Gå til innhold

Kosthold, hva gjør jeg feil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke dere som sier HI spiser mye mat. 4 måltider er da helt normalt. Tror dette er veldig gjennomsnittlig norsk kosthold.

Til HI: som en over her sier, prøv å kutt ut druene med noe annet, knaskegulrøtter kanskje? Om det blir mye brød kan det også gjøre magen oppblåst. Havregrøt, knekkebrød og omelett er eksempler på ting du kan erstatte med. Jeg blir ofte mindre oppblåst av knekkebrød enn brødskiver.

Anonymous poster hash: bb83b...24d

Det er ikke antall måltider men mengden mat.

Anonymous poster hash: 8485e...75f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet også med ballongmage før da jeg spiste kornprodukter, men etter at jeg sluttet med kornprodukter forsvant plagene fort.

Korn inneholder næringsblokkere som gjør at kroppen ikke klarer å nyttiggjøre seg næringa i korn, dessuten er det tungfordøyelig og av den grunn er det best å bløtlegge korn i 8-12 timer eller lage surdeigsbrød for at næringa skal bli mest mulig tilgjengelig og for at kornet blir lettere å fordøye.

Kan også være du reagerer på mat med høy fodmap, altså tungt fordøyelige karbohydrater

Det beste er å kutte ut en og en matvare i gangen for å finne ut hva du reagerer på

Anonymous poster hash: 17daa...c56

Skrevet

For meg ser det ut som mye salt og kjøtt og lite grønnsaker og andre kilder til fiber. Listen din er ikke så presis, men blir det mange dager med kjøttdeig til lunsj eller middag i tillegg til chips og popcorn i helgen, er det ikke så rart om du binder vann og får treg mage. Jeg ville prøvd å spise flere fiske- og vegetarmiddager og sørget for gode doser grønsaker daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...