Gå til innhold

Den Ottar gruppa. IGJEN.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da ikke fordi offeret er jente det skal ordnes opp i, men fordi det i det hele tatt finnes et offer. Siden hun tilfeldigvis er jente skal det ikke slås ned på fordi det sender et signal om at jenter er svake? Du er rar.

 

Anonymous poster hash: c8073...1c5

Nei, det er du som konstruerer noe jeg aldri skrev.

Du konstruerte:

1. det er viktig å hjelpe mobbeofre

2. med mindre offeret er jente, for da sender det et signal om at jenter trenger hjelp

 

Det jeg skrev var at hvis vi fremhever jenter som svakere, trenger hjelp mens gutter ikke trenger hjelp, etc. så vil det skape en patriarkalsk holdning om at jenter, senere kvinner, ikke kan, ikke er så gode som menn, ikke er så sterke, tøffe, som menn.

 

Når du må ty til personangrep tar jeg det som at du innser at du ikke har noen argumenter. Ikke at det bryr meg stort, har du ingen argumenter for å oppdra barnet ditt inn i en patriarkalsk kultur så får du vel la være å gjøre det, tenker jeg.

 

Anonymous poster hash: e60a3...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Nei, det er du som konstruerer noe jeg aldri skrev.

Du konstruerte:

1. det er viktig å hjelpe mobbeofre

2. med mindre offeret er jente, for da sender det et signal om at jenter trenger hjelp

 

Det jeg skrev var at hvis vi fremhever jenter som svakere, trenger hjelp mens gutter ikke trenger hjelp, etc. så vil det skape en patriarkalsk holdning om at jenter, senere kvinner, ikke kan, ikke er så gode som menn, ikke er så sterke, tøffe, som menn.

 

Når du må ty til personangrep tar jeg det som at du innser at du ikke har noen argumenter. Ikke at det bryr meg stort, har du ingen argumenter for å oppdra barnet ditt inn i en patriarkalsk kultur så får du vel la være å gjøre det, tenker jeg.

 

Anonymous poster hash: e60a3...8ba

Det er da ingen her som har påstått nr to så vidt jeg kan se. Den dro du rett opp av din egen hatt.

 

 

Anonymous poster hash: c8073...1c5

Skrevet

Det er da ingen her som har påstått nr to så vidt jeg kan se. Den dro du rett opp av din egen hatt.

 

 

Anonymous poster hash: c8073...1c5

Sorry. Litt travelt her. Formulerte meg klønete. Kun du (så vidt jeg kan se) har skrevet om å beskytte kun på grunnlag av offerets kjønn.

 

Anonymous poster hash: c8073...1c5

Skrevet

I denne gruppa blir alle lagt til. Min mann som er på fb en gang I skuddåret, ble lagt til av en kollega, han ante ikke at han var medlem en gang før jeg gjorde han oppmerksom på det. Mannen min sletta medlemskapet sitt på sekundet da han IKKE er interessert I å bli assosiert med den gjengen det.

Skrevet

Sorry. Litt travelt her. Formulerte meg klønete. Kun du (så vidt jeg kan se) har skrevet om å beskytte kun på grunnlag av offerets kjønn.

 

Anonymous poster hash: c8073...1c5

Du trenger briller.

 

Er det da ikke ok å ta tak i det fordi ofrene er jenter?

 

Anonymous poster hash: c8073...1c5

det er 0 toleranse for respektløshet mot jenter/damer/kvinner/barn/dyr i mitt hus, uansett om det kun er ved assosiasjon.

 

Anonymous poster hash: 2ee8b...0bc

 

 

Anonymous poster hash: e60a3...8ba

Skrevet

 

Du trenger briller.

 

 

 

Anonymous poster hash: e60a3...8ba

Ok. Tror det er litt misforståelser her. I sitatet ditt fra det jeg skrev sikter jeg til at det virker som ting ikke skal tas tak i fordi ofrene er jenter, og dermed blir fremstilt som svake. Det andre sitatet tror jeg du leser i vrangvilje. At vedkommende ikke tillater hets mot kvinner betyr ikke at hun godtar at gutter/menn mobbes. For min egen del (og de fleste andre oppegående, vil jeg tro) kan jeg forsikre om at jeg ville blitt akkurat like fly forbanna om noen truet med å voldta en av sønnene mine som dersom de rettet den samme trusselen mot min datter. Problemet ditt er etter min mening oppkonstruert og et foster av din egen fantasi og av at du tillegger andre meninger.

 

Anonymous poster hash: c8073...1c5

Skrevet

Problemet ditt er etter min mening oppkonstruert og et foster av din egen fantasi og av at du tillegger andre meninger.

 

Anonymous poster hash: c8073...1c5

Nei. Men på seg selv kjenner en andre (bedre kjent som projisering).

 

Anonymous poster hash: e60a3...8ba

Skrevet

 

Fikk litt lyst å melde meg inn jeg også, for å se hva alle snakker om 

 

Anonymous poster hash: 3641e...298

 

 

Nettopp. Det er ikke det minste rart at mange melder seg inn der nå, av ren nysgjerrighet for å se hva det virkelig er for noe.  Det som har kommet fram er totalt uspiselig, og eierne / moderatorene i gruppa har gjort en altfor dårlig jobb og burde i alle fall midlertidig stengt gruppa og fått utestengt de som har deltatt i dette som har kommet fram og slettet alt som er upassende. Eventuelt startet et ny gruppe og invitert med seg kun de som kan oppføre seg.  Og så slettet og utvist med hard hånd for fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...