Gå til innhold

Samboer vil oppkalle barnet vårt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Arne tenker jeg bare på sangen lengre opp her, men Kjell Arne er da bedre enn Ian, det passer jo ikke på norsk. Ingen kommer til å uttale det riktig heller. I-an blir det vel de første årene og er det jeg sier og når jeg snakker norsk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker jeg hadde en lærer som het Per-Svein (vokste opp i ei lita sunnmørsbygd). Og selv i ei lita sunnmørsbygd kaller man ikke barna for så tunge navn lenger;) det er veldig mye Ole-ettnavntil og Ida-ettnavntil, men Arne-Kjell var i overkant tungt. Arne i seg selv er fint, Kjell alene funker, men Arne-Kjell er et navn som verken klinger godt eller kommer til å bli kult. Det må da gå an å oppkalle uten å gjøre det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Da vi satt ved middagsbordet i går så foreslo han Arne Bjarne-Kjell. Syntes det begynte å gå vel langt, og ble ganske furt.... Han visste jo hvor fælt jeg syntes Arne-Kjell var i utgangspunktet, om ikke vi skulle stappa inn enda et forferdelig rim. Heldigvis knakk han jo sammen i latter da han så ansiktsuttrykket mitt og sa han bare kødda. Vi brukte mye av gårsdagen på å snakke om navn, og kom fram til at vi kunne bruke Arne Johan. Han var litt enig når han fikk tenkt seg om at etternavnet som rimet på Kjell ikke ble så lekkert. :danse: Nå er ikke jeg så fan av Arne uansett, men da får jeg i alle fall bestemme neste uansett kjønn  :briller:



Anonymous poster hash: e5a6a...4f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...