Gå til innhold

Hvis du var 35 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sistemann når jeg var 31 men jeg ble 32 år det året. Hadde jeg ventet lengre hadde det blitt for stor aldersforskjell med de 2 eldste. Vi vurderte faktisk nr 4 også en liten stund. Både jeg og mannen er 35 år. Jeg er fornøyd med de 3 barna vi har, men mannen har lyst på nr 4. Men om jeg skulle få flere barn så er min magiske grense 37 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg var 28 bestemte jeg meg for at jeg skulle være ferdig med barn innen utgangen av året jeg fylte 30 år. Da jeg ble 30 utsatte jeg den til 31. Nå er jeg straks 32 og føler meg for gammel.

Anonymous poster hash: 09440...679

Skrevet

Jeg er 34, og tenker vi må starte å prøve i løpet av 2-3 år hvis vi skal ha en til. Bestemmer vi oss for en til, så tipper jeg det blir vanskeligere å bestemme seg for å slutte å prøve dersom det går lang tid...

Anonymous poster hash: 4ed89...7f9

Skrevet

Jeg syntes litt synd på dere som føler dere for gamle nor dere er 32-35! Jeg er 43 og føler meg ikke gammel i det heletatt.

Stor aldersforskjell er helt perfekt! Her er 16-åringen og 21-åringen superglade i lillesøster på 3. De forguder henne og hun dem. De er barnevakter med glede og søskensjalusi og tidsklemma aner vi ikke hva er.

Det er 6 år mellom de to eldste og de har aldri kranglet, er bestevenner og har de samme interesser. Jeg tror ikke det er alderen slikt kommer an på, men interessene. 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av å sette aldersgrenser for ditten og datten, hvorfor stresse? Jeg skjønner jo at man kan bli stresset om man ikke blir gravid med nr. 1 som 40-åring, men før det? Nei. 

Anonymous poster hash: e5a07...afc
Skrevet

At dere tør å vente så lenge. Det er ikke bare Downs man kan risikere. Det er mye annet som kan gå galt også. Håper at dere er lure å tar tidlig ultralyd, duotester osv.

Anonymous poster hash: 83cb5...aed

Sjansen for trisomi 21 øker, men sjansen for trisomi 18 og 13 øker ikke på samme måte.

Jeg er nå 37, og det er fortsatt under 1% sannsynlighet for at mitt foster har Down syndrom. Det er med andre ord ingen grunn til å krisemaksimere.

Noen studier hevder at med økende alder blir det tvert i mot mindre andre misdannelser. Det kan skyldes at vi lettere spontanaborterer fostre med avvik.

Anonymous poster hash: cb547...751

Skrevet

Jeg syntes litt synd på dere som føler dere for gamle nor dere er 32-35! Jeg er 43 og føler meg ikke gammel i det heletatt.

Stor aldersforskjell er helt perfekt! Her er 16-åringen og 21-åringen superglade i lillesøster på 3. De forguder henne og hun dem. De er barnevakter med glede og søskensjalusi og tidsklemma aner vi ikke hva er.

Det er 6 år mellom de to eldste og de har aldri kranglet, er bestevenner og har de samme interesser. Jeg tror ikke det er alderen slikt kommer an på, men interessene. 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av å sette aldersgrenser for ditten og datten, hvorfor stresse? Jeg skjønner jo at man kan bli stresset om man ikke blir gravid med nr. 1 som 40-åring, men før det? Nei. 

Anonymous poster hash: e5a07...afc

Vi har også stor aldersforskjell (21, 15 og 2) og det er bare fryd og gammen!

Folk lager så mange problemstillinger i hodene sine! Jeg har fått spørsmål om hvordan vi alle kan gå på kino?!?!?! Som om det er et problem!  :legrine: VI har også hørt at de aldri vil få et godt søskenforhold til hverandre, noe jeg vet er bullshit, siden jeg selv har 4 søstre og jeg har absolutt best forhold til hun som er 12 år yngre enn meg selv.

15-åringen og 21-åringen her har også et veldig tett forhold pga. like hobbyer. Selv om eldstemann har flyttet ut snakker de i telefon eller på playstation daglig. 

Minstemann sjarmerer alle, og tvinner de store rundt lillefingeren, og det at hun ikke kan leke med søsknene sine er bare tull, dere skulle sett togbanen og legoen som okkuperer stua for tiden. Hun har ikke bygd det alene, for å si det sånn! 

Skrevet

Er 35 år, ville ikke satt en tidsfrist på det. Men hadde selvfølgelig hatt i bakover at jeg ikke blir yngre med årene. Men jeg ville ikke få tre et barn til om jeg var usikker, bare fordi det kan vere for seint om noen år. Med andre ord. Jeg ville ventetid til jeg var sikker på at det var det jeg bille. Og viss det ble for seint så ble det for seint. (men nå har jeg mange barn allerede, kanskje man føler mer for å sette fristen om man eigentlig føler man mangler et barn. Isofall ville jeg droppe prevensjonsmiddel ihvertfall frå jeg var 36.)

Anonymous poster hash: 94c83...441

Skrevet

Jeg er 35...og vi skal prøve på nr 2 snart :)

Ville ikke tord å vente så mye lengre.

Anonymous poster hash: 6cac2...5e3

Skrevet

Jeg er 35 år, men spørsmålet er nesten umulig å svare på fordi jeg aldri ville hatt flere barn nå. Fikk det siste barnet som 28-åring og for meg er bare tanken på å få nytt barn nå helt absurd. Jeg føler meg alt for "gammel" til å begynnemed småbarn igjen nå, men vet jo at det slett ikke er slik, og føler meg jo ung ellers :) I ditt tilfelle, så kanskje 1-2 år, men ikke mer.

Anonymous poster hash: f16a5...43a
Skrevet

Jeg ble gravid som 35 åring. Tok 5 mnd.

Men mistet i uke 14.

Er gravid igjen nå, er 36 år. Tok 9 mnd.

Anonymous poster hash: 6023b...1a7

Skrevet

Fikk nummer to når jeg var 36, og nummer 3 når jeg var 39..

Du har fint tid til å få 2 stykker dersom du ønsker det.

Men over til spørsmålet ditt, dersom du mener det ikke er tiden for det nå kan du godt vente litt til, men husk at ettersom du blir eldre vil det å bli gravid (gjennomsnittlig) ta lenger tid så ikke gå ut i fra at det vil klaffe med en gang.

For meg personlig sa jeg at jeg ikke ville bli mamma igjen etter jeg fylte 40, det var min grense, men vet om fler som har fått barn etter det, og hva deres grense er opp til dere.

Anonymous poster hash: 83a70...478
Skrevet

Jeg syntes litt synd på dere som føler dere for gamle nor dere er 32-35! Jeg er 43 og føler meg ikke gammel i det heletatt. Stor aldersforskjell er helt perfekt! Her er 16-åringen og 21-åringen superglade i lillesøster på 3. De forguder henne og hun dem. De er barnevakter med glede og søskensjalusi og tidsklemma aner vi ikke hva er.Det er 6 år mellom de to eldste og de har aldri kranglet, er bestevenner og har de samme interesser. Jeg tror ikke det er alderen slikt kommer an på, men interessene.  Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av å sette aldersgrenser for ditten og datten, hvorfor stresse? Jeg skjønner jo at man kan bli stresset om man ikke blir gravid med nr. 1 som 40-åring, men før det? Nei.  Anonymous poster hash: e5a07...afc

Folk føler vel seg vel nødvendigvis ikke så gamle? Det er vel først fruktbarheten folk tenker på når det er snakk om alder og barn?, den begynner å dale hos mange kvinner når man begynner å bli opp i 30 årene.

http://www.babyverden.no/Prover/Helse/Fruktbarhet-og-alder/

Anonymous poster hash: 5f1b1...ad6

Skrevet

For meg føles det helt på tryne å få barn i 20-årene....nettopp fodi det er da det er "lov" å være crazy og sette seg selv som nr. 1. Hadde ikke jeg hatt den friheten og fått lov til å løpe i fra meg da, ville jeg sikkert vært en rastløs 35-åring nå :P

​Men slike ting er jo veldig individuelt!!!

​Venter nå mitt 4. barn som kommer etter at jeg har fylt 36 år. Første fikk jeg som 31-åring.

Lykke til med nestemann :babysmokk:  Er du lyste, kjør på - drit i alderen :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...