Gå til innhold

Hadde du chippet barn og demente om det var mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde jeg ikke nok med.

Anonymous poster hash: f0798...936

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*nølt med*

Anonymous poster hash: f0798...936

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 17cf3...3e1
Skrevet

Demente ja! Barn, litt merkelig...

Skrevet

Ja, skulle gjerne ha GPS-merka unga.

Anonymous poster hash: a2291...d6a

Skrevet

ikkje chippa, som i å putte brikke under huda slik ein gjer med hundar og kattar.  Men eg er for gps sporing av demente, og trur det kan gje dei tryggare og friare kvardag.  Er ikkje sjelden politiet er på leit etter spreke demente. 

Ungane passar eg på, heilt til dei passar på seg sjølv.

Skrevet

Fristende, men nei.

Skrevet

Selvfølgelig ikke

Anonymous poster hash: caf9c...5a8

Skrevet

Ikke chippet, men ja til GPS på demente. Det var fryktelig, både for oss pårørende og ikke minst min farfar selv, de gangene han ble borte fra sykehjemmet.

Skrevet

Hadde uten tvil gjort det med eldste barnet mitt ja. Han er psykisk utviklingshemmet og autist, og kan fort bli med hvem som helst i en alder av 9 år. Nå vil vi mest sannsynlig aldri slippe ham av syne, men en dag kan han stikke av. Ikke er han i stand til å gjøre seg forstått hvem han er heller, hvor han bor osv. Hadde jeg selv vært dement skulle jeg ønske at jeg hadde gps på meg, for min egen sikkerhet og at jeg forhåpentligvis hadde fått en friere liv. Farmor sa alltid det på slutten når hun ble tvunget til å være på rommet sitt for det ikke var nok personale til at hun kunne gå ut i parken f.eks. Hun hadde gladelig hatt på seg en gps sporing.

Men jeg ser helt klart utfordringen ved å gjøre det lovlig, og hvordan slik overvåking skal kunne håndteres på rett vis og med hensyn til vedkommende.

Skrevet

Absolutt ikke barna. Synes det er å gå for langt. Demente kan gjerne bære GPS, men chipping er jeg skeptisk til.

Skrevet

På min arbeidsplass brukes GPS som verktøy for å vite hvor pasienter med demens er.

Ungene har iphone. Lett å finne dem 👍

Anonymous poster hash: 1adf8...49d

Skrevet

Nei!

Men jeg ser fordelen med å ha en eller annen form for gps på demente.

Skrevet

NEI!

Det er i mine øyne et brudd på menneskerettigheter.

Men skal innrømme at jeg kjøpte en GPS tracker pappa har i lomma. Han har hjerneskade og fryktelig dårlig stedsans, han faller ofte og går masse tur.

Etter jeg fant han lang utenfor stier i skogen etter to nervepirrende timer med leting (takk Gud for hunden min som klarte å spore han) ble det GPS på han.

Anonymous poster hash: 90bf6...b1f

Skrevet

Demente,- ja. Er også en del i starten av Alzheimer/aldersdemens som finner en slik sporing betryggende. Det i seg selg gjør at de føler de holder seg friske lenger. De tør gå seg turer og holde seg i form, både hode og kropp, uten å være redd for å komme bort. Bare det å gå til nærbutikken å handle er en risikosport om man har påvist demens  i en eller annen form. DA er man veldig "fanget" om man går og er redd for å gjøre dagligdagse ting i frykt for å ikke komme seg hjem/bli funnet.

Barn,- i noen tilfeller,-kanskje,- som på ferier???,- særlig om man har barn som har for vane å løpe unna. Heller GPS/Midlertidig chip enn bånd på de. Barna trenger ikke vite det, så det kan være en læringsprosess for de om de "kommer bort", også vet foreldre t de kan finne de uansett, men ikke barnet. Endra verre med barn som stoler blindt på alle fremmede de møter...Der ser jeg i alle fall nytte om man skal tørre dra lenger med de enn til nabolaget.

Men å bruke det som hvilepute for å finne barna når man "Må"  eller vil...Nei................

Anonymous poster hash: 34e87...fdb
Skrevet

Jeg får panikk ved tanken på et fremmedlegeme under huden selv, så JEG ville ikke chippet noen. Men hvis noen selv ønsket å bli chippet så ser jeg ikke problemet. Men jeg tenker det må være bedre med en gps dings utenpå kroppen.

Anonymous poster hash: ea95f...9f8
Skrevet

På min arbeidsplass brukes GPS som verktøy for å vite hvor pasienter med demens er.

Ungene har iphone. Lett å finne dem 👍

Anonymous poster hash: 1adf8...49d

Ringer du dem eller er det sporing på iphone?

Anonymous poster hash: 93dc2...940

Skrevet

Ikke chippet nei.

Men GPS på demente og psykisk utviklingshemmede ser jeg ikke noe problem med

Anonymous poster hash: 6f1f5...cfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...