Gå til innhold

Finne igjen motivasjonen til slanking....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nok ikke du regner riktig på kaloriene dine.

Da hadde du ikke økt i vekt på 1200 kalorier og med den vekten du har.

Anonymous poster hash: 36378...6ce

Jeg har vært hos fastlegen. Skrev liste i to uker over inntaket.

Hi

Anonymous poster hash: ddfbf...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ikke klare dette HI. Sorry, men du vil ikke nok rett og slett. Du kan jo ikke leve på 500 kcal daglig! Det er jo galskap! Klart kroppen din forbrenner mer enn det, selv om du er inaktiv. Tror beste rådet er å oppsøke lege. For du mener ikke seriøst at du levde på kun 500 kcal hver dag et halvt år?

Anonymous poster hash: 64395...517

Jeg spiste ikke over 500 kcal, nei. Fastlegen sa det var det kroppen min trengte med minimal aktivitet.

Hi

Skrevet

Hvorfor er det bedre å spise det samme, men sulte deg enn å bytte ut noen matvarer, spise deg mat og gå ned i vekt. Jeg skjønner ikke hvorfor du tviholder på kaloritelling når det ikke fungerer.

Det er ikke sånn at du må lage egen mat når man går på lavkarbo.

Anonymous poster hash: 360e5...47d

Bare ikke spise pasta, ris, poteter og brød?

Skrevet

Bare ikke spise pasta, ris, poteter og brød?

Ja. Men det er åpenbart at du ikke vil det nok

Skrevet

Ja. Men det er åpenbart at du ikke vil det nok

Jeg kan lite om lavkarbo. Derfor spurte jeg deg om det går ut på å unnlate det fra kosten.

Skrevet

Jeg kan lite om lavkarbo. Derfor spurte jeg deg om det går ut på å unnlate det fra kosten.

Hvor strengt man gjør det kommer an på hvilken lavkarboretning man velger, Men man velger stort sett vekk det meste av poteter, ris, pasta og vanlig brød, fordi det inneholder mye karbohydrater. Man kutter og helt ut sukker.

Jeg har prøvd å slanke meg med kaloritelling, det funket dårlig for meg. På streng lavkarbo har jeg snart gått ned 20 kilo.

Skrevet

Jeg spiste ikke over 500 kcal, nei. Fastlegen sa det var det kroppen min trengte med minimal aktivitet.

Hi

Da er jeg redd at fastlegen din ikke har greie på dette...

Anonymous poster hash: fd1a4...f03

Skrevet

Hvor strengt man gjør det kommer an på hvilken lavkarboretning man velger, Men man velger stort sett vekk det meste av poteter, ris, pasta og vanlig brød, fordi det inneholder mye karbohydrater. Man kutter og helt ut sukker.

Jeg har prøvd å slanke meg med kaloritelling, det funket dårlig for meg. På streng lavkarbo har jeg snart gått ned 20 kilo.

Hva spiser du absolutt ikke?

Kan du spise frukt? Grønnsaker?

Hva er en typisk frokost for deg?

Spiser du vanlige middager, men da ikke tilbehør med karbo?

Hi

Skrevet

Da er jeg redd at fastlegen din ikke har greie på dette...

Anonymous poster hash: fd1a4...f03

Hva kan være galt da?

Skrevet

Hva spiser du absolutt ikke?

Kan du spise frukt? Grønnsaker?

Hva er en typisk frokost for deg?

Spiser du vanlige middager, men da ikke tilbehør med karbo?

Hi

Jeg går på ketolyse, som er streng lavkarbo - max 15 g karbohydrater pr dag. Dette skal man kun gå på hvis man er veldig overvektig, og bør helst ikke gå på det mer enn 6 måneder om gangen. Ikke alle lavkarboretninger er så streng som dette.

Jeg spiser ikke :

- poteter

- frukt

- søtpoteter

- gulrøtter

- vanlig brød og knekkebrød

- kaker

- brus, saft, godteri og chips

- pasta

- ris

Kanskje mer som jeg ikke kommer på akkurat nå.

Jeg spiser ikke frukt, utenom avocado (som kanskje er en grønnsak?). Spiser noe bær. Spiser så mye grønnsaker jeg kan så lenge jeg holder meg under 15 g karbohydrater om dagen. Derfor spiser jeg ikke gulrøtter, fordi den har mye karbohydrater. Det går mye i agurk, salat, squash, aubergine, blomkål og brokkoli og litt løk i forskjellige varianter.

Vanlig frokost for meg er :

- lavkarbo knekkebrød eller lavkarbobrød med skinke og ost,fiskepålegg, leverpostei eller smøreost

- eggerøre med kokt skinke, fiskepålegg eller spekeskinke til

- kokt egg og reker i majones

- omelett

- salat

- reker og avocado

Uansett hvilken frokost jeg har, så har jeg alltid endel grønnsaker til. Har alltid agurk, paprika og squash til. Evt bær hvis jeg har det.

Jeg lager alle middager fra bunnen, spiser vanlig middag så lenge de ikke inneholder pasta, ris eller potet. Så lasagne, ferdig gryterett osv utgår. Det er kun kjøtt og fisk som er fri/tilnærmet fri for karbohydrater, så ingen tilbehør er uten karbo. Så hvis jeg spiser matvarer med mye karbo, så kan jeg ikke spise så mye av det.

Jeg kommer nok aldri til å gå tilbake til mitt gamle kosthold. Men regner med at jeg kommer til å gå over på moderat lavkarbo når jeg nærmer meg målvekten.

Her er endel informasjon

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Skrevet

Jeg er veldig dårlig til beins, så trening utgår. Jeg sleper meg rundt med ungene så jeg får jo mye frisk luft.

Da jeg gikk ned før sommeren så lå jeg på ca 500 kcal daglig. Det er lite, men kunne ikke ha mer hvis jeg skulle ha nedgang.

Hi

Da må du trene mer...

Anonymous poster hash: 15993...06c

Skrevet

Jeg går på ketolyse, som er streng lavkarbo - max 15 g karbohydrater pr dag. Dette skal man kun gå på hvis man er veldig overvektig, og bør helst ikke gå på det mer enn 6 måneder om gangen. Ikke alle lavkarboretninger er så streng som dette.

Jeg spiser ikke :

- poteter

- frukt

- søtpoteter

- gulrøtter

- vanlig brød og knekkebrød

- kaker

- brus, saft, godteri og chips

- pasta

- ris

Kanskje mer som jeg ikke kommer på akkurat nå.

Jeg spiser ikke frukt, utenom avocado (som kanskje er en grønnsak?). Spiser noe bær. Spiser så mye grønnsaker jeg kan så lenge jeg holder meg under 15 g karbohydrater om dagen. Derfor spiser jeg ikke gulrøtter, fordi den har mye karbohydrater. Det går mye i agurk, salat, squash, aubergine, blomkål og brokkoli og litt løk i forskjellige varianter.

Vanlig frokost for meg er :

- lavkarbo knekkebrød eller lavkarbobrød med skinke og ost,fiskepålegg, leverpostei eller smøreost

- eggerøre med kokt skinke, fiskepålegg eller spekeskinke til

- kokt egg og reker i majones

- omelett

- salat

- reker og avocado

Uansett hvilken frokost jeg har, så har jeg alltid endel grønnsaker til. Har alltid agurk, paprika og squash til. Evt bær hvis jeg har det.

Jeg lager alle middager fra bunnen, spiser vanlig middag så lenge de ikke inneholder pasta, ris eller potet. Så lasagne, ferdig gryterett osv utgår. Det er kun kjøtt og fisk som er fri/tilnærmet fri for karbohydrater, så ingen tilbehør er uten karbo. Så hvis jeg spiser matvarer med mye karbo, så kan jeg ikke spise så mye av det.

Jeg kommer nok aldri til å gå tilbake til mitt gamle kosthold. Men regner med at jeg kommer til å gå over på moderat lavkarbo når jeg nærmer meg målvekten.

Her er endel informasjon

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Takk for langt svar. Hvor kjøper du lavkarbo brød og knekkebrød?

Skrevet

Takk for langt svar. Hvor kjøper du lavkarbo brød og knekkebrød?

Lavkarbo brød kjøper jeg på lokalbakeriet her, eller jeg lager selv. Knekkebrød kjøper jeg på coop prix eller bunnpris.

Hvis du prøver dette, så må du sette deg godt inn i det først, hvis ikke så går du fort opp i vekt i stedet for. Det gjorde jeg.

Skrevet

Husk nå bare på at lavkarbo ikke er en slankekur. Du må faktisk leve tilnærmet slik resten av livet. Vil du faktisk klare å gjennomføre det HI?

Skrevet

Dersom en lege råder deg til 500 kcal PR dag over lenger tid må den lisensen vere kjøpt på eBay.. Ikkje litt bra for helsa. At du ikkje kan trene, men må slepe deg rundt er antagelig fordi du ikkje får i deg nok mat.

Skrevet

Husk nå bare på at lavkarbo ikke er en slankekur. Du må faktisk leve tilnærmet slik resten av livet. Vil du faktisk klare å gjennomføre det HI?

Jeg vet ikke. Spør litt fordi det virker interessant. Kanskje det til og med kan hjelpe på sykdommer.

Skrevet

Dersom en lege råder deg til 500 kcal PR dag over lenger tid må den lisensen vere kjøpt på eBay.. Ikkje litt bra for helsa. At du ikkje kan trene, men må slepe deg rundt er antagelig fordi du ikkje får i deg nok mat.

Det er pga sykdom, dessverre.

Skrevet

Lavkarbo brød kjøper jeg på lokalbakeriet her, eller jeg lager selv. Knekkebrød kjøper jeg på coop prix eller bunnpris.

Hvis du prøver dette, så må du sette deg godt inn i det først, hvis ikke så går du fort opp i vekt i stedet for. Det gjorde jeg.

Hva spiser du hvis du er på farta og må hive noe i deg, i full fart?

Skrevet

Det er ikke så ofte jeg trenger det. Men hvis jeg vet jeg skal være lenge vekke hjemmefra, så tar jeg noen ganger rett og slett med meg litt niste, pakker det i kjølebag.

- omelett

- nøtter

- babybel ost

- kjøttkaker

- oppskårne grønnsaker

- lapper av en eller annen slag

- oopsie

Og noen ganger kjøper jeg noe på butikken, gjerne fra varmmat disken

- Grillet kylling, kyllinglår/kyllingvinger

- oppskåret skinkepålegg

- ost i skiver

- salat

-

Skrevet

Man må ingenting. Det er ikke farlig å være sulten. Kjøper aldri noe "på farten", spiser heller aldri i full fart.

Anonymous poster hash: efc98...097

Skrevet

Man må ingenting. Det er ikke farlig å være sulten. Kjøper aldri noe "på farten", spiser heller aldri i full fart.

Anonymous poster hash: efc98...097

Skrevet

Det er ikke så ofte jeg trenger det. Men hvis jeg vet jeg skal være lenge vekke hjemmefra, så tar jeg noen ganger rett og slett med meg litt niste, pakker det i kjølebag.

- omelett

- nøtter

- babybel ost

- kjøttkaker

- oppskårne grønnsaker

- lapper av en eller annen slag

- oopsie

Og noen ganger kjøper jeg noe på butikken, gjerne fra varmmat disken

- Grillet kylling, kyllinglår/kyllingvinger

- oppskåret skinkepålegg

- ost i skiver

- salat

-

Du spiser nøtter?

Skrevet

Du spiser nøtter?

Ja, litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...