mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter #26 Skrevet 8. oktober 2016 Siden du vet de trenger rutiner, hvorfor holder du da ikke på rutinene også i feriene? Du vet hva som funker, men driter i å gjøre det? Ok, da har du bedt om det selv, da. Slutt å syt. Anonymous poster hash: 7f3f6...096 Mener selvsagt rutiner som skole, venner, aktiviteter og dagsrytme i hverdagen. Rutiner som måltider og leggetider kan jeg påvirke og det gjøres selvsagt
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #27 Skrevet 8. oktober 2016 Regner med det er barn i skolealder siden det er høstferie? Hvorfor er dere sammen 24/7 i ferien?! Er barna aldri ute å leker? Her er de 7, 10,13 og 15. Alle har gått ut ca 10 og er ute i timesvis, enten alene eller sammen med andre. Inne for mat og så ut igjen. På kvelden har de lest, ipad, tv på rommene sine eller vi har spilt et spill. Hvis de kjeder seg når de endelig har ferie så er de rett og slett bortskjemt med aktivisering. Anonymous poster hash: 69a4f...0ac
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #28 Skrevet 8. oktober 2016 Er virkelig alle naboer og skolekompiser på ferie hele uken? Gutta dine er jo så store at de kan finne på ting selv. Gi dem hammer, spiker og plank, send med dem penger så de kan gå til butikken og kjøpe lørdagsgodt, la dem rydde skuffer og rot på rommet så finner de vel noe småting de har glemt og kan leke med. Kjøp ny lego til dem og la de bruke timer på bygging og lek, send dem ut på pokemonjakt, les bøker, skriv brev til bestemor, ha filmkveld, la de planlegge og lage middag/boller/dessert, spill brettspill osv. Unger har godt av å kjede seg. De har godt av å ta del i huset og det som skal gjøres! Dersom de er avhengig av rutiner så må du holde disse. Lag en slags skoletid med friminutt og feks baking, snekring og gym (tur) som "fag". Jeg syns synd på barn som har foreldre som ikke kan glede seg over ferien og faktisk kan bruke tid på barna sine og ikke kun morgen og kveld. Anonymous poster hash: d77b0...b96
Yellow Brick Road Skrevet 8. oktober 2016 #29 Skrevet 8. oktober 2016 Det er jo det som er en av de deilige tingene med ferien, den gjør at det er godt å komme tilbake til hverdagen igjen. Vi er elsker ferie og koser oss masse også sammen både voksne og barn, men når hverdagen kommer, så er det godt å være tilbake til den også.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #30 Skrevet 8. oktober 2016 Hi er mammaen til en adhd gutt. Kan ikke sammenlignes med "vanlige" barn. Barn med en diagnose har godt av vanlige rutiner. Har selv et barn med mulig samme diagnose, så skjønner hi veldig godt. Er veldig koselig med fri og tid sammen, men kan fort bli litt hektisk. Dette kan og gjelde andre aktive barn uten diagnose. Anonymous poster hash: ac251...cda
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #31 Skrevet 8. oktober 2016 Haha, jeg ventet på det. Typisk damer på dib. Hvis ikke alle er enig så kommer det en diagnose i ettertid for å ro seg i land.. Anonymous poster hash: 69a4f...0ac
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #32 Skrevet 8. oktober 2016 Haha, jeg ventet på det. Typisk damer på dib. Hvis ikke alle er enig så kommer det en diagnose i ettertid for å ro seg i land.. Anonymous poster hash: 69a4f...0ac I ettertid? Det har stått i nicket hennes siden lenge før hun startet denne tråden... Anonymous poster hash: fd588...10e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #33 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg går ikke inn for å lese historikken til hver bruker her inne før jeg responderer. Hvis en kjenner diagnoser og historikk til brukerne her pr nick så er en LITT mye på dib kanskje...? 😂 Anonymous poster hash: 69a4f...0ac
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #34 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg går ikke inn for å lese historikken til hver bruker her inne før jeg responderer. Hvis en kjenner diagnoser og historikk til brukerne her pr nick så er en LITT mye på dib kanskje...? Anonymous poster hash: 69a4f...0ac Hvis du ikke skjønner at en bruker med nicket "mamma til adhd gutt" har en gutt med adhd, så sier nok det mest om deg... Anonymous poster hash: fd588...10e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #35 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg har ligget syk hele ferien og er fortsatt syk. Heldigvis har ikke 11 åringen klaget. Det vi har gjort sammen er å sett film, spilt kort i senga og spilt Nintendo sammen. Ser ikke frem til hverdagen for da er det jobb igjen og dette kommer nok til å dra ut. Anonymous poster hash: fcfa3...bb0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #36 Skrevet 8. oktober 2016 Hun har ikke fokusert på noen diagnose i sine innlegg her så da er vel ikke diagnosen problemet..? Anonymous poster hash: 69a4f...0ac
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #37 Skrevet 8. oktober 2016 Hun har ikke fokusert på noen diagnose i sine innlegg her så da er vel ikke diagnosen problemet..? Anonymous poster hash: 69a4f...0ac Nei men et barn får ikke en diagnose uten grunn. Anonymous poster hash: ac251...cda
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #38 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg går ikke inn for å lese historikken til hver bruker her inne før jeg responderer. Hvis en kjenner diagnoser og historikk til brukerne her pr nick så er en LITT mye på dib kanskje...? 😂 Anonymous poster hash: 69a4f...0ac Det er vel bare å se på nicket da😉 Anonymous poster hash: ac251...cda
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #39 Skrevet 8. oktober 2016 Haha, jeg ventet på det. Typisk damer på dib. Hvis ikke alle er enig så kommer det en diagnose i ettertid for å ro seg i land.. Anonymous poster hash: 69a4f...0ac Du er vel litt på bærtur da😄 Anonymous poster hash: ac251...cda
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter #40 Skrevet 8. oktober 2016 det er ikke slik at de ikke evner å leke på egenhånd , dagene blir bare litt lange da de ikke har mange å være sammen med i ferien. Igjen, vi holder på de rutinene vi kan og gjør det beste ut av ferien . For noen barn og voksne fungerer likevel hverdagen best, sånn er det for oss. Eldste har en slags uro når dagene avviker fra normalen og blir seg selv igjen når de vanlige dagene kommer😊
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter #41 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg har ligget syk hele ferien og er fortsatt syk. Heldigvis har ikke 11 åringen klaget. Det vi har gjort sammen er å sett film, spilt kort i senga og spilt Nintendo sammen. Ser ikke frem til hverdagen for da er det jobb igjen og dette kommer nok til å dra ut. Anonymous poster hash: fcfa3...bb0 Huff da! Ikke godt å være syk.. Ønsker deg god bedring ♥️
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter #42 Skrevet 8. oktober 2016 Hi er mammaen til en adhd gutt. Kan ikke sammenlignes med "vanlige" barn. Barn med en diagnose har godt av vanlige rutiner. Har selv et barn med mulig samme diagnose, så skjønner hi veldig godt. Er veldig koselig med fri og tid sammen, men kan fort bli litt hektisk. Dette kan og gjelde andre aktive barn uten diagnose. Anonymous poster hash: ac251...cda Tusen takk for forståelse ♥️
Gjest Antarctica Skrevet 8. oktober 2016 #43 Skrevet 8. oktober 2016 Hun har ikke fokusert på noen diagnose i sine innlegg her så da er vel ikke diagnosen problemet..? Anonymous poster hash: 69a4f...0ac Visse ting kan man regne ut helt selv...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #44 Skrevet 8. oktober 2016 Tar alle foreldre seg seriøst fri hver høst og vinterferie? ser slik ut her inne... Her jobber vi som normalt og har fullplass på SFO. Her er høstferie kun en langhelg, og andreklassingen er reist til bestemor. Fint for henne, for det gleda hun seg til. Hadde begge mine hjemme i 6 uker i sommer, det ble lange uker for de begge. 2,5 og 7 år gamle, dårlig å aktivisere seg selv.. Anonymous poster hash: afa4e...138
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter #45 Skrevet 9. oktober 2016 Her virker det som de fleste foreldre tar seg fri i høstferien ja, er ett SFO tilbud , men svært få bruker det
sug lut Skrevet 9. oktober 2016 #46 Skrevet 9. oktober 2016 Tar alle foreldre seg seriøst fri hver høst og vinterferie? ser slik ut her inne... Her jobber vi som normalt og har fullplass på SFO. Her er høstferie kun en langhelg, og andreklassingen er reist til bestemor. Fint for henne, for det gleda hun seg til. Hadde begge mine hjemme i 6 uker i sommer, det ble lange uker for de begge. 2,5 og 7 år gamle, dårlig å aktivisere seg selv.. Anonymous poster hash: afa4e...138 Er vel en eller to høst/vinterferier de siste parogtjue årene jeg ikke har kunnet ta fri. Men hvordan man klarer å få unger som kjeder seg i ferie kan jeg ikke fatte.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #47 Skrevet 9. oktober 2016 Tar alle foreldre seg seriøst fri hver høst og vinterferie? ser slik ut her inne... Her jobber vi som normalt og har fullplass på SFO. Her er høstferie kun en langhelg, og andreklassingen er reist til bestemor. Fint for henne, for det gleda hun seg til. Hadde begge mine hjemme i 6 uker i sommer, det ble lange uker for de begge. 2,5 og 7 år gamle, dårlig å aktivisere seg selv.. Anonymous poster hash: afa4e...138 Min 10-åring er ferdig med sfo, men jeg syns ikke hun er stor nok til å være alene hver dag i 8 timer, så dette er første gang jeg har tatt ferie i høstferien. Anonymous poster hash: 06221...f7c
nasse nøffen Skrevet 9. oktober 2016 #48 Skrevet 9. oktober 2016 Etter sommerferien gleder jeg meg til ferien er over, men høstferien er for kort for det. Jeg har jobbet som vanlig da, men deilig å ikke tenke på alle plikter sånn ellers. feks lekser treninger ossv
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #49 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg tror ferier oppleves veldig ulikt for folk. Her har vi akkurat startet ferie, men vet at når uka er over, så skulle jeg ønsket den varte i en uke til. Våre barn er 10, 8 og 1 år. Vi bor slik at hvis barna skal leke med andre må de kjøres. De har besøk og er på besøk, men har også dager hjemme alene. De er gode på å leke selv og aktivisere seg fordi de er vant til det. Min svigerinne gruer seg til ferier. De bor i et byggefelt. Alle er borte i ferien, så jentene hennes blir masete. De er vant til at det skjer noe eller at de har noen å leke med hele dagen. De klarer ikke "roe ned" på samme måte. Det er utrolig deilig å dra ut på skogstur og være borte i timesvis, og at dette er det eneste som "skjer" den dagen. Også er nok barn ulike også. Uansett hva de eksponeres for. Noen er bedre på å "kjede seg" enn andre. Anonymous poster hash: 8405b...e1e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter #50 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg tror ferier oppleves veldig ulikt for folk. Her har vi akkurat startet ferie, men vet at når uka er over, så skulle jeg ønsket den varte i en uke til. Våre barn er 10, 8 og 1 år. Vi bor slik at hvis barna skal leke med andre må de kjøres. De har besøk og er på besøk, men har også dager hjemme alene. De er gode på å leke selv og aktivisere seg fordi de er vant til det. Min svigerinne gruer seg til ferier. De bor i et byggefelt. Alle er borte i ferien, så jentene hennes blir masete. De er vant til at det skjer noe eller at de har noen å leke med hele dagen. De klarer ikke "roe ned" på samme måte. Det er utrolig deilig å dra ut på skogstur og være borte i timesvis, og at dette er det eneste som "skjer" den dagen. Også er nok barn ulike også. Uansett hva de eksponeres for. Noen er bedre på å "kjede seg" enn andre. Anonymous poster hash: 8405b...e1e Dette tror jeg du har veldig rett i. Ferie oppleves forskjellig kan det jo kort og godt oppsummeres med😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå