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #24 Skrevet 9. oktober 2016 Høyden har noe å si, vet du.. Hvor lang er 3-åringen din? 92 cm? Anonymous poster hash: 1ab30...abd Nei, han er 99 cm... Anonymous poster hash: 83899...846
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #25 Skrevet 9. oktober 2016 Høres mye ut på de cm. Min er 5. 110 og 19 kg og han er ikke tynn men helt normal . Men såklart du kan ikke slanke en liten gutt og kanskje han strekker seg mer i høyden snart og det jevner seg ut? Anonymous poster hash: 08c4f...e97 Og min 5 åring er 124 cm og 28 kg. Bygd mer for arbeid enn fart. Sterk som en okse. Unger er forskjellige. Å være bevisst på mat er sunt for hele familien, men ikke fokuser kun på 3-åringen Anonymous poster hash: 5f23f...26c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå