Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #1 Skrevet 28. september 2016 En godt voksen dame i barnehagen til min 5 åring kommenterte at barnet mitt hadde reist langt mer enn henne. Kjenner til 5 åringer som aldri har flydd før, er ikke det litt rart? Disse landene har min 5 åring vært i: Sverige x 20+ Danmark x 5 Tyskland x 9 Ungarn Usa x 2 Mexico x 2 Jamaica x 2 Caymand Island Bahamas x 2 Thailand Grand Canaria Lanzarote Tenerife Samt mange innenlandsflyvninger i Norge da. Anonymous poster hash: d9d4d...cc5
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #2 Skrevet 28. september 2016 Jeg synes det må være skremmende mye reising for en femåring. Tenker dere overhodet ikke på miljøet? Bor dere så dårlig at det ikke går an å nyte en ferie hjemme? Anonymous poster hash: 490fe...9ed
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #3 Skrevet 28. september 2016 Det var jo ekstremt mye reising på en 5-åring! Hvordan er det i det hele tatt mulig? Går dere fra en tur, og rett på en ny? Min 5-åring har vært i Sverige Tyskland Frankrike Hellas Island De to andre barna på 3 og 1 har kun vært i Sverige og i Hellas. Syntes det hørtes unaturlig mye ut. Anonymous poster hash: 26bc8...6f7
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 Jeg synes det er veldig merkelig (latterlig) at du ser deg nødt til å skrive hvor mange ganger dere har vært i hvert enkelt land. Og veldig rart at du ikke selv skjønner at du har en 5 åring som har vært i Tyskland 9 ganger, noe som ikke er normalt. Folk flest som er i jobb og har normal økonomi har verken tid eller råd til å reise jorden rundt 17 ganger på 2 år. Jeg synes det er veldig spesielt at du ikke har eq til å skjønne at dette faktisk er unormalt. Vi har god økonomi og har reist mye med våre barn. Men jeg føler ikke behov for å ramse opp hvor og hvor mange ganger 😉 Dessuten så har vi bare 5 uker til rådighet så det begrenser seg litt. Anonymous poster hash: 62059...bd8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #5 Skrevet 28. september 2016 Der var voldsomt. Min 6 åring har vært i Danmark, Frankrike, Tyrkia, Hellas og Nederland. Han har flydd kanskje åtte ganger. Tror nok ikke det er hun damen i bhg som er unormal, men dere. Jeg vet om mange femåringer som ikke har flydd. Anonymous poster hash: 32904...fe0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #6 Skrevet 28. september 2016 Synes ikke det er så mye, da min var 5 år hadde vi reist mer enn det. Vi er glad i å reise😊 Og jeg tror barn har godt av det, se andre kulturer, ta hensyn til andre og oppføre seg. Anonymous poster hash: 63cd9...dd9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #7 Skrevet 28. september 2016 En godt voksen dame i barnehagen til min 5 åring kommenterte at barnet mitt hadde reist langt mer enn henne. Kjenner til 5 åringer som aldri har flydd før, er ikke det litt rart? Disse landene har min 5 åring vært i: Sverige x 20+ Danmark x 5 Tyskland x 9 Ungarn Usa x 2 Mexico x 2 Jamaica x 2 Caymand Island Bahamas x 2 Thailand Grand Canaria Lanzarote Tenerife Samt mange innenlandsflyvninger i Norge da. Anonymous poster hash: d9d4d...cc5 Det betyr altså at han har vært i Danmark minst en gang i året, Tyskland to ganger i året og i Sverige iallefall fem ganger i året. Og i tillegg til alle de andre landene som er langt, langt vekke... nei, vil ikke si at det er vanlig. Tror nok det er mer vanlig å reise på ferie een gang i året. Anonymous poster hash: 32904...fe0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #8 Skrevet 28. september 2016 Mine er 6 og 9 og har vært i: Sverige + Danmark mange ganger Tyskland Hellas x 2 Tyrkia x 2 Frankrike Spania x 2 Italia Så lange flyvninger som du beskriver har vært uaktuelt for oss så langt. Jeg vil heller ikke ha med barna til steder som er utsatt for sykdommer/ store mageproblemer mm. (Type India og store deler av Afrika er mao uaktuelt før barna blir større. Til mannens fortvilelse😜) Anonymous poster hash: c90cb...f7f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #9 Skrevet 28. september 2016 Synes ikke det er så mye, da min var 5 år hadde vi reist mer enn det. Vi er glad i å reise😊 Og jeg tror barn har godt av det, se andre kulturer, ta hensyn til andre og oppføre seg. Anonymous poster hash: 63cd9...dd9 Vi er også glad i å reise, men med fem uker ferie så begrenser det seg litt. Jeg er enig med at det er viktig for barn å kunne se hvordan andre kulturer lever, men å oppføre seg, det klarer de helt fint i vår egen kultur også. Anonymous poster hash: 32904...fe0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #10 Skrevet 28. september 2016 Tja, min 4 åring har vel vært på en rekke destinasjoner i Norge og 12 ganger sydover. Synes det er mye for en 4 åring jeg da. Anonymous poster hash: 8d3a1...990
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #11 Skrevet 28. september 2016 Vi reiser en del, men ikke så voldsomt som deg. Det høres utrolig mye ut. De landene som vår 5-årig har vært: Sverige ( bilferie) Danmark (bilferie) Tyskland (bilferie) Spania (fly) Ellers har vi reist og besøkt familien innenlandsk med både bil og fly. Anonymous poster hash: a647c...4ab
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #12 Skrevet 28. september 2016 Og glemte jammen et par land til. Tyskland, Sverige er vi hver uke ( ikke på ferie nei) Anonymous poster hash: 8d3a1...990
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #13 Skrevet 28. september 2016 Jeg synes det er veldig merkelig (latterlig) at du ser deg nødt til å skrive hvor mange ganger dere har vært i hvert enkelt land. Og veldig rart at du ikke selv skjønner at du har en 5 åring som har vært i Tyskland 9 ganger, noe som ikke er normalt. Folk flest som er i jobb og har normal økonomi har verken tid eller råd til å reise jorden rundt 17 ganger på 2 år. Jeg synes det er veldig spesielt at du ikke har eq til å skjønne at dette faktisk er unormalt. Vi har god økonomi og har reist mye med våre barn. Men jeg føler ikke behov for å ramse opp hvor og hvor mange ganger 😉 Dessuten så har vi bare 5 uker til rådighet så det begrenser seg litt. Anonymous poster hash: 62059...bd8 Barnet var 4 uker første gang vi reiste med Color Line til Kiel, og flere land kan være en del av en ferie. Mannen jobber inn sine ferier og jeg tar ulønnet permisjon. 5 åringen elsker å reise. Bor man på østlandet er det ikke unaturlig å være mye i Sverige f.eks. eller en helgetur til Danmark med danskebåten. Anonymous poster hash: d9d4d...cc5
Blondzilla Skrevet 28. september 2016 #14 Skrevet 28. september 2016 En godt voksen dame i barnehagen til min 5 åring kommenterte at barnet mitt hadde reist langt mer enn henne. Kjenner til 5 åringer som aldri har flydd før, er ikke det litt rart? Disse landene har min 5 åring vært i: Sverige x 20+ Danmark x 5 Tyskland x 9 Ungarn Usa x 2 Mexico x 2 Jamaica x 2 Caymand Island Bahamas x 2 Thailand Grand Canaria Lanzarote Tenerife Samt mange innenlandsflyvninger i Norge da. Anonymous poster hash: d9d4d...cc5 Hvor mange barn har du?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #15 Skrevet 28. september 2016 Vår 3 åring har også reist en del, men kun to flyturer. Hellas med båttur til Tyrkia Spania, togtur etter ankomst med besøk i 3 byer. Tyskland, biltur til Oslo og kieøferje Danmark, biltur Sverige, både ferie og å harryhandel Anonymous poster hash: 79341...26d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #16 Skrevet 28. september 2016 Er vel ikke alle som har råd til så dyre flybilletter som det blir når du må betale like mye for ett barn som for en voksen. Itellegg kommer det dyre flybusser. Nei sønnen min på 5 år har kun vært på ferie i Norge å vi tar alltid tog eller buss. Så har en gutt som er veldig glad i togturer Anonymous poster hash: 3aae4...732
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #17 Skrevet 28. september 2016 Vi har 3 barn og har vært i Danmark 3 ganger, Tyskland 4 ganger, Tyrkia, Spania og Egypt. Minste er 3 år og har vært 2 ganger i Danmark og én gang i Tyrkia. Sverige teller ikke, det er jo omtrent Norge. Anonymous poster hash: 967d1...b63
TPK Skrevet 28. september 2016 #18 Skrevet 28. september 2016 Oi, det var ekstremt mye! De to eldste barna mine har bare flydd én gang, til Spania. Yngste har aldri flydd (han er fire mnd da). Ellers har vi vært i Danmark og Norge på ferie. Har virkelig ikke behov for å reise nye altså! Men vi er jo kanskje litt ekstreme i andre retningen da...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #19 Skrevet 28. september 2016 Barnet har reist ekstremt mye. Med unntak av et par "sydenturer" og en danmarkstur (og så bor vi nær svenskegrensa, så der har vi vært noen ganger), så var det ikke noe mer da barnet vårt var 5. I sommer var vi i sverige noen uker. Barnet ønsket seg at neste ferie skulle være på hytta til besteforeldrene. Der har vi vært mye og der storkoser hun seg. Anonymous poster hash: 1b0d2...123
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #20 Skrevet 28. september 2016 Hvis du ønsker at din femåring skal bli gammel/føre slekten videre bør du kanskje snart reflektere over at det ikke vil eksistere klima å leve i dersom du fortsetter på denne måten? Det var ikke akkurat noe å skryte av, for meg fremstår du som direkte uvitende samt et skremmende forbilde for ditt barn. Til din overskrift; vi flyr ca hvert femte år. Vi drar mye på togferie, og eier ikke bil - den leier vi ved behov (bor sentralt i by, da). Barna våre vet at vi er opptatt av miljøet og at livsstilen er helt bevisst og utløst av ønske om det beste for barna våre. Innimellom er de absolutt misunnelige på at "alle andre" drar til syden, men vi har mange unike og fantastiske Europa-opplevelser med tog. Jeg blir litt uvel av å lese det du skriver, for jeg antar at MANGE gjør som deg, selv om stadig flere deler vår relativt nøkterne måte å leve på. Anonymous poster hash: 054f1...60b
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 28. september 2016 #21 Skrevet 28. september 2016 (endret) Ja vi har reiste endel med barn. Thailand Frankrike Spania Hellas Tyrkia Danmark Sverige Alle de ovennevnte land har vi vært i flere ganger😊 Elsker å reise❤️ Endret 28. september 2016 av KineMor ♥C&M&O♥
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #22 Skrevet 28. september 2016 Nei vi reiser ikke så mye. Har verken tid eller økonomi til det. Vi har Vært i noen billige "Sydenland" samt noen turer til Sverige og Danmark. Hun er 11 år. Jeg husker ingenting fra under skolealder så tror ikke din 5 åring vil tenke noe til eller fra om disse turene. Men når den blir eldre så blir det jo minner av det 😊 jeg skulle ønske vi hadde mulighet til å reise mer. Anonymous poster hash: 2b244...a77
Chupa chups Skrevet 28. september 2016 #23 Skrevet 28. september 2016 Jeg kjenner 9-åringer som knapt har flydd. Det er ikke rart, siden de drar til Sverige på camping hvert år, men litt stusselig i min verden. Det må finnes en balanse mellom det å reise langt avgårde og det å ha glede av reisemål i nærheten. Jeg har slekt over hele verden vi kan besøke, men vi velger ofte heller hytta på Sørlandet når vi først har ferie. Ellers er England fantastisk (og full av slektninger😊). Vår niåring har vært i; England (14 ganger) Frankrike (5 ganger) Spania Tyskland Sverige
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #24 Skrevet 28. september 2016 En godt voksen dame i barnehagen til min 5 åring kommenterte at barnet mitt hadde reist langt mer enn henne. Kjenner til 5 åringer som aldri har flydd før, er ikke det litt rart? Disse landene har min 5 åring vært i: Sverige x 20+ Danmark x 5 Tyskland x 9 Ungarn Usa x 2 Mexico x 2 Jamaica x 2 Caymand Island Bahamas x 2 Thailand Grand Canaria Lanzarote Tenerife Samt mange innenlandsflyvninger i Norge da. Anonymous poster hash: d9d4d...cc5 Regner med at dere flydde til Florida og ble med et cruiseskip for å besøke halvparten av de destinasjonene? Vet ikke helt om det teller, jeg... kan ihvertfall ikke kalle dere selv for bereiste. Mer type fraktet-rundt-i-en-flytende-turistby. Anonymous poster hash: 5d2a1...76e
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #25 Skrevet 28. september 2016 Min 5 åring har vært 4 ganger i "syden", 2 av årene til samme plass. Vi har verken tid eller økonomi til mer. Dere er heldige som har mulighet til å reise mye, men å ikke skjønne at det er dere som er utenfor "normalen" er ganske merkelig..kanskje vært for lite hjemme til å bli kjent med folk?? Anonymous poster hash: 8b6e4...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå