Gå til innhold

For eller imot proffboksing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, imponerende med Cecilia Brækhus. Jeg må innrømme at jeg så litt på kampen i går. Jeg synes også CB virker som ei ålreit og sympatisk dame.

Men... klarer allikevel ikke la være å sitte her med litt bismak i munnen. Hvordan kan man tillate en idrett som er så farlig - rent medisinsk? Boksere har flere hundre ganger større sjangse for å utvikle demens. De får arr på hjernen. Pluss mye annet som jeg ikke husker i farta (bare å Google - null problem å finne medisinsk forskning på dette).

Så, hva mener dere?

Anonymous poster hash: 340b6...8e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullstendig i mot.

Primitivt, motbydelig og for enkle sjeler.

Anonymous poster hash: e41c0...042

Skrevet

Mot!

Anonymous poster hash: 4279b...adf

Skrevet

Hvorfor skal jeg stoppe noen fra å bli slått i hodet når det er det de ønsker? Proff eller ikke er bare tøv. De blir slått uansett.

Skrevet

Enig med deg, Hi!

Anonymous poster hash: c8338...40f
Skrevet

MOT!

Jeg fatter ikke hensikten med å ha en idrettskonkurranse hvor det gjelder å mose motstanderen! Og helst skal du treffe hodet.....

Boksing gir skader - store skader!

Anonymous poster hash: 69bce...927

Skrevet

Det er ikke sport. Det er idioti.

Anonymous poster hash: 00c3f...79f

Skrevet

Imot. Dessuten tror jeg mange av kampene som er fikset.

Anonymous poster hash: 799fa...b5d

Skrevet

Eg ser ikkje på toskeskapen, og synes det er tullete å gjere det lovleg å skade kvarandre på den måten.

Skrevet

For. Jeg mener at dersom voksne mennesker vil utsette seg for risikoen ved en slik sport så er det helt ok.

Skrevet

Imot!!!!

Anonymous poster hash: 8462b...725

Skrevet

Jeg mener det bør være lovlig å sloss med livet som innsats hvis begge parter virkelig ønsker det, men bare om de har en forsikring som dekker alle utgifter ved eventuelle skader. Jeg mener også det bør være forbudt å tjene penger på profboksing.

Anonymous poster hash: b2a5c...53e

Skrevet

Imot!!

Anonymous poster hash: d9ef3...eb5
Skrevet

Neandertalersport... 

Anonymous poster hash: fd465...506
Skrevet

Fullstendig for!

De har selv valgt det, så da ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: 75c5d...4a2

Skrevet

Imot. Synes det er merkelig med en sport som går ut på å skade hverandre. Og med så mye penger involvert så tar man gjerne andre valg enn man ellers ville gjort med tanke på helsen. 

Anonymous poster hash: 72c4b...85f
Skrevet

Mot!

Anonymous poster hash: a531f...1eb

Skrevet

Til dere som mener det er greit om man samtykker: Hvis to menn hadde møttes på gaten og den ene hadde gitt den andre tillatelse til å slå seg halvt i hel - mener dere da at voldsutøveren skal bli unngå straff? Om du var mor til mannen som ble slått, hadde du synes det var ok at ingen ble straffet? Og for å trekke det enda lengre: hva da med assistert selvmord? Her har man jo også fått tillatelse?   

Skrevet

For! Jeg har bokset i mange år selv, en fantastisk sport som jeg elsker

Anonymous poster hash: ca4c4...241

Skrevet

Til dere som mener det er greit om man samtykker: Hvis to menn hadde møttes på gaten og den ene hadde gitt den andre tillatelse til å slå seg halvt i hel - mener dere da at voldsutøveren skal bli unngå straff? Om du var mor til mannen som ble slått, hadde du synes det var ok at ingen ble straffet? Og for å trekke det enda lengre: hva da med assistert selvmord? Her har man jo også fått tillatelse?

Ja, jeg mener assistert selvmord bør være lovlig. Det bør sikres veldig godt at det virkelig er vedkommendes ønske og ingen bør være pålagt å gjennomføre det, men jeg mener det bør være lovlig.

Anonymous poster hash: b2a5c...53e

Skrevet

Skal vi se, om jeg liker å se på mennesker (med multimillionlønninger) som dæljer løs på hodene til hverandre, før jeg sekunder senere svitsjes over til bilder av babyer som dør av sult og/eller skader påført av kjemiske våpen?

Jeg må tenke litt mer på dette.

Eller ikke.

Anonymous poster hash: ce5d5...afe
Skrevet

Mot.

Grusom sport med null underholdningsverdi. Blir uvel av å se på folk som dæljer løs på hverandre.. og bare se på hun svenske bokseren, overlevde jo, men sliter med senskader.

Sier seg selv at det ikke er bra med en sport der man bevisst går inn for å slå motstanderen så hardt som mulig i hode.. Rett og slett forferdelig.

Anonymous poster hash: fd2f5...3c7

Skrevet

For

Ser ikke hvorfor det skal være ulovlig med proffboksing når det er lov med kickboksing, og egentlig alle andre kampsporter.

Anonymous poster hash: 0445a...565

Skrevet

Så absolutt MOT! En motbydelig såkalt "sport". Syns også det var ganske så motbydelig hvordan statsministeren vår stod og hauset opp under dette og stod som et fjols og poserte med beltene. Cecilia virker som en knakende kjekk dame, men sporten hennes har jeg ingenting til overs for. Greit nok det er skader i andre (stort sett alle) idretter, men her er jo selve meningen og hensikten med sporten å skade, og på et helt annet nivå enn med andre kampsporter, der det stort sett er om å ghøre å utføre visse slag og spark mot poeng, ikke å knocke ut motstanderen så hun eller han svimer av eller ikke klarer å reise seg.

Anonymous poster hash: 6c047...0eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...