Gå til innhold

Rannveig Heitmann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes synd på rannveig!!! Må være kjempe tungt å være moren til barnet der ingen tok seg tid til å komme i dåpen :( så klart synd i datteren også men ikke før hun blir stor..

Heldigvis var det en snill mann, utrolig godhjertet som stilte opp...

Anonymous poster hash: 630af...d33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ikke kjekk lesing det der. Nå har jeg ikke fulgt med på bloggen eller vet så mye om denne Rannveig annet enn at hun var med i Unge Mødre en gang for noen år siden og at hun har tre barn med tre ulike fedre, hvor av det siste ikke har noe kontakt med faren sin i det hele tatt...? Hva er det hun har gjort som er så forferdelig?

Anonymous poster hash: 2fa46...396
Skrevet

Jeg synes hun er skikkelig sterk jeg! Står opp for ungene sine, noe som er en selvfølge, men likevel... Hun har nok tatt noen dumme valg i livet, men hun sier det jo selv, skulle hun hørt på alle rådene hadde hun jo ikke hatt Sienna. Det verste med alt er jo faktisk at det er ungene det går utover, at familien hennes ikke bryr seg. Det er skikkelig trust, smålig og tankeløst.

Jeg håper og tror at jeg hadde hevet meg over noe sånt om hun hadde gjort meg noe spesielt og vært der for ungene likevel.

Jeg går ikke inn på diverse blogger av prinsipp. Men denne kan jeg faktisk finne på å klikke meg innom. Om hun får noen kroner for det, flott 😊

De andre bloggene skrives det jo så mye om overalt at man trenger ikke innom for å vite hva som har skjedd eller skjer.

Anonymous poster hash: e9cae...74c

Skrevet (endret)

Stakkars, stakkars, stakkars jente! 

Jeg har aldri egentlig hatt veldig sansen for henne. Men nå har jeg virkelig fått et helt annet syn på den dama...

Hun er virkelig sterk!  Her har hun dåp for datteren sin, og INGEN familie tar seg tid til å komme.. INGEN! 

Kun to veninner, der den ene faktisk ikke dukker opp heller... Så det var EN person i dåpen til datteren hennes. Ja, også farmoren da. Men hun ville kun være i kirka, siden barnefar ikke vil ha noe med barnet å gjøre.. 

Altså, hvilken familie er det hun har!? Enn å være så fæle? Stakkars lille barnet! :( Jeg begynte nesten å gråte da jeg leste dette. Synes så ufattelig synd i Rannveig og lille jenta. 

Anonymous poster hash: 5abb0...0c6

Familie vet jeg ikke, men forstår at hun ikke har venninner. Etter at hun utleverte den ene venninnen for hele Norge og beskyldte henne for å nesten ta livet av babyen i magen fordi hun spiste så mye sukker, forstår jeg at ingen tør å etablere noe vennskap med henne. For hvis du gjør noe hun ikke liker, trør litt feil osv, vil hele landet få vite det.

Og til deg som skriver at det er tøft å oppdra barn uten familie - ja, det er det. Men det er et VALG å få 3 barn med 3 forskjellige uten å ha utdanning eller inntekt. I 2016 vet folk om prevensjon, og det er fri abort i Norge hvis uhellet først er ute. Jeg forstår hvis man er uheldig 1 gang, men ikke 3 ganger med forskjellige menn man ikke bor med.

Endret av MrsRiddick
Skrevet

Hun bretter absolutt ikke ut alt, ikke snakker hun stygt om noen heller.

Anonymous poster hash: 185fe...df8

Du har ikke fått med deg beskyldningene mot venninne som "nesten drepte babyen sin" fordi hun trøkket i seg kake og diverse? Det var en venninne av Rannveig som nesten mistet babyen på grunn av svangerskapsforgiftning. Noen dager etter fødselen ble hun beskyldt for de grusomste ting, hånet og brettet ut på nett av Rannveig. Hun har også snakket stygt om folk som ikke har merkeklær til barna sine, folk som ikke slanker seg etter svangerskap, folk som ikke sminker seg.

Skrevet

"Som mor reder ligger barna" blir vel mer riktig...? Men det er det ingenting som heter. Heldigvis. Det spiller ingen rolle hva man mener om mor, man stiller opp for barna.

Når det er sagt synes jeg hun er utrolig tøff og sterk. Det er vanskelig å oppdra barn uten familie, og det er vanskelig å være seg selv når man tar utradisjonelle/kontroversielle valg. Hun blir utsatt for psykisk vold på daglig basis. Likevel gir hun barna et trygt hjem og en god start på livet. Jeg syns det er beundringsverdig.

Anonymous poster hash: 883dc...0c2

Hun bor alene med barna, familie og venner har ikke kontakt, fedre til to av tre barna har ikke kontakt. hvor kommer den "psykiske volden på daglig basis" fra? Henne selv?

Skrevet

Du har ikke fått med deg beskyldningene mot venninne som "nesten drepte babyen sin" fordi hun trøkket i seg kake og diverse? Det var en venninne av Rannveig som nesten mistet babyen på grunn av svangerskapsforgiftning. Noen dager etter fødselen ble hun beskyldt for de grusomste ting, hånet og brettet ut på nett av Rannveig. Hun har også snakket stygt om folk som ikke har merkeklær til barna sine, folk som ikke slanker seg etter svangerskap, folk som ikke sminker seg.

Ja, da kan man jo absolutt forstå at hun ikke har så mange venner, men det er uansett trist (for barna) at familien skygger banen. Når det er sagt, har jeg særs lite til overs for bloggere som lever av å utlevere seg selv og barna på noen som helst måte for å tjene til livets opphold. Det er en uting og burde vært forbudt.

Skrevet

Ja, da kan man jo absolutt forstå at hun ikke har så mange venner, men det er uansett trist (for barna) at familien skygger banen. Når det er sagt, har jeg særs lite til overs for bloggere som lever av å utlevere seg selv og barna på noen som helst måte for å tjene til livets opphold. Det er en uting og burde vært forbudt.

Akkurat det som var mitt poeng. Jeg hadde tatt klart avstand fra en dame som publiserer bilder av barna sine og sine nakne silikonpupper om hverandre, som ikke har respekt for noen ting (hullkort i kirka for eksempel) og har null selvinnsikt. Jeg er sikker på at hun ikke mener noe vondt med det, men at hun ikke har evner til å forstå at det hun gjør er galt, upassende osv.  Livet er for kort til å ha venninner man ikke vil ha.

Skrevet

Man kan si mye rart om den dama, men det står respekt av at hun oppdrar tre unger alene.. :) Ut ifra det man leser er hun er veldig flink mamma. Trist at ingen stilte opp i dåpen til barnet hennes, det er forferdelig om folk har noe imot henne og lar det gå utover de uskyldige barna. 

Anonymous poster hash: a0302...290
Skrevet

Man kan si mye rart om den dama, men det står respekt av at hun oppdrar tre unger alene.. :) Ut ifra det man leser er hun er veldig flink mamma. Trist at ingen stilte opp i dåpen til barnet hennes, det er forferdelig om folk har noe imot henne og lar det gå utover de uskyldige barna. 

Men folk må da få lov til å tenke på sin egen sikkerhet også. Jeg hadde ikke ofret meg for å være der for hennes barn når det er stor fare for at jeg blir utlevert for hele landet. Tenk på dem som jobber i offentlig forvaltning, politi, barnevern og blir utlevert i en slik blogg med bilde og alt? Jeg hadde heller ikke gått i dåp der moren til dåpsbarnet stiller i hullkort med krigsmaling i kirka. Vitner bare om manglende respekt for alt og alle - man MÅ ikke være halvnaken hele tiden for å se pen, vellykka og smart ut. Det finnes faktisk settinger der man bør dekke seg noe til, noe den dama ikke forstår. Det hun heller ikke forstår, er at med det ansiktet og den kroppen kunne hun sett smashing ut i bunad med nøytral sminke, med fotsid kjole som fulgte kroppens former eller andre mer anstendige klær. Å kle av seg hele tiden og ikke overlate noe til fantasien, bruke åletrange kjoler er IKKE sexy eller pent.

Så ja, det er synd for barna at det er slik, men man kan ikke forvente at folk som ikke er hennes kjernefamilie svelger kameler og tåler å bli utlevert offentlig for at barna skal ha det bra. Som mor er man ansvarlig for å bygge relasjoner. Man kan ikke dytte dette ansvaret over på andre mennesker.

Skrevet

Jeg synes også at dette var trist å lese. Trist for barna.

Dere som ikke hadde villet komme i dåpen i frykt for å komme på bloggen, tror dere virkelig ikke at hun hadde latt være å legge ut bilde av dere om dere spurte? Det tror jeg!

Anonymous poster hash: ea42b...8c0
Skrevet

Jeg synes også at dette var trist å lese. Trist for barna.

Dere som ikke hadde villet komme i dåpen i frykt for å komme på bloggen, tror dere virkelig ikke at hun hadde latt være å legge ut bilde av dere om dere spurte? Det tror jeg!

Anonymous poster hash: ea42b...8c0

Tro er noe man gjør i kirka. Hun har utlevert folk før, og hun kommer nok til å gjøre det igjen. Man tar forholdsregler i sånne tilfeller. Mange har nok også fått så avsmak av hele damas oppførsel fra før, at de ikke orker. Hun skriver jo selv at hennes "nøye valgte gudmor" ikke dukket opp og ikke ga beskjed. Ikke vanlig i det hele tatt, det har garantert skjedd noe, men det fremkommer ikke av bloggen. En person som sier ja til å være gudmor og plutselig ikke dukker opp er enten sinnssyk, tvers igjennom ond eller har opplevd noe fra den andre parten som gjør at hun ikke har lyst til å stille opp.

I kommentarfeltet skriver det noen at venninna til Rannveig har skrevet på et forum om at hun ikke har råd til å legge ut over 5000 for å være med i dåpen, da dette inkluderte flyreise, hotell osv. Dette er imidlertid spekulasjoner.

Jeg synes at dama har skjerpet seg de siste par årene. Men hennes oppførsel fra før, pluss at hun fortsatt går avkledd overalt, gjør nok at folk trekker seg unna. Man kan ikke bare glemme og sette en strek over alt, og starte helt på nytt.

Skrevet

Men folk må da få lov til å tenke på sin egen sikkerhet også. Jeg hadde ikke ofret meg for å være der for hennes barn når det er stor fare for at jeg blir utlevert for hele landet. Tenk på dem som jobber i offentlig forvaltning, politi, barnevern og blir utlevert i en slik blogg med bilde og alt? Jeg hadde heller ikke gått i dåp der moren til dåpsbarnet stiller i hullkort med krigsmaling i kirka. Vitner bare om manglende respekt for alt og alle - man MÅ ikke være halvnaken hele tiden for å se pen, vellykka og smart ut. Det finnes faktisk settinger der man bør dekke seg noe til, noe den dama ikke forstår. Det hun heller ikke forstår, er at med det ansiktet og den kroppen kunne hun sett smashing ut i bunad med nøytral sminke, med fotsid kjole som fulgte kroppens former eller andre mer anstendige klær. Å kle av seg hele tiden og ikke overlate noe til fantasien, bruke åletrange kjoler er IKKE sexy eller pent.

Så ja, det er synd for barna at det er slik, men man kan ikke forvente at folk som ikke er hennes kjernefamilie svelger kameler og tåler å bli utlevert offentlig for at barna skal ha det bra. Som mor er man ansvarlig for å bygge relasjoner. Man kan ikke dytte dette ansvaret over på andre mennesker.

Man kan da kle seg som en prostituert og samtidig være en flink mor? :legrine:  Enig i at hun ikke kler seg anstendig akkurat, men det har ingenting med mammarollen hennes å gjøre. Jeg tenker hun sikkert SPØR hvem som vil være med på bilder til bloggen hennes. Hun avbildet ikke den fremmede mannen som ble gudfar for dattra hennes heller. Synes det er litt rart at hun i det ene øyeblikket snakker om de "fantastiske" vennene hennes, og i det andre øyeblikket er det ingen som stiller i dåpen for jentungen.. Spørs hvor god de "gode" vennene hennes egentlig er. At familie ikke kom er kanskje ikke rart, hun bor trross alt langt unna dem og det er dyrt å reise ned. 

Skrevet

Man kan da kle seg som en prostituert og samtidig være en flink mor? :legrine:  Enig i at hun ikke kler seg anstendig akkurat, men det har ingenting med mammarollen hennes å gjøre. Jeg tenker hun sikkert SPØR hvem som vil være med på bilder til bloggen hennes. Hun avbildet ikke den fremmede mannen som ble gudfar for dattra hennes heller. Synes det er litt rart at hun i det ene øyeblikket snakker om de "fantastiske" vennene hennes, og i det andre øyeblikket er det ingen som stiller i dåpen for jentungen.. Spørs hvor god de "gode" vennene hennes egentlig er. At familie ikke kom er kanskje ikke rart, hun bor trross alt langt unna dem og det er dyrt å reise ned. 

Nå mente jeg ikke "utlevert" som "avbildet". Hun har for så vidt ikke postet bildet av venninna som ble beskyldt for nesten å ta livet av babyen sin, men hun ble detaljert beskrevet, det er nok til å bli gjenkjent. Og ja, jeg mener fortsatt at når man kler seg horete i kirka så er man dårlig forbilde for barna sine. Hun har døtre. Hvordan skal hun lære dem å like og respektere sin egen kropp og sette grenser når hun er avkledd overalt og er ekstremt opptatt av utseende? Man kan være god mor på andre områder, men god forbilde for døtrene sine er hun neppe. Har faktisk aldri sett folk med hullkort i kirka, og jeg har vært der en god del ganger i dåp, bryllup, konfirmasjoner osv. De som vanligvis går i ganske korte kjoler, er tenåringsjenter på rundt 15-18 år som enda ikke er ferdig utviklet mentalt. Ikke voksne trebarnsmødre.

Skrevet

Du virker bitter for noe? Kjenner du hun personlig? Hvis ikke syntes jeg du er ufattelig dømmende og hatefull.

Og du ville ikke stilt i en dåp pga hva vedkommende går kledd i og hvordan vedkommende sminker seg? Snakk om å sitte på sin høye hest.

Anonymous poster hash: 19885...36f

Skrevet

Syns det er rart å være så ung å ha barn med tre forskjellige menn.Sikkert ikke lett for henner hvis familien ikke vil ha noe med henne å gjøre.Det virker selvfølgelig veldig trist

Anonymous poster hash: da04e...0a7
Skrevet

Mange av de i familien kom ikke fordi hun selv har passet på å laget så mye drama og kvalm at folk mister lysten. Ikke alle mottok innbydelse heller, og ikke alle hadde de mange tusen kronene til reisen, eller gavene/kakene RH ønsket seg til dagen.

Anonymous poster hash: 7d5f7...89d

Skrevet

Mange av de i familien kom ikke fordi hun selv har passet på å laget så mye drama og kvalm at folk mister lysten. Ikke alle mottok innbydelse heller, og ikke alle hadde de mange tusen kronene til reisen, eller gavene/kakene RH ønsket seg til dagen.

K...i?

Anonymous poster hash: 33a96...3a6

Skrevet

Ok? Er du medlem i denne familien da, siden du har sånn inside-info eller?

Skrevet

Synes dere virkelig at den påkledningen var "horete" strikkejakke og hvit kjole? Tror vi har noe forskjellig definisjon av usmakelig påkledning. Og kvinners påkledning er forresten et hett tema for tiden; noen skal tvinge jenter til å ta på seg klær (sjakk-VM for eksempel) men andre skal tvinge kvinner til å kle av seg. Hva er greia? Slutt å heng dere opp i hva andre jenter går med.

Og forøvrig er "hullkort" det mest vulgære nyordet jeg har hørt på en stund - fysj (i alle fall hvis det betyr det jeg tror).

Anonymous poster hash: a5579...603

Skrevet

Ut fra det du leser er hun en flink mamma? Hva leser du? Det hun selv legger ut på nettet om seg og din hverdag? Du vet at disse glansbildene ikke stemmer alltid?

Jeg hadde lenge sett status hos en venninne av meg på Facebook. Perfekt liv, perfekt mann, hjem og unger. Fine bilder og mye skryt. Jeg tenkte flere ganger på hvordan hun orket og tok meg i å bli misunnelig på at alt gikk på skinner hos de, med vi strevde med tidsklemma, sykdom, krangling osv innimellom alt annet.

En dag skulle jeg innom med presang til hennes far som ikke var hjemme. Status på Facebook var perfekt med nybakte boller, ryddig hus osv. Vel da hun åpnet døra var huset kaos, unger kranglet, mens status på Facebook lagt ut for noen minutter siden var total anderledes enn virkeligheten. Det var et hjørne i stua som var ryddig, der bilde var tatt!

Anonymous poster hash: 1b80e...d2f

Skrevet

Synes dere virkelig at den påkledningen var "horete" strikkejakke og hvit kjole? Tror vi har noe forskjellig definisjon av usmakelig påkledning. Og kvinners påkledning er forresten et hett tema for tiden; noen skal tvinge jenter til å ta på seg klær (sjakk-VM for eksempel) men andre skal tvinge kvinner til å kle av seg. Hva er greia? Slutt å heng dere opp i hva andre jenter går med.

Og forøvrig er "hullkort" det mest vulgære nyordet jeg har hørt på en stund - fysj (i alle fall hvis det betyr det jeg tror).

Anonymous poster hash: a5579...603

Hun så jo ut som hun hadde på seg strømpebukse og lang genser. Nei, det er ikke sømmelig påkledning i kirka.

Skrevet

Vet dere at snitt-IQ blant folk går ned? Grunnen til dette er at folk med lav IQ får flere barn enn dem med høy IQ.

Anonymous poster hash: d1f26...515

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...