mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. oktober 2016 #1 Skrevet 7. oktober 2016 Nå er jeg sliten av unger som krangler og kjeder seg... ingen av vennene er hjemme i ferien og selv om de har fått både badeland og fjellturer kjeder de seg... dagene blir lange og nå ser vi virkelig frem til hverdagen... flere som føler på det samme?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #2 Skrevet 7. oktober 2016 Vi går utvi høstferie nå, og for første gang skal jeg ha fri i høstferien, så jeg gleder meg😊 Det skal sies at yngstemann her er 10 år😜 Anonymous poster hash: b70e8...92c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #3 Skrevet 7. oktober 2016 Nå starter ikke høstferien før i dag her vi bor, men jeg har bare en unge så ingen å krangle med her. Min eelsker feriene og vi koser oss sammen. Han har ikke evnen til å kjede seg. Anonymous poster hash: 79e2e...f58
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #4 Skrevet 7. oktober 2016 Vi går ut i ferie i dag og gleder oss til en uke med kos. Skal være hjemme og ha rolige dager. Mitt barn er 12 år og har aldri hørt han si at han kjeder seg. Anonymous poster hash: 821af...1d0
MJ<3 Skrevet 7. oktober 2016 #5 Skrevet 7. oktober 2016 Sendte lillemann til bestemor i ferien, kom tilbake i går og dro til pappaen sin i dag. Han har storkost seg og jeg har jobbet. Har ikke mulighet til både høst- vinter- jule- og påskeferie i tillegg til sommerferie, så her blir løsningen at han får kvalitetstid med besteforeldre. Sluttet på AKS i år, og det er i disse feriene det merkes. Hadde vi derimot skulle hatt høstferie nå, så hadde jeg heller ikke hatt råd til å dra på noe særlig ferie, ikke har vi hytte heller så det hadde vel blitt små utflukter hjemmefra. Det kan være koselig nok, men kanskje litt kjedelig i lengden både for store og små
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #6 Skrevet 7. oktober 2016 Og jeg synes det har vært fantastisk godt med ferie. Hverdagen her er ganske slitsom synes jeg! Anonymous poster hash: 48c65...f6c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #7 Skrevet 7. oktober 2016 Når man syns at en uke fri sammen med ungene er slitsomt tenker jeg at man må ta noen tak i hverdagen. Anonymous poster hash: 6876a...e6d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2016 Det er selvsagt hyggelig å være sammen med ungene, men merker de savner vennene sine og noen å leke med...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #9 Skrevet 7. oktober 2016 Når man syns at en uke fri sammen med ungene er slitsomt tenker jeg at man må ta noen tak i hverdagen. Anonymous poster hash: 6876a...e6d Veldig enig! Anonymous poster hash: d3c4b...107
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #10 Skrevet 7. oktober 2016 Når man syns at en uke fri sammen med ungene er slitsomt tenker jeg at man må ta noen tak i hverdagen. Anonymous poster hash: 6876a...e6d Kom gjerne med tips ang dette! Har to små barn og en helg er nok for meg, da er jeg utkjørt.. Anonymous poster hash: f335c...638
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #11 Skrevet 7. oktober 2016 Hvorfor gjør dere ikke hyggelige ting sammen? Det er tross alt bare en uke, er super koselig syns jeg. Endelig tid til å være litt mer sammen. Her får ikke ungene lov til å krangle noe særlig Anonymous poster hash: fb97a...d4e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #12 Skrevet 7. oktober 2016 Disse innleggene kommer etter hver ferie.. seriøst, EN uke med barna er for mye? Det er jo bare trist.. Anonymous poster hash: 7e9db...3e8
tante grusom master of law Skrevet 7. oktober 2016 #13 Skrevet 7. oktober 2016 Her har mannen og eldstemann hatt fri. Lillebror har vært i bhg og jeg har jobbet. Far og sønn har hatt etterlengtet kvalitetstid sammen. Jeg har slappet av og lillebror har hatt kortedager. Deilig!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #14 Skrevet 7. oktober 2016 Disse innleggene kommer etter hver ferie.. seriøst, EN uke med barna er for mye? Det er jo bare trist.. Anonymous poster hash: 7e9db...3e8 Og av samme bruker hver gang. Anonymous poster hash: 0e596...cec
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #15 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg synes ferie er helt tipp topp! Deilig for barna å slappe av hjemme Eller på turer Nå har mini selvsagt vært syk HELE uka, og det har så klart vært litt slitsomt med nattevåk og mye gråt og klenging hele dagen. Men jeg synes jo samtidig det har vært litt kos å ha hatt så mye tid med henne (1 år). I dag var mannen hjemme med henne så jeg kunne ta en hel dag i Oslo (som er et stykke bort) sammen med eldste. Vi koste oss masse masse! Skulle ønske vi kunne hatt en uke til, men gjerne alle sammen! Mannen måtte dessverre jobbe denne høstferien. Anonymous poster hash: 92ece...b4f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2016 #16 Skrevet 7. oktober 2016 Vi har ferie neste uke og jeg gleder meg. Ingen lekser og tre unger som må kjøres på alt mulig av aktiviteter. Ungene liker godt å ha fri og har heldigvis evnen til å underholde seg selv. Anonymous poster hash: 3c9a6...8a8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #17 Skrevet 7. oktober 2016 Det er som sagt veldig koselig med ferie sammen med barna... vi gjør ting hver eneste dag. Fjellturer , badeland osv... de savner likevel vennene sine og den vanlige hverdagen . De aller fleste barna er borte i ferien og man blir tro det eller ei sliten av unger som krangler fordi de kjeder seg.. dagene blir rett og slett lange for dem
Gjest Antarctica Skrevet 7. oktober 2016 #18 Skrevet 7. oktober 2016 Mange har behov for rammer og rutiner, og kanskje aller mest de barna som sliter med konsentrasjonen og roen. Det er ikke noe galt i å være glad i hverdager! Livet består tross alt mest av hverdager...
skinnfilla Skrevet 8. oktober 2016 #19 Skrevet 8. oktober 2016 Her har våre to kamphøner på 6 og 10 ,virkelig funnet hverandre! Vi har vært 4 dager på hytta , de valgte å dele rom(😱) , noe som før har vært krig på 2 min. De har pratet og koset seg, lekt,badet og spilt. Og det fortsatte da vi kom hjem igår! Da ryddet storesøster i klesskapet(?) til lillesøster og de satte seg ned med hobbyprosjekt etterpå. Jeg skjønner ingenting! Men ,Gud ,så nydelig å slippe mekling og hyling. Idag skal begge på overnatting hos bestemor 😁👍
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter #20 Skrevet 8. oktober 2016 De er veldig glad i rutiner , i hvertfall eldste og det er nok også derfor det går litt i stå i feriene. 😊
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #21 Skrevet 8. oktober 2016 Mine tre har kost seg maks. Etter en slitsom skolestart og prøvejag, så har de alle bare kost seg. Lest litt mer bøker og tegneserier, men også jakta på Pokemon. Spist frokost i ro og mak. Tegnet litt. Vært med venner. (Flesteparten er hjemme.) Besøkt besteforeldre. Det er godt å virkelig SE barna sine, hvordan de oppfører seg og er i hverdagen. ikke bare se dem noen timer før og etter skolen. Jeg elsker høstferien og kan huske så fantastisk jeg selv alltid syntes det var med denne ferien. Skjønner meg ikke på dem som ikke vil ha en slik ferie.. Anonymous poster hash: 4d8ce...f32
Tired mama Skrevet 8. oktober 2016 #22 Skrevet 8. oktober 2016 Det er lov å føle man blir slitne i ferier. Man går tross alt veldig ofte oppi hverandre 24 timer i døgnet. Jeg hadde en X jeg var sammen med 24 timer i døgnet. Jeg holdt ut en måned før jeg ble drittlei og holdt på å spy bare jeg så han. Og det er klart man blir lei når de i tillegg krangler. Vi sendte eldstemann avgårde til besteforeldrene denne uken. Og de to minst har vært i BHG og SFO mens mannen og jeg har jobbet. Og det har vært en heeeeeerlig uke! Leksefri og litt late morgener og null stress for å rekke skolen. 😉 Det er straks hverdag igjen nå, HI. Hold ut et par dager til. 😊
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #23 Skrevet 8. oktober 2016 Det er som sagt veldig koselig med ferie sammen med barna... vi gjør ting hver eneste dag. Fjellturer , badeland osv... de savner likevel vennene sine og den vanlige hverdagen . De aller fleste barna er borte i ferien og man blir tro det eller ei sliten av unger som krangler fordi de kjeder seg.. dagene blir rett og slett lange for dem Du må lære dem å bruke fantasien sin sikkert at de kan aktivere seg selv. Ungene dine er mer enn gamle nok til at du kan sende dem ut alene. La dem kjede seg noen timer uten at du blander deg hele tiden. Anonymous poster hash: c2937...9db
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter #24 Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Det er lov å føle man blir slitne i ferier. Man går tross alt veldig ofte oppi hverandre 24 timer i døgnet. Jeg hadde en X jeg var sammen med 24 timer i døgnet. Jeg holdt ut en måned før jeg ble drittlei og holdt på å spy bare jeg så han. Og det er klart man blir lei når de i tillegg krangler. Vi sendte eldstemann avgårde til besteforeldrene denne uken. Og de to minst har vært i BHG og SFO mens mannen og jeg har jobbet. Og det har vært en heeeeeerlig uke! Leksefri og litt late morgener og null stress for å rekke skolen. Det er straks hverdag igjen nå, HI. Hold ut et par dager til. Jess! Vi holder nok ut altså Selv om de klarer å leke selv, blir dagene lange for dem... de er vandt til full fart i nabolaget med lek fra morgen til kveld. Klart det blir kjedelig når ingen er hjemme... 😊 Endret 8. oktober 2016 av mamma til adhd gutt<3
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #25 Skrevet 8. oktober 2016 De er veldig glad i rutiner , i hvertfall eldste og det er nok også derfor det går litt i stå i feriene. Siden du vet de trenger rutiner, hvorfor holder du da ikke på rutinene også i feriene? Du vet hva som funker, men driter i å gjøre det? Ok, da har du bedt om det selv, da. Slutt å syt. Anonymous poster hash: 7f3f6...096
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå