Gå til innhold

Finne igjen motivasjonen til slanking....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt fra jul og fram til i sommer slanket jeg meg. Var så flink og gikk ned mange kilo. Men, så har jeg sklidd helt ut. Spiser usunt og for mye. Jeg har til og med gått opp 5 kilo. Jeg er så lei meg og skuffet over meg selv. Hvordan kan jeg finne igjen motivasjonen til videre slanking?

Anonymous poster hash: ddfbf...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner igjen på mandag. Har bare bestemt meg og sånn må det bli. Føler meg ekkel med all den usunne maten. Så nå blir det null sukker, karbohydrater, frukt, juice, mye fett osv den første uka. Da vil mye vann forsvinne, så begynner jeg å spise grove karbohydrater og frukt igjen, men ikke noe usunt eller sukker. Det skal vare fram til jul. Da tar jeg to uker pause. SÅ starter jeg igjen fram til påske. 

Anonymous poster hash: a4fdb...69a
Skrevet

Har du bilder av deg selv ved den vekten du ønsker å veie? Se på de og se om det gir deg motivasjon. Ellers se på bilder av deg selv ved før vekt før du begynte å gå ned og spør deg selv om du virkelig vil dit igjen? For det er dit du er på vei nå om du ikke tar tak. 5 kg kan fort bli til 15.... Avtal med deg selv en belønning du virkelig ønsker deg når de 5 kg er av igjen. Og videre til neste 5 kg. Imellomtiden er det shoppestop ellers mister jo belønningen litt poenget synes i hvert fall jeg.

Jeg har gått ned i vekt to ganger etter svangerskap og har snublet mange ganger. Sånn er livet. Poenget er å hente seg inn igjen før det går for langt. Lykke til!

Anonymous poster hash: ad984...c2a
Skrevet

Takk for svar.

Jeg må ta meg sammen. Har hatt mål hele veien, 5 kg om gangen. Brukte LifeSum, må begynne med

det igjen.

Hi

Skrevet

Hva er din plan når du har kommet i mål? Hva skal du spise da?

Finn ut av hvilken mat som gjør godt for kroppen din, og hold deg til den. Vri tankene fra hva du ikke kan spise, til hva du kan spise. Lag masse god, sunn mat, og spis med alle sansene, smak, lukt, syn, hørsel.

Dette er fremtiden. Når du har spist junk, hvordan føler du deg etterpå?

Beveg deg! Kjenn på følelsen av frisk luft, kropp som virker og en god slitenhetsfølelse.

Hvordan kjennes det når du har sittet inne og trykket på mobilen en hel dag?

Vær ærlig med deg selv. Gjenkjenn unnskyldningene dine.

Ta deg tid til å slappe ordentlig av. Kjøp deg en yogamatte og legg deg ned på gulvet, føttene peker ut til siden og armene ligger ut med håndflatene opp. Pust med magen, og for hvert åndedrag sier du "let go" og så gir du slipp på gamle forstillinger, tanker om alt du burde, skulle, må gjøre.

Vær snill med deg selv!!!

Anonymous poster hash: fd1a4...f03

Skrevet

Du må slutte å se på det som en slankekur. Statistikken er helt klar, mellom 90 og 95% av de som går på slankekur går opp igjen i vekt...

Du må finne et kosthold og en livsstil du kan leve med resten av ditt liv og la kroppen finne din idealvekt på det kostholdet

Anonymous poster hash: fb696...b24

Skrevet

Jeg er veldig dårlig til beins, så trening utgår. Jeg sleper meg rundt med ungene så jeg får jo mye frisk luft.

Da jeg gikk ned før sommeren så lå jeg på ca 500 kcal daglig. Det er lite, men kunne ikke ha mer hvis jeg skulle ha nedgang.

Hi

Skrevet

Ja det er nok lurt å ha en plan for hva man kan spise når man er tilbake til normalt. Jeg spiser da:

to rugsprø til frokost, lunsj med mye grønnsaker og litt kjøtt/fisk, samme til middag, kvelds er ofte naturell youghurt med korn. Ekstra grønnsaker som snacks, eller et eple med kanel feks. Noe ekstra på lørdag. litt kake eller noe om jeg er bedt bort, ute på restaurant osv

Dette fungerer for meg, og er et normalt kosthold. 

Anonymous poster hash: a4fdb...69a
Skrevet

Jeg er veldig dårlig til beins, så trening utgår. Jeg sleper meg rundt med ungene så jeg får jo mye frisk luft.

Da jeg gikk ned før sommeren så lå jeg på ca 500 kcal daglig. Det er lite, men kunne ikke ha mer hvis jeg skulle ha nedgang.

Hi

På 500 kalorier i døgnet vil du få mangelsykdommer. Det er altfor lite, kroppen trenger mer enn det bare på å ligge i senga og være i live..

Skrevet

På 500 kalorier i døgnet vil du få mangelsykdommer. Det er altfor lite, kroppen trenger mer enn det bare på å ligge i senga og være i live..

Jeg går ikke ned hvis jeg ligger over.

Hi

Skrevet

Jeg går ikke ned hvis jeg ligger over.

Hi

Da er det noe veldig galt med forbrenningen din, lege neste

Skrevet

Da er det noe veldig galt med forbrenningen din, lege neste

Har tatt blodprøver, ingenting galt. Jeg tenker jeg forbrenner lite pga lite aktivitet.

Hi

Skrevet

500 kalorier er farlig, legg deg heller på rundt 1400. Jeg syns vektklubb er bedre, den tar hensyn til at du er i lite aktivitet. Du kan jo skrive ned det du spiser nå først, slik at du vet hvor mye dette er. Normalt vil du kanskje ligge på over 2300 og da skjønner du at det ikke kan gå med 500!

Anonymous poster hash: 0cef9...a3d
Skrevet

HVileforbrenningen din er på mye mer enn 500. Om du ligger på så lite så slanker du deg mye muskler og må alltid spise så lite for å holde vekten nede etterpå. Er det virkelig verdt det?

Anonymous poster hash: 71928...d21
Skrevet

Har tatt blodprøver, ingenting galt. Jeg tenker jeg forbrenner lite pga lite aktivitet.

Hi

Hva med å heller prøve lavkarbo da? Jeg er nesten ikke i aktivitet, har mange dager jeg ikke er utendor døren engang. Men går jevnt og trutt nedover  på streng lavkarbo. Er aldri sulten og spiser bra.

Anonymous poster hash: 360e5...47d

Skrevet

Hi

Mye som kan være galt selv om det ikke vises på de blodprøvene legen har tatt. 500 kcal er langt i fra nok, selv for en inaktiv person. Dette kan du ikke eksperimentere med på egenhånd, det må gjøres med veiledning og ikke minst oppfølgning fra helsevesenet.

Anonymous poster hash: c7b42...ef2

Skrevet

Hva med å heller prøve lavkarbo da? Jeg er nesten ikke i aktivitet, har mange dager jeg ikke er utendor døren engang. Men går jevnt og trutt nedover på streng lavkarbo. Er aldri sulten og spiser bra.

Vil spise det samme som resten av familien.

Hi

Skrevet

Mye som kan være galt selv om det ikke vises på de blodprøvene legen har tatt. 500 kcal er langt i fra nok, selv for en inaktiv person. Dette kan du ikke eksperimentere med på egenhånd, det må gjøres med veiledning og ikke minst oppfølgning fra helsevesenet.

Anonymous poster hash: c7b42...ef2

Jeg går rett og slett ikke ned når jeg ligger over 500 kcal.

Hi

Skrevet

Jeg går rett og slett ikke ned når jeg ligger over 500 kcal.

Hi

Da lurer jeg veldig på hva du veier og hvit tung du er?

Sikker på at du regner riktig, regner med absolutt alt du drikker og spiser? Husker pastiller, barnematen/barnas rester du spiser, smøret du steker i osv?

Det er ikke mulig å ha en så lav forbrenningen, kroppen trenger mer enn 500 kalorier i døgnet bare ved å være i live

Skrevet

Jeg gikk ned 16 kg og var veldig nøye på å føre inn absolutt alt. En drue til 3 kcal. Jeg veier nå 82 kg og er 161 cm.

Jeg har nå ligget på ca 1200 kcal fra midten av juli og gått opp 5 kilo.

Hi

Skrevet

Vil spise det samme som resten av familien.

Hi

Du gjør jo ikke det hvis du spiser kun 500 kalorier om dagen

Skrevet

Du gjør jo ikke det hvis du spiser kun 500 kalorier om dagen

Spiser mye mindre.

Skrevet

Tror nok ikke du regner riktig på kaloriene dine.

Da hadde du ikke økt i vekt på 1200 kalorier og med den vekten du har.

Anonymous poster hash: 36378...6ce

Skrevet

Spiser mye mindre.

Hvorfor er det bedre å spise det samme, men sulte deg enn å bytte ut noen matvarer, spise deg mat og gå ned i vekt. Jeg skjønner ikke hvorfor du tviholder på kaloritelling når det ikke fungerer.

Det er ikke sånn at du må lage egen mat når man går på lavkarbo.

Skrevet

Du vil ikke klare dette HI. Sorry, men du vil ikke nok rett og slett. Du kan jo ikke leve på 500 kcal daglig! Det er jo galskap! Klart kroppen din forbrenner mer enn det, selv om du er inaktiv. Tror beste rådet er å oppsøke lege. For du mener ikke seriøst at du levde på kun 500 kcal hver dag et halvt år?

Anonymous poster hash: 64395...517

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...